Lada Vega nasıldır -(2024 için)(BA3 2110) kondisyon incelemesi / Funtoma lastikler nasıl (44. sayfa)
-
-
Aracın altı temizmiş hocam ya. Hiç çürük yok. Motor ışığının ampulünü usta sökebilir, ABS ışığından bırakıyorlar ama CHECK ENGINE yarısından bırakmazlar herhalde.
Karter muhafazası zorunlu değil. Bende ön sileceğe baktılar. Arkayı da yaptır hocam. Sigortası fln atmıştır önemli bir şey yoktur.
Benim makina çürükten kalmıştı, zaten altı yamalı bohçaya dönmüş. Kaynak, mastik, vida, macun her şey var.
Sizin araç motordan üzmüş ama kaporta iyi görünüyor.
Arka davlumbazlarda hiç çürük yakaladınız mı hocam?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Aynen hocam, tekrar sırasında diğer şeylere de bakmıyorlar, sizin araç tekte geçer yine de büyük ihtimalle.
Aydınlatma grubunu vs. kontrol etmek lazım. Bunun için sanayiye gerek yok. Geçmezse de sıkıntı yok, telefon parasına araba aldık sayılır, arabalar da haklı bu piyasada
Yeni gelen iPhone benim arabaya verdiğim paradan girmiş. Telefon parasına araba muhabbetinden dolayı ikinci elde çıkış olacaktır. Vega'larda sıradaki yaz 200-250 bine oturur. En azından ölüsü 200 bin ederse 200 binlik Vega'mız var deriz.
Şimdi 120 binlik telefonun kliması, ABS'si fln var mi? Ona göre Lada ile takas yapayım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İnşallah çıkış olur ama hiç sanmıyorum. Facede lada guruplarını takip ediyorum satanlar ölü fiyat yazıyor genelde. Bu araçların neden böyle piyasası düşük hiç anlamıyorum çok sağlam arabalar bakmayın bendeki biraz yoruyor beni ama bakımlısı kuş serileriyle kıyaslanamaz kalitede
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim araçta check engine veya motor arıza lambası nadiren yanar. O da oksijen sensörü fakir ya da zengin karışım algıladığında yanıyor ve kendiliğinden sürüş esnasında sönüyor. Sönmezse kontak kapatıp açınca sönmüş oluyor. Gaz pedalına çok abartılı davranmadıkça yanmıyor zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 12 Eylül 2024; 17:50:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Akü kutup balından resetlersem sönüyor sınra tekrar yanıyor check engine. En mantıklısı canberk hocamın dediği gibi muayeneden önce ampulü sökmek.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam obd den bağlanıp arıza nedenini öğrenip çözseniz yanmaz zaten kolay kolay. Çünkü araçta olan bir arızayı işaret ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Benim araç da 12 pin benim usta boyle bir cihazla bağlanıyor beyine. Sizin araçta hangi versiyon obd cihazı uyar bilemiyorum ama 2.5 olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fotoğrafları yeni gördüm hocam. Arabanın altına pütür attırman senin için çok iyi olur. Hem zaten yanlış hatırlamıyorsam, sizin evde herhalde müstakil gibiydi. Pütür tabancası alıp kendinize atabilirsiniz, on numara olur. Bir de bu Trendyolda 200-300 liraya 10 metre, 15 metre uzunluğunda izolasyon malzemeleri satıyorlar. Köpük bant gibi. Davlumbazları, stepne havzunu veya tabanı geçerseniz on numara olur. Passat sessizliğine gelir araç. Benim arabada davlumbaz çürük olduğu için izolasyon yapabileceğim bir yer yok maalesef.
Araba kaporta olarak bayağı iyi durumda diyebilirim.
MaşAllah diyelim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kuş serisi zaten Fiat 131 platformu kullanıyor hocam, 1970'lerden kalma şasi var.
Benim gözümde 50 senelik çöp bir araba. Tabii dönemine göre ucuzdu ve çok çeşitliydi.
Samara'ya da sanayide bindim, içi dar bir araba. Ben Samara alsam kesin elden çıkarırdım bu sene. O arabayı sevemedim. Favorit/Forman'da enjeksiyonlu motor yok. Škoda Felicia'ya bindim, kaportası bundan sağlam ama donanım olarak bu daha iyi.
Bu araba şasi olarak Tempra/Tipo ayarında, kafadan sağlamlık olarak Golf 3/4 ayarında, yan tarafta kapılara güvenlik barı bile koymuş adamlar. Kalorifer sistemi göğüsün önüne gizlenmiş, açılı amortisör kuleleri, motor dizaynı vs. milenyum sonrası araba ayarında.
Ön-arka tavan lambası, amortisörlü ve halılı kaput, arka kol dayama, bagaja ulaşma, tek tuşla açılan bagaj, otomatik kalorifer/klima, ışıklı torpido vs. var. Şu an sıfır km C segment arabaların çoğunda amortisörlü kaput bile yok. Hatta Taliant/Clio vs. aynalar ve arka camlar elektriksiz geliyor.
Adamlar yılına göre iyi araba yapmış.
2006'da Vega'nın devamı Priora çıktı. Bu arabanın 2018'leri var. Vega'nın kabuk değiştirmiş ve yenilenmiş hali. Şasi aynı mesela. Ön panelin oraya bakarsanız şasiler görünüyor.
Şimdi kış gelince daha çok beğeneceksiniz hocam, kışın araba +20 HP gibi davranıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 19 Eylül 2024; 19:51:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arıza tespiti çalışıyor mu hocam?
VW lerdeki gibi şu bozuk bu bozuk diyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çalışıyor hocam lamba hangi arıza kodundan dolayı yanıyor ? beyin hangi hataları kaydetmiş ne varsa söylüyor.
Zamanında Rusyadan getirmiş gittiğim usta veya eskiden yetkili servislik yapanlarda bulunabiliyor.
Elm cihazıyla da hata okuma yapanlar vardı fiye hatırlıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bende samara ve şahin, arkadaşımda da vega vardı. samara dizayn, motor, ergonomi olarak şahin'den üstündü, kalite olarak maalesef şahin'den kötüydü. ama artıları çok olduğu için çok sevildi, çok sattı türkiye'de ve tüm avrupa'da. vega ondan sonra çıkan bir model olarak maalesef zamanının gerisinde tipsiz bir araçtı. ayrıca çok fazla kalite sorunu vardı. camları bile tam açılmıyordu insanın kolunu rahatsız ediyordu. arkadaşım kalite sorunlarından bıkıp sattı sıfır aldığı vega'yı. vega hiç tutmadı. o yüzden de 2. elinin iyi olmasını beklemesin kimse. alanı üzer vega. samara beni üzmedi, kolayca sattım.
neyse, sonuç olarak kaliteden bahsetmesin kimse bu araçlarda. kalite zayıf, kendinizi kandırmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 20 Eylül 2024; 15:46:4 > -
Vega tutulmuştur, çok sevilmiştir. Hatta Vega çıktığı dönem Avrupa satışları 2 kat arttı.
https://www.goodcarbadcar.net/lada-europe-sales-figures/
Sanayideki ustalar da Vega'yı beğenir.
https://www.youtube.com/shorts/Tn_0dwCH5xU?si=XdLmwrfIdbHgNqmq
Usta: "Vega'yı çok severim, Vega gibi araba mı var, olsa da yesek!" diyor.
1.6 16V
Şöyle sıfır km olacak parayı basar alırım valla. Adam baz paketten itibaren çift kaput hidroliği, tam boy kaput halısı, kabin izolasyonu koymuş.
Burası Космодро́м Байкону́р yani Baykonur Uzay üssü.
Sovyet devlet yetkilileri lansmanda ne kadar muhteşem olduğunu söylüyor.
İç mekanda ise kadife koltuklar, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, kumaş kaplı C sütunu, kapılarda tam boy döşeme, kapı üstlerinde deriler standart.
Bu üst paket olduğu için elektrikli ön-arka camlara ek olarak ısıtmalı ön koltuklar ve elektrikli&ısıtmalı yan aynalarda mevcut.
Yumuşak plastik konsol ve çift kapı lastiği de görünüyor. Ayak dinlendirme kısmı da muadil çoğu araçta yok.
Hatta yağ, motor suyu, silecek suyu, fren hidroliği, fren balatası, emniyet kemeri, patlak ampul ikaz göstergeleri var.
Benim araçta halen çalışıyorlar. Geçenlerde ön balata ötmeye başladı değiştirdik sustu. Kapıları da söylüyor. Adamlar daha ne yapsın. Silecek suyu ikazı daha güncel D segment arabalarda bile yok. Adamlar 2025 model 2-3 milyonluk arabalarda olmayan özellikleri standart koymuşlar. Ne yapmalarını bekliyoruz forum olarak?
Lada'nın distribütörüne Vega, Priora, Vesta ithalatı için elde kalan 20 bin Niva'yı alması karşılığında şart koştular, onlarda sazan gibi atlayıp kabul etmiş.
Adamlar halen Niva'ları bitirmeye çalışıyor. Niva'lar bitmediği için Vega, Priora, Vesta gelemedi. Şu an 0 km Niva mevcut.
Ek olarak Lada'lar tabanda alüminyum, kulelerde sıkıştırılmış çelik kullanıyor.
Samara, Kuş serisi gibi 1970'lerden kalma 50 senelik teknoloji ile üretilmiş otomobiller çürüdüğü zaman kaynak yapılacak sağlam bir direk, kule kalmıyor.
Görseldeki araç 2000 Samara, enjeksiyonlu motor bile var ama görüldüğü üzere kuleler çürümüş, araç çökmüş. Bu arabalara şu saatten sonra girilmez.
Sanayiden de foto atayım.
Lada'nın ustaları Vega'ya biniyor mesela. Ustadan iyi bilen yoktur herhalde forumda, adam Lada ustası olduğunda Türkiye ile SSCB sınırmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hiç yanmıyor hocam ama gösterge bi elden geçmiş, içeride hiç toz yok.
Ampulünü sökmüşler herhalde.
Lada servisine gidiyorum ama hepsi şımarık be hocam. Geçen 3 senede dehşet iş yaptılar. Benim ustalar 25 milyona dükkan almışlar. Burada iyi iş yapıyorlar, paraya ihtiyaçları kalmamış herhalde.
Zaten yağ kaçağı olmasın diye bunlara gittim, yine yağ damlatıyor. Gitmem bir daha, subap kapağını zorla söktüler. Özellikle ustaya dedim ki sıfır araba gibi olsun ama yapmadılar.
Seneye karteri kendim söküp yağını değiştireceğim ama lift gibi bir yer lazım. Karteri temizleyip, dayson vs. sürüp 2 gün yatıracağım, mastik kemik gibi olunca yağ ekleyeceğim.
Külbütörden hiç kaçırmıyor şu an Dayson. Kurumasını bekledik tabii.
Bu arada yağ filtresini elle sıkabilir miyim hocam? Hiç denediniz mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 20 Eylül 2024; 20:34:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Hocam geçmiş olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X