Şimdi Ara

2000 devirde gelen zırıltı sesi (Güncelleme son mesajlarda)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
24.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım Renault Latitude 1.5 Dci Manuel. Son günlerde bozuk köy yollarından dolayı bir kaç yerde çukurda araç alttan darbe aldı. Dün ilk defa devir 2000'e gelince sanki dönen bir şeyin başka bir şeye değmesi gibi zrrr sesi geldiğini farkettim. Bu sesi sadece 2000 devirde yapıyor. Üstünde ve altında yapmıyor. Hangi viteste olursa olsun farketmiyor bu durum. Devir saati inerken de çıkarken de 2000'e geldiğinde o zrrr sesi geliyor. 2000'den aşağıya veya yukarıya gittiğinde ses kesiliyor.


    Haftasonu olduğu için bir yere baktıramayacağım. Bu konuda fikri olan arkadaşlar varsa bana bilgi verebilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler. Herkese iyi haftasonları.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kataruna -- 12 Ocak 2021; 10:31:5 >



  • Aurorax kullanıcısına yanıt
    Aurorax demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Aurorax

    karter muhafaza demiri varsa alttan darbeyle motora yapışmıştır, 3 kere aynı sorunu yaşadım.

    Arkadaşlar bütün cevap verenlere çok teşekkürler. Alt motor koruma kapağı motora değiyormuş. Vurarak 2 dakikada düzeltildi. Ama sadece 2000 devirde o sesi yapmasına anlam veremedim.


    Herkese çukursuz düz yollarda sağlıklı sürüşler diliyorum.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    2000 Devirde Gelen Zırıltı Sesi

    Motorlu araçlarda 2000-3000 devir aralığında, özellikle de 2000 devirde gelen bir zırıltı sesi veya uğultu ile karşılaşılmaktadır. Bu ses genellikle "2 bin devirde gelen ses" veya "2 bin devirden sonra gelen ses" olarak ifade edilmektedir.

    Zırıltı veya uğultu sesi, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Egzoz Sistemi: Egzoz manifoldunda veya susturucu sisteminde bir çatlak veya gevşeklik, yüksek devirlerde zırıltı sesine neden olabilir.
    • Şanzıman: Şanzıman dişlilerinin aşınması veya yağ eksikliği, 2500 devir civarında bir gürültüye yol açabilir.
    • Motor Montajları: Motorun şasiye gevşek bir şekilde bağlanması, titreşimlerin gövdeye iletilmesine ve zırıltı sesine neden olabilir.
    • Alternatör veya Klimator Kayışı: Gevşek veya aşınmış alternatör veya klimator kayışı, yüksek devirlerde kaymaya başlayarak zırıltı sesi çıkarabilir.

    2000 devirde gelen zırıltı veya uğultunun kaynağını belirlemek için aşağıdaki adımlar önerilir:

    • Motoru dinleyerek sesin kaynağını belirlemeye çalış.
    • Egzoz sistemini görsel olarak inceleyerek çatlak veya gevşeklik kontrol et.
    • Şanzıman yağ seviyesini kontrol et.
    • Motor montajlarını gevşeklik açısından incele.
    • Alternatör ve klimator kayışlarını gevşeklik veya aşınma açısından kontrol et.

    Gerekli onarımları geciktirmek, daha ciddi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, 2000 devirde gelen bir zırıltı sesi ile karşılaşırsan, sorunu en kısa sürede bir otomobil tamircisine teşhis ettirmeni ve onarılmasını sağlamanı tavsiye ederiz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadaşlar fikri olan yok mu? 🙄
  • güncel    


    manuel vites

  • Şanzıman ve motor kulagi hasar alıp titreşimi. Kabine iletiyor olabilir iyi bir ustaya göstermekte fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Şanzıman ve motor kulagi hasar alıp titreşimi. Kabine iletiyor olabilir iyi bir ustaya göstermekte fayda var

    Hocam sesi sadece 2000 devirde yapması neden olabilir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kataruna

    Hocam sesi sadece 2000 devirde yapması neden olabilir?



    Alıntıları Göster

    2000 devir 1.5dci motorun torkunun yüksek olduğu bir aralıkta, belki bundan kaynaklı olabilir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    2000 devir 1.5dci motorun torkunun yüksek olduğu bir aralıkta, belki bundan kaynaklı olabilir



    Alıntıları Göster

    Hocam duyduğum ses motor sesinden bağımsız olarak mekanik bir sese benziyor tamamen. Dönen bir dişlinin dönerken bir plakaya değmesi gibi. Ama sadece 2000 devirde.

  • Motor kulağı şanzıman kulağı olabilir, travers yamulmua olabilir, karter yamulmus olabilir, egzoz spirali kırılmış gevsemis olabilir, motor koruma kapağı gevsemis olabilir, bunlar en olası senaryolar.bunun dişinda hareket halinde ses geldigi için tespit etmesi zor bir durum...bian önce arızanın bulunması dilegiyle...
  • Ek olarak kavrama ve sahada olasi volanta bu tarz sesler verebiliyor.kendi araçlarımdaki tecrübelerden edindiğim kadarıyla
  • kataruna kullanıcısına yanıt

    Latiutede ne yakiyor sehirici ? Memnun musun ?


    Egzoz susturucu baglantisi katalizor ayagi

  • Sadece 95 ve 120 km/s arasında benzer bir ses başımıza geldi, sert bir çukura düştükten sonra başlamıştı, sebebi porya çıktı, porya değişince düzeldi. En kısa zamanda iyi bir ustaya baktırın.

  • Aşağısına bak bakalım belki egzoz askı aparatı felan düşmüştür çok basit bir şey de olabilir
  • karter muhafaza demiri varsa alttan darbeyle motora yapışmıştır, 3 kere aynı sorunu yaşadım.

  • egzozdaki ısı kalkanına da bi bakın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aurorax

    karter muhafaza demiri varsa alttan darbeyle motora yapışmıştır, 3 kere aynı sorunu yaşadım.

    Arkadaşlar bütün cevap verenlere çok teşekkürler. Alt motor koruma kapağı motora değiyormuş. Vurarak 2 dakikada düzeltildi. Ama sadece 2000 devirde o sesi yapmasına anlam veremedim.


    Herkese çukursuz düz yollarda sağlıklı sürüşler diliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Latiutede ne yakiyor sehirici ? Memnun musun ?


    Egzoz susturucu baglantisi katalizor ayagi

    Yakıtı önceki aracım olan Fluence'ten daha az. Belki fluence'de sorun vardı, bilmiyorum. Şehir içi 6'nın altında, şehirlerarası 4.5'un hep altında. Rekorum 3.6.


    Memnun musun sorusuna gelince. Araçta o kadar çok özellik var ki günümüzde çıkan sıfır E sınıfı araçlarda bile yok. Aracın önünde yıldız amblemi olsaydı kimse bu aracı 400 bin lira altına vermezdi. Şu an çıkan Talisman'da Latitude'deki bir çok özellik yok. Gayet memnunum.

  • Bende alt karteri vurmuştum daha sonra dediğin gibi belli bir devir aralığında zırıl zırıl ses geliyordu. Vurmanın etkisiyle civata gevşemiş o ses yapıyordu aracı lifte kaldırdığımız da anladık.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kataruna

    Arkadaşlar bütün cevap verenlere çok teşekkürler. Alt motor koruma kapağı motora değiyormuş. Vurarak 2 dakikada düzeltildi. Ama sadece 2000 devirde o sesi yapmasına anlam veremedim.


    Herkese çukursuz düz yollarda sağlıklı sürüşler diliyorum.



    Alıntıları Göster

    Tam teknik açıklamasını bilemesem de titreşimin rezonansı ile alakalıydı. Sanırım karter koruma kendi hızıyla titrerken motor da 2000 devirde titrediğinde ikisinin titreşimi birleşip daha yüksek kuvvet oluşturuyor gibi bir şeydi.

    Lastiklerin balans titreşimi de benzer şekilde, 90-110 km/sa gibi dar bir aralıkta hissedilip, daha yüksek hızlarda daha fazla kuvvetle oluşan dengesizliğe rağmen titreşim hissedilmiyor mesela.





  • kataruna kullanıcısına yanıt

    doğal frekanstan kaynaklanan 'rezonans' etkisi bunun bilimsel adı. hani şu eskiden bazı uzun köprülerin (boğaz köprüsüne benzeyen uzun köprüler gibi) rüzgar nedeniyle yüksek titreşime girip kendi kendine yıkılmasına neden olan şey aslında. eski siyah-beyaz videolar vardı bunu gösteren.

  • Birebir aynı sorunu yaşıyorum 1,5dci clio 2018 ile. Fakat neredeyse sadece yağmurlu veya soğuk havalarda yapıyor bir kere yaptığında o gün hep yapıyor ama sonraki gün hiç yok. Otomatik vites olduğundan boşta 1,500 deviri geçmiyor hiç durur halde de test edemedim ki dinleyeyim nereden geliyor fakat bulmanıza sevindim bir sonraki bakımda servise sorayım.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.