Şimdi Ara

2002 Kartal İe'deki Yokuş kalkış Sorunu (Önemli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar önemli yazdım çünkü ne yaptıysak bu sorunu çözümedik. Araç yokuşta 1. Viteste çok zor kalkıyor aşırı gaz verip yarım debriyaj ile bağırta bağırta anca kalkıyor tabi balata kokusu eşliğinde. Eğer o yokuşta hiç durmadan 1. Vitesle çıkarsan herhangi bir sıkıntı yok ama durduğunu an yokuşta çok çok zor kalkıyor.

    Bu sorun dışında arabanın gidişinde hiçbir sıkıntı yok sadece bu sıkıntısi var. Usta ile bayağı uğraştık.

    debriyaj balatası
    alt körükler
    buji
    motor yagi
    yag filteesi
    triger seti
    krank gezi ayi

    Bunlar değişti zaten değişmesi gerekiyordu. Açıkçası ya balata yada trigerden dolayı olduğunu düşünüyorduk ama herşeyin değişmesine rağmen sorun düzelmedi. Aracın gidişi daha da güzelleşti rampa yokuş kalkış hariç. Anlamadım gerçekten.. motorun içi hariç her türlü aksamı denedik aracı bilgisayara bağladık bir arıza göstermiyor.. değişim sonuçları aracın performansı artması normal çünkü balata triger bitik idi. Normal olarak performans arttı ama bizim ana sorun düzelmedi.. benzin ve LPG de aynı sorun var..

    Vallahi çözebilen olursa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Lastikler ne durumda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sawyer258

    Lastikler ne durumda?
    Lastikler kötü değil ebat olarak 185 70 14 biraz daha kalın tekerler normal Tofaş tekerlerine göre. Usta da dedi belki bir ihtimal tekerlerden de olabilir diye ebat olarak biraz kalın ama öyle abartı lastik değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt haritası sıfırlanabiliyorsa o araçta, onu sıfırlayıp lpg yi kapatıp deneyin ya da mali olarak zorlamazsa lpg yi açmadan 100-150 km civarı sadece benzinde kullanın, lpg sistemi sıralıysa tabi
  • motorda tekleme kerkinme gibi duzensiz calisma oluyorsa atesleme sistemi ( buji buji kablosu bobin) gozden gecmeli. motor sorunsuz devir ceviriyor ancak arac yinede yurumuyorsa diferansiyel saft gibi aktarma organlari kontrol edilmeli.
    Not; triger degisince performans artti demissiniz ancak trigerin performansa bir etkisi olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer araç devir çevirdiği halde gücünü yola aktaramıyorsa ben suçu baskı balatada ararım yine. Gerçi değişti demişsiniz ama yine de debriyaj balata parçaları kontrol edilmeli volan da belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    yakıt haritası sıfırlanabiliyorsa o araçta, onu sıfırlayıp lpg yi kapatıp deneyin ya da mali olarak zorlamazsa lpg yi açmadan 100-150 km civarı sadece benzinde kullanın, lpg sistemi sıralıysa tabi
    LPG de benzin de aynı hocam hiç fark yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Baskı ve balata değiştiği halde yapıyorsa Volanda eğrilik olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diferansiyel ile alakalı bir durum olabilir mi ? Daha evvel bir usta görmüştüm kapaktan içeri eliyle gress basıyordu.. Ne kadar tutar aracı bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanur37

    LPG de benzin de aynı hocam hiç fark yok

    Alıntıları Göster
    yakıt haritası bozuksa öyle benzine aldığın an düzelmez, en az 100 km sadece benzinde kullanman lazım, bu kadar süre benzinde kullandın mı?

    bunun dışında diferansiyel de olabilir, aktarmayla da alakalı olabilir
  • hocam cevabi siz vermissiniz. " 1. vitesden ciktiktan sonra sıkıntı yok" şanzıman arizaso var aracinizda buyuk ihtimalle helix disliler bile zamanla yipranabilir. iyi bir şanzımanciya gidin ve kontrol ettirin. büyuk ihtimalle 1. vites dislisi sıyırmış bu bendenle iyi bir sekilde kenetlenip gucu aktaramiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DC01DF2E2 -- 23 Haziran 2019; 22:44:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_atr

    motorda tekleme kerkinme gibi duzensiz calisma oluyorsa atesleme sistemi ( buji buji kablosu bobin) gozden gecmeli. motor sorunsuz devir ceviriyor ancak arac yinede yurumuyorsa diferansiyel saft gibi aktarma organlari kontrol edilmeli.
    Not; triger degisince performans artti demissiniz ancak trigerin performansa bir etkisi olmaz.
    Diferansiyel ve şafta baktiracagim en kısa zamanda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustafa_atr kullanıcısına yanıt
    Üstat aracın sentesi kaçıktır, triger değişiminde düzgün takılır mesela. Ya da supap ayarı da yapılır o ara. Performans öyle bir artar ki. :)

    Debriyaj balatası değişti de, baskı değişti mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DC01DF2E2

    hocam cevabi siz vermissiniz. " 1. vitesden ciktiktan sonra sıkıntı yok" şanzıman arizaso var aracinizda buyuk ihtimalle helix disliler bile zamanla yipranabilir. iyi bir şanzımanciya gidin ve kontrol ettirin. büyuk ihtimalle 1. vites dislisi sıyırmış bu bendenle iyi bir sekilde kenetlenip gucu aktaramiyor.
    1. Vites de kalkışta sıkıntı yok düz yolda yada hafif rampada ama eğim arttıkça kalkış çok zor oluyor... normalde çok rahat kalkması gereken yerler ama . 1. Vites dişlisi siyirsa rampa haricinde de zor kalkması gerekmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.