Şimdi Ara

Buji yaglanmasi ve cozum onerileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
33.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba 2001 model 1.6 seat cordoba stella sahibiyim.aracim dun aniden tekleyerek gitmeye basladi.bugun ise ustaya goturdum bujilerin yagli oldugunu soyledi.ve cok fazla gaza basildigi zaman duman atiyor.once ust kapak acilacakmis eger ust kapaktansa 1000 tl masrafin olur eger degilse masrafin komple motor ile 3000 tlyi bulur dedi.diger bir husus ise yaptirmak istemezsen sokuldukten sonra sokup takma parasi 500 tl alirim dedi.pek maddiyatim yok aracta hem isim geregi hem de ailenin ihtiyaci olarak gerekli.ne yapmaliyim?
    1.bu sekilde araca binilir mi?usta surekli buji yaglanmasi olur temizleriz gidersin dedi.
    2.araci bu sekilde satip soyle 5000 tllik isimi gorebilecek bir gecici olarak arac mi alayim?

    Arkadaslar yardiminiza ihtiyacim var.lutfen degerli yorumlarinizi esirgemeyin.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Buji Yağlanması: Nedenleri ve Çözümleri

    Buji yağlanması, motor arızalarına yol açabilecek yaygın bir sorundur. Bujiler, hava-yakıt karışımını ateşleyerek motorun çalışmasını sağlar. Ancak zamanla, bujilerin aşınması veya hasar görmesi nedeniyle yağlanma meydana gelebilir.

    Buji Yağlanmasının Nedenleri:

    • Aşırı Yağ Tüketimi: Motorunuz aşırı yağ tüketiyorsa, buji yuvalarına sızarak bujilerin yağlanmasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Piston Segmanları: Piston segmanları, piston ve silindir duvarı arasındaki boşluğu kapatır. Yıpranmış piston segmanları, yağın yanma odasına kaçmasına ve bujilerin yağlanmasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Valf Kılavuzları: Valf kılavuzları, valflerin düzgün çalışmasını sağlar. Yıpranmış valf kılavuzları, yağın valf gövdelerinden sızmasına ve bujilerin yağlanmasına neden olabilir.
    • Yanlış Buji Seçimi: Motorunuz için yanlış buji kullanımı, erken ateşlemeye ve buji yağlanmasına neden olabilir.

    Tek Buji Yağlanması:

    Bazı durumlarda, sadece bir buji yağlanabilir. Bu, genellikle o silindirde özel bir sorun olduğunu gösterir. Silindirdeki sıkıştırma oranının düşük olması veya enjektör arızası gibi faktörler tek buji yağlanmasına neden olabilir.

    Buji Yağlanırsa Ne Olur:

    Yağlanmış bujiler, ateşleme kıvılcımının zayıflamasına ve motor performansında düşüşe neden olur. Ayrıca, bujiler tamamen bloke olabilir ve motorun çalışmasını engelleyebilir.

    Buji Yağlanması Nasıl Önlenir:

    Buji yağlanmasını önlemek için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Motorunuzdaki yağ seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse ekleyin.
    • Piston segmanları, valf kılavuzları ve bujileri düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Motorunuz için doğru bujileri kullanın.
    • Motoru aşırı yükten kaçının.

    Buji Yağlanmasına Çözümler:

    Buji yağlanması oluştuysa, aşağıdaki çözümleri deneyebilirsin:

    • Bujileri temizleyin veya değiştirin.
    • Piston segmanlarını veya valf kılavuzlarını değiştirin.
    • Motoru profesyonel bir tamirci tarafından kontrol ettirin ve altta yatan sorunu belirleyin.

    Buji yağlanmasını önlemek ve çözmek, motorunuzun düzgün çalışması ve uzun ömürlü olması için çok önemlidir. Bu adımları uygulayarak, buji yağlanmasını en aza indirebilir ve motorunuzun sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hepsimi yaglaniyor 1 tanesimi benim 1 tanede yaglanma vardi contanin 1 kismi ezilmis. Silikon cekti usta 1 dk islem surdu sonra bobinleri taktik daha da yaglanmadi
  • potur kullanıcısına yanıt
    3 tanesinde yaglama gordum ustam.
  • O şekilde binemezsin üstad. 3 sene önceki peugeot 106 aracımda aynı sorun vardı. Yağ eksiltiyordu,bazen çalismiyordu buji ıslandıgı için. İçin rahat binemezsin yani.
    Değermi değmezmi konusuna gelecek olursak eğer aracın fiziği iyiyse, önemli bir kazası yok ise bence değer. Motoru yaptırır binersiniz. Bu piyasada 5.000 tlye alacağınız araç başınıza neler açacaktır kim bilir.
  • Arac tavan haric komple boyali.buyuk kazasi yok ama zirt pirt elektronik aksam problemleri cikariyor.3300 tl masraf ettim daha da yiyor.dusunuyorum bakalim
  • Arkadaslar bilen anlayan ustalarimin yorumlarina ihtiyacim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    Arkadaslar bilen anlayan ustalarimin yorumlarina ihtiyacim var.
    lpg li mi km kaçta ?
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    229000 kmde lpgli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    229000 kmde lpgli

    şehir içi kullanılıyo heralde sürekli 229.000km pek bişey değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    229000 kmde lpgli

    şehir içi kullanılıyo heralde sürekli 229.000km pek bişey değil

    Km orjinal.arac bende 1 senedir mevcut.219000 kmde aldim boyle bir sorunu yoktu.ben aylik sehirici 700 km yapiyorum yillik sehir disi git gel 2000 km toplamda 10000km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    229000 kmde lpgli

    şehir içi kullanılıyo heralde sürekli 229.000km pek bişey değil

    Km orjinal.arac bende 1 senedir mevcut.219000 kmde aldim boyle bir sorunu yoktu.ben aylik sehirici 700 km yapiyorum yillik sehir disi git gel 2000 km toplamda 10000km.

    Alıntıları Göster
    Bence elden çıkar 5-6 bine bir araç al.O kadar masraf etmişsin ve hala ediyorsun.Karadüzen lada samara,spring,toros motor ve şase düzgün olduktan sonra taş çatlasın 300-500 tl ye adam edersin.




  • Arkadaslar bugun 2 motor ustasina gittim.2si buji yaglanmasi ust kapaktan yapmaz bosuna umitlenme pistonda demekki yag var bu yuzden tam rektefiye sart dediler.masraf 3000 tl civarinda.bir diger usta arabani gozlemle bu buji yaglanmasini ne siklikla yaptigina bak eger sık yapiyorsa bir de yag yakan motorlarin bir nebze de olsa omrunu uzatmak icin yag yakan motorlara ozel katkilar var dedi.bende bekleme karari aldim.gorecegiz bakalim neler yapacak.
  • Arkadaslar araci bu sekilde satsam bayagi zararim olucak ustaya giden adam zaten bu aracin sorununu farkeder ne yapmaliyim?.araca 3500masraf yaptim hala yiyor yiyor.araci rektefe yapsak sanki 3000tl ile bitmez gibi duruyor.
  • OXMOXTOX O kullanıcısına yanıt
    Baskan 2005 model peugeot 206 da tek goz buji yağlanma problemim var, cozum uretebildin mi bu duruma ? Bana da segment veya rektifiye diyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acabuco

    Baskan 2005 model peugeot 206 da tek goz buji yağlanma problemim var, cozum uretebildin mi bu duruma ? Bana da segment veya rektifiye diyorlar
    en iyi ihtimal segman kurtarır... yanma odasına yağ giriyor... en kötü piston gömlek... motor yaptıracaksın...
  • Hocam komple motor yapılacak...
  • Arkadaslar 2 hafta once aracimi sattim kurtuldum.yardimlariniz icin tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    Arkadaslar 2 hafta once aracimi sattim kurtuldum.yardimlariniz icin tesekkur ederim.

    Satarken sorunu söylediniz İnşaAllah?
  • Soylememistir,alan adam sövecek.
  • Dedim aracta yag yakma var.adam da kmsine uygun dedi.ustaya gosterdi usta da kmye uygun normal ilerde rektefe ister dedi.daha ne yapayim?rektefe ucretini ben karsilayamam ya.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.