Şimdi Ara

2002 Laguna şanzıman sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık iki hafta önce 2002 model Laguna 1.6 16V aracımın triger setini değiştirdim. Ancak değiştirdikten sonra arabadan cızırtılı sesler gelmeye başladı. Bunun üzerine trigeri değiştiren ustaya gittim. Şikayetimi anlattım. O da yıllardır triger değiştirdiğini ve triger değişiminden sonra bu tip seslerin olabileceğini ve birkaç yüz kilomtre sonra kayışın oturacağını ve bu sesi vermeyeceğini söyleyerek beni gönderdi. Ben de ona güvenerek arabayı başkasına göstermedim. Arife sabahı Edirne’ye gitmek üzere yola çıktım. Ancak arabada bir tuhaflık vardı. Birincisi rolanti normalden düşüktü. Devir 0,5-1 arası duruyor ancak asla 1 olmuyordu. İkincisi motor çok gürültülüydü ve ne kadar gaza basarsam basayım devir saati 4’ün üstüne çıkmıyordu. Üçüncüsü arabadan ıslık şeklinde bir ses çıkıyordu. Bu şekilde 100 km kadar gittik. Çorlu’yu geçtikten sonraki Metro dinlenme tesislerinde mola verdik. Araba stop ederken en başta söylediğim ses daha gürültülü şekilde çıktı. Önce önemsemedim. Ancak çalıştırdığımda da aynı şekilde ses verince ve gaza bastıkça arttırınca sabah çok erken olsa da trigeri değiştiren ustayı aradım. Kendisine çıkan sesi dinlettim. İstersem gelebileceğini söyledi. Ben de buralarda halledebileceksem kendisinin gelmesine gerek kalmayacağını ve benden telefon beklemesini söyledim. Dinlenme tesisinde çalışanlardan Çorlu’daki bir tamircinin telefon numarasını aldım. Telefon ederek bulunduğum yeri söyledim ve gelmesini rica ettim. Gelen usta sesin ne trigerle ne de motorla alakası olmadığını sesin debriyaj balatasından kaynaklandığını ve değişmesi gerektiğini, bu şekilde gidebileceğim yere kadar gidebileceğimi ancak nerde tamamen balatayı kopartacağının belli olmayacağını arife günü de bunu değiştirecek bir usta bulunamayacağını söyledi. Hatta balata değişimi için birkaç tane usta aradı hatta Renault servisini bile aradı, ancak hepsinden olumsuz yanıt aldı. Ben de onun sözüne güvenerek yine arabaya bindim. Sese rağmen yola çıktım. Ancak daha tesisten çıkmadan büyük bir gürültüyle arabanın tekerlekleri kilitlendi ve araba kızakladı. Çok korkmuştuk. Eğer tekerlekler yolda hızla giderken kilitlenseydi takla atabilir ve sağ kurtulamayabilirdik. Hatta etrafımızdaki bir araba da bu olaya karışabilir ve çok daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilirdi. Bunun üzerine trigeri değiştiren usta buraya gelmek durumunda kaldı. Hemen aracının bagajından bir yağ çıkardı. Sorun şuymuş: Şanzıman yağsız kalmış. Çünkü körükten yağ sızdırmış. Sesin trigerden geldiğini iddia eden ustamız ufak bir incelemeyle körüğün delinmiş olduğunu görebildi. İlginçtir, arabayı yerinden her çıkardığımda yerde yağ izi olup olmadığını kontrol ederim. Bu zamana kadar hiç yağ görmedim. Demek bu sızdırma işi çok önceleri de varmış ve bizim ustamız zahmet edip şanzıman yağına hiç bakmamış bile. Belki de bu rutin kontroller ve değişimler sırasında kendi yaptığından dolayı o körük delindi ve hatta o tamirhanenin içinde o yağ boşaldı ve kendi bile bu durumu fark etmedi. Çok çeşitli senaryolar üretilebilir. Tüm bunlara rağmen ses trigerden geliyor diye göndermemesi hatta oradan gelmediğini bilse bile nerden geldiğini araştırıp bulması gerekiyordu. O andaki tahminlerimize göre şanzımanın değişmesi gerekiyor. Tamamı en az 2.000 TL. Çıkması da 700 TL civarında. Zamanında fark edildiğinde sadece yağ ve körük parasına mal olacak bir şey neredeyse birkaç bin liraya patlayacak, hatta neredeyse hayatımıza mal olacaktı. Usta şanzımana yağı koydu. Ancak aşağıdan şakır şakır aktı yine. Biraz arabayla turladıktan sonra çekiciye ihtiyaç olmadan İstanbul’a dönebileceğini, şanzıman dişlerinin bu yağla yağlandığını ve idare edebileceğini söyledi. Biz de otobüsle yolumuza devam ettik. Araba o gün nasıl olduysa yapılmış. Akşam telefon edip arabayı hazır ettiklerini bildirdiler. O akşam arabayı bir akrabamız aldı ve ertesi sabah bize getirdi. Arabanın güzel gittiğini ve hiçbir sorun yaşamadığını söyledi. Ben de kullandım. Rölanti düzelmiş. Aracın çekişi artmış, devir sonuna kadar gidiyor nerdeyse. Ancak motor devri 3.1’e geldiğinde o belli belirsiz de olsa ıslık sesini yine duyuyorum. Bu nedenle bayram süresince ve dönüş yolunda hep diken üstündeydim. Bizim ustaya artık güvenmediğim için arabayı başka bir ustaya götürerek şanzımana yeniden baktıracağım. Neler yapmış ve ne yapılması gerekiyor öğrenmek istiyorum. Hatta her şeyini yeniden elden geçirtmem gerekiyor. Belki değiştiğini ve yapıldığını sandığım şeyler bile yapılmadı ve bana yapıldığı söylendi. Bir badireyi de böylelikle atlattık. Sanırım uzun oldu ama yazmadan da duramadım.







  • hocam bu körük muhabetini lagunacılar buraya kısmında çok kez konuştuk keşki bize daha önce katılsaydınız haberiniz olurdu,bu körükden haberim olduğundan geçen yağ değişiminde direk körüğe baktım ,ustaların mikinde değil,aa nasıl yağ kaçırıyor neyse orjinal körük bilyesiyle 70 değiştirdim,inamazsın 3lt yağ alan şanzıman 2lt kadar düşmüş nerdeyse,yani ucuz kurtardık dh dostları sayesinde
    sizin şanzıman gelince bi gösterin ama o ses hayra alemet değil çıkma temiz bulursanız uğraşmayın derim,şanzıman motordanda komplike bir eleman otoda çok nadirdir gerçek ustası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 23 Eylül 2009; 16:16:05 >




  • Akşam üstü iş dönüşü başka bir ustaya gittim. Bir Megane I ile uğraşıyordu ve onda da körükten yağ sızması sonucu şanzımanında sorun vardı. O arabada çok da önemli bir şey yokmuş. Daha ilk çalıştırdığında çıkan sesten şüphelenen araç sahibi hemen getirmiş. Şanzıman açılıp bakılmış ve dişlilerin sağlam olduğu görülmüş. Ben gittiğimde şanzımanı yerine yerleştiriyorlardı. Cumartesi günü araca bakmak üzere ustayla anlaştık. O gün çıkacak sonucu burada paylaşırım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    10 yıl önce açıldı
    Citroen C3 2004 vites sorunu
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.