Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
714.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet


    quote:

    Orjinalden alıntı: pulse06

    Arkadaşlar 2005 model eski kasa puntom var. Direksiyon kitlenmesinden (servisin deyimi ile sertleşmesinden) dolayı bir çok kez yolda giderken kaza atlattım. bu ünite daha önce 2 kez değişti ve 5gün önce tekrar etti bu sorun 1-2 yıl içinde sürekli tekrarlıyor. Belliki üretimlerinde ve yedekparçalarında sorun var bu gün bana 1,611,32 tl fiat çıkardılar. forumları araştırdırdım ve bu sorundan dolayı 2007 yılı içerisinde 200 aracın direksiyon mili değiştirilmiş. burdan aladığım kadarıyla üretiminde ve yedek parçalarında bi hata var fiat bunun için ne yapıyor bunada baktım bi kampanya ile müşteriler aranarak servislere çağrılıp araçların direksiyon milleri ücretsiz olarak değiştirilmiş benimde 2 kez değişmişti bu üçüncü oluyor 1-2 sene içinde tekrarlıyor soruna bi çözüm bulamadılar ve arabada can güvenliğim yok fiat genel müdürlüğüne yazdım şimdi cvp bekliyorum. düşünün 100 km hızla gidiyorsunuz ve direksiyon sertleşiyor viraja girdiniz ve direksiyon sertleşti biyere çarptınız ve hayatınızı kaybettiniz bunun sorumlusu kim bu soruya yanıt arıyorum ama daha bi fiat yetkilisi cvp veremedi...


    Evet haklısın arkadaşım malesef bu tip bir sorun var benim arabamda da kırmızı direksiyon uyarı lambası yanık halde dolaşıyorum 1 haftadır ama direksiyonda bir sertleşme olmadı. Yabancı sitelerde de araştırdım bu tip sorunlar bazı arabalarda olabiliyormuş ve ditreksiyon sisteminin tamamen değişimi gerekiyormuş (yetkili servisteki usta direksiyon sertleşmediği için benim arabamdaki sorunun aküden olduğunu söyledi umarım haklıdır) senin arabanda da uyarı lambası yandıktan bir süre sonra mı direksiyon sertleşti yoksa uyarı lambası yanar yanmaz mı? veya uyarı lambası hiç yandı mı? Kontağı kapatıp tekrar açınca bir süre düzelme oldu mu hiç? ve bu direksiyon sişstemi değişimi kaç saat sürüyor? fiyatı konusunda ben de senin yazdığın rakam civarında bişeyler duymuştum ama süreyi bilmiyorum inşallah gerekmez ama değiştirmem gerekirse ne kadar arabasız kalacağımı merak ettim..



    uyarı lambası yanar yanmaz sertleşiyor. Kontağı kapatıp açılınca geçiyor ve araç bilgisayara bağlandığında bi hata çıkmıyor. Ama sonra tekrar sertleşiyor. Parçası ellerinde varsa 1 günde değiştiriliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ghosttailor


    quote:

    Orjinalden alıntı: pulse06

    Arkadaşlar 2005 model eski kasa puntom var. Direksiyon kitlenmesinden (servisin deyimi ile sertleşmesinden) dolayı bir çok kez yolda giderken kaza atlattım. bu ünite daha önce 2 kez değişti ve 5gün önce tekrar etti bu sorun 1-2 yıl içinde sürekli tekrarlıyor. Belliki üretimlerinde ve yedekparçalarında sorun var bu gün bana 1,611,32 tl fiat çıkardılar. forumları araştırdırdım ve bu sorundan dolayı 2007 yılı içerisinde 200 aracın direksiyon mili değiştirilmiş. burdan aladığım kadarıyla üretiminde ve yedek parçalarında bi hata var fiat bunun için ne yapıyor bunada baktım bi kampanya ile müşteriler aranarak servislere çağrılıp araçların direksiyon milleri ücretsiz olarak değiştirilmiş benimde 2 kez değişmişti bu üçüncü oluyor 1-2 sene içinde tekrarlıyor soruna bi çözüm bulamadılar ve arabada can güvenliğim yok fiat genel müdürlüğüne yazdım şimdi cvp bekliyorum. düşünün 100 km hızla gidiyorsunuz ve direksiyon sertleşiyor viraja girdiniz ve direksiyon sertleşti biyere çarptınız ve hayatınızı kaybettiniz bunun sorumlusu kim bu soruya yanıt arıyorum ama daha bi fiat yetkilisi cvp veremedi...

    pulse06 kardeşim açıkçası dediğin sorun kronik olarak belli bir seride Grande Punto'larda vardı.Bizim kasa Punto'larda Grande Punto'lar kadar rastlanan bir durum değil..
    2007 yılı içerisinde direksiyon mili değişen Punto'lar mı yoksa Grande Punto'lar mı? Bende yaptığım araştırmalar sonucu yukarıda belirtmiş olduğum sonuca vardım..
    Umarım böyle bir sıkıntıyı tekrar yaşamazsın..



    Sorun eski kasa puntolarada citi denilen yumuşutıcı sistemden kaynaklanıyor. Eski kasa puntolarda bu tür sorunla karşılaşan kişiler tanıdım ayrıca bir servis çalışanı tarafından bu sorun yüzünden çok aracın geldiğinide duydum. grende puntolarda bu sorun var ve hafife alınacak bi sorun değil arkadaşlar. açıkça belliki ürertimde bi hata var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: picotronics

    Arkadaşlar sizlere birşey sormak istiyorum.
    Eşimin kullandığı 2005 model punto 1.4 dynamic benzinli aracımız var.
    Araç 26bin kmde.
    Az yol yaptığı için ben her yıl kmsi dolmamış olsa da yağını ve filtreleri değiştirtiyorum.
    Servise sordum (Ankara-Kartaş) yağ, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi için 270TL fiyat verdi.
    Benim mazda3'te bu işlemler serviste 140TL tutuyor, Fiat'ın bu kadar pahalı olmasına anlam veremedim.
    Bu işleri güvenerek yaptırabileceğim Ankara'da özel servis önerebilir misiniz bana?

    Bir de 4 yaşında ve 26bin km'deki punto için, bakım sırasında değişmesi gereken başka parça var mı?
    (Kışın akü ve bujiler değişmişti)
    Aracı aldığımızdan beri rutin yağ ve filtrelerin değişmesi dışında birşey yapılmadı.


    Öncelikle aramıza hoşgeldiniz..Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile aracınızın bakımlarını titzlikle gerçekleştirmişsiniz..Şu şartlarda aracınızı uzun süre bakım gerektirmeksizin kullanabilirsiniz..Yalnız 30000 km de carbon clean uygulaması yaptırmanızı önerebilirim.

    Carbon clean ile ; Aracınızdaki yakıt ve ateşleme sistemindeki karbon (kurum) ile yapışkan ve zararlı birikimler temizlenir , motorunuz ilk günkü performansına kavuşur.

    KARBON BİRİKİMİ ARAÇLARDA NE GİBİ PROBLEMLER YARATIR?

    *Silindir kompresyonlarının düşmesi.
    *Motor gücünde azalma.



    *Fazla yakıt tüketimi.
    *Bozuk rölanti.
    *Hızlanma kabiliyetinde azalma.
    *Soğuk havada zor çalışma.
    *Motorun silkeleyerek çalışması.

    İŞLEVİ:

    * Yakıt sistemi,ateşleme sistemi (motor içi , subap ve piston yüzeyleri), ve enjeksiyon sistemi temizlenmiş olur.

    SONUÇLARI:

    *Çok kirli motorlarda temizlik sonucu %15 ‘e kadar sağlanan yakıt tasarrufu , ortalama olarak
    % 3-5 civarındadır.
    *Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10 bazı ölçümlerde % 30 artması
    normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu,
    tekleme , düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
    *Zararlı ekzos emisyonlarının azalması , benzin motorlarında % 40’ın üzerinde , dizel motorlarda ise % 75’e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir.

    UYGULANIŞI:

    *30.000 km. yapmış araçlarda uygulama başlanır.
    *Benzinli araçlarda her 10.000 km. de tekrarlanır.
    *Dizel araçlarda her 15.000 km. de tekrarlanır.

    Servis Konusunda ise her servis farklı fiyat verebiliyor..Bu fiyat farkında işçilik ücreti önemli bir etken..Bu işlemleri yaptırmadan önce fiyat bilgisi almanız iyi olur.Ankara'da yaşamadığım için size servis önerisinde bulunamayacağım lakin sizin için ufak bir araştırma yaptım.Umarım işinize yarar..

    http://www.kavaklidereoto.com/

    Ankara:
    Birmot / Çankaya 0 312 287 92 14
    Birmot / Yenimahalle 0 312 385 42 42
    Ağaçlı 0 312 235 25 10
    Ali Uğurlu 0 312 562 21 15
    Baydarlar 0 312 384 03 55
    Kartaş 0 312 231 84 74
    Osan 0 312 441 64 85
    Uyar 0 312 269 80 55
    Üstün 0 312 284 13 70

    Servis sürecini ve sonucunu buradan bizlerle paylaşırsanız seviniriz..Aracınızı kazasız belasız kullanmanız dileği ile..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pulse06


    quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet


    quote:

    Orjinalden alıntı: pulse06

    Arkadaşlar 2005 model eski kasa puntom var. Direksiyon kitlenmesinden (servisin deyimi ile sertleşmesinden) dolayı bir çok kez yolda giderken kaza atlattım. bu ünite daha önce 2 kez değişti ve 5gün önce tekrar etti bu sorun 1-2 yıl içinde sürekli tekrarlıyor. Belliki üretimlerinde ve yedekparçalarında sorun var bu gün bana 1,611,32 tl fiat çıkardılar. forumları araştırdırdım ve bu sorundan dolayı 2007 yılı içerisinde 200 aracın direksiyon mili değiştirilmiş. burdan aladığım kadarıyla üretiminde ve yedek parçalarında bi hata var fiat bunun için ne yapıyor bunada baktım bi kampanya ile müşteriler aranarak servislere çağrılıp araçların direksiyon milleri ücretsiz olarak değiştirilmiş benimde 2 kez değişmişti bu üçüncü oluyor 1-2 sene içinde tekrarlıyor soruna bi çözüm bulamadılar ve arabada can güvenliğim yok fiat genel müdürlüğüne yazdım şimdi cvp bekliyorum. düşünün 100 km hızla gidiyorsunuz ve direksiyon sertleşiyor viraja girdiniz ve direksiyon sertleşti biyere çarptınız ve hayatınızı kaybettiniz bunun sorumlusu kim bu soruya yanıt arıyorum ama daha bi fiat yetkilisi cvp veremedi...


    Evet haklısın arkadaşım malesef bu tip bir sorun var benim arabamda da kırmızı direksiyon uyarı lambası yanık halde dolaşıyorum 1 haftadır ama direksiyonda bir sertleşme olmadı. Yabancı sitelerde de araştırdım bu tip sorunlar bazı arabalarda olabiliyormuş ve ditreksiyon sisteminin tamamen değişimi gerekiyormuş (yetkili servisteki usta direksiyon sertleşmediği için benim arabamdaki sorunun aküden olduğunu söyledi umarım haklıdır) senin arabanda da uyarı lambası yandıktan bir süre sonra mı direksiyon sertleşti yoksa uyarı lambası yanar yanmaz mı? veya uyarı lambası hiç yandı mı? Kontağı kapatıp tekrar açınca bir süre düzelme oldu mu hiç? ve bu direksiyon sişstemi değişimi kaç saat sürüyor? fiyatı konusunda ben de senin yazdığın rakam civarında bişeyler duymuştum ama süreyi bilmiyorum inşallah gerekmez ama değiştirmem gerekirse ne kadar arabasız kalacağımı merak ettim..



    uyarı lambası yanar yanmaz sertleşiyor. Kontağı kapatıp açılınca geçiyor ve araç bilgisayara bağlandığında bi hata çıkmıyor. Ama sonra tekrar sertleşiyor. Parçası ellerinde varsa 1 günde değiştiriliyor.


    Gösterge tablosunda çıkan o ikaz ile ilgili olarak biliyorsun direksiyon sisteminde elektrik motoru var bizim arabalarda..Aşırı kullanımlarda motor kendini koruma amaçlı devreden çıkıyor ve göstergede gördüğün ikaz lambası yanıyor.Kontağı kapatıp açınca herşey normale dönüyor diye okumuştum sitede bir forumda..hatta kullanma kılavuzunda da yazıyormuş bu dediğim olay..Kullanma kılavuzunu bir incele istersen..




  • Açıkçası fiyatları ve yaklaşımları dolayısı ile yetkili servis yerine iyi bir özel servise gitmeyi tercih ediyorum artık.
    Bir de 30binde değişmesi gereken birşey var mı?

    Ayrıca, baskı-balata değişmesi gerekebilir, daha önce değiştiren arkadaşlar ne kadar değiştirdiler acaba?
  • arkadaslar,120 binde 1.3 multijet 2006 model fiat punto için düşünceleriniz nedir?alınır mı?,120 binde ki dizel motordan hayır gelir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua

    arkadaslar,120 binde 1.3 multijet 2006 model fiat punto için düşünceleriniz nedir?alınır mı?,120 binde ki dizel motordan hayır gelir mi?

    Dostum dizel bir araç için hele multijet gibi yeni nesil motora sahip bir araç için yüksek değil aslında..internette 190-200 binde satılık punto ilanları gördüm..Eğer yürüyeninde ve kaportasında bir sorun yoksa kapsamlı bir kontrolden geçirilip alınabilir bence..Hayırlısı olsun..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: picotronics

    Açıkçası fiyatları ve yaklaşımları dolayısı ile yetkili servis yerine iyi bir özel servise gitmeyi tercih ediyorum artık.
    Bir de 30binde değişmesi gereken birşey var mı?

    Ayrıca, baskı-balata değişmesi gerekebilir, daha önce değiştiren arkadaşlar ne kadar değiştirdiler acaba?


    Dediğiniz durum servisten servise farkedebilir tabi..Şahsen ben bulunduğum ildeki yetkili servisten memnunum.Baskı balata konusunda bence eğer debriyajdan kaynaklanan herhangi bir sıkıntınız yoksa daha erken olduğunu düşünüyorum.Baskı balata fiyatı konusunda daha önce değişim işlmi yapan arkadaşlar varsa size yardımcı olabilirler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua

    arkadaslar,120 binde 1.3 multijet 2006 model fiat punto için düşünceleriniz nedir?alınır mı?,120 binde ki dizel motordan hayır gelir mi?


    Dizel motorlarda çalışma prensibi itibarıyle benzinli motorlardan daha sağlam parçalar kullanılma zorunluluğu vardır ve yine dizel motorun özelliği düşük devirde çalışma ve mazotun yağlama özelliği ile birleşince bu parçalar benzin motoruna göre çok daha az aşınmaya maruz kalırlar. Bu yüzden kullanılan mazotun kalitesine dikkat edilir ve bakımları iyi yapılırsa benzinli motorlardan çok daha fazla ömüre sahiptirler. Ayrıca Punto'nun 1.3 multijet motorunda triger kayışı yerine zincir kullanılmaktadır ve bakım kataloğunda 250 bin km de bir zincir bakımı yapılması gerekliliği yazmaktadır bu da motorun uzun ömürlü olmasına başka bir kanıttır. En büyük kanıt ise geçen sene servirse gittiğimde servisteki ustanın havaalanı taksisi olarak kullanılmış olan ve hep uzun mesafe giden 1.3 multijet albea'nın 580 bin bakımını yaptığını ve arabanın hiçbir motor problemi olmadığını söylemesiydi.. Bilginize...




  • geçen ay punto mu sattım ve şimdi focus aldım. aracın konforu ve yol tutuşu çok iyi ama puntomun yakıt tüketimini de özlemedim değil hani. mersinde yaşıyorum burada trafik gayet rahat ve her benzin aldığımda sıfırladığım yol bilgisayarımda şehir içinde 7 lt/100km nin üstüne hiç çıkmamıştım şimdi ise 8.5 lt/100km gibi bir değerde kullanıyorum. İlk otomobilim olduğundan mıdır bilmiyorum ama puntonun yeri hep başka olacak sanırım. tüm punto kullanıcılarına kazasız ve sorunsuz günler dilerim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turrtleeee

    geçen ay punto mu sattım ve şimdi focus aldım. aracın konforu ve yol tutuşu çok iyi ama puntomun yakıt tüketimini de özlemedim değil hani. mersinde yaşıyorum burada trafik gayet rahat ve her benzin aldığımda sıfırladığım yol bilgisayarımda şehir içinde 7 lt/100km nin üstüne hiç çıkmamıştım şimdi ise 8.5 lt/100km gibi bir değerde kullanıyorum. İlk otomobilim olduğundan mıdır bilmiyorum ama puntonun yeri hep başka olacak sanırım. tüm punto kullanıcılarına kazasız ve sorunsuz günler dilerim.


    Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun..Focus ile Punto segment olarak farklı araçlar..Her ikisininde kendine göre avantaj ve dezavantajları olacaktır..Gerek tüketim gerek sürüş özellikleri olsun..Yeni aracınız ile kazasız belasız güvenli sürüşler dilerim..




  • Arkadaşlar benimde aracımın 60000 bakımı yaklaşıyor..Tahmini bakım masrafı ne kadar olur? Ayrıca 60000 bakımında ne gibi işlemler yapılıyor?
  • Bende sizlerle aynı fikirdeyim.bencede alınır...çevremdeki arkadaslar o paraya 98 model civarı tüplü 2000 motor pego 406 full falan alalım diyorlar ama,ekonomi,agır basıyor. sanırım 120 binde ki puntoyu alıcaz..
    acaba puntonun bakımı kaç binde bir yapılıyor?herhalde 120 bin bakımı vardır?sizce kac tl tutar..
    simdiden tesekkurler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cauchyhua

    Bende sizlerle aynı fikirdeyim.bencede alınır...çevremdeki arkadaslar o paraya 98 model civarı tüplü 2000 motor pego 406 full falan alalım diyorlar ama,ekonomi,agır basıyor. sanırım 120 binde ki puntoyu alıcaz..
    acaba puntonun bakımı kaç binde bir yapılıyor?herhalde 120 bin bakımı vardır?sizce kac tl tutar..
    simdiden tesekkurler..

    bence Punto gibi bir araba ve dizelin müthiş ekonomisi varken tercihin Punto olmalı..Tüplü 2000cc Peugeot'un multijet Punto'ya kıyasla daha fazla bir yakıt tüketimi olacaktır..Ayrıca Peugeotlar sorunlu araçlar..10-11 senelik araç seni uğraştırır..Performans olarakta hemen hemen Punto ile aynı performansı vereceğini düşünüyorum.Daha önceki aracım 1.6 lt benzinli Fiesta idi.Punto'yu alırken açıkçası kafamda performans olarak soru işaretleri vardı ama bu düşüncelerin yanlış olduğunu kullanınca anladım.Kendi aracımı övüyorum gibi algılanmasın ama Punto bana performans olarak eski aracımı aratmadı..Yakıt konusunu söylemiyorum bile :) şehir içinde sıkışık trafikte 8-9 lt lerden 5.1-5.2 lt eurodizele indi tüketimim..Seni her yönden memnun edecek bir araçtır
    Bakım konusuna gelince 120 bin bakımının ağır bir bakım olabileceğini düşünüyorum..Maliyeti konusunda bir fikrim yok..Benimde aracımın 60 bin bakımı yaklaşıyor..Bende bu konuda arkadaşlara danıştım..Hayırlı haberlerini bekliyoruz..Sonuçta seçimin ne olursa olsun hayırlısı olsun..





  • bence Punto gibi bir araba ve dizelin müthiş ekonomisi varken tercihin Punto olmalı..Tüplü 2000cc Peugeot'un multijet Punto'ya kıyasla daha fazla bir yakıt tüketimi olacaktır..Ayrıca Peugeotlar sorunlu araçlar..10-11 senelik araç seni uğraştırır..Performans olarakta hemen hemen Punto ile aynı performansı vereceğini düşünüyorum.Daha önceki aracım 1.6 lt benzinli Fiesta idi.Punto'yu alırken açıkçası kafamda performans olarak soru işaretleri vardı ama bu düşüncelerin yanlış olduğunu kullanınca anladım.Kendi aracımı övüyorum gibi algılanmasın ama Punto bana performans olarak eski aracımı aratmadı..Yakıt konusunu söylemiyorum bile :) şehir içinde sıkışık trafikte 8-9 lt lerden 5.1-5.2 lt eurodizele indi tüketimim..Seni her yönden memnun edecek bir araçtır
    Bakım konusuna gelince 120 bin bakımının ağır bir bakım olabileceğini düşünüyorum..Maliyeti konusunda bir fikrim yok..Benimde aracımın 60 bin bakımı yaklaşıyor..Bende bu konuda arkadaşlara danıştım..Hayırlı haberlerini bekliyoruz..Sonuçta seçimin ne olursa olsun hayırlısı olsun..



    bence de punto sınıfının hoş güzel bir aracı..geçen yıl bende stilo vardı..hayrandım..su an dizel megane var memnunum..puntoyu hanıma dogum hediyesi alcaz,dilerim kazasız belesız sürer..kafamda ki fiat imajı STİLO ile silindi..punto yada icten içe sempati duyuyorum..arada hanımdan kaçırır,binerim..




  • Eşin için alacaksan daha da mantıklı bir seçim olur.. Fiat'ın kötü bir imajı vardı.Haklısın..İnsanların aklına Fiat deyince Şahin Doğan geldiği için..Bence Tempra Tİpo- ki zamanına göre gerçekten iyi araçlardı-imaj tazelenmeye başladı..Sonra Stilo Punto Panda'lar..En son ise Grande Punto ve Linea..Gerek kalite olsun gerek işçilik olsun hep üzerine koydu Fiat..
    Bu arada Punto alırsan sakın kaçırayım,gezeyim falan deme..Alışkanlık yapar,inemezsin Punto'dan Gelişmeleri bekliyoruz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 20 Mayıs 2009; 0:03:23 >
  • arkadaşlar bir sorum olacaktı. makyajlı fiat grande puntonun FUN isimli donanımında klima düğmeleri manuel mi dijital mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ismail76

    arkadaşlar bir sorum olacaktı. makyajlı fiat grande puntonun FUN isimli donanımında klima düğmeleri manuel mi dijital mi?


    Sorunu Grande Punto forumuna yazarsan daha sağlıklı cevap alırsın dostum bizler bir önceki kasa Punto kullanıcılarıyız. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperbCombi -- 20 Mayıs 2009; 20:18:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ismail76

    arkadaşlar bir sorum olacaktı. makyajlı fiat grande puntonun FUN isimli donanımında klima düğmeleri manuel mi dijital mi?


    Dostum bu linkten senin için gerekli olan bilgilere ulaşabilirsin :
    http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobiller/grandepunto_donanimpopup.aspx
  • tmm çok teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.