Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
714.059
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben de 2005 yılından beri 1.3 multi jet motor punto sahibiyim. aracıma modifiye yapmaya karar verdim, yalnız bunların çıkma parçasını bulamıyormuyuz? sol ön far arıyorum + panjur da arma iptali yapıcam. var mı bilgisi olan ?
  • Bu da benim arabam

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü
  • Bu da benim arabamın başka bir resmi..

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü
  • Bu da arabamın bir diğer resmi.. (Bu arada kusura bakmayın arkadaşlar üç resmi de aynı mesaja yüklemek istedim ama olmadı mecburen tek tek yolluyorum)

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mago

    ben de 2005 yılından beri 1.3 multi jet motor punto sahibiyim. aracıma modifiye yapmaya karar verdim, yalnız bunların çıkma parçasını bulamıyormuyuz? sol ön far arıyorum + panjur da arma iptali yapıcam. var mı bilgisi olan ?




    Aşağıda linkini verdiğim araca bir göz at istersen Chip tuning vs ile gücü 95 hp olmuştu youtube'da Dyno ölçümü yapılırken çekilmiş videosu var çok deli araba + senin yapmayı düşündüğün logo iptali falan da var fikir vermesi açısından modifiye listesine ve resimlerine göz atsan iyi olur diye düşünüyorum, hatta ulaşabilirsen aracın sahibinden bilgi alırsın
    Not: Aracına modifiye yaptıktan sonra resimlerini ve modifiye sonuçlarını burada bizlerle paylaşırsan eminim diğer arkadaşlar da sevineceklerdir şimdiden kolay gelsin.

    www.autoclubturkey.com
    HugeDomains.com - AutoClubTurkey.com is for sale (Auto Club Turkey)
    http://www.autoclubturkey.com/y_garage_view.php?garageid=76298




  • Bu da benim düldül :)



     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mago -- 23 Eylül 2008; 12:08:21 >
  • sonunda sol farı buldum, biraz değiştirmeye başlayalım artık, bitince resim atarım buraya
  • Punto'nuzun en sevdiğiniz ve sevmediğiniz yanını yazalım mı.
    Güzel bir paylaşım olur.

    En sevdiğim yanı : Nazar değmesin hiç sorun çıkarmaması ve Muhteşem yakıt tasarrufu
    En sevmediğim yanı : Cam açma/kapama düğmelerinin konsolda olması.
  • En sevdiğim yanı: Kesinlikle yakıt tasarrufu. Bence çok ama çok ekonomik bir araba.
    En sevmediğim yanı: Bozuk yollarda ön konsoldan gelen tıkırtılar.
  • ne güzel araba bu. 1.3 multijet alacam inşallah ama ancak Albea veya Palio ya param yeter. puntoların payasası yüksek sanırım.
  • En sevdiğim yanı: Bende Yakıttaki cimriliğine katılmadan edemeyeceğim :) Ayrıca döneminde diğer Fiat modellerinde yoktu nede olsa CİTY modu
    En sevmediğim yanı: Bozuk yollarda ön konsoldan gelen tıkırtılar. CD çalar yeri, Aynalarındaki görüş darlığı
  • Bugün yol bilgisayarını bi kontrol edeyim dedim,
    en son *eurodizel* aldığımda sıfırlamıştım.
    815 km yapmışım,
    ve yakıt ibresi 4te1den biraz aşağıda.



    düzeltme : benzin yazmışım, *eurodizel* yaptım:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rtal -- 16 Ekim 2008; 10:51:26 >
  • Sebgili arkadaşlar. bende bir punto kullanıcısıyım. aracımı 2004 yılı mayıs ayında sıfır olarak aldım. Bu benim ilk arabam. Otomobil sporlarını yıllardır takip ettiğim için puntoyu türkiyeye ithal edilmeden önce tanıyordum. Araba alacağım dönemlerde gönlüm puntoda olmasına rağmen aynı sınıfa ait çeşitli otomobilleri inceledim. Ancak gördümkü puntonun sundukları o dönemde benzer otomobillere göre daha üstündü. Bu özellikleri açıklamak isterim.

    1- 1400 cc motor, ancak 95 beygir güç üretiyor.
    2- 0-100 km hızlanması 9.5 sn
    3- ABS-EBD, 2 hava yastığı, çelik cant gibi güvenlik ve city fonksiyonu, 6adet hoparlör, elektrikli ve ısıtmalı dikiz aynaları gibi konfor özellikleri standart.
    4- iç mekan genişliği yeterli bagaj hacmi ise sınıfının en iyisi.
    5- Fiat marka olduğu için italyada da üretilse yedek parça ve servis konusunda az sıkıntı yaşama ihtimali
    6- Aracın görüntüsü çok hoş. (bu tamamen benim görüşüm)

    Dostlarım yukarıdaki kriterleri 2004 yılındaki araç piyasasını düşünerek değerlendirin. O yıllarda çoğu avrupai markada abs bile standart değildi. O yıl tüm markaların bayılarini gezmişliğim vardır. (Balıkesir-Manisa-İzmir ve Aydında:):) )Neyse bu ve benzeri sebeplerle 2004 yılı mayıs ayında 2004 model 1.4 16 v Puntoyu güvenlik paketine de 700 YTL ekstra vererek 24.700 YTL ye satın aldım. 700 YTl lik pakette ASR,ESP ve Hillholder vardı. Çok fazla yol yapmadığım için aracımı benzinli, tercih etmiştim. 2500 YTL fiyat farkı vardı iki aracın. Ki şu anda arabam 29.500 kilometrede. Bu kilometrenin yaklaşık 10.000 kilometresi şehirler arası yolda yapıldı. en uzun mesafesi yaklaşık 1 günde 1350 kilometre ile yapıldı. Geriye kalan kısmı ise şehir içi trafiktedir.

    yaklaşık 4,5 yıllık kullanım süresinde yakaladığım izlenimler arabanın artıları ve eksileri aşağıdadır.


    1- Arabada pekçok özellik olmasına rağmen benim en hoşuma giden özelliği direksiyonun CİTY özelliğidir. Özellikle şehir içi kullanımında tüy hafifliğinde bir direksiyona sahip olmak çok güzel bir sürüş rahatlığı getiriyor. Alışkanlık yapıyor. Başka bir araca bindiğinizde araç ne kadar lüks olursa olsun direksiyonu ağır geliyor.

    2- Almış olduğum paketteki Hillholder özelliği sayesinde sıkışık trafikte yokuş yukarı aşağı aracı kaydırma derdi yok. Yarım debriyaj, elfreni çekik kalkma gibi önceden geliştirdiğim sürüş tekniklerim köreldi.

    3- Araç 95 beygir gücü düz yolda gerçekten çok güzel yola yansıtıyor. Hafif oluşuyla birleşince kalkışlarda seriliği çok iyi.

    4- Yakıt tüketimi konusuna gelince şehir içi tüketimi şehrin trafiğine çok bağlı olduğu için değerlendirmeye almıyorum. Ancak şehirler arası yolculuk açısından değerlendireceğim.

    Manisadan trabzona 2 kez gittim ve geldim aracımla. İlkini arabayı aldıktan 2 ay sonra yaptım. Depom 45 litre hacminde. yaz ayında ful klimalı ve 100 km/s hızın pek altına inmemek ve 140 km/s hızın pek üstüne çıkmamak koşuluyla 800 kilometre yol yaptım. Aracımın bu tüketim değerleri bu yaz da aynı orandaydı.

    5- Bu sınıfa göre bagaj yerleştirmeyi biliyorsanız 3 orta boy valiz bir bebek arabası aldığı gibi çeşitli ufak çantalarada yer kalıyor.

    6- İzmir aydın otobanında zorlanmadan 170 km/s hıza çıktım aracımla. hala da çıkarım:):)

    7- Forumda okuduğum bazı arkadaşlar klima ile ilgili sıkıntılardan bahsetmiş. Açıkcası ben bu tip sıkıntılar yaşamadım. Yalnız aracım güneşte kaldığı zamanlar klimayı çalıştırınca klima performansında baya bir azalma oluyor.

    8- Arabamın bu güne kadar çıkardığı tek arıza aracın 4lü flaşörlerini 1 saat cıvarı açık bırakmam sonucu aküsünün bitmesidir. Onun haricinde yıllık periyodik bakımları haricinde servise hiç gitmedim. Akü hususunda servisin söylediği aracın orjinal aküsünün 40 amperlik olduğu ve bunun biraz zayıf kaçtığıdır. Araca 50 amperlik bir akü takıldı.

    9- Aracın sürüş konforu yeterli düzeyde. Hem şehir içi hem şehirdışı uzun sürüşlerde sürücü ve yolcuyu çok hırpalamayan bir sürüş konforuna sahip. Hele 200-300 kilometrelik kısa orta şehirlerarası sürüşleri oldukça keyif verici.

    Yukarıda aracınhoşuma giden özelliklerini aklıma gelen kadarıyla yazdım. Aşağıda da sıkıntılarımı belirteceğim.


    1- Aracımda diğer arkadaşlarında belirttiği gibi çeşitli sinir bozucu tıkırtılar önkolsoldan gelen gıcırtılar var. Hemde arabayı aldığım ilk yıldan beri bu seslerle muhattabım.

    2- Aracın koltukları çok rahat değil. Sürüş konforunu azaltıyor.

    3- Yol ve motor sesini aracın içerisine alıyor.

    4- En kötüsü 24.700 YTL verdiğim aracım şu anda 16.000 YTL etmiyor.

    5- Aracın iç döşeme malzemeleri ve işçiliği kalitesiz.




  • İyi geceler arkadaşlar.Ben de puntocuyum.Lagun mavi 1.3 multijet dynamic.Extra olarak sadece digital klima var.2005 yılı mart ayında 0 km olarak aldım ve halen yola devam...Forumda kullanımdaki artı ve eksilerini paylaşan arkadaşlar çok güzel yorumlamışlar.Benim puntoyu tercih etmemdeki başlıca özellikler, ön konsolunun çift renk ve özellikle açık renkli olması (zevk meselesi), yakıt ve özellikle de vergi bakımından ekonomik olması, sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip olması, donanım olarak da emsallerine göre o günlerde daha iyi olması ve tabiki şekil olarak şık ve sportif duruşuydu (tabi benim bakış açım).Bu gün için tercihimden memnunum. Bahsedildiği gibi ön konsoldaki tıkırtılıra ve dikiz aynasındaki görüş darlığına ben de katılıyorum.Yol sesi bir süre sonra alıştığımdan olsa gerek, beni çok rahatsız etmiyor.Bir de servisi iyi denildiği için fiatı tercih ettim, malesef servisinden arabamdan olduğum kadar memnun kalmadım.Tabi bu durum şehirlere göre farklılıklar gösterir.Bu da benim şanssızlığım. Herkese kazasız belasız günler dilerim.




  • Herkese selamlar;

    Ben uzun süredir yeni bir araç arayışı içindeyim. Paliolara bakarken tesadüfen puntolarında aynı fiyata satıldığını ve paliolara göre hem kasa olarak hemde donanım olarak daha üstün olduğnu farkettim.
    Multijet dizel istiyorum ve olmuşken full versiyonu almak gerekir sonuçta 500-1000 ytl vereerek sunroof dijital klima gibi özellikleride oluyor.

    Şu dizelin birde otomatik şanzımanlısı olsa hakikaten süper bir araç olacakmış :)
  • selam.
    arkadaşlar banim punto da farkettiğim birşeyi danışmak istiyorum acaba sizde de durum böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var. Sabit bir hızda giderken özellikle yüksek viteslerde daha belirgin olarak hissediyorum bunu. ani hızlanmalar için gaza braz yükleniyorum ama ayağımı sabit tuttuğumda değil de hafifçe geri bıraktığımda daha iyi hızlandığını hissediyorum. sanki ilk anda çok hafif bir boğulma varmış gibi. siz hiç dikkat ettiniz mi böyle bir duruma.
  • bu durum kullandığım diğer arabalarda da oluyor.
    normal bir şey,
    bununla ilgili yine donanımhaberde bir cevap vardı.
    sanırım ani yüklenmelerde aşırı yakıt gönderince hava yetersiz kalıp motor yakıtı verimli yakamıyor.
    yani motor boğuluyor.
    ama bu o kadar da abes ve arıza diye nitelendirilebilecek birşey değil.
    gördüğüm kadarıyla bütün model ve motorlarda bu olay var.
    tam teknik açıklamasını bulabilirsem yazarım buraya..


    quote:

    Orjinalden alıntı: turrtleeee

    selam.
    arkadaşlar banim punto da farkettiğim birşeyi danışmak istiyorum acaba sizde de durum böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var. Sabit bir hızda giderken özellikle yüksek viteslerde daha belirgin olarak hissediyorum bunu. ani hızlanmalar için gaza braz yükleniyorum ama ayağımı sabit tuttuğumda değil de hafifçe geri bıraktığımda daha iyi hızlandığını hissediyorum. sanki ilk anda çok hafif bir boğulma varmış gibi. siz hiç dikkat ettiniz mi böyle bir duruma.




  • Selamlar.Tam olarak emin değilim ama puntoda gaz teli yok, bu görevi sensörler görüyor diye duymuştum.Yani bahsettiğiniz durum, sensörlerin algılama olayından kaynaklanıyordur.Bu arada bende de bazen dediğiniz durum oluyor ama çok rahatsızlık verici durumda değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: turrtleeee

    selam.
    arkadaşlar banim punto da farkettiğim birşeyi danışmak istiyorum acaba sizde de durum böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var. Sabit bir hızda giderken özellikle yüksek viteslerde daha belirgin olarak hissediyorum bunu. ani hızlanmalar için gaza braz yükleniyorum ama ayağımı sabit tuttuğumda değil de hafifçe geri bıraktığımda daha iyi hızlandığını hissediyorum. sanki ilk anda çok hafif bir boğulma varmış gibi. siz hiç dikkat ettiniz mi böyle bir duruma.
  • teşekkürler cevaplar için. çok rahatsız edici birşey olduğu için değil de merakımdan sordum acaba hepsinde var mı diye. ilk arabam olduğu için başka araçla kıyaslama yapmam mümkün değil çünkü.
  • bu arada hiç aracında spor helezon kullanan var mı ? varsa ne marka ve sürüş nasıl oldu sertliği nedir acaba. ben de apex var ve sanırım tahtadan biraz daha esnek. yolda gördüğüm küçük yada büyük her çukur ya da tümseği hissedebiliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.