Şimdi Ara

2004-2006 C-MAX Ghia 1.6 TDCİ Soru???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
31.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 27.000 TL civarı bir bütçe ile 2004-2006 model arası C-MAX Ghia 1.6 TDCİ almayı düşünüyorum. Ancak bu bütçeyle alacağım aracın muhtemelen kilometresi 100.000 km nin üzerinde olacak. Siz bu konuda ne tavsiye edersiniz? Örneğin bu araçlarda:

    1. Dizel partikül Filitresi var mı? Eğer var ise ne zaman değişir.
    2. Motor-Turbo-Enjeksiyon durumunda nelere dikkat etmeliyim.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Arkadaşlar 27.000 TL civarı bir bütçe ile 2004-2006 model arası C-MAX Ghia 1.6 TDCİ almayı düşünüyorum. Ancak bu bütçeyle alacağım aracın muhtemelen kilometresi 100.000 km nin üzerinde olacak. Siz bu konuda ne tavsiye edersiniz? Örneğin bu araçlarda:

    1. Dizel partikül Filitresi var mı? Eğer var ise ne zaman değişir.
    2. Motor-Turbo-Enjeksiyon durumunda nelere dikkat etmeliyim.



    BENDE 2004 c-max trend tdci var 147 000 de

    1 . böyle bir parça değişimi hatırlamıyorum ama her bakımda veya 2 bakımda bir mazot filtresi değişimi gerekiyor
    2 . benim araçta 100000 de egr valfi değişti sanırım bu motorun kronik arızası, 100 000 den sonra turbo yu değiştirenlerde var ama bende turbo değişimine ihtiyaç şu ana kadar olmadı




  • yapacağın en baba masraf turbo olur tahminim.ben mondeoda 1500 lira civarına hallettim( dayım yaptığı için yoksa 2000lirayı aşıyodu).ama turbo da değişince kafan rahat performans yerinde yakıt düzgün oluyor.tavsiyem kenarda olası bir arıza için 2000 liran olsun ya da alırken bunu göze alabil.ha bu dediklerim seni soğutmasın araçlar çoook güzel. ama turbo hassas .kullandığımız yakıtlar ne kadar kaliteli tartışılır.bakım da çok öenmli ve en önemlisi insanlar nasıl kullanmalı bu araçları bilmeyip dikkat etmeyince de 100-120 000 km aralığında genel olarak arıza veriyor.bu artık normal karşılanmalı bence.
  • dpt her aracta olmaz bunu alacaginiz aracta sorarak ogrenebilirsiniz.. bu bozulan bir parca degil dolan bir parcadir.. kisaa mesafelerde cabuk dolar, parcanin iyi calismasi icin isinlasi gerekir buda uzun yol...en kotu ihtimalle 40000 de iyisi 65-70 000 km de degisir..c max hakkinda biraz bilgi..
    ici gorundugu kadar genis degildir, sadece onu uzun arka koltuklar ve bagaj buyuk degildir, surucu neredeyse aracin ortasinda oturur.. yuksek yapisi nedeniyle kardesinden 1 litre kesin fazla yakar..on konsolaki plastik kapak her kullaniciyi rahatsiz eden bir tikirtiya sahiiptir tek cozumu iyi bir yapistiriyla oldugu yere muhlamaktir..
    iyi tarafi iyi yol tutar, seeleflerine gore ucuzdur, bide akuyu cabuk bitirir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    dpt her aracta olmaz bunu alacaginiz aracta sorarak ogrenebilirsiniz.. bu bozulan bir parca degil dolan bir parcadir.. kisaa mesafelerde cabuk dolar, parcanin iyi calismasi icin isinlasi gerekir buda uzun yol...en kotu ihtimalle 40000 de iyisi 65-70 000 km de degisir..c max hakkinda biraz bilgi..
    ici gorundugu kadar genis degildir, sadece onu uzun arka koltuklar ve bagaj buyuk degildir, surucu neredeyse aracin ortasinda oturur.. yuksek yapisi nedeniyle kardesinden 1 litre kesin fazla yakar..on konsolaki plastik kapak her kullaniciyi rahatsiz eden bir tikirtiya sahiiptir tek cozumu iyi bir yapistiriyla oldugu yere muhlamaktir..
    iyi tarafi iyi yol tutar, seeleflerine gore ucuzdur, bide akuyu cabuk bitirir..


    +10000000000

    turbo = degısım ıle 1400 tl
    enjektor = sıfır 4 adet 2000 tl - revızyonlu 800 tl
    egr = degısımle bırlıkte 600 tl
    solan arka stoplar : tanesı 150 tl
    24- 30 bın aralıgında alınacak en guzel araclardan biri dıyebılırız.




  • Arkadaşlar yaklaşık 10 gün önce 2005 model Aytozu Gri C-Max Ghia TDCİ 109 PS aldım. Araç 110.000 kilometrede. Aracı alır almaz polen, hava, yağ ve mazot filitresini ve yağını değiştirdim. Araçta şuan için bir sorun görünmüyor, inşallah olamaz. Yalnız araçla 110-120 km hızla giderken frene bastığımda fren pedalı ve özellikle direksiyon titriyordu. Araştırdık sorunun ön fren disklerinde olduğunu bulduk. Diskleri tornaya vermek yerine 2 adet bendisk fren diski aldım. Sorunum çözüldü ama şunu da merak ediyorum acaba diskler yeni olduğundan yarı durumda olan ön fren balatalarını da değiştirmem gerekirmiydi? Yani yeni diske yeni fren balatası şartı var mıdır?
  • Aracınız hayırlı olsun. Şart degildir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Otomatik
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    Aracınız hayırlı olsun. Şart degildir

    Çok teşekkür ederim focusone
  • merhaba arkadaşlar,

    1 ay içerisinde 2005 model focus c-max ghia araba almak istiyorum. genelde 150000 km ve üzeri araçlar var piyasada.

    1. bu arabaların kronik sorunları var mı ve nelerdir?

    2. kasko ve trafik sigortalarının yaklaşık değerleri nedir?(çok şükür 3 senedir kaza veya hasarım yok)

    3. triger seti ne zaman değişiyor?

    4. arabaları alırken nelere dikkat etmem gerekiyor?

    yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizci3111

    merhaba arkadaşlar,

    1 ay içerisinde 2005 model focus c-max ghia araba almak istiyorum. genelde 150000 km ve üzeri araçlar var piyasada.

    1. bu arabaların kronik sorunları var mı ve nelerdir?

    2. kasko ve trafik sigortalarının yaklaşık değerleri nedir?(çok şükür 3 senedir kaza veya hasarım yok)

    3. triger seti ne zaman değişiyor?

    4. arabaları alırken nelere dikkat etmem gerekiyor?

    yardımcı olursanız çok sevinirim.

    1*6 dizelse tek problemi turbodur. 100000km gibi ömrü var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizci3111

    merhaba arkadaşlar,

    1 ay içerisinde 2005 model focus c-max ghia araba almak istiyorum. genelde 150000 km ve üzeri araçlar var piyasada.

    1. bu arabaların kronik sorunları var mı ve nelerdir?

    2. kasko ve trafik sigortalarının yaklaşık değerleri nedir?(çok şükür 3 senedir kaza veya hasarım yok)

    3. triger seti ne zaman değişiyor?

    4. arabaları alırken nelere dikkat etmem gerekiyor?

    yardımcı olursanız çok sevinirim.

    1*6 dizelse tek problemi turbodur. 100000km gibi ömrü var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bu modeli araştırıyorum ama turbo olayı beni de korkutuyor. Öneriniz var mıdır bu konuda? 100.000 km altı araçlar 35.000 tl civarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnderT

    Bende bu modeli araştırıyorum ama turbo olayı beni de korkutuyor. Öneriniz var mıdır bu konuda? 100.000 km altı araçlar 35.000 tl civarında.

    Ben imzamdaki aracımı 110.000 Km iken almıştım. 4 yılda 157.000 Kilometreye geldim. Bu süre içerisinde turbo/enjektör sorunu yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnderT

    Bende bu modeli araştırıyorum ama turbo olayı beni de korkutuyor. Öneriniz var mıdır bu konuda? 100.000 km altı araçlar 35.000 tl civarında.

    Detaylı bilgi vermek adına aracımı kullanmakta olduğum 4 yıl boyunca aracımın periyodik bakımlarını her 10.000 Km de bir olmak üzere düzenli bir şekilde takip ettim ve yaptırdım. Bu kapsamda 10.000 km yağ ve filitre bakımı yaptırdım. Bu bakımların haricinde 4 yıl içerisinde aracımın debriyaj baskı balatası, çift kütleli volant dişlisi, debriyaj üst-alt merkezi, debriyaj pedalı yayı, triger kayışı-gergisi-bilyası, V kayışı-bilyası, devirdaim pompası, ön fren diskleri, ön-arka fren balataları, ön amortisörleri, arka amartisör takozları, arka teker poryaları, aküsü, bagaj amortisörleri, ön ve arka silecek takımları, turbo hortumları, hava filitresi hortumu, vites topuzu, arka tampon kabin havalandırma ızgaraları, radyo anteni-gövdesi, sol kapı gergisi ve kauçuk paspas gibi parçaları yeniledim. Ayrıca her 10.000 km de bir rot, balans ve lastik rotasyonu işlemi yaptırdım, arka camlara 2 numara film taktırdım ve son olarak 2 defa aracımın farlarını zamanla sararmasından ötürü parlattım. Yaptırdığım tüm bu işlemlere ait masrafları not ettiğimde 26.750 TL ye aldığım aracıma 4 yıl içerinde 6.136 TL masraf yaptığımı gördüm:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgi için teşekkürler. Keşke herkes senin gibi aracına kıymet verse. Millet kime nasıl kaktırırım derdine düşmüş. Araba almak artık şans işi.

    2008 üstü 50.000 km civarındaki c-max'lar 40.000 civarına fiyatla satılıyor.

    Cmax'ın dizellerinde en full model titanium mu oluyor? Trend veya ghaia neyi ifade ediyor acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnderT

    Bilgi için teşekkürler. Keşke herkes senin gibi aracına kıymet verse. Millet kime nasıl kaktırırım derdine düşmüş. Araba almak artık şans işi.

    2008 üstü 50.000 km civarındaki c-max'lar 40.000 civarına fiyatla satılıyor.

    Cmax'ın dizellerinde en full model titanium mu oluyor? Trend veya ghaia neyi ifade ediyor acaba?

    Ford Focus C-MAX Türkiye ye ilk olarak 2004 yılında girdi. 2004'ten 2007' ye kadar olan modeller aynı kasadır. Bu kasalarda baz donanım Trend iken üst donanım Ghia olarak adlandırıldı. Motor seçeneklerinde ise TDCİ 109' luk dizel ve 1.6 litrelik benzinli motorlara yer verildi. Dizellerde ayrıca CVT otomatik şanzıman kullanılsa da sorunlar sıkça oluştuğundan makyajda sonra kullanılmadı. Daha sonra Focus C-MAX 2008 de makyajlandı ve sadece Ford C-MAX diye anılmaya başlandı. Makyajlı kasa ise 2008'den 2011' e kadar bildiğim kadarıyla sadece manuel TDCİ ünitelerle ithal edildi. Donanım seviyeleri ise makyajlı kasada Titanium ve Titanium X olarak anılıyor. X paket ile Titanium donanıma ek olarak yine bildiğim kadarıyla parçalı deri koltuk ve panaromik cam tavan geliyor. Ford C-MAX 2011 yılında ise kasayı sil baştan yeniledi ve güncel yüzüne kavuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnderT

    Bilgi için teşekkürler. Keşke herkes senin gibi aracına kıymet verse. Millet kime nasıl kaktırırım derdine düşmüş. Araba almak artık şans işi.

    2008 üstü 50.000 km civarındaki c-max'lar 40.000 civarına fiyatla satılıyor.

    Cmax'ın dizellerinde en full model titanium mu oluyor? Trend veya ghaia neyi ifade ediyor acaba?

    Ek olarak eğer 2008 üstü bütçenizi zorluyorsa 2006 - 2007 model aralığında temiz bir Ford Focus C-MAX 1.6 TDCİ 109 HP Ghia öneririm. Zira Ghia donanımda, Titanium/Titanium X pakette olamayan elektrikli el freni ve yine yükseklik ayarı elektrikli olan sürücü koltuğu bulunmaktadır. Ayrıca Ghia 'nın koltuk kumaşı kadife olduğundan kalitesi Titanium donanıma göre çok daha iyidir.
  • VoLKaN067 kullanıcısına yanıt
    Oncelikle herkeze selamlar. Bende bir aylik 2006 c max chia kullanicisiyim. Bu kararimda forum sitelerinde paylasimda bulunun arkadaslarin cok etkisi var. Bir arkadas sakim bulasmayin baska araba kullanamassiniz demisti. Hakliymis. Aile araci olarak on numara. Herkeze hayirli surusler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba;

    hemen hemen bir ay önce 2004 model c-max 1,6 tdci ghia model araç aldım. araçta kafasına göre ama devir yükseldikce bazen turbo sesi gibi bir ses geliyor. motorcuya gösterdim yarı kavak bir şekilde kaputu açarak gaz vererek baktı motorda turboda hiç birşey yok dedi . acaba triger kayışı olabilir mi ? birde aracın başka masraflarıda var sağ ön aks ve arka salıncaklar değişmesi lazım fren disk aynaları henüz bitmemiş onlarında yontulması yada adı her neyse düzeltilmesi lazım .sizce bu bakımlar bana kaç paraya mal olur. bu sorum c-max ghia alıcak olanları soğutmasın. araçtan gerçekten çok memnunum o model bir araca göre özellikleri çok fazla. gidişi yol tutuşu uzun yol performansı çok düzgün bir araç. allah kimseye kaza bela göstermesin. her tamirciye güven olmadığı için ve bu sitede ki yorumlara arada sırada baktığım için dikkatimi çekmişti ben de sorunlarımı bu yolla sizlere ustalara yada başına gelmiş olan insanlara yöneltmek istedim...

    yardımlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler.




  • eymen avcı E kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Aracınızdaki sesle ilgili net bir şeyi buradan söylemek zor. Ancak ses eğer ki turbodan gelmiyorsa triger kayışından da geleceğini sanmıyorum. Ancak triger kayışı gergi rulmanı veya V kayışı/rulmanı ses yapabilir. Triger kayışı takımı, V kayışı ve rulmanı ile devirdaim pompası özel serviste ortalama 500 TL yi bulur diye tahmin ediyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.