Şimdi Ara

Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Otomatik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
35.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar. Beni tanıyan arkadaşlarımın bizde 1.5 yıldır LPG'li 2004 HB Opel Astra 1.6 105 HP Easytronic araç olduğunu biliyorlar. Artık 108000'e dayandı araba. Daha yolu var kendisinin ama araç artık küçük geliyor gibi. Bagaj küçük. Arabanın kendisi de küçük gelmeye başladı bana. Astra'yı satıp başlıktaki gibi Ford Focus C-Max 1.6 TDCI GHIA otomatik vites düşünüyoruz. İnternetten araştırdım biraz fiyatlar ortalama aynı gibi aşağı yukarı.

    Aslında düşünüyoruz şu anda ama uygun bir araç bulamadık gibi birşey. Daha doğrusu tam karar vermedik hemen değiştirsek mi yoksa biraz daha beklesek mi acaba diye?

    C-Max hakkında pek bilgim yok. Bir kaç kişiden yol tutuş sorunu olduğunu denge sorunu olduğunu duymuştum. Dizel ve otomatik olmasını istiyoruz ama Ford'un eski dizel otomatikerinde sorun çıkartma potansiyelinin yüksek olduğunu da duymuştum. Eh malum artık benzinli arabaya da binilmiyor(Astra LPG'li ama artık benzinli araç almayız) mecburen dizel veya LPG'li otomatik olacak yeni araç.

    Geniş olacak.
    Kesinlikle otomatik vites olacak.
    Masrafı cep yakmayacak bakımlarında.
    Az yakacak(otomatik vitesten dolayı biraz fazla yakabilir orası normaldir ama Astra gibi 9 10 litre yakmayacak)
    Kesinlikle konforlu olacak. Bu otomatik vitesten sonra ikinci kriter
    GHIA donanım olmasını istiyoruz C-Max için farklı araç olduğu zamanda dolu bir araç olmalı. Jantlar kapaklı olmayacak en basitinden. Klima analog ve manuel olmamalı.
    Sunroof değil komple cam tavan güzel olur aslında.


    Siz ne dersiniz. Bana kalsa CRV benzinli(LPG olacak) veya Corolla dizel için zorlarım ama işin içine abimde girdiği için tek ben karar veremiyorum

    Mantıklı bir araç mıdır dizel otomatik C-Max yoksa uzak durulması gereken bir araç mıdır?

    Sıfır düşünsek o zaman da otomatik seçeneği yok sanırım. Hadi otomatik olmasın desek zor bir ihtimal ama o zaman da fiyat 58.000 civarına çıkıyor(Tüm opsiyonlar dahil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 20 Ocak 2011; 16:12:22 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Otomatik Vites: İnceleme

    Ford C-Max, Ford Focus platformuna dayanan kompakt bir MPV'dir. 2006 yılında piyasaya sürülen modelin 1,6 litrelik TDCI dizel motoruyla otomatik şanzıman seçeneği de bulunmaktadır.

    Motor ve Şanzıman

    1.6 litrelik TDCI dizel motor, 109 beygir gücü ve 240 Nm tork üretmektedir. 6 ileri otomatik şanzıman, güç aktarımını sorunsuz ve verimli bir şekilde sağlar.

    Performans

    C-Max 1.6 TDCI Otomatik, 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 12 saniyede tamamlar. Maksimum hızı ise 185 km/s'dir. Ancak bu model, performans odaklı bir araç olmaktan ziyade yakıt verimliliği ve pratiklik sunmaktadır.

    Sürüş Deneyimi

    Yüksek oturma pozisyonu ve geniş görüş alanı, C-Max'e mükemmel bir görüş sağlar. Direksiyon hassastır ve sürüşü kolaylaştırır. Otomatik şanzıman, özellikle şehir içi trafikte rahat bir sürüş deneyimi sunar.

    İç Mekan

    C-Max'in kabini ferah ve rahattır. Yedi yolcuya kadar oturma kapasitesi ile geniş bir iç hacme sahiptir. Koltuklar destekleyicidir ve uzun yolculuklarda bile konfor sağlar.

    Donanım ve Özellikler

    C-Max 1.6 TDCI Otomatik, klima kontrolü, elektrikli camlar ve merkezi kilitleme gibi standart donanımlara sahiptir. Daha üst donanım seviyeleri ise ısıtmalı koltuklar, panoramik sunroof ve geri görüş kamerası gibi özellikler sunar.

    Yakıt Tüketimi

    Resmi verilere göre, C-Max 1.6 TDCI Otomatik ortalama 6,2 litre/100 km yakıt tüketir. Gerçek dünya koşullarında, bu değer biraz daha yüksek olabilir ancak yine de sınıfı için etkileyicidir.

    Sonuç

    Ford C-Max 1.6 TDCI Otomatik; yakıt verimliliği, pratikliği ve rahat sürüşü ile aileler ve pratiklik arayanlar için ideal bir araçtır. Otomatik şanzımanı, şehir içi trafikte kolaylık sağlar ve geniş iç mekanı, uzun yolculukları keyifli hale getirir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Otomatik-Dizel C-Max'ten uzak durulması gerekir.Manueli uygundur.Yol tutuş sorununu ilk defa sizden duyuyorum,o kadar forum dolaşırım halbuki.Sınıfında referans gösterilen araba için bunu yazmak akıl karı değil.
  • c-max lerin cvt sanzımanlarında ciddi problem olduğunu biraz forum araştırmasıyla bulur ve bu sevdadan vazgeçersiniz:)

    Boşuna Ford bunca zamandır sadece manuel satmıyor.Yenisine powershift gelse o zaman olur ama o zamana kadar c-max yerine c4 picasso mcp tavsiye olunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Otomatik-Dizel C-Max'ten uzak durulması gerekir.Manueli uygundur.Yol tutuş sorununu ilk defa sizden duyuyorum,o kadar forum dolaşırım halbuki.Sınıfında referans gösterilen araba için bunu yazmak akıl karı değil.


    Yanlış hatırlamıyorsam bir kaç sene foruma birisi konu açmıştı C-Max ile kaza yapmış. Serviste C-maxlerin tamamında yol tutuş sorunu olduğunu söylemişlerdi. Bunu ben demiyorum forumdaki bir konudan okumuştum ne kadar doğrudur ne kadar yalandır bilmiyorum. Focus'un yol tutuşta C sınıfında referans olan araçların başında geldiğini biliyorum yoksa. Ama iş C-Max olunca bu konuda bilgim yok sadece burada okuduğum birşeyi paylaştım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    c-max lerin cvt sanzımanlarında ciddi problem olduğunu biraz forum araştırmasıyla bulur ve bu sevdadan vazgeçersiniz:)

    Boşuna Ford bunca zamandır sadece manuel satmıyor.Yenisine powershift gelse o zaman olur ama o zamana kadar c-max yerine c4 picasso mcp tavsiye olunur.


    Sadece C-Max değil Focuslarda da CVT şanzumanın sorunlu olduğunu servisin garanti dışında olan dizel otomatiklere fahiş fiyat çektiğini biliyorum. Ancak şöyle de bir durum var. Aradan uzun zaman geçti. İlanlara baktığımda en son 2007 yılında otomatik dizeller var. Daha sonradan bu sorunlar düzeltilmiştir belki diye düşündüm.

    Citroen Picasso güzel araç tam istediğimiz gibi ama nedense abim Fransızlardan Renault dahil (Clio hariç) araba almayı düşşünmüyor. Yine de Picasso'yu da göstericem.




  • Otomatik şanzımanı konusunda yorum yapamam ama o aracın yol tutuşu sınıfınında 1 numaradır. Bu konuda emin olabilirsiniz.
  • Ford'un 1.6 dizel ve CVT şanzımanının kronik sorunları olduğu bu forumda birçok kez konuşuldu. C-Max dışında bir sürü seçeneğiniz olduğundan dolayı C-Max'i tavsiye etmem. Riske değmez yani.
    Picasso inanılmaz çirkin bir araç, fakat Grand Picasso'yu gösterirseniz abinize beğenmesi muhtemel.
    CRV'yi LPG'li bile kullansanız, maliyeti Astra'yı benzinli kullanmaya eş değer gelecektir. O yüzden bence boşverin onu da.
    Corolla'nın dizel otomatik versiyonu, sizi Astra'nın performansından sonra bile tatmin etmeyecektir.
    Bir de bütçenizi tam olarak anlayamadım, 58.000TL civarında mı?
  • Ünalcım merhaba,

    Eski aracım 2004 Focus Ghia TDCI idi.

    Tam 80.000 km kullandım.

    Sattığımda 110 bine geliyordu.

    Neredeyse hiç problem çıkartmadı.

    Birkaç nokta da garanti kapsamında halledildi.


    Aracın neredeyse hiçbir eksiği yoktu.

    Ama en iyi tarafı belki de yol tutuşuydu.

    Forumda bahsi geçen kaza olayında eminim aracın kusuru minimumdur.

    ESP yi sadece opsiyon olarak ve de çok az araçta sunuyordu Ford Otosan.

    Ama asıl sıkıntı otomatik viteste.

    Senin de baktığın gibi en son 2007 model var.

    Daha sonra geliştirilmiştir belki demişssin ama sonra hiç getirmediler otomatik.

    Zaten diğer arkadaşlar da yazmış sıkıntılı olduğunu.



    Bu sınıfta dizel otomatik Picasso verelim :)


    Haluk
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford Focus 1.6 TDCi Titanium
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Astra'nın performansını aramamamız lazım. Çünkü Astra'dan çok memnunuz performans açısından.
    Astra LPG'li olduğu halde 9 10 LT yakıyor. CRV'de 11 12 yakacak muhtemelen. O zaten ikinci planda olacak.

    Picasso eh işte çok çirkin gelmedi bana ama çokta güzel değil tabi.

    Bütçe 30 34 civarında en fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Ünalcım merhaba,

    Eski aracım 2004 Focus Ghia TDCI idi.

    Tam 80.000 km kullandım.

    Sattığımda 110 bine geliyordu.

    Neredeyse hiç problem çıkartmadı.

    Birkaç nokta da garanti kapsamında halledildi.


    Aracın neredeyse hiçbir eksiği yoktu.

    Ama en iyi tarafı belki de yol tutuşuydu.

    Forumda bahsi geçen kaza olayında eminim aracın kusuru minimumdur.

    ESP yi sadece opsiyon olarak ve de çok az araçta sunuyordu Ford Otosan.

    Ama asıl sıkıntı otomatik viteste.

    Senin de baktığın gibi en son 2007 model var.

    Daha sonra geliştirilmiştir belki demişssin ama sonra hiç getirmediler otomatik.

    Zaten diğer arkadaşlar da yazmış sıkıntılı olduğunu.



    Bu sınıfta dizel otomatik Picasso verelim :)


    Haluk

    Geliştirmişlerdir derken muvcut araçlar servise girdiğinde sorunlu olan parçaları Ford kendisi değiştirmiştir demekti niyetim. Yoksa bugüne kadar getirmediler dizel otomatiği. Powershift gelir o da fiyatıyla ün salar.




  • İlk mesajında CRV de yazmışsın.

    4 ay önce arkadaşıma 2005 makyajlı kasa 28.000 km de CRV aldık 42.500 TLye

    Arkadaşım illallah dediği için FSI Jettasını sattı.

    Yeni de 2. bebişi olunca oldular mı 4 kişilik bir aile + 7 yaşındaki oğlanın bisikleti + çocuk koltuğu + yeni bebişin puseti + bebiş koltuğu!

    Paşalar gibi biniyorlar şimdi.

    2000 de Teleflex tüp taktırdık.

    Efendi kullanımda karmada 250 yakıyor.

    Sıkıştırırsan da 300 ü geçmiyor.

    Cidden öneririm.

    Bu heybetteki araçlardan daha düşük beklememek lazım zaten.


    Hem Ankarada Hondacı Kadir Ustamız var.

    Arkamız sağlam yani :)


    Haluk
  • Abimin yakın arkadaşında 2. nesil kasadan var LPG'li o da çok memnun aracından yakıtını herşeyini biliyor aracın ama almakta pek ısrarcı olmuyor.

    Zaten abimler 3 kişi. Hafta sonları ben alıyorum arabayı tek kişi. Ama boylar uzun ikimizinde.
  • Ünal markalar bölümünde astra easytronic ile ilgili başıma gelenleri yazmıştım. O yüzden sana da tavsiyem sorun çıkarmadan astrayı elden çıkarmanız yönünde.

    Cmax cvt ler sorunlarıyla ün salmış durumdalar, servisler bi ara garanti kapsamında bu araçları çağırıp revizyon yaptılar diye biliyorum yani ikinci el cmax cvt almak büyük bi risk olur. Bunun dışında focus cmax yüksek yapısına rağmen yol tutuşta sınıfında (mpv) en iyi yol tutuşa sahip araçtır. Geniş ve ferahtır ancak bana ön dizayni pek hoş gelmiyor, minibüs önü gibi yani. Estetik pek yok. Hele astra estetiği hiç yok. Dizel otomatik biraz problem o yüzden lpg li tam otomatik bi araca geçmenizi tavsiye ederim.

    Ayrıca bizim için de otomatik olmazsa olmazdı, artık otomatik araç kullanmaya korkar oldum astrada başıma gelenler yüzünden. Tam otomatik araç da almak istemiyordum yüksek yakıttan dolayı. Gittik kampanyalı focus aldık manuel vites. Eşim de 1 haftada kaptı olayı şimdi sorunsuz kullanıyor.

    İlla otomatik olacaksa 2008-2009 30-50bin km civarında civic 5 ileri tam otomatik+lpg ile sorun çözülmüş olur.




  • Focus almak istemiyor nedense ama C-Max düşünüyor.

    Astra konusunda bende aynı düşünüyorum. Elimizde patlamadan elden çıkartmayı abimin aklına sokmak benim düşüncem.

    Estetik konusunda Astra C-Max'ten 2 gömlek üstün bana göre de ama işte bütçeye uygun olursa çirkinlik o kadar önemli olmuyor.

    Civic konusunda hiç ikna edemiyorum nedense abiyi. İç tasarımını beğenmiyormuş.

    Ya yine benzinli alıp LPG taktırmak ya da düşük KMli otomatiği sorun çıkartmayacak dizel almak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.