2004 model bir Fiesta TDCI'm var, sıfır aldım ve aldığım günden beri de eurodiesel kullanıyorum. 1-2 ay öncesine kadar bir sıkıntım da yoktu ancak 1-2 ay önce performansında bir düşüklük hissettim. Genelde şehir içi kullanıldığı ve şehir dışına çok çıkma şansım olmadığı için uzun yolda deneyememiştim ama bir iki fırsat bulduğumda düz yolda yaptığım denemelerde 120 km. üzerine çıkamadığını farkettim. (Genel olarak, alt viteslerde de 3000 devir üzerine çıkmakta zorlanıyor) Bu beni çok rahatsız etti açıkcası. Son 1 aydır yakıt tüketimi de arttı (kmde 150 Ykr civarına çıktı, daha önce 125-130 civarı oluyordu) Gerçi bunu soğuk havalar ile de açıklamak mümkün ama emin olamıyorum.
Dün aracın 6 ayda bir yapılan bakımı için servise götürdüm ve bakım yapıldı (araç 55.000de ama 60.000 bakımı yapıldı) Hava filtresi vs.... değişince çekişi de düzelir diye umdum. Servis yetkilisi, aracın çekişi için ölçüm yapıldığını ama bir problem olmadığını söyledi. Bugün yolda tekrar denedim ama bir fark göremedim.
Bilenler ve/veya benzer problem yaşayanlardan tahmin ve öneri bekliyorum.
Turbo borusu yerinden çıkmış ve turbo sistemi açıktan hava alıyorken bende 3000 devirin uzerine çıkmakta zorlanıyordum Bence bir turbo bağlantılarını kontrol ettirin
@ sahin
teşekkür ederim, turboyla ilgili bir problem olması mantıklı görünüyor, bu hafta arabayı tekrar servise götürücem, bir baktırtayım.
Peki aynı şey yakıt tüketimini de arttırır mı? çünkü giderek daha fazla yakmaya başladı araba..
kelefe senin problemin sahin dediği gibi turbo borularıyla alakalı.baktırdıysan çözülmüştür.benimde başıma gelmişti.bende tdci focus var.turbo borusu delinmişti.araç resmen ölmüştü.eğer turbo borusuyla alakalı değilse bindir servisten birini sürdür çıkar şu aracı 140 de çözsünler
dostum aynı olay bir arkadaşımında başına geldi,klasik dizel araba problemi memleketimizdeki kalitesiz dizelden dolayı memeler zamanla zarar görüyormuş değişmesi gerekirmiş yaklaşık masraf(serviste) 2500ytl arkadaşım bunu duyunca delirdi ve arabasını satıp benzinli araba aldı...
yok ya mavim sana katılmıyorum.baksana aldığım günden beri eurodisel kullanıyormuş.hemde sıfır almış.sanmıyorum öyle bir masrafı olduğunu.sen turbo borularına veya turbo sistemine baktır sorun çözülür.
KELEFE ARKADAŞIM BANA KALIRSA ARACININ ÇEKİŞ PROBLEMİ EGR VALFİNDEN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR. SEN EGR VALFİNİ BİR TEMİZLET YADA DEĞİŞTİR
Arabanın çekiş problemi devam ediyor, çözülmedi. Servise götürdüğümde bir iki parçayı garanti kapsamında değiştirdiler (termostat gövdesinde çatlak varmış, motor suyunu az da olsa azaltıyormuş, bir de "enjektör kaçırıyor" onu değiştirdik dediler) Bir de artık klasikleşen "cihaza bağladık, problem yok" cümlesini kurdular. Sonra yaptığım denemelerde pek bir fark göremedim. Zaten bu parçalar da çekişle alakalı şeyler değil. Bu aralarda da hem iş yoğunluğu, hem de 8 aylık hamile eşim dolayısıyla fazla ilgilenemedim araçla Ama ilk fırsatta iki şeyi birden yapacağım: 1- Bir arkadaşımın Fiesta dizeline binip onu kullanacağım 2- @gebs'in dediği gibi servis yetkilisini alıp araca oturtacağım. Umarım kısa zamanda bir çözüme ulaşırım, sizleri de konu hakkında bilgilendiririm. (Garanti ile ilgili birşey olursa diye de acele etmem lazım, Mayıs'da garanti doluyor)
İlgilenen herkese teşekkürler...
Carbon clean öneririm dizellerde yakıt olayından çok fark ediyor kurumdan boruların vs lerin %70 kapandığını biliyorum carbon clean ile düzelmezse turbo vs ye bi daha baktırırsın.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme