Şimdi Ara

1.4 tjet grande punto aniden güç kaybı. Yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 1.4 tjet grande punto sahibiyim. Bugün aracı biraz performanslı kullanmak üzere otoyola çıktım. Dipgaz hızlanırken 4. viteste tam olarak 4 bin devirde bir anda aracın gücü bıçak gibi kesildi araç anlık olarak öne yığıldı. Aracın atikliği bir anda kayboldu ve devir artmadı. Herhangi bir arıza lambası yanmadı. Bu olay olduktan sonra bir kaç defa hızlanma denedim ancak önceki gibi hızlanamadı. Kesinlikle önceki hali gibi hızlanmıyor. Motorda ya da turboda anormal bir ses yok. Sorunun turbodan veya turbo hortumlarından olabileceğini düşündüm kaputu açtım ancak bir şey göremedim. Acaba turbo aşırı ısındığı için basınç kaybı yaşanmış olabilir mi ? VAG grubu araçlarda olduğu gibi ecu motoru korumak için aracı LIMP MODE'a almış olabilir mi ? Konu ile ilgili yabancı kaynaklar dahil hiçbir bilgi bulamadım. Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • aklıma turbo hortumunun çıkabileceği geldi ama baktım dediniz.
    bence en iyisi bir ustaya göstermeniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    aklıma turbo hortumunun çıkabileceği geldi ama baktım dediniz.
    bence en iyisi bir ustaya göstermeniz.
    Sadece hava filtresinden çıkıp turbonun emme tarafına giden boruyu kontrol ettim. Filtre tarafını elimle çekmeye de çalıştım ancak çıkmadı. Filtre kutusuna kelepçe ile tutturulmuş. Kelepçe vidalı olsa söküp tekrar takacaktım ancak vidalı değildi. Bu emiş borusunu kontrol etmenin yolu var mıdır. Araç çalışırken ıslık sesi vesaire gibi bir belirtisi olur mu. Gerçekten anlam veremedim. Bugün obd kablosu bulabilirsem ecu üzerinden turbo basıncına bakabilirsem bakmak geldi aklıma da. Turbonun kendisinden kaynaklı bir arıza olsa arıza lambası yanmaz mıydı ? Aracı stop ettiğimde de turbo sıcaklığı baya baya el yakacak düzeydeydi. Turbo ısındığı için de basınç kaybı olabilir mi ? Bu olay dün gece oldu sabah da aracı kullandım akşamki gibi değil biraz daha iyi ancak hala bir hantallık var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • detaylı bilgim yok hocam. daha fazla yardımcı olmak isterdim.
  • Senkei kullanıcısına yanıt
    İlginize teşekkür ederim. Herhangi bir özel servise götürmemi mi tavsiye edersiniz turbocuya mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egr olabilir mi acaba? egr valfinden kaynaklı olabilir belki...
  • Egr valfinden olsa direk arıza lambası yanmaz mıydı ? Egr yi nasıl kontrol edebilirim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    işte orasını hiç bilmiyorum açıkçası, ama performans düşüklüğünde şüphelenilecek şeylerden biridir egr valfi... şimdi yabancı fiat forumlarını da araştırıyorum, oralarda da pek çok şey yazılmış çizilmiş. sizin sorunu yaşayan başka kişiler de var ama yorumlar ya egr ya da turbo kablosu, sensörler vs. yazmışlar. net bir cevap bulamadım ne yazık ki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    İlginize teşekkür ederim. Herhangi bir özel servise götürmemi mi tavsiye edersiniz turbocuya mı ?
    özel servis daha mantıklı. sonuçta kesin turbodan diyemiyoruz.
  • Wastegate i kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: player_x

    Wastegate i kontrol ettirin.
    +1
    Arabacıadamlar paylaşmıştı.Westgate yerinden oynamış.Buda direk turbonun devre dışı kalması demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F30 lardada var bu kronik fikri vermesi açısından . Tahrik arızası veriyor ve araç şahin gibi oluyor 90 ın üsütüne çıkmıyor falan.

    2 sebebi var. Turbo selenoidi ve Bobin. Belki sizin araçtaki problemde bunlarla alakalı olabilir. Fikiri yürütüyorum sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: player_x

    Wastegate i kontrol ettirin.
    Tjet motordan anlayan bir usta buldum bugün yarın götürüp hortumlara ve turboya baktıracağım. Ortalama maaliyeti ne kadar olur bir bilginiz var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Anlayamadığım şey neden arıza lambası yanmadı ? Arıza lambasının yanmamış olması sadece hava kaçağını düşündürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Eğer wastegate kaynaklı ise conta değişimi ve işçilik ödersiniz çok yüksek meblag tutmayacaktır, turbo kaynaklı ise birşey diyemeyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Turbo tahliye kısmında basınç sensörü yoksa arıza kaydı görmemiş olması mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eklemeyi unuttuğum bir detay daha var. Bu olaydan bir gün önce çekişten düşüş olmadan arıza lambası yandı ve yetkili servise götürdüm. Arıza katalitik konvertör kaynaklıymış söndürdüler ve bir daha yanmamıştı. Bugün bir ustaya götürdüm baktı etti sıkıntı turboda revizyon lazım falan dedi. Ancak aklıma yatmıyor ses yapmayan yağ eksiltmeyen turbonun sıkıntılı olması. Turbo basıncına baktık bilgisayardan atmosfer basıncı burada 900. Atmosferle beraber maksimum 1100 oldu yani 1.1 bar. Bu demek ki 0.8 bar basması gereken turbo 0.2 bar basıyor sadece. Yarın katalitik için gittiğim yetkili servise gideceğim. Işığı söndürdünüz ama bir gün sonra bu oldu diye. Sorun muhtemelen katalitik kovertörden kaynaklanıyordur diye düşünüyorum. Turbonun kendisinde sıkıntı varsa masrafı tuzlu olacak. Wastegate e de baktık çalışıyor basınç tepedeyken gazdan çekince açılıyor. Hortumları detaylı kontrol etmediler. Yarın yetkili servise götüreceğim hayırlı artık bakalım ne çıkacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • player_x P kullanıcısına yanıt
    Bir ekleme daha yaptım önceki mesaja ekleyemedim sizi. Arıza lambası da yanmamıştı ancak obd ile bağlayınca turbo düşük basınç arızası diye bir arıza da çıktı. Lamba yanmamıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖlüyenYörüler -- 12 Nisan 2019; 21:3:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Bir ekleme daha yaptım önceki mesaja ekleyemedim sizi. Arıza lambası da yanmamıştı ancak obd ile bağlayınca turbo düşük basınç arızası diye bir arıza da çıktı. Lamba yanmamıştı.
    Arıza kodunu paylaşabilirmisiniz?

    Katalitik konvertörün içten dağılmasına sebep olabilecek darbe vb dış etkiye maruz kalmış olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi player_x -- 13 Nisan 2019; 5:55:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Canım kardeşim türbini felan sakın elletme, senin aracın sorunu çok büyük yuzdeyle ateşleme bobinleri

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.