Şimdi Ara

2004 tiptronic ford fiesta geri kaçırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşımın 2004 tiptronic ford fiestasını kullandım, araba çok güzel, seri ama en ufak bi yokuşta bile geri kaçırıyor. acaba benim kullandığım fiesta da mı bi sorun var yoksa hepsi mi böyle?



  • GERİ KAÇIRMASI NORMAL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    arkadaşımın 2004 tiptronic ford fiestasını kullandım, araba çok güzel, seri ama en ufak bi yokuşta bile geri kaçırıyor. acaba benim kullandığım fiesta da mı bi sorun var yoksa hepsi mi böyle?



    bir kere kullanılan vites tiptronic değil bu 1....!!!!

    Ford ASM adını verdiği bu şanzıman opel de easytronic,toyota ve mazda da MMT gibi isimler vermiştir VW grubunda DSG I ve II (tek - çift kavrama)...gibi gibi uzatırsak gider...yazmış olduğumuz doğrultuda bu vitesler aslında düz vitestir ama debriyaj tamamen beyin tarafından kontrol ediliyor bu yüzdende yokuşlarda geri kaydırması normal bunun önüne geçmek için el freni ya da araç opsiyonunda var ise Hill holder sisteminin olması gerekiyor yoksa şanzıman türü nedeni ile bu geri kaydırma olayı normaldir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    arkadaşımın 2004 tiptronic ford fiestasını kullandım, araba çok güzel, seri ama en ufak bi yokuşta bile geri kaçırıyor. acaba benim kullandığım fiesta da mı bi sorun var yoksa hepsi mi böyle?



    bir kere kullanılan vites tiptronic değil bu 1....!!!!

    Ford ASM adını verdiği bu şanzıman opel de easytronic,toyota ve mazda da MMT gibi isimler vermiştir VW grubunda DSG I ve II (tek - çift kavrama)...gibi gibi uzatırsak gider...yazmış olduğumuz doğrultuda bu vitesler aslında düz vitestir ama debriyaj tamamen beyin tarafından kontrol ediliyor bu yüzdende yokuşlarda geri kaydırması normal bunun önüne geçmek için el freni ya da araç opsiyonunda var ise Hill holder sisteminin olması gerekiyor yoksa şanzıman türü nedeni ile bu geri kaydırma olayı normaldir


    çok teşekkür ederim, verdiğin bilgiler doğrultusunda bi araştırma yaptım ve aşağıdaki yazıyı buldum.


    Ford'da ASM (Auto Shift Manual) adıyla kullanılan, otomatik olarak da vites değiştirmeye olanak sağlayan sıralı manuel şanzıman, Ferrari'de Fi1, Maserati'de Cambiocorsa, Alfa Romeo'da Selespeed, Opel'de Easytronic, BMW'de DSG, Mercedes'te Sequentronic olarak adlandırılıyor.
    Elektro hidrolik olarak tanımladığımız bu sistemlerde tamamen manuel şanzıman yer alıyor. Bu sistemde vites değişimleri, bir elektronik üniteyle yönetilen hidrolik mekanizmayla gerçekleştiriliyor. Hidrolik sistemin yaptığı debriyaja basmaktan başka bir şey değil. Sistemin temel avantajı, üretici açısından düşük üretim maliyetidir. Çünkü otomatik şanzıman, bundan çok daha pahalı bir sistemdir. Bu nedenle son yıllarda bir çok üretici tarafından maliyetleri düşürmek için manuel şanzımanı otomatikleştirme yöntemi benimseniyor. Diğer taraftan manuel şanzımanla elde edilen performans, otomatik şanzımana göre daha yüksek olduğundan bunun avantajları da göz ardı edilemez. Otomatik modda kullanıldığında bile vites değişimleri -marka ve modeline göre değişmekle birlikte- hızlı olan bu sistemlerde elektronik yönetim ünitesi sayesinde vitesler doğru zamanlarda hassas bir şekilde değiştiği için yakıt tüketimi de otomatik şanzımanlara göre daha düşük gerçekleşiyor. Kullanıcı için en önemli dezavantajı yokuşlarda yapılan kalkışlarda ortaya çıkıyor; sistem manuel şanzıman olduğu ve yapısında doğal olarak tork konvertörü bulunmadığı için aracın geri kaymasına meydan verebiliyor. Ama Fiat ve Opel'de Bosch'un geliştirdiği Hillholder adlı yeni bir sistem kullanılarak geri kayma dezavantajı kontrol altına alınıyor.
    Fiat'ta kullanılan Speedgear ise tamamen farklı yapıda, sürekli değişken vites oranlı kademesiz otomatik şanzımandır. Bu sistemin benzerlerini Honda da Jazz modelinde kullanıyor. Manuel vites değişim imkanı da sunan sistemin iç yapısında yer alan iki kasnağın konik formlu yataklarındaki çelik tahrik kayısının uzunluğu motor devrine göre sürekli değişiyor. Bu da gücü sürekli değişken vites oranıyla tekerleklere aktarılıyor. Kökeni 1970'lere kadar uzanan eski ama geliştirilmiş, başarısı kanıtlanmış bir şanzımandır. Özellikle Fiat'ta motorların canlı yapısına uyum sağlaması, geri kaydırma sorununun olmamasıyla başarılı bir sistemdir.


    Kaynak:http://arabam.milliyet.com.tr/haberalt.asp?PID=685&HID=9&haberID=274378



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mnt1907 -- 3 Ocak 2007; 19:07:42 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.