Şimdi Ara

2006 forester

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ArgeSsS -- 27 Şubat 2012; 18:16:38 >



  • 95 oktan kurşunsuz benzin
  • arkadaşlar bakımlı eski kasa (2006-2007-2008 model) subaru lar gerçek anlamda ne yakar ? 90-100-110 km nin aşılmadığı, agresif kullanılmadığı sürece şehir içinde ne yakar şehir dışında ne yakar ? hem benzinli hem lpg li yakıtı soruyorum ?

    bu model subaruların gerçekten çok temiz olup olmadıklarını nasıl anlayabilirim ? yetkili servisin yaptığı ekspertiz raporu yeterlimidir ? değişeni kazası olup olmadığını anlamamız için ? yoksa ekspertizde bi dümen çevirebilirmi oto sahibiyle anlaşıp ? (bilmediğimden soruyorum)

    acil cevap verirseniz çok memnun olurum...
  • Merhaba,

    Yetkili servislerin ekspertiz konusunda dümen çevirebileceklerini zannetmiyorum. Kaşeli bir belge veriyorlar diye biliyorum. Ancak neticede ustanın ustalığına kalmış bir olay. Her ihtimale karşı yetkili servis ekspertizinden sonra tanıdığınız bildiğiniz bir ustaya da gösterebilirsiniz.

    Bahsettiğiniz turbosuz atmosferik 2 litre modeller 158PS. LPG li bir arkadaşımda var. Şehiriçi 12.5-13lt yakıyormuş karma LPG'de. Aracı LPG'li aldığı için LPG'siz ne kadardır bilmiyorum. Şehirdışında otoban 140-160, otoban dışı 120 km/h hızlarla 11 - 11.5lt yakıyormuş.

    Aynı kasa 2.5 turbo ise benzinde, şehiriçi ortalama 13-14lt yakıyor ama yoğun trafik, kısa mesafe felan olursa 16lt'lere çıkabiliyor. Uzun yol 100-110km/h hızla 9-9.5lt'lere kadar düşüyor. 120-140 otoban sürüşlerinde ise 11-11.5lt civarı yakıyor. Dediğim gibi bunlar benzin rakamları.

    İlave: Aracın fabrika verisi 90km/h ile 7.6lt. Turbonun 8.5lt. Turbo ile 90-100km/h ile 8.5-9lt tutturmak mümkün oluyor. Bu hesapla turbosuz forestera da benzinde 8lt yaktırmak mümkün olabilir. Birde foresterlarda aerodinami olayından dolayı 110km/h hızdan sonra yakıt çok farkediyor. Uzun yolda dediğim gibi 110u aşmadan 9lt ortalaması zor değil diye düşünüyorum. LPG karşılığı da 10lt olacaktır herhalde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skd -- 4 Nisan 2012; 14:41:06 >




  • Dostum bu ESP yle benzerlik taşıyan AWD özelliği tüm foresterlarda varmı ? yoksa sadece yeni kasalardamı var ?
  • AWD sürekli 4 çekeri ifade ediyor. Tüm foresterlarda var ancak ESP tamamen farklı birşey. ESP 4 tekerlekteki dönüşleri sürekli izliyor, ivmeye bağlı olarak bir tekerlekte anormal bir dönüş farkederse onu normalleştirmek üzere fren yaptırabiliyor. Böylece savrulmaların önüne geçmiş oluyor.

    Mesela ıslak veya karlı yolda ESP'siz AWD Forester ile keskin dönüşlerde ani gazlarsanız araç dışarı doğru kayarak döner. Ancak ESP varsa o buna izin vermeyip daha yavaş ancak kaymadan dönmenizi sağlıyor. Bildiğim kadarıyla en büyük faydası yüksek hızdaki ani engel aşma durumlarında ortaya çıkıyor. AWD araç iki çeker araca göre daha zor savruluyor olabilir ancak neticede savrulabiliyor. Youtube'da ESP ile ilgili videolar var izlemenizi öneririm.

    2006-2008 eski kasa forestarda ESP sadece 2.5 turbolarda var.
  • almayı düşünüyorum ancak 2.5 alamam, yakıtından dolayı... 2.0 motor forester almayı düşünüyorum ama detaylı bilgiye sahip olmadığım için bu şekilde bilgilenmeye çalışıyorum... Teşekkürler cevaplar için...
  • Rica ederim.

    Pişman olmayacağınızı düşünüyorum. Honda sahipleri gibi Subaru kullanıcıları da sonraki araçlarında ilk olarak Subaru'yu tercih ediyorlar.

    Eğer yüksek araç önceliğiniz yoksa özellikle 2006 ve sonrası Legacy'leri de inceleminizi öneririm. Bildiğim kadarıyla Legacy serisi Subaru'nun en kaliteli araçlarından...
  • Forester düşünüyorum dostum, ama eski kasalarından. yeni kasaları zerre kadar beğenmedim, diğer marka suv ların kopyası olmuş (artık hangisi hangisinden esinlendiyse)

    Bu arada bişey daha sormak istiyorum, 2006-2007 ve 2008 modeller arasında herhangi bir donanım farkı varmı ? yani atıyorum 60.000 km de 2006 model bulursam alıyımmı yoksa 80-90 bin km de 2008 i tercih mi ediyim ?
    (her ikisininde kasalarının diri ve yıpranmamış olduğunu farzedersek, kaç tl ye kadar fark olursa 2006 yı tercih etmemi tavsiye edersin ?)
  • Ben de eski kasaları daha çok beğeniyorum. Estetik değiller kabul ediyorum o ayrı...

    Bildiğim kadarıyla 2007'lerde içerden katlanır ayna, elektrikli sürücü koltuğu gibi ufak farklar var. Aslında turbosuzlarda donanım seviyeleri de farkediyor ancak net bilmiyorum. En donanımlısı ZN idi sanırım, deri döşeme felan var.

    Ben acizane düşük km tercih ederdim. Yıl düşünce vergi de düşüyor bir taraftan :) Bakım ve parça fiyatları için jaspasubaru sitesine bakabilirsiniz (100binde triger değişimi var, toplam bakım 1200 lira civarında).
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.