Şimdi Ara

2006 Vectra C vs 2011 Accent Era ( Kaza )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 1 sene önce şehir içi trafikte zincirleme kazada ortada kalmıştım ve arkadan accent era çarpmıştı. O kazada vectraya arkadan hiçbir işlem yapılmamıştı. Sadece tampon çiziklerden dolayı boyandı. Erada çok ciddi sayılmayacak hasar oluşmuştu. Farları vs sağlamdı. Tamponda ufak çatlama olmuştu.

    Günler, haftalar, aylar geçti ve bu gün 18:00 da çekmeköyde önde seyireden era kullanıcısı bayan durduk yere frene asılınca duramayarak arkadan bu sefer ben çarptım.

    Opele güvenirdim ancak bu kazadan sonra pek güven kalmadı gibi. Doğrudur içindeki koruması da esastır ancak dışarıdan da araba dağılacak diye bir durumda olmaması gerekir.

    Bu konuyu burada açmamın sebebi araştırma içinde olanlara bilgi vermektir. Yanlış ise yönetici arkadaşlar uygun başlık altında alırlar sanırım.

    Çarpma anındaki hızım : 60-70

    Kaza resimleri aşağıdaki gibidir. Eranın hiçbir hasarı yok.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emil.halilov -- 23 Şubat 2012; 20:40:31 >







  • Kazalara bakılarak aracın sağlamlığı ortaya çıkmaz. Erada büyük ihtimalle içten hasar almıştır. Eğer o size arkadan çarpsaydı durum daha vahim olabilirdi. Aracınızdan soğumak için bir neden yok. Geçmiş olsun bu arada. Allah daha kötülerini yaşatmasın.
  • Gecmis olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Kazalara bakılarak aracın sağlamlığı ortaya çıkmaz. Erada büyük ihtimalle içten hasar almıştır. Eğer o size arkadan çarpsaydı durum daha vahim olabilirdi. Aracınızdan soğumak için bir neden yok. Geçmiş olsun bu arada. Allah daha kötülerini yaşatmasın.
    Genelde çarpan araç daha fazla hasar alıyor.Bizim duran aracımıza sol arkadan Megane çarpmıştı ve aracın ön kısmı resmen paramparça oldu
  • Arkadan vuran genelde daha çok hasar alır

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    Arkadan vuran genelde daha çok hasar alır

    Daha önceden arkadan era çarptığı için ve hasarları karşılaştırdığım zaman opelin daha fazla hasar alması beni üzen kısım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emil.halilov

    Daha önceden arkadan era çarptığı için ve hasarları karşılaştırdığım zaman opelin daha fazla hasar alması beni üzen kısım.

    Alıntıları Göster
    Hocam 60-70 km hız az bi hız değil.Bence o hıza göre cok az bi hasar.Size arkadan carpan era belki daha yavaştır.Hyundai hakkında bazı şehir efsaneleri dönüyor ne kadar dogrudur bilemiyoruz tabi.24 m takla atıp hiçbir hava yastıgının acılmadıgı gbi.Ama dediğim gibi j-hıza göre bu hasar hiçbişey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emil.halilov

    Daha önceden arkadan era çarptığı için ve hasarları karşılaştırdığım zaman opelin daha fazla hasar alması beni üzen kısım.

    Alıntıları Göster
    Araçların önden çabuk dağılmalarının sebebi yaya kazalarında basıncın sönümlenip yayanın en az çarpma etkisini alması içindir , arkanında sağlam olmasının sebebi daha az konstrüksiyon ve tehlikeli olan benzin gaz depolarının orda bulunmasıyla alakalıdır diye biliyorum , yoksa opel taş gibi arabadır o eranın yanındada hep öyle kalacaktır .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuks

    Hocam 60-70 km hız az bi hız değil.Bence o hıza göre cok az bi hasar.Size arkadan carpan era belki daha yavaştır.Hyundai hakkında bazı şehir efsaneleri dönüyor ne kadar dogrudur bilemiyoruz tabi.24 m takla atıp hiçbir hava yastıgının acılmadıgı gbi.Ama dediğim gibi j-hıza göre bu hasar hiçbişey.

    Alıntıları Göster
    Arkadan çarpan aracın dağılmasının en önemli sebebi durmak için frene asıldığınızda aracınız öne yığılıyor

    Araç öne yığılınca önü öndeki aracın altına doğru giriyor resimdede dikkat ederseniz tampondan çok motor kaputu darbe almış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMTRSLN

    Araçların önden çabuk dağılmalarının sebebi yaya kazalarında basıncın sönümlenip yayanın en az çarpma etkisini alması içindir , arkanında sağlam olmasının sebebi daha az konstrüksiyon ve tehlikeli olan benzin gaz depolarının orda bulunmasıyla alakalıdır diye biliyorum , yoksa opel taş gibi arabadır o eranın yanındada hep öyle kalacaktır .

    Alıntıları Göster
    aracın dışı önemli değil önemli olan içidir bende avensisle 1 defa kaza atlattım dışarda araç pert gibi ama içinde hiç bişey yok.

    [simage
    ][/simage]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    aracın dışı önemli değil önemli olan içidir bende avensisle 1 defa kaza atlattım dışarda araç pert gibi ama içinde hiç bişey yok.

    [simage
    ][/simage]

    Alıntıları Göster
    Öndeki araca dokunduğu anda tahminen 15-20 km bi hızla çarpmışsınız. 60-70 km hızla ön bloğun yarısı hurda olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flodd

    Öndeki araca dokunduğu anda tahminen 15-20 km bi hızla çarpmışsınız. 60-70 km hızla ön bloğun yarısı hurda olur.

    aynen öyle... 60-70 çok ciddi bir hız, tamam düz duvara vurmuyor da euro n-cap testlerini de görüyoruz arabalar ne hale geliyor... öyle bir şiddette hem öndeki araç, hem öndeki sürücü, hem de çarpan araç ciddi zarar görür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: flodd

    Öndeki araca dokunduğu anda tahminen 15-20 km bi hızla çarpmışsınız. 60-70 km hızla ön bloğun yarısı hurda olur.

    aynen öyle... 60-70 çok ciddi bir hız, tamam düz duvara vurmuyor da euro n-cap testlerini de görüyoruz arabalar ne hale geliyor... öyle bir şiddette hem öndeki araç, hem öndeki sürücü, hem de çarpan araç ciddi zarar görür

    Alıntıları Göster
    Arkadan çarpan araç daha çok hasar alır sonuçta. Fren nedeniyle aracın burnu alçalıyor ve öndeki aracın tamponuna; far, ızgara - radyatör-far 4lüsüyle çarpıyor. Era'nın arka tampon iç dişlileri dağılmıştır büyük ihtimalle. Çarpışma hızı da en fazla 30, doğru dürüst hasar bile yok ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Arkadan çarpan araç daha çok hasar alır sonuçta. Fren nedeniyle aracın burnu alçalıyor ve öndeki aracın tamponuna; far, ızgara - radyatör-far 4lüsüyle çarpıyor. Era'nın arka tampon iç dişlileri dağılmıştır büyük ihtimalle. Çarpışma hızı da en fazla 30, doğru dürüst hasar bile yok ortada.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun yalnız çarpma hızı banada 60-70 gibi gelmedi daha kötü olması gerekirdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Geçmiş olsun yalnız çarpma hızı banada 60-70 gibi gelmedi daha kötü olması gerekirdi..

    Alıntıları Göster
    Hızın 60 70 olsa daha kötü olurdu aracın, büyük ihtimalle ani fren ile baya yavaşladı.
    Arkadan çarpma kazalarına bakarsan genelde arkadaki araç hasar alır, sebebide duyduğum kadarıyla alçalan burunun öndeki aracın şasesine denk gelmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Hızın 60 70 olsa daha kötü olurdu aracın, büyük ihtimalle ani fren ile baya yavaşladı.
    Arkadan çarpma kazalarına bakarsan genelde arkadaki araç hasar alır, sebebide duyduğum kadarıyla alçalan burunun öndeki aracın şasesine denk gelmesi.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun. Madenler'de Sancaktepe istikametinde olmuş sanırım kaza. Işıklara yaklaşırken vurmuşsunuz. O bölgede çarpma anı hızınız 60-70'den azdır bencede. Fren yapmadan önceki hızınız olabilir belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Geçmiş olsun. Madenler'de Sancaktepe istikametinde olmuş sanırım kaza. Işıklara yaklaşırken vurmuşsunuz. O bölgede çarpma anı hızınız 60-70'den azdır bencede. Fren yapmadan önceki hızınız olabilir belki.

    Alıntıları Göster
    Gecmis olsun. "Duramadim" dediginize gore frene basmissiniz, son gordugunuz hiz 60-70 olabilir ama carpma hizi bunun cok altindaya benziyor. Yoksa hem sizin aracta daha fazla hasar olurdu, hem de Era'da mutlaka ve mutlaka ciddi hasar olusurdu. 1.5 tonluk bir kutle 60 km hizla Era'ya carptigi zaman mutlaka gozle gorulur hasar verecektir. Gene de ucuz atlatmissiniz.

    Aractan sogumayin bence. Opel'ler sektor ortalamasinin uzerinde saglamlik sunan araclar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harami

    lada samaramız varken vectrayla çarpıştık. Onlara yeşil bizim de yeşildi ışıklar. Bizim sağ tarafı onun sol tarafına çarpıştı. İkimizin hızıda 50 civarıydı. Ladada çizik yokken vectranın ön tampon dağıldı 2001 yılıydı yeni vectra. Kazadan iki gün önce biz de vectra siparişi vermiştik. Opeli pek sevmiyorum zaten


    Şimdi bu karşılaştırmaya göre Lada, Vectra'dan sağlam öyle mi ?
    Kusura bakmayın da bu söyledikleriniz saçmalığın daniskası...
    Lada dediğiniz araç bildiğiniz kamyon bozması bir taşıt. Tamponlarının altında resmen çelik barlar var.
    İçindeki insanları değil, kendini korumak için yapılmış bir araç...
    Kaza yapan arkadaşa da geçmiş olsun. Kullandıgınız araç benim gözümde 5 tane Era eder. Yapmayın etmeyin, araç kendini değil sizi koruyarak görevini yerine getirmiş. Emniyet kemeriniz takılıysa hissettiğiniz ufak bir sarsıntının ötesinde değildir ve olması gereken de budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: harami

    lada samaramız varken vectrayla çarpıştık. Onlara yeşil bizim de yeşildi ışıklar. Bizim sağ tarafı onun sol tarafına çarpıştı. İkimizin hızıda 50 civarıydı. Ladada çizik yokken vectranın ön tampon dağıldı 2001 yılıydı yeni vectra. Kazadan iki gün önce biz de vectra siparişi vermiştik. Opeli pek sevmiyorum zaten


    Şimdi bu karşılaştırmaya göre Lada, Vectra'dan sağlam öyle mi ?
    Kusura bakmayın da bu söyledikleriniz saçmalığın daniskası...
    Lada dediğiniz araç bildiğiniz kamyon bozması bir taşıt. Tamponlarının altında resmen çelik barlar var.
    İçindeki insanları değil, kendini korumak için yapılmış bir araç...
    Kaza yapan arkadaşa da geçmiş olsun. Kullandıgınız araç benim gözümde 5 tane Era eder. Yapmayın etmeyin, araç kendini değil sizi koruyarak görevini yerine getirmiş. Emniyet kemeriniz takılıysa hissettiğiniz ufak bir sarsıntının ötesinde değildir ve olması gereken de budur.

    Alıntıları Göster
    Evet hız 60-70 idi ancak frene basında kaça kadar indi bilemiyorum. Yorumlar için teşekkür ederim bakalım bu sefer ne kadar masraf çıkacak :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emil.halilov

    Evet hız 60-70 idi ancak frene basında kaça kadar indi bilemiyorum. Yorumlar için teşekkür ederim bakalım bu sefer ne kadar masraf çıkacak :)

    ncap çarpışma testleri 64 km hızla gerçekleştirilir, herhangi bir ncap videosunu inceleyin hızınızı siz hesaplayın ama kesinlikle 60 - 70 km ile çarpmamışsınızdır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.