Arkadaşlarr 2009 modelhonda civic dream otomatik vites kullanıcısıyım.Geçenlerde aracımda bir şey denedim ve bunun motora zararı varmıdır diye daha sonra şüpheye düştüm.Kalkışta ilk önce vitesi 1'e çekip devir çalıştırdım daha sonra ileriye ittirdim ve 2'ye geçti daha sonra 3 ve D şeklinde gayet hızlı kalkış oldu bunun motora zararı olur mu yardımlarınızı bekliyorum.?
Birkaç sefer denemenizden birşey olmaz.. Ama bunu sürekli yapmaya başlarsanız: 1-Motora bir şey olmaz (muhtemelen) 2-Şanzımanı kucağınıza alırsınız 3-"Böyle yapacaksan neden manuel vites almadın?" diyenlere verecek cevap bulamazsınız..
Kolay gelsin..
Zaten bunu sadece 1 kereliğine denemiştim memlekette daha sonrada bişey olur diye hic yapmadım.Bundan sonrada yapmam sadece nasıl oluyormuş diye merak etmiştim :) Çok saolasın bu arada yorumun için.
yap yap hiç bi şi olmaz
Ben önceki arabamda hep yapıyordum herhangi bir problem yaşamadım. Arada yapmanızda sakınca yok, benim gibi abartmayın yeter
Bizim araçların (2000 Accord) kullanım kitapçığında "Aracınızı 1, 2, D3 ve D4 şeklinde manuel de kullanabilirsiniz" yazıyor. Bazen manuel kullanıyorum. Önceki Civic'i hızlı zamanlarımda hep öyle kullanırdım; 10 yaşında, hâlâ iyi haberlerini alıyorum:)
2009 cıvıc dıosn otomatık dıosn anlamadıgım 1-2-3 d nedır :S bende 2010 cıvıc kullanıcısıyım otomatık 1-2-3 olayını anlayamadım bızım sanzımanlarda ole bısı yok p r n d s olarak dıılmı ?
2009 cıvıc dıosn otomatık dıosn anlamadıgım 1-2-3 d nedır :S bende 2010 cıvıc kullanıcısıyım otomatık 1-2-3 olayını anlayamadım bızım sanzımanlarda ole bısı yok p r n d s olarak dıılmı ?
aanil kardeşim, Türkçe'yi düzgün kullanıp düzgün yazmanı rica ediyorum. Sorunun cevabına gelince: P: Park R: Reverse N: Null D: Drive S: Sport anlamına gelir. S modunda Premium ve Elegance serilerinde ilk 3 vitese direksiyonun yanındaki kulakçıklardan elle müdahale edebilirsin. Böylece kalkışta manuel arabaya yakın hissedersin, 3. vitesten sonra da D'ye atarsın.
Hatta honda otomatiklerde önce N'de aracı devirlendirip sonra direkt D'ye çeken de gördüm.
Arkadaşım elegance paketinde S modu bulunmakta benimkisi dream olduüu için S yerine 1 2 ve D3 yapmışlar.:)
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
2009 cıvıc dıosn otomatık dıosn anlamadıgım 1-2-3 d nedır :S bende 2010 cıvıc kullanıcısıyım otomatık 1-2-3 olayını anlayamadım bızım sanzımanlarda ole bısı yok p r n d s olarak dıılmı ?
Üst devirlerdre fazla zorlamadığın sürece sorun olmaz maksimum torka ulaştığı zaman vitesini yükseltmelisin genel olarak benzinli araçlarda 3500 den sonra vites yüüksetmen ve motoru yüksek devirde döndürmemen gerekir otomatik vitesli araçlarda sport düğmesi her zaman işe yarar ama araştırmadan alınan araçlarda daha sonra bu ihtiyacı gideremiyor opel astra cosmo ve elegance de var mesela
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
2009 cıvıc dıosn otomatık dıosn anlamadıgım 1-2-3 d nedır :S bende 2010 cıvıc kullanıcısıyım otomatık 1-2-3 olayını anlayamadım bızım sanzımanlarda ole bısı yok p r n d s olarak dıılmı ?
aanil kardeşim, Türkçe'yi düzgün kullanıp düzgün yazmanı rica ediyorum. Sorunun cevabına gelince: P: Park R: Reverse N: Null D: Drive S: Sport anlamına gelir. S modunda Premium ve Elegance serilerinde ilk 3 vitese direksiyonun yanındaki kulakçıklardan elle müdahale edebilirsin. Böylece kalkışta manuel arabaya yakın hissedersin, 3. vitesten sonra da D'ye atarsın.
Hatta honda otomatiklerde önce N'de aracı devirlendirip sonra direkt D'ye çeken de gördüm.
Bende yapardım Ama aşırı yoruyor şanzımanı, fazlası zarar azı bile hatta
Sonra tez vakitte soluğu Honda'cı Kadir usta'nın yanında alırsın kucakta şanzıman ile
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
2009 cıvıc dıosn otomatık dıosn anlamadıgım 1-2-3 d nedır :S bende 2010 cıvıc kullanıcısıyım otomatık 1-2-3 olayını anlayamadım bızım sanzımanlarda ole bısı yok p r n d s olarak dıılmı ?
aanil kardeşim, Türkçe'yi düzgün kullanıp düzgün yazmanı rica ediyorum. Sorunun cevabına gelince: P: Park R: Reverse N: Null D: Drive S: Sport anlamına gelir. S modunda Premium ve Elegance serilerinde ilk 3 vitese direksiyonun yanındaki kulakçıklardan elle müdahale edebilirsin. Böylece kalkışta manuel arabaya yakın hissedersin, 3. vitesten sonra da D'ye atarsın.
Hatta honda otomatiklerde önce N'de aracı devirlendirip sonra direkt D'ye çeken de gördüm.
3. vitesten sonra D'ye atmaya gerek yokki.+ya basarak 4 ve 5 de yapılabiliyor. S'ye getirip hiçbir şeye dokunmazsan 3.vitese atar.(gazın durumuna ve hıza göre) S modunda ise istediğin hızda gidebilirsin.tabi belli limitleri var.mesela 1 ve 2.viteste kalkabilirsin,3.vitese atabilmek için hızın min. 13-14 km olması gerek.30-40 arası da 4e geçiyor.52-55(eğime göre) arası da 5e geçiyor.
drmoz arkadaşım harflerin ne anlama geldiğini biliyorum ama arkadaşın sölediği farklı bişi 1-2-3 den sonra d ye atmanın hiç bir sakıncası yok ben bunu bizzat servise sordum ki bunu sık sık yaparım ama arkadaşın civici dream paket oldugu için farklıymıs ben bunu sormustum. ben biriyle kalkcağım zaman vsa yı kapatım n den dırek d ye attıgım oldu 1-2 sefer bunun zararlı olduğunu solediler senin durumunda buna benzer bisi bence..
Dream'deki otomatik vitesin biraz farklı olmasından kaynaklanıyormuş
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme