Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (136. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
292.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersinli_m


    Arkadaslar merhaba,

    Hepinizin gecmis Kurban Bayramini kutlarim.

    Kurban Bayrami dolayisi ile 2.5 gun izin aldim ve 10 gun tatil olunca Anne-Babam ile gecireyim Bayrami diye dustum yollara.
    Istanbul - Mersin arasi gidis donus yaklasik 1900 km yol yaptim. Bilmeyenler icin aracim 2011 Avensis 1.8 CVT.

    Oncelikle her zamanki gibi ekonomi yapayim hemde en dusuk tuketim degerini goreyim dedim. Ama sunu net anladim uzun yolda ben arac nasil kullanilir bilmiyorum.
    3 saat boyunca zaman zaman cruise control ile 110 km.'ye sabitledim, zaman zaman cruise control'un cok yakit tukettiginden suphe edip vitesi manuel'e alip F1 vites kulakciklari ile vites degistirip yola devam ettim. Genelde 7. viteste ancak yokuslarda 6 ve 5 e duserek. Olmadi yine beceremedim.

    Bu 3 saat boyunca zaman zaman 6.9 lt ye dussede ortalama tuketimim 3 saatin sonunda 7.7 gibi bir deger oldu ve bende bu kadar dikkat ediyorum 7.7 tuketiyor bari gaza yukleneyimde keyfini cikarayim dedim ve bastim gaza.

    Arac kullanmak 2-3 saat icin keyif ama 10 saat icin cok yorucu geliyor bana. Bir an once bitsin diye gaza abandim ve 1900 km'yi 8.3 lt ortalama ile yol aldim. Hizim ise genelde 140-160 arasi degisti. Bazen denemelerde yaptim 192'yi gordum. Bunu gostergede degil kullandigim Tomtom marka navigasyonda gordum. Gostergede 120 derken navi 108-110 diyor cunku.

    Ozetle defalarca s.arasi yolculuk yapmama ragmen Avensis'im ile ortalama 7.5-7.6 nin altina inemedim.

    Ya bende bir sorun var ya da benim arac s.ici s.disi farketmez deyip benzer tuketim sergiliyor. S.icinde tuketim 8.2-9 lt. arasi degisiyor.

    Bu arada halen dizel otomatik arayisim devam ediyor. Yeni Kia Ceed ile bir deneme yapacagim. Kafama yatarsa 2. arac olarak dizel otomatik almayi planliyorum.
    Avensis'imden cok memnunum ama 1900 km'lik yolu 800 TL ile katedince ( depoda 3 cizgi halen benzin var ama kac km eder bilmiyorum) artik sunu cok net anladim. Bana dizel otomatik veya yari otomatik sart.

    Son olarak ustadlara birkac sorum olacak. Rakamlari tamamen atiyorum.
    Araclarda kalan benzin 2 cizgi ve bununla gidilecek menzil 100 km iken. Bu degere isik yanmaya basladiktan sonra gidilecek yol da dahil mi?
    Benzini hep Shell'den aldim simdiye kadar. Uzun yolda benzin 2 cizgiye inince panikleyip hemen Shell ariyorum. Ya bulamazsam ya yolda kalirsam. Rezillik pacadan akar diye.
    Avensis'lerde yakit bitti isigi yandiktan sonra en az kac km. daha yol gider?




    Benim 1.6 Valvematic Verso ile uzun yol tespitlerim şöyle :

    İlk seyahatimde;
    Araçta 7 kişi varken hızım 90-160 arası olmak kaydı ile İstanbul-Bursa gidiş dönüş seyahatimi ort.7,5 ile yaptım.

    2.seyahatimde:
    Araçta 2 kişi varken hızım 80-100 arası dokunarak Bilecik'e kadar kaymak asfaltta 5.7 lt, daha sonra mıcırlı asfaltta Afyon'a kadar gaza abanarak 7.6 lt. ile gittim. İstanbul'a dönüşüm daha ekonomik oldu.

    3.seyahatimde:
    Araçta 5 kişi varken hızım 120-160 arası gaza sürekli abanarak İzmir üzerinden Dalyan'a kadar 8.6 lt. yaktı. Dönüşte daha yavaş geldiğim için 7.7 lt. gördüm.

    4.seyahatimde:
    Araçta 3 kişi varken hızım 140-160 arası gaza sürekli abanarak Safranbolu'ya 8,6 lt ile gittim. Dönüşte yine gaza abanarak İstanbul'a 7,5 lt ile döndüm. Üstelik İzmit-İstanbul arası TEM yolundaki 5 ayrı noktada dur kalk trafiğe girdiğim halde.

    Sonuç;

    Benim 1.6 valvematic motorun uzun yol sarfiyatı ile ilgili kanâatim şu yönde;

    Eğer lastik havaları 32 ise...
    Asfalt kaymak ise...
    Araçta çok ağır yük yok ise...
    Gaza dokunarak ve sabır ile dağ yolu olmaksızın düzlükte Verso'da bile 5,2-5,7 arası yakıyor.

    Aynı yollarda giderken 8,6, dönüşte 7,5 olması ise tümüyle çıkış ve inişlerden kaynaklı yol durumu. Örneğin; Safranbolu'ya gidiş sürekli çıkış olması sebebiyle dönüşe göre çok yakıyor. Dönüşte ise ağırlıklı olarak iniş sözkonusu.

    Dolayısıyla, uzun yol yakıt değerleri kesinlikle asfalt, yol, kullanıcı, yük durumu ile direkt olarak ilgili olmakla beraber, hava filtrenizinde 5000km'de bir değişmesi bu değerleri eksi yönde en az %5-10 oynatmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zentopia

    Selam arkadaşlar...
    Sahibinden.com'da bir vatandaş 2005 model 1,6 sol corolla araçta torpido soğutma var diyor..Acaba doğrumu..yoksa bol keseden sallıyor mu bu arkadaş?Bilgisi olan var mı?

    Doğru değil.O özellik Avensislerde bile yok.
  • size göre mersinlim arkadaşımız o yolculuğu 1.8 yerine 1.6 valvematic avensis ile yapsa idi sizce değerler ne olurdu.yani araba 1.8 sonuçta 1.6 daha az yakmazmıy dı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersöz

    size göre mersinlim arkadaşımız o yolculuğu 1.8 yerine 1.6 valvematic avensis ile yapsa idi sizce değerler ne olurdu.yani araba 1.8 sonuçta 1.6 daha az yakmazmıy dı ?

    Motor büyüdükçe yakıt azalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ersöz

    size göre mersinlim arkadaşımız o yolculuğu 1.8 yerine 1.6 valvematic avensis ile yapsa idi sizce değerler ne olurdu.yani araba 1.8 sonuçta 1.6 daha az yakmazmıy dı ?

    Motor büyüdükçe yakıt azalır

    doğrumu okuyorum?motor büyüdükçe yakıt azalır mı?yoksa yazım hatası mı?..umarım yazım hatasıdır!
  • Cevap veren tum arkadaslarima tesekkur ediyorum.

    Mersin'e gidiste Aracta 3 yetiskin 1 cocuk vardi. Istanbul'a donuste ise 4 yetiskin 1 cocuk oldu ve +70 kg bagaj fazlaligi vardi.
    Tum cevaplardan cikardigim en yalin sonuc "Basarsan yakar arkadas "

    Ortalama 140-160 ile gitsem bile soyle 5-6 lt'yi gecmeyecek dizel otomatik bir arac onerebilir misiniz? Var mi boyle bir arac?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersinli_m
    Ortalama 140-160 ile gitsem bile soyle 5-6 lt'yi gecmeyecek dizel otomatik bir arac onerebilir misiniz? Var mi boyle bir arac?

    VAR ! Her ne kadar bir Japon araç kullancısı olsam da, Fransız ve Güney Kore araçlarından uzak dursam da;
    Hyundai i30 CRDi Style/Elite OTM sanırım öyle bir araç
  • Bende dun 550km yol yaptim aracimla 1.6 2012 model.Giderken 120gecmedim yakit 7,8-8,0 arasi idi donuste gaza yuklendim 140-160 arasi ise 8.1 gordum en fazla arac suan 650km acaba motor acildikca yakit daha da duser mi ben uzun yola cikmadan once sehir icinde 15lt gormus biri olarak.suan ise sehirici 12lt arasi gosteriyor yol bilgisayarinda sorun oldugunu dusunuyorum uzun yolda 100km altina hic dusmedim ama ortalama hiz 30 gosteriyordu nasil oluyorsa..Ayrica bilen varsa cok sevincem 2012elegant extralarda lastik basinci gosteren sensorler varmi ve dokunmatik ekrana navigasyon yukletebiliyormuyuz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat044

    Bende dun 550km yol yaptim aracimla 1.6 2012 model.Giderken 120gecmedim yakit 7,8-8,0 arasi idi donuste gaza yuklendim 140-160 arasi ise 8.1 gordum en fazla arac suan 650km acaba motor acildikca yakit daha da duser mi ben uzun yola cikmadan once sehir icinde 15lt gormus biri olarak.suan ise sehirici 12lt arasi gosteriyor yol bilgisayarinda sorun oldugunu dusunuyorum uzun yolda 100km altina hic dusmedim ama ortalama hiz 30 gosteriyordu nasil oluyorsa..Ayrica bilen varsa cok sevincem 2012elegant extralarda lastik basinci gosteren sensorler varmi ve dokunmatik ekrana navigasyon yukletebiliyormuyuz??

    100'ün altına düşmediniz ve ortalama hız 30 km/h gösteriyorsa, yol bilgisayarında bir sorun olduğunu düşündürüyor. Tüketim miktarını bir de klasik usulle (depoyu fulleyip...) ölçün derim.
    Tüketim miktarı rodajdan (ilk bir kaç binden) sonra düşecektir.
    Öteki sorularınızın cevabını bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GAYRI

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat044

    Bende dun 550km yol yaptim aracimla 1.6 2012 model.Giderken 120gecmedim yakit 7,8-8,0 arasi idi donuste gaza yuklendim 140-160 arasi ise 8.1 gordum en fazla arac suan 650km acaba motor acildikca yakit daha da duser mi ben uzun yola cikmadan once sehir icinde 15lt gormus biri olarak.suan ise sehirici 12lt arasi gosteriyor yol bilgisayarinda sorun oldugunu dusunuyorum uzun yolda 100km altina hic dusmedim ama ortalama hiz 30 gosteriyordu nasil oluyorsa..Ayrica bilen varsa cok sevincem 2012elegant extralarda lastik basinci gosteren sensorler varmi ve dokunmatik ekrana navigasyon yukletebiliyormuyuz??

    100'ün altına düşmediniz ve ortalama hız 30 km/h gösteriyorsa, yol bilgisayarında bir sorun olduğunu düşündürüyor. Tüketim miktarını bir de klasik usulle (depoyu fulleyip...) ölçün derim.
    Tüketim miktarı rodajdan (ilk bir kaç binden) sonra düşecektir.
    Öteki sorularınızın cevabını bilmiyorum.

    Cevaplariniz icin tesekkur ederim.Yeni araci servise goturcez o zamn.Insallah el terminali filan bir aletle hallederler.Ama su navigasyon ve lastik basinci isinide ogrenmeliyim olmadi servise daniscam.




  • Arkadaşlar;

    30bin bakımıyla ilgili bilgisi olan veya yakında yaptırmış olan var mı? Yapılacak işlemleri ve maliyeti yazabilirler mi ? artık servislere bağımlı olmak ve yüküyle para ödemek istemiyorum. Ayrıca İstanbul Avrupa yakasında özellikle Küçükçekmece, Bahçelievler, Bağcılar civarlarında bildiğiniz işinin ehli servisler varsa önerilerinizi alabilirim.
  • Forumun başından beri hep aynı şeyi yazıyorum. 1.6 valvematic motor normal kullanımda en çok 7.5 - 8 lt arası yakar. VVTI motor 9 - 10 lt. civarı yakar. Aradaki fark tümüyle valvematic motor teknolojisi sebebiyledir. Turbo nasıl ki fazla hava basıncı ile yakıtı azaltıyorsa, valvematic motorda sübapları gerektiği kadar açarak extra ekonomi sağlıyor.

    Toyota valvematic motorlu araç alacak olanlar endişe etmesinler. Yakıt göstergesine de aldanmasınlar. Sadece pompa dolumunu dikkate alsınlar. Ancak o zaman gerçek yakıt sarfiyatı değerlerini görebilirler.
  • Toyotanın internet sitesinden baktım.Avensisin donanımlarında lastik basıncı özelliğini göremedim.
  • Ben 7000km önce KitMTM marka Lpg taktırdım. Ortalama 8lt lpg tüketiyorum.Tam anlamıyla karışık kullanım. Benzinde o şartlarda 7.2 filan yakıyordu.

    Şu an lpg baya pahalı,2.75. Ama buna rağmen iyi ki LPG taktırmışım. Dizel gibi hatta daha ekonomik oldu.
  • bu soru için biraz erken olsada lpg'ye geçtikten sonra yağ eksiltme durumu oldumu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ersöz -- 1 Kasım 2012; 20:55:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can6

    Toyotanın internet sitesinden baktım.Avensisin donanımlarında lastik basıncı özelliğini göremedim.

    Evet sitede gözükmüyor ama el kitabında yazıyordu.Acaba sonradan program ekrana yuklenıyormu dıycem ama lastıklerde sensor olmazsa calısmaz.Ayrıca şimdi de aracın farlarına kafayı taktım alırken bi-xenon lu almadık.önerebilceğiniz xenon ampul markası varmı?ve kaç lümen veya k lık önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersöz
    bu soru için biraz erken olsada lpg'ye geçtikten sonra yağ eksiltme durumu oldumu?

    Kaliteli bir marka ve iyi bir işçilikle LPG dönüşümü yapılırsa, ne yağ eksiltme, ne de herhangi bir sorun olMAZ.
    Her ne çeşit yakıt kullanılıyor olursa olsun, hiç değilse 2 ayda bir yağ seviyesini kendinizin kontrol etmesi yararlıdır.
  • arkadaşlar forum kapandı mı ? Avensisçiler nerede ?
  • merhaba arkadaşlar..

    avensis kullanıcılarına bir sorum olacak... koskaca avensisi 132 hp motor kaldırıyor mu acaba merak ettim doğrusu.. auristeki bagaj sıkıntısından sonra avensise yönelmeye başladım ama bu da beni düşündürüyor yani.. 2.0 dizel motoru da 124 hp artık 1.6 dizeller bile 130 hp lere dayandı. 2.0 alıp bisürü vergi verecen bari biraz güçlü olsun motoru derim ben... avensis motor konusunda sanki gerilerde gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjQ7

    merhaba arkadaşlar..

    avensis kullanıcılarına bir sorum olacak... koskaca avensisi 132 hp motor kaldırıyor mu acaba merak ettim doğrusu.. auristeki bagaj sıkıntısından sonra avensise yönelmeye başladım ama bu da beni düşündürüyor yani.. 2.0 dizel motoru da 124 hp artık 1.6 dizeller bile 130 hp lere dayandı. 2.0 alıp bisürü vergi verecen bari biraz güçlü olsun motoru derim ben... avensis motor konusunda sanki gerilerde gibi...

    Toyota'nın turbo motorlarla arası pek yok. 132 PS 1.6 motor atmosferik (turbosuz)tir. Atmosfer basıncı ile daha fazla güç üreten 1.6 litre başka bir makine bilmiyorum (sıfır km). 1500 kg kasa için motor yeterli. 4000 devir üzerinde performans emareleri de göstermiyor değil. 0-100 hızlanması 1.4 TSI (122 HP) Passatlarla aynı. daha ne olsun. Alın, gönül rahatlığı ile binin.




  • 
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.