Şimdi Ara

2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.725
Cevap
41
Favori
165.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahaman

    Teşekkürler, çok bilgilendirici cevap için.

    Merak ettiğiniz farklı ölçüleri aşağıdaki adresten kıyaslayabilirsiniz. Yalnız sayfada Java sorunu var, en altta ölçüleri yazabileceğiniz kutular var, orayı kullanabilirsiniz.

    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    Başıa enteresan bir olay geldi. Aracı aldığımda "alarm" hediye etmişlerdi. Alarm kendi kendine ötmeye başladı. Kumanda ile aracın kilidini açıp kapandığımda susuyor. Bir müddet sonra tekrar başlıyor. Sonda kendi kendine tekrar susuyor. Sebebini çözemedim. Bir fikri olan var mı?

    Kilitlerken çift kilitlediğinizde de mi sorun devam ediyor?
    Sorununuz kapı karşılıklarındaki sensörlerden olabilir,
    Akü kutup başlarındaki gevşeklikten olabilir,(genelde eski araçlarda olur)
    Araba uzun süre sıcakta kaldığında olabiliyor bazen,

    Darbe sensorunun hassasıyeti artmış olabilir, kıstırmak gerekebilir. Yoksa en ufak bir rüzgarda bile ötebiliyor.
    Hareket sensörünüzde arıza olabilir,
    Kablolarda şase olabilir.

    Fikirler için teşekkürler. Sorunu çözemedim, herhangi birisi olabilir. Dün gece alarmı iptal ettim ve sabah tekrar aktif hale getirdim. Artık gereksiz yere ötmüyor. Hafta içi götürüp servise göstermek şart oldu :)




  • Lastik alacak kişi sayısı çok ise topluca bir yerlerden ucuza alabilir miyiz ? 2011 - 2012 modellerin lastik değiştirme dönemi geldi malum.
  • Power7Gear kullanıcısına yanıt
    Eski aracım ford da çift kilitlemeyi kullanıyordum,
    yeni evimiz site guvenli olduğu için tek kilitliyorum, dışarda bazen güvenli görmediğim yerlerde çift kilitliyorum,
    fonksiyonu var mı yok mu bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geri vites ve arka sis lambasına cree led yapmıştım konusu burada arkadaşlar ilgilenen olur belki

    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59710.0
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59710.0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Eski aracım ford da çift kilitlemeyi kullanıyordum,
    yeni evimiz site guvenli olduğu için tek kilitliyorum, dışarda bazen güvenli görmediğim yerlerde çift kilitliyorum,
    fonksiyonu var mı yok mu bilmiyorum.


    Denedim, o özellik ne yazık ki yok.
  • Arkadaşlar yetkili servise yağ değişimi için gidiyor musunuz? Değişim zamanı geldi ve ne yapsam bilemiyorum...

    Bir de Mobil 1 0W-20 Advanced Fuel Economy yağ bulmaya çalışacağım. Nette yok ama piyasada olabilir diye düşünüyorum.
  • Merhaba, haftaya 1300 km yol yapacağım. 3 kişi + bagaj olacak lastik basınçlarını ne kadar yapmam gerekli. Arabanın kitapçığını evde bir türlü bulamadım. Oradan bakacaktım yoksa. Ayrıca başka bakmam gereken neler var aklınıza gelen. Teşekkürler şimdiden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Merhaba, haftaya 1300 km yol yapacağım. 3 kişi + bagaj olacak lastik basınçlarını ne kadar yapmam gerekli. Arabanın kitapçığını evde bir türlü bulamadım. Oradan bakacaktım yoksa. Ayrıca başka bakmam gereken neler var aklınıza gelen. Teşekkürler şimdiden.

    Kılavuzu indirip saklamanızda fayda var:

    http://turkiye.toyota.com.tr/Kilavuz/Kilavuz/AVENSIS/AVENSIS_OM20A52T_01-12.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Merhaba, haftaya 1300 km yol yapacağım. 3 kişi + bagaj olacak lastik basınçlarını ne kadar yapmam gerekli. Arabanın kitapçığını evde bir türlü bulamadım. Oradan bakacaktım yoksa. Ayrıca başka bakmam gereken neler var aklınıza gelen. Teşekkürler şimdiden.

    Kılavuzu indirip saklamanızda fayda var:

    http://turkiye.toyota.com.tr/Kilavuz/Kilavuz/AVENSIS/AVENSIS_OM20A52T_01-12.pdf

    Link için teşekkürler. Bir köşede bulunması iyi oldu.

    1.6 elegant extra standart 17inc lasıktik için sanırım önler 35, arkalar 34 psi olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    Arkadaşlar yetkili servise yağ değişimi için gidiyor musunuz? Değişim zamanı geldi ve ne yapsam bilemiyorum...

    Bir de Mobil 1 0W-20 Advanced Fuel Economy yağ bulmaya çalışacağım. Nette yok ama piyasada olabilir diye düşünüyorum.

    LPG Li araçlar için 0/20 dansite çok ince olur,
    Türkiye için 5/30 ideal bence.
    Erzurum gibi çok soğuk ve Urfa gibi çok sıcak yerler için değişebilir tabi.
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
    .
    yağ bakımı 10 bin km çok erken bence,
    en son 41bin km de bakım yaptırmıştım, şu anda 54bin km de.
    baktım ne yağ kirlenmiş ne de eksilmiş,
    tertemiz duruyor,
    yani 5 yıllık garantiyi yaktım, 15 bin km olmasını bekliyorum, 20 bine kadar da yolu var, servisteki elemanda bazı araç sahiplerinin 20 bin de bir servise geldiğini ağzından kaçırmıştı,
    eski aracım da 5/30 kullanıyordu, ve 15 bin de bir bakımını yaptırıyorduk,
    8 yıl sorunsuz kullanmıştım, Lpg de.
    .
    garantiyi yakmam derseniz de 1000 km tolerans tanıyorlar,
    yani 10999 olunca servise girersiniz.
    .
    ha aklınızda olsun balata bitmiş derlerse sakın hemen değiştirtmeyin, emin olun 10 bin km daha gider,
    benimkini geçen bakımda değişeceklerdi, hatta arkalar değişti,
    önleri de tam değişecekken, diskleride tornaya sokacaz demesinler mi! Benim şarteller attı, kalsın dedim.
    eski aracımı sattığımda 130 bin km deydi, 9 yıl boyunca ne disk ne de balata değişmemişti,
    her neyse kışlık lastikleri değiştirirken eleman baktı, daha %30 var dedi, disklerde de hiç bir sorun yokmuş, genelde 100bin km de diskler tornaya girer, 200bin km de de değişim olur dedi.
    başka ildeki servis elemanı da fabrika çıkışlı balataları bir daha bulamazsın, bitene kadar kullan dedi. Üstünden 13bin km geçti hala bitecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 6 Ağustos 2014; 9:48:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar,

    Forumu sık sık takip etmeye çalışıyorum ama yurtdışında yaşadığım için biraz zor olabiliyor. Birkaç arkadaşın sitemini gördüm, fırsatını bulmuşken dayanamadım yazayım dedim :)

    Rampada 1. vitese düşen arkadaşlar varmış, sesli güldüm. 132 beygir 6 ileri valvematic motorla Avensis'te bunun gerçekten olduğunu gösteren videoyu paylaşsınlar üç maaşım benden hediye. Geçtiğimiz Mayıs ayı içinde arabayı aldıktan sonra bir ayda yarısı şehiriçi yarısı İzmit-İzmir arası olmak üzere yaklaşık 4000km yol yaptım. Aldığımızda araç üzerinde LPG yoktu, bizzat kendim taktırdım. Benzin/LPG dönüşümünde araç performansı olarak zerre sorun yaşamadım, dönüşümü farketmedim bile. Yakıt tüketimi benzinli halinde karma trafikte yaklaşık 7 litreydi, LPG ile çok daha mükemmel oldu. Bilenler beni daha rahat anlayacaktır, Manisa'dan İzmir'e geçerken Sabuncubeli denen rakım olarak ciddi yükseklikte uzun ve sert virajlı seri rampalara tırmanılır, düştüğüm en küçük vites 3'tü ki ona da arabayı yormamak için düştüm, gaza lüzumsuz yüklenmeyi arabamı üzmeyi hiç sevmem.

    Performans konusunda Avensis'in de sahip olduğu atmosferik motorla diğer super veya turbocharged motorları karşılaştırmak kanaatimce abesle iştigalden başka hiçbir şey değil. Genellikle bu kıyaslamayı seven arkadaşların baktığı ilk veri, hızlanma süresi oluyor ki, Avensis o konuda da 10,4 saniyeyle çok da iyi. Belki de tek yapılması gereken kullanım beklentilerinize uygun vites/devir aralığını tutturabilmek. Bunu becermek aslında zor olmasa da kabul etmek gerek, herkesin yapabileceği de birşey değil.

    Özetle performansında beğenilmeyen nedir anlamıyorum:) Napsın çocuk, uçsun mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hknncgl -- 6 Ağustos 2014; 9:00:24 >




  • hknncgl H kullanıcısına yanıt
    Uçsun çocuk uçsun tabi. Anca o zaman bahane bulunmaz. Ya da uçmasın, millet atmosferik motoru kullanmayı öğrensin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknncgl

    Selamlar,

    Forumu sık sık takip etmeye çalışıyorum ama yurtdışında yaşadığım için biraz zor olabiliyor. Birkaç arkadaşın sitemini gördüm, fırsatını bulmuşken dayanamadım yazayım dedim :)

    Rampada 1. vitese düşen arkadaşlar varmış, sesli güldüm. 132 beygir 6 ileri valvematic motorla Avensis'te bunun gerçekten olduğunu gösteren videoyu paylaşsınlar üç maaşım benden hediye. Geçtiğimiz Mayıs ayı içinde arabayı aldıktan sonra bir ayda yarısı şehiriçi yarısı İzmit-İzmir arası olmak üzere yaklaşık 4000km yol yaptım. Aldığımızda araç üzerinde LPG yoktu, bizzat kendim taktırdım. Benzin/LPG dönüşümünde araç performansı olarak zerre sorun yaşamadım, dönüşümü farketmedim bile. Yakıt tüketimi benzinli halinde karma trafikte yaklaşık 7 litreydi, LPG ile çok daha mükemmel oldu. Bilenler beni daha rahat anlayacaktır, Manisa'dan İzmir'e geçerken Sabuncubeli denen rakım olarak ciddi yükseklikte uzun ve sert virajlı seri rampalara tırmanılır, düştüğüm en küçük vites 3'tü ki ona da arabayı yormamak için düştüm, gaza lüzumsuz yüklenmeyi arabamı üzmeyi hiç sevmem.

    Performans konusunda Avensis'in de sahip olduğu atmosferik motorla diğer super veya turbocharged motorları karşılaştırmak kanaatimce abesle iştigalden başka hiçbir şey değil. Genellikle bu kıyaslamayı seven arkadaşların baktığı ilk veri, hızlanma süresi oluyor ki, Avensis o konuda da 10,4 saniyeyle çok da iyi. Belki de tek yapılması gereken kullanım beklentilerinize uygun vites/devir aralığını tutturabilmek. Bunu becermek aslında zor olmasa da kabul etmek gerek, herkesin yapabileceği de birşey değil.

    Özetle performansında beğenilmeyen nedir anlamıyorum:) Napsın çocuk, uçsun mu?

    o çekmiyor yorumunu yapanlar aracı kötülemeye çalışanlar ya da fanboylar hocam

    ilk başlarda kızıyordum ama şimdi bu konuya girip konuyu ve mesajları okuyan insanlar aracın performansı hakkında daha doğru bilgilere ulaşabiliyor.
    aracınızla hayırlı kazasız sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    Arkadaşlar yetkili servise yağ değişimi için gidiyor musunuz? Değişim zamanı geldi ve ne yapsam bilemiyorum...

    Bir de Mobil 1 0W-20 Advanced Fuel Economy yağ bulmaya çalışacağım. Nette yok ama piyasada olabilir diye düşünüyorum.

    LPG Li araçlar için 0/20 dansite çok ince olur,
    Türkiye için 5/30 ideal bence.
    Erzurum gibi çok soğuk ve Urfa gibi çok sıcak yerler için değişebilir tabi.
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
    .
    yağ bakımı 10 bin km çok erken bence,
    en son 41bin km de bakım yaptırmıştım, şu anda 54bin km de.
    baktım ne yağ kirlenmiş ne de eksilmiş,
    tertemiz duruyor,
    yani 5 yıllık garantiyi yaktım, 15 bin km olmasını bekliyorum, 20 bine kadar da yolu var, servisteki elemanda bazı araç sahiplerinin 20 bin de bir servise geldiğini ağzından kaçırmıştı,
    eski aracım da 5/30 kullanıyordu, ve 15 bin de bir bakımını yaptırıyorduk,
    8 yıl sorunsuz kullanmıştım, Lpg de.
    .
    garantiyi yakmam derseniz de 1000 km tolerans tanıyorlar,
    yani 10999 olunca servise girersiniz.
    .
    ha aklınızda olsun balata bitmiş derlerse sakın hemen değiştirtmeyin, emin olun 10 bin km daha gider,
    benimkini geçen bakımda değişeceklerdi, hatta arkalar değişti,
    önleri de tam değişecekken, diskleride tornaya sokacaz demesinler mi! Benim şarteller attı, kalsın dedim.
    eski aracımı sattığımda 130 bin km deydi, 9 yıl boyunca ne disk ne de balata değişmemişti,
    her neyse kışlık lastikleri değiştirirken eleman baktı, daha %30 var dedi, disklerde de hiç bir sorun yokmuş, genelde 100bin km de diskler tornaya girer, 200bin km de de değişim olur dedi.
    başka ildeki servis elemanı da fabrika çıkışlı balataları bir daha bulamazsın, bitene kadar kullan dedi. Üstünden 13bin km geçti hala bitecek.

    Benim aracımda LPG mevcut değil. Kılavuzda geçen bilgiyi sizinle paylaşıyorum:

    Soğuk havada çalıştırmak ve yakıt ekonomisi sağlamak için SAE 0W-20 en iyisidir.
    SAE 0W-20 yağ temin edilemiyorsa, SAE 5W-30 yağ kullanılabilir.
    Fakat bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-20 kullanılmalıdır.


    Bu arada Mobil 1 ESP 5W-30 için maksimum kullanım 15000 km bilgisi mobil sitesinde geçen bilgi, Avensis Avrupa bakım kılavuzunda da 15000 km'de bir değişim yazıyor.

    Ayrıca araçlar için verilen bakım aralıkları normal kullanım içindir. Aracın daha zorlu şartlarda kullanılması halinde bakımının daha erken yapılması gerekir, Toyota kılavuzunda da bu yazar.

    Bence 15000 km'yi geçirmeyin, tabi tercih sizin.




  • Çok beğendiğim bir araç doğrusu. Geçenlerde yakından gördüm çok güzel araç.
    Hayırlı olsun.
  • Power7Gear kullanıcısına yanıt
    15 bin km konusunda hemfikiriz.
    üretim yeri ingiltere gibi yerlerde 0w20 yağ uygun olabilir ama turkiye için 5w30 uygun bence.
    yoksa servislerimiz 0w20 yağ temin etmekten aciz değiller ya, temin edip söke söke paramızı alırlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 6 Ağustos 2014; 23:17:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu an tatilde amasradayım eğer geldiyseniz amasraya iniş ve çıkışlar yine inkumuna iniş ve çıkışlar oldukça dik ve dar yollar var.

    Şu ana kadar bu kadar dik,uzun ve rampalı yerde araç kullanmamıştım.

    2 kişi az bir bagaj klima sürekli açık rampalarda 3. viteste bile basınca araç bağırıyor 4. vitesi istiyor ama virajlı olduğu için 2 ve 3. viteste kulanıyorum gaz yemesi ve hızlanması benim hoşuma gitti performans adına artık aracımdan eminim.Hatta bu rampa ve virajlarda yüklü kamyonlar oluyor en kötü 2. vites alıp gazı abanınca neredeyse pati çekime kıvamına geliyor araç.
    Şu an bilgisayarım 7.5 lt lerde geziniyor. Açıkçası benim ihtiyacımı karşılıyor.Bu paraya böyle bir araç bence bir insanı fazlasıyla tatmin edecektir.

    Hayırlı günler...
  • Forumu okudukça Ave'mi ne kadar özlediğimi daha çok anlıyorum :)

    Performansı için bi yorum geliyor aklıma. Sokakta hanımefendi, yatakta o..u derler ya hani (affınıza sığınarak bu kadarını kullanıyorum, 18'den küçükler vardır aramızda :))

    3500 devire kadar ekonomik, sessiz, sakin; 3500 devirden sonra "çekil önümden, gidicem ben" Valvematic motorun en güzel tarafı, turboya ihtiyaç duymadan çift karakterli olması sanırsam. İster benzin pintisi ol yakmasın, istersen hadi uçalım de sol şeride yapışsın.

    Yağ değişimi konusunda da ben galiba epeyce paranoyakmışım, uzun yıllar dizel kullanınca yağı hep 10.000 km'de değiştirmek alışkanlık oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hknncgl -- 7 Ağustos 2014; 13:18:12 >
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    Bu gün Lpg tam bitti,
    bp gaz dan 50 liralık aldım.
    20 km sonra rölantide devir gostergesinde titreme oldu ve motor ışığı, uyarı ışığı, vsc göstergesi felan yandı.
    Lpg ustasına gittim, bir cihaz bağladı.
    ve sorun zengin karışımlı yakıttanmış.
    hatayı sildi.
    40 liralık da başka marka lpg aldım.
    sorun gitti .
    eski aracım da da birkez başıma gelmişti.
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=31652.0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.