Şimdi Ara

2013 i30 1.6 crdi titreme sorunu hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
3.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 13.11.2021 Araç sökülmeye başlandı.

    12.11.2021 Enjektörler söküldü, temizlendi. Enjektörlerde bir problem görülmedi. Sorun halen devam ediyor.

    30.04.2021 Uzun bir aradan sonra çözüm; motor yağı değişince düzeldi. Önceki motor yağı SHELL idi. Bu sefer ki Castrol.


    Merhaba,


    2013 model 1.6 crdi elite otomatik i30 sahibiyim. Aracım 148 binde turbo değişti. Turbo değişeli 1000 kilometre oldu. Sonrasında rölantide ve giderken titreme yapmaya başladı.

    Araç komple titriyor. Pedallarda bayağı fazla hissediliyor bu titreme. Direksiyonda gözle görülen bir titreme yok. Elinizle hissedebiliyorsunuz. Devir de dalgalanma yok. Hafiften gaza yüklendiğimde 1000 civarı kısa bir süre kesiliyor titreme sonra yukarlara doğru tekrar artıyor ve 800 bandında yeniden başlıyor.


    Aracımın motor takozu değişti. 21810A5500

    Triger değişti.

    Bakım yeni yapıldı.

    V kayışı ve gergileri değişti.

    solenoid valf değişti

    yakıt su sensörü değişti. Araçta arıza yok. Yeni kontrol ettim.


    Tüm parçalar orijinal ve yetkili serviste işlemler yapıldı.


    Konuyu sorunum düzelene kadar güncel tutacağım. Olurda başkası aratırsa yardımcı olması açısından.

    Konuyu öne çıkarmayı unutmayalım.


    Saygılarımla, iyi forumlar..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi islamzeki -- 30 Nisan 2021; 14:7:55 >







  • dizel motorlarda 150k km civarı enjektörleri revize etmek lazım. enjektörlere baktırdınızmı hiç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjektör kaynaklı olabilir. Gaza hafif basıp bıraktığınızda pürüzsüz devirlenme yoksa enjektörlerde az çok bir şeyler vardır. Rölantide de varsa iş daha ileri safhada olabilir.

  • turkeril kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    İlk çalışmada araç 800 devirde iken titreme mevcut. hafiften devir yükselttiğimde 1000 civarında titreme tamamen kesiliyor. 1200 den sonra tekrar başlıyor hocam.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Evet hocam, enjektörler ile ilgili bir sorun olmadığı belirtildi. Bunu özellikle sormuştum bende.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: islamzeki

    Merhaba,


    İlk çalışmada araç 800 devirde iken titreme mevcut. hafiften devir yükselttiğimde 1000 civarında titreme tamamen kesiliyor. 1200 den sonra tekrar başlıyor hocam.

    Farklı bir ya da 2 servise danışmanızda fayda var. AYnı yere bağlı kalmayın derim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: islamzeki

    Evet hocam, enjektörler ile ilgili bir sorun olmadığı belirtildi. Bunu özellikle sormuştum bende.

    bosch'un dizel enjektör servisleri var, makinaya bağlayıp ölçüm yapıyorlar ve nozzle'ları kontrol ediyorlar.


    motorunuzdaki enjektörlerden bazıları düzenli-düzgün püskürtme yapamıyor olabilir bilhassa rolanti devrinde iken. müsait olduğunuzda bi gösterin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 11 Ocak 2021; 1:0:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Değerli yanıtınız için teşekkür ederim, yarın sabah dediğiniz gibi bosch servislerinden birine kontrol ettireceğim. Hyundai servisleri sadece cihaza bağlayıp kontrol ediyorlar. Bu taraf söküpte kontrol ediyor. Yarın kontrolden sonra detayları buradan paylaşacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi islamzeki -- 11 Ocak 2021; 12:30:2 >
  • islamzeki kullanıcısına yanıt

    İşlemi yetkili serviste yaptırmışsınız .Götürün onlara bulsunlar nedenini .

    İlgilenmiyorlarsa genel merkeze iletin durumu sonrasından sorunu çözmek için dört dönerler.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Enjektörler kontrol edildi, temizlendi. Her hangi bir problem yok. Zaten i30larda enjektörlerde kronik bir sorun yok. Tekrar kendi servisine göstereceğim bakalım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: islamzeki

    Enjektörler kontrol edildi, temizlendi. Her hangi bir problem yok. Zaten i30larda enjektörlerde kronik bir sorun yok. Tekrar kendi servisine göstereceğim bakalım.

    anladım hocam tekrar bi servise gösterin o zaman. birde aklımdayken söylemek istediğim mazot olarak shell v-power kullanın (shell'in kendi istasyonlarindan almaya çalışın) shell'in mazotu biraz daha ince ve temiz oluyor, motorun ince mazotu yakması daha kolaydır özellikle soğuk havalarda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Hocam yakıt konusuda aklımdaydı zaten. Konusu açılmışken sorayım. Ben sürekli Opet kullanıyorum(%5 indirimli pompa fiyatı üzerinden alıyorum). Shell özellikle tercih etmiyorum çünki, shellde bir kaç istasyonda fazla yakıt koyma ile karşı karşıya kaldım ne yazık ki.


    2024 editi: Opeti mazotta tercih etmeyi bıraktım. Artık sadece shell tercih ediyorum. Benzin içinde sadece shell kullanıyorum. Araç yüksek hızlarda shellde daha iyi performans gösteriyor fakat yakıt daha çabuk bitiyor. Bir depo ile shellde daha az kilometre yapıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi islamzeki -- 5 Ağustos 2024; 12:2:18 >
  • aracınız turbo değişiminden sonra bunu yaptıysa sorun aslında sorunun içerisinde. başka yerleri elletmeye gerek yok.

  • Hocam sorması ayiptir neden tek takoz değişti.benim eski aracımda Hyundai idi.brnzer bir titreşim ondada vardı.hareket edince titreşim gidiyordu.tek sağ üst takoz değişti, değişen bişey olmadı.ne zaman sol yanı akünün altında bulunan şanzıman takozu ile alt önde bulunan değişti araçta titreşim azaldı.arkada kalan tek olanında en son değiştirince aracın çalıştığını anlamakta zorlanıyordum.eger devirde dalgalanma yoksa diğer motor kulaklarına baktır derim.bu arada aracım Hyundai sonata idi.benzer km lerde kulakların lastikleri kopmuştu.hyundai bu tarz sarf malzemelerde kalitesi malesef düşük diğer markalara göre...motor kulaklari değiştirecek sen hepsini bir dehistireceksin ki anlamı olsun.hyundai dan sonraki aracım Passat B6 idi.206 binde almıştım.onuda alır almaz kulakların hepsini değiştirmiştim.bunda 3 taneydi kulak.

    Not.parca numaraları için catcar sitesini kullanabilirsin Hyundai için oldukça ayrıntılı bir site



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 12 Ocak 2021; 15:45:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo kestiği için mi değişti?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LaViTz kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, neden tek takoz sorusunu bende sordum. Ve benimde sizdeki gibi sağ üst takoz değişti sadece. Bunuda birden fazla ustayla ve değiştiren yer ile görüştüğümde konuyla ilgili, sorunun genelde hep bu takozdan olduğunu söylediler. Çok nadir diğer takozlardan problem oluyormuş. Birden fazla kişi bu şekilde bilgi verdi. Şu an araç tekrar sökülüyor komple. Sorunu tespit etmek için bu yola başvurduk. Özellikle diğer 2 motor kulağını da soracağım. Site adresi içinde ayrıca teşekkür ederim.

  • hakan5408 H kullanıcısına yanıt

    Yağ basıyordu hocam, birde borularında falan kaçakta vardı. Revizyon yerine değişimi tercih ettim.

  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    Sadece turbo değil hocam, yanında başka şeyler değişince ve değişirken motor komple dışarı çıkartıldığı için zorlanıyoruz. Bizde komple söküyoruz tekrardan şuan bir kaç gün sürecek geri toplaması vs. Araçtan mecburen motoru çıkartacağız.

  • Bu sabah itibariyle araç sökülmeye başlandı.

  • lütfen sonucu paylaşın. değişen parçalarda sıkıntı yoksa triger sente ayarı yanlış yapılmış gibi geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.