Şimdi Ara

2013 Toyota Corolla 1.33 Benzinli Deneyen Süren Var mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
5
Favori
76.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun yokuşta bassan hızlanmaz devirli çıkarsın bunun dışında sıkıntı olmaz ,şahsen ben paşa paşa kullanırdım abanıverdlim yokuşta ne olcak yakıtı makul sonuçta
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    1,33 motor bu kasa için yetersiz gibi şikayetvar da epey şikayet var
  • arkadaslar bir cılgınlık yaptım bugun bilimyorum iyimmi oldu kotumu ama 48300+park sensörü kapora verdim.neden aldın derseniz aabayı yavas kulnmayı seven birisiyim yuksek surat yapayım gibi niyetim yok saglam olsun dert cıkarmasın bana geniş olsun lpg uyumlu olsun memur arabsı olsun yani oyuzden karar verdim allah herkese nasip etsin insallah
  • Geçenlerde bir yakınımın bir önceki kasa olan modelini kullandım araç gayet yeterli gibi geldi. Fakat life donanımı çok boş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 temmuzda 1.33 motorlu toyota corollamı aldım şuanda sıfır c sınıf sedan araçlara bakın en ucuzu 1,33 corolla diye biliyorum adamlar bize ufak motorla 1,6daki herşeyi sunuyor güvenlik açısından hiçbir kesinti yok gelelim araba hakkında yorumlarıma ilk 2000 km aracı zorlamayın dedikleri için 80ni geçmeyin 2bin devir üstüne çıkmayın dedikleri için araçtan zevk alamıyorsunuz fakat sonrasında araçla 1.6 motorla yapıpta bunla yapamayacağınız hiçbir şey yok son hızda denildiği gibi bayır aşağı 220li rakamları görmüştüm wv siorokkomudur nedir kızdırmıştı bende yapıştırdım yaklaşık 3 dakka sonra yetiştiğimde selektör yapıyordum kendisine fren yaparsanız hızlanması zaman alıyor ama fren ihtiyacınız olmazsa sıkıntı yok 220de gidersiniz illa hızlı gitmek istiyorsanız atiklik olarak 1ton 250kg boş ağırlığa göre iyi daha önce 2001 1.6 110beygir corolla vardı ona göre yorumlarsak kgma göre araç çok iyi çekmiyor gitmiyor diyenler için araç 5kişi full bagaj kilima açık 310km 100tl ve istediğim hızda kullanıyorum rampalarda 6. viteste gidiyorsanız 5 düşersiniz en çok önünüze kamyon çıkar bilmem ne çıkar ozaman illaki vites küçültürsünüz yoruma inanmayan istanbul içindeki arkadaşları arabamla tur attırırım ama aracı ben kullanırım:) zaten kendi kullanmak isteyen gitsin denesin adamlar serviste her arabayı kullandırtıyor alacak olanlara tavsiye ederim ama diyorsanız ben saniye tutarım 100km 9 saniye çıkmak isterim o ayrı konu bu arabayla 4 saniye daha geç çıkarsınızki istanbulda yeri geliyor arabayı 1.vitesden 2ye atamıyoruz:) fakat şöyle bir sıkıntım var araban çok güzel ama çok büyük park sorun oluyor bazen büyük olması sıkıntı değilse motoru fazlasıyla yeterli. bazı arkadaşlar demişlerki 1.2 tsı ben alırkende jettayla aynı fiyatlardaydı arabam onuda araştırdım ve kronik turbo sıkıntılı olduklarını öğrenmiştim 2012 senelerindekilerde ama turbolu araba sıkıntısızda olsa almam almadımda:) yani şöyle diyeyim ben araba aldımmı kolay kolay tekrar para vereyim demiyorsanız japon biraz daha fazla rahat edeyim ama sıkıntı çıkartırsada çıkartsın param bol diyorsanız alman:) şahsi fikirdir sormak istediğiniz sorularınızı cevaplarım iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beraay

    arkadaslar bir cılgınlık yaptım bugun bilimyorum iyimmi oldu kotumu ama 48300+park sensörü kapora verdim.neden aldın derseniz aabayı yavas kulnmayı seven birisiyim yuksek surat yapayım gibi niyetim yok saglam olsun dert cıkarmasın bana geniş olsun lpg uyumlu olsun memur arabsı olsun yani oyuzden karar verdim allah herkese nasip etsin insallah

    Hayırlı olsun, mantıklı bir seçim.
  • rabbim kaza bela vermesin herkese
  • Konu altına yapılan yorumlar genelde kulaktan dolma bilgilerle yada aracı kulanıp tecrübe sahibi olmadan yapılmış yorumlar. Otomoıbili alırken seçeceğiniz motor tipi sizin kullanım alışkanlıklarınıza ve aracı kullanım amacınıza bağlıdır. Eğer ki siz otomobille çok uzun yol yapıyorsanız ve bu yaptığınız yolculukları ortalama 140 km/h altına pek düşmeden ve 180 km/h üzerine de pek çıkmadan yapıyorsanız o zaman sizin alacağınız motor Corolla için 1.6 dır. Yok ben 180 den aşağı pek inmem ve 180 le giderken gaza bastığımda aracın bana hızlanma anlamında iyi tepki vermesini isterim diyorsanız o zaman 1200 kg civarında benzinli bir otomobil için en az 160 hp güce ihtiyacınız var demektir ve Corolla'nın hiçbir versiyonu size bu imkanı sunmaz, yapacağınız VW 1.4 TSI 160 hp almak yada Opel 1.6 170 hp motorlu bir araba almaktır.
    Bunlara göre Corolla 1.33;

    1) Arabanızı genellikle şehir içinde kullanıyorsanız ve özellikle İstanbul şehir içi trafiğinde dur kalk trafikte kullanıyorsanız 1.33 ideal arabadır, çünkü büyük hacimli motor dur kalk trafikte çok tüketir.
    2) Sollama konusu artık eskilerde kalmış bir kavram diyebiliriz, çünkü ülkemizde şehirler ararsı yollar hatta bazı ilçeler arası yollar duble ve duble yolda yada otoyolda sollama yaparken motor gücünün çok bir önemi kalmıyor. Çünkü karşıdan gelene karşı zamana ve mesafeye karşı yarışarak sollama yapmak gibi bir durum yok, dolayısıyla çabuk hızlanma sağlayan yüksek güce ve yüksek torka sahip bir motora da gerek yok bu anlamda.
    3) Siz uzun yolda arabanızı genelde 110 - 120 km civarında hızla kullanıyorsanız ve 140 ve üzeri hızları kısa süreli olarak yapıyorsanız 1.33 motorun ekonomik özelliğinden sonuna kadar faydalanırsınız. Ayrıca araba yüksek hızlarda çevireceği devir yüzünden gürültülü olur diyenlerde yanılıyor çünkü araba 6 ileri vites kutusuna sahip. 6. vites daha düşük devirle seyahat amacıyla konmuş ekonomi amaçlı vitestir ve bu nedenle sanıldığı gibi araba 140 yada 150 ile giderken bağırıp kafanızı şişirmicektir çünkü 5 vitesli bir araba gibi bu hızlarda devir saati 4000 i değil 3000i gösteriyor olacaktır.

    Otomobil ihtiyaçlar doğrultusunda alınması gereken bir tüketim malzemesidir. Ancak bizim insanımız genelde cebindeki paranın alabileceğinden daha fazlasını yada bütçesinin elverdiğinin daha fazlasını almaya çalışıyor. Tıpkı konuyu açan kişinin Corollanın en üst donanım paketine sahip Elegance modelini almaya çalışöası gibi. Sonra gidiyor en düşük donanımlı sıfırını almaya çalışıyor. Madem en düşük donanımlısı işini görüyordu neden ikinci elde piyasada en az bulunan ve en pahalı olan Elegance modelini almaya çalıştın da orta paketi olan Comfort modeline bakmadın .
    Diğer yandan yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı eğer 1.33 işinizi görüyorsa neden 1.6 almanın peşinde koşasınız ki? Sonuçta parayla alıyorsunuz ve bütçeyi sonuna kadar zorlayıp sıkıntıya girmek yerine ihtiyacınıza en iyisi hangisi cevap veriyorsa onu alın.
    Son olarak şu arabayı aldım zarar ettik kavramını da bir kenara bırakın derim. Otomobil sonuçta bir tüketim aracı, yatırım aracı değil, gayrimenkul değil. Sonuçta otomobil sektörü de zaman içinde sürekli gelişme kaydediyor, daha teknolojik daha modern otomobiller üretiliyor. Tabii ki sizin aracınız değer kaybedecek, çünkü hiçbir şey olmasa daha yenisi daha moderni çıkıyor. Ayrıca siz otomobili kullanıyor ve eskitiyorsunuz, satarken aradaki değer kaybı sizin aracınızın eskimesinin maliyetidir, sizin otomobilden sağladığınız faydanın karşılığıdır. Yani zarar değildir. Zarar ancak siz aracı alıp kullanmadan kısa zamanda satmak istediğinizde yani arabadan kullanım faydası değil ticari fayda sağlamaya çalıştığınızda aldığınızdan daha düşük bedele sattığınız durumlarda oluşur.
    Hem otomobili alıp eskiteyim hemde aldığımdan reel anlamda daha fazlaya satıp para kazanayım gibi bir mantık olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beraay

    arkadaslar bir cılgınlık yaptım bugun bilimyorum iyimmi oldu kotumu ama 48300+park sensörü kapora verdim.neden aldın derseniz aabayı yavas kulnmayı seven birisiyim yuksek surat yapayım gibi niyetim yok saglam olsun dert cıkarmasın bana geniş olsun lpg uyumlu olsun memur arabsı olsun yani oyuzden karar verdim allah herkese nasip etsin insallah

    Hayırlı ugurlu olsun çok iyi yapmışsınsınız bilip bilmeden saçma sapan yorum yapanlara kulak asmayın duyanda araçta 50-60hp motor var sanacak... Ikinci el araca para vermektense sıfır araç almışsınız, tipide eski kasadan daha güzel...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: beraay

    arkadaslar bir cılgınlık yaptım bugun bilimyorum iyimmi oldu kotumu ama 48300+park sensörü kapora verdim.neden aldın derseniz aabayı yavas kulnmayı seven birisiyim yuksek surat yapayım gibi niyetim yok saglam olsun dert cıkarmasın bana geniş olsun lpg uyumlu olsun memur arabsı olsun yani oyuzden karar verdim allah herkese nasip etsin insallah

    Hayırlı ugurlu olsun çok iyi yapmışsınsınız bilip bilmeden saçma sapan yorum yapanlara kulak asmayın duyanda araçta 50-60hp motor var sanacak... Ikinci el araca para vermektense sıfır araç almışsınız, tipide eski kasadan daha güzel...

    teşekkur ederim sagolasın vallahı ben cok memnunum butun beklentılerımı karşıladı iyiki lamısısm




  • beraay B kullanıcısına yanıt
    hocam hayırlı olsun guzel gunlerde kullanırsınız ıns. bir sorum olacak, otomatik viteslisi var mi life paketinin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polkas

    hocam hayırlı olsun guzel gunlerde kullanırsınız ıns. bir sorum olacak, otomatik viteslisi var mi life paketinin?

    bilfigim kadarıyla yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahlaksahibi

    ben bu aracı 20 km kadar test ettim çekişi düşük,bütün sesler içerde yalıtım diye birşey yok araçta resmen kaportaya motor ve diğer aksamı montajlayıp piyasaya sürmüşler nasıl olsa türk müşteri çantada keklik. tüm samimiyetimle söylüyorum lada ve şahin kullanmış biri olarak yalıtımı onlardan kötü.vitesler geçişleri kötü ama frenleri,direksiyonu ,genişliği, ergonomisi mükemmel.yalıtımı biraz iyi olsaydı alacaktım ama vasatında altında çok kötü

    vites geçişlerinde kotu olmasında sana katılıyorum ama ses yalıtımına gelınce kım arabaya bınerse bınsın arabanın motor seslılgınden bahsedıyor araba ıcerı 120 den sonra yol sesi alıyor.ama zevkler ve renkler tartısılmaz herkesın arbaya bakısı ve beklentılerı farklı olabılıyor bu arabayı alanda baska arac alanada allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin




  • Daha once yazmıştım ancak bir sebeple silinmiş, 1.33 life modeline de modulle katlanir ayna ozelligi eklenebiliyormu yoksa baz model diye kisitlama var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahlaksahibi A kullanıcısına yanıt
    Sensin kötü Rakip firmaların satış elemanları gibi konuşmussun arkadaşım hangi bayide çalışıyosun söz gelip deniycem arabalarını ama söz veremem alıp almıycam konusunda

    Arkadaşlar, yeni aldım 1.33 life. Çokçada memnunum karizma katar hava katar. Rallicimisiniz? Ya kendinizi ya karşınızdakini öldürürsünüz genç yaşta! Efendi gibi kullanırım derseniz sıfır sorun. Ha! illa sorunmu? Park edecek yer bulamıyorum...
  • 1.3 Mjet kullanan biri olarak aynı motoru auriste denedim, bence bu motor tam anlamıyla bir felatek. Özellikle yokuşlarda aracı kaldırmakta bir hayli zorluk çekiyor.
    Hızlanması çok kötü, kesinlikle çok keyifsiz bir motor.
    1.2 TSI ın yanına bile yaklaşamaz.
  • 1.33 motorlu Corolla'yı tam bir hafta önce aldım. Gitmiyor diyenleri anlayamadım açıkçası. araba gidiyor. Uçmuyor ama gidiyor. Şu an 259 km deyim. Pazar günü FSM yolunda Avrupa yakasına gidip geldim ve 7.9'a düşürdüm yakıtı. Bu sabah ise 30 km yol yaptım, 5 km E-5 ve geri kalan şehir için ve 8.4 ler de gezdim. Yeni motor, 4-5 bin km sonra rayına oturur. 200 liralık benzin almıştım arabayı ilk aldığım gün. Aldığımda 4 km deydi araba ve şu an 259 km de. Yani 255 km yol yapmışım. Yol bilgisayarı içinde kalan benzin ile 348 km gidebileceğimi söylüyor. Yani 600 km demek 200 lira ile. Ve daha rodaj da. Ben bunu ilerleyen km ler de 700'e çıkarırım.

    Performansa gelince. Bizim evin otoparkının girişi dik bir rampa. Yokuş kalkış desteğine bile gerek duymadan gayet sorunsuz kalktım. Trafik lambalarında yeşil yanınca ok gibi fırlayıp ilk kalkan ben olayım gibi iddanız yoksa, bu motordan 150 HP motorun performansını beklemiyorsanız bu araba gider. Yıllardır küçük motorlu araba kullandığım için bana yetiyor. Zaten sevdiğim bir araba Corolla ve imkanlarım, ödeme planım buna el verdi. Yoksa 15 bin lira daha verip 1.6 / 132 HP motorlusunu da almayı bilirdik. İçi geniş, bagaj tam bizlik, tüm güvenlik ekipmanları tüm donanımlarında standart. O yüzden mutluyum.

    Eksik yanları yok mu? Var tabi. Cam butonları sürücü butonu hariç simsiyah ve figür filan yok üzerinde. Ön konsol asimetrik çizgilere sahip ama o konsol bana geçmiş yılların havasını yansıtıyor ve yormuyor beni. Mesela dijital saat. Havalandırma ızgaralarının ortasında daha şık olabilirdi ama bildiğimiz Casio saatlerden. O da bana 80'li yıllardan çocukken babamın aldığı Casio saatleri hatırlatıyor. Beklentilerime cevap veren, tasarımı hoşuma giden bir arabayı aldığım için pek sorun yok. Zaten günümüz de kötü araba yok. Her beklentiye, herkese uygun araba var. Gitmeyen araba da yoktur. Zaten o motor bu arabaya gitmez yorumunu anlamış da değilim. bunu diyenler ne hikmetse olası bir hız konusunda "ben 70'i geçmem, ben 120'yi geçmem" derler ama iş motora gelince "oooo 1.0 mı, uzak dur" der dururlar. E sen 70'i geçmiyorsan 1.0 yeter zaten sana.




  • 1 ay önce 2012 1.33 toyota coralla confort modelini aldım ve çok memnunum.kulaktan dolma yorumlara kulak asmayın.benim de almadan kafamı bulandırdılar alan pişman olmaz.müthiş bir aile arabası.1.6 modeli 49.000 TL VE ARADAKI TEK FARK 1.6 ILE RAMPALARI BELKI 120 ILE CIKARSIN 1.33 ILE 90 DA CIKARSIN düz yol performansi ayni o kadar cok para odemeye gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brhmbykbs -- 8 Aralık 2014; 0:27:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • katılıyorum
  • Ben 1.33 Corolla'yı denedim.
    Şehiriçi için yeterli, ancak otoban kullanımlarındada 130'un pek üzerine çıkmıyorsanız yine yeterli diyebilirim.
    Ben zaman zaman zorlamama rağmen ortalama 7.5'un üzerine çıkartamadım.
    Uzun yolda kasınca 5.5-6.5 arası dalgalanabiliyorsunuz. 6 vites'in etkisi büyük.
    Tamamen ekonomi odaklı bir otomobil. Ancak Yeni Corolla'nın 2 özelliği var ki takdirimi çok topladı.
    1-) Güven veren iyi yol tutuşu.
    2-) Çok kuvvetli frenleri.

    Özetle:
    1.33 Life donanımlı Corolla, A'dan B'ye sizi en ekonomik ve güvenli götürecek modellerden birisi.
    Ani sollamalarda vites düşürerek sollamalarımı sorunsuz gerçekleştirdim. Tabi ki beklentileri yüksek tutmayın.
    110km/h hıza kadar kabin içi oldukça sessiz, ancak 110 ve üzerinde motor sesi artarak kabin içine sızıyor. Ancak burada da teyp devreye giriyor. :)
    0.03cc ile bir alt vergi dilimine giremeyişi ise son derece yazık olmuş. İkinci el değeri çok düşmüyor.
    TR'de ciddi bir marka algısı oluşmuş durumda. 20 yıl paslanmazlık sunulmuş buda oldukça iyi.
    5 yılda ek ücret ödeyerek garantiyi uzatabiliyorsunuz.
    Toyota'dan beklentim, Corolla için 1.2-1.3 Turbo bir motorla ürün gamını başlatmasını beklerim.
    TR pazarını biraz hedef almak isterlerse tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kocaday -- 4 Ocak 2015; 0:00:04 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.