|
Bildirim
|
Konu altına yapılan yorumlar genelde kulaktan dolma bilgilerle yada aracı kulanıp tecrübe sahibi olmadan yapılmış yorumlar. Otomoıbili alırken seçeceğiniz motor tipi sizin kullanım alışkanlıklarınıza ve aracı kullanım amacınıza bağlıdır. Eğer ki siz otomobille çok uzun yol yapıyorsanız ve bu yaptığınız yolculukları ortalama 140 km/h altına pek düşmeden ve 180 km/h üzerine de pek çıkmadan yapıyorsanız o zaman sizin alacağınız motor Corolla için 1.6 dır. Yok ben 180 den aşağı pek inmem ve 180 le giderken gaza bastığımda aracın bana hızlanma anlamında iyi tepki vermesini isterim diyorsanız o zaman 1200 kg civarında benzinli bir otomobil için en az 160 hp güce ihtiyacınız var demektir ve Corolla'nın hiçbir versiyonu size bu imkanı sunmaz, yapacağınız VW 1.4 TSI 160 hp almak yada Opel 1.6 170 hp motorlu bir araba almaktır.
Bunlara göre Corolla 1.33; 1) Arabanızı genellikle şehir içinde kullanıyorsanız ve özellikle İstanbul şehir içi trafiğinde dur kalk trafikte kullanıyorsanız 1.33 ideal arabadır, çünkü büyük hacimli motor dur kalk trafikte çok tüketir. 2) Sollama konusu artık eskilerde kalmış bir kavram diyebiliriz, çünkü ülkemizde şehirler ararsı yollar hatta bazı ilçeler arası yollar duble ve duble yolda yada otoyolda sollama yaparken motor gücünün çok bir önemi kalmıyor. Çünkü karşıdan gelene karşı zamana ve mesafeye karşı yarışarak sollama yapmak gibi bir durum yok, dolayısıyla çabuk hızlanma sağlayan yüksek güce ve yüksek torka sahip bir motora da gerek yok bu anlamda. 3) Siz uzun yolda arabanızı genelde 110 - 120 km civarında hızla kullanıyorsanız ve 140 ve üzeri hızları kısa süreli olarak yapıyorsanız 1.33 motorun ekonomik özelliğinden sonuna kadar faydalanırsınız. Ayrıca araba yüksek hızlarda çevireceği devir yüzünden gürültülü olur diyenlerde yanılıyor çünkü araba 6 ileri vites kutusuna sahip. 6. vites daha düşük devirle seyahat amacıyla konmuş ekonomi amaçlı vitestir ve bu nedenle sanıldığı gibi araba 140 yada 150 ile giderken bağırıp kafanızı şişirmicektir çünkü 5 vitesli bir araba gibi bu hızlarda devir saati 4000 i değil 3000i gösteriyor olacaktır. Otomobil ihtiyaçlar doğrultusunda alınması gereken bir tüketim malzemesidir. Ancak bizim insanımız genelde cebindeki paranın alabileceğinden daha fazlasını yada bütçesinin elverdiğinin daha fazlasını almaya çalışıyor. Tıpkı konuyu açan kişinin Corollanın en üst donanım paketine sahip Elegance modelini almaya çalışöası gibi. Sonra gidiyor en düşük donanımlı sıfırını almaya çalışıyor. Madem en düşük donanımlısı işini görüyordu neden ikinci elde piyasada en az bulunan ve en pahalı olan Elegance modelini almaya çalıştın da orta paketi olan Comfort modeline bakmadın . Diğer yandan yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı eğer 1.33 işinizi görüyorsa neden 1.6 almanın peşinde koşasınız ki? Sonuçta parayla alıyorsunuz ve bütçeyi sonuna kadar zorlayıp sıkıntıya girmek yerine ihtiyacınıza en iyisi hangisi cevap veriyorsa onu alın. Son olarak şu arabayı aldım zarar ettik kavramını da bir kenara bırakın derim. Otomobil sonuçta bir tüketim aracı, yatırım aracı değil, gayrimenkul değil. Sonuçta otomobil sektörü de zaman içinde sürekli gelişme kaydediyor, daha teknolojik daha modern otomobiller üretiliyor. Tabii ki sizin aracınız değer kaybedecek, çünkü hiçbir şey olmasa daha yenisi daha moderni çıkıyor. Ayrıca siz otomobili kullanıyor ve eskitiyorsunuz, satarken aradaki değer kaybı sizin aracınızın eskimesinin maliyetidir, sizin otomobilden sağladığınız faydanın karşılığıdır. Yani zarar değildir. Zarar ancak siz aracı alıp kullanmadan kısa zamanda satmak istediğinizde yani arabadan kullanım faydası değil ticari fayda sağlamaya çalıştığınızda aldığınızdan daha düşük bedele sattığınız durumlarda oluşur. Hem otomobili alıp eskiteyim hemde aldığımdan reel anlamda daha fazlaya satıp para kazanayım gibi bir mantık olamaz. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|