Şimdi Ara

2018 YAZ LASTİK SEÇİMİ (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.543
Cevap
21
Favori
196.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de tavsiye isteyeceğim bu arada.

    Aracımın orijinal lastik ebatı 195/55R15 ve üstünde dişleri ve yol tutuşları konusunda sıkıntı olmayan ancak kullanım hatam sonucu yapısal kusurlar oluşmuş Petlas Velox Sport Pt741 lastikler var. Elimde hem 15' hem 16' jant var ki ikisi de arabanın orijinal jantları. 16' jantlar üstünde ise 195/55R16 kışlık lastikler var ki arabaya büyük geliyorlar.

    Şimdi: Kışlık lastikler aslında bir belki iki kış daha çıkartır ama, çıkartmasa da olur. Benim gönlüm 16' jantlardan yana (15'ler hem biraz boya istiyor hem de jant göbeğindeki plastikler falan eksik, gözüme hoş gelmiyor), şimdi bu durumda hesapladığımda orijinal ebata en yakın ebat 195/50R16, katalogda 205/50R16 kullanılabilir gözüküyor ama %2.6 fark var. Aslında çok büyük bir fark değil ama 195/50R16 orijinale çok daha yakın oluyor (%1 fark var).

    Ancak 195/50R16 çok cins bir ebat olduğundan lastik bulmakta zorlanır mıyım? Ya da çok mu pahalı olur? 205/50R16 ile kıyaslarsanız nasıl olur? Tercihim Petlas'tan yana olacak normalde ama daha fazla konfor ve yol tutuş için Michelin ya da GoodYear aklımı çeliyor.

    Sizce macera aramayıp 195/55R15 mi devam etsem yoksa siz ne önerirsiniz?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    BAHSETTİĞİNİZ ARAÇ;
    2000-2005 MODEL POLO 4 ? (yuvarlak, çift farlı)
    yoksa 1997-2000 model polo 3 mü dür?
    .
    75 bg?
    100 bg?
    .
    BAHSETTİĞİNİZ 16 JANTIN GENİŞLİĞİ NEDİR?
    6.0 J
    6.5 J
    .
    POLO 4 ise,
    591 mm 205/45/16
    596 mm 195/55/15
    585 mm 185/55/15 (kışlık)
    578 mm 185/60/14
    kullanılabiliyor.
    621 mm çapında 195/60/16 çok büyük gelir, %5 fark vardır,
    veya
    611 mm çapındaki 205/50/16 büyük gelir, aracı yorar, %3.3 fark vardır.
    ancak 601 mm çapındaki 195/50R16 kurtarır.
    BEN 195/50R16 ÖNERİRİM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz

    EGP ilgili olarak kuru zemin ve virajlarda savrulma olduğuna dair yorumlar okudum. kafam allak bullak oldu. onun bilmem neyi bunun bilmem neyi sorunu çıkıp duruyor. benim en büyük kriterim güvenlik yani ıslak/kuru zeminde A olmasını istiyorum. yakıt zaten malum 100 KM 0.5 lt kazanç çok önemlimi C olması yeterli olacaktır. 110 KM üzerine çıkan bir insan değil, ailemi güvenli bir şekilde götürüp getireyim.

    Testlere bakıyorsun ; Hankook ön planda çıkıyor. kullananlar şikayetleri can sıkıcı, sonra BRIDGESTONE T005 , Sonra Goodyear EP v.s. gidiyor. Yokohama ne değildir kimse pek yorum göremedim.

    Hocam kriteriniz Güvenlik ve ise Goodyear çok iyi bir seçim olur. Ben şu an 3. yakım Goodyear EGP kullanıyorum. Islakta da, kuruda da muazzam yol tutuyor, ve çok sessiz bir lastik. Ama en önemlisi, Lastik Continental lastikler gibi zaman geçtikçe sertleşip kendini salmıyor, yani performansı düşmüyor. Bu arada yine söyleyeyim lastikte sessizlik gerçekten çok önemli, özellikle uzun yola çıkıyorsanız, sessiz bir lastiğin nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlarsınız.

    kuru yolda patinaj sorunu (ESP devreye giriyormuş) ve durma mesafesin yaşadınız mı? virajlarda esneme yapıyor mu?

    ayrıca "araç düz yolda dururken bile normalden fazla dışa bombe yapıyor lastiğin yanakları. her seferinde lastik mi patlamış lan bakışı atıyorum lastiklere" diye bir yorum var.

    kardeş kusura bakma, 4 lastik güvenip aracı kullanıyoruz. kullanan olduğun için tecrübeni almak istedim. tabikii sende çıkmayan sorunlar bende çıkmayacağın garantisini veremezsin. yardımlarından dolayı çok teşekkürler. çok makbule geçti.

    Hocam bu yorumları kim yapıyor şaşırıyorum, yeminle Ben ıslakta da, kuruda da yol tutuş açısından en ufak bir sıkıntısını görmek bir yana bence kusursuz. Daha önceki Lastiklerim Michellin Energysaver dı, inanın ondan çok daha üstün bir lastik. Özellikle ıslak hava da michellin güven vermiyordu. Lastiklerin "dışa doğru bombe yapması" bu yorumu yapan süper zekalı büyük bir ihtimalle, yanlış lastik basıncında tutuyor lastiklerini başlka bir açıklaması yok. Yanakları zayıf derseniz, XL olmayan tüm lastiklerin yanakları zayıftır, ben hiç sıkıntı yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz

    EGP ilgili olarak kuru zemin ve virajlarda savrulma olduğuna dair yorumlar okudum. kafam allak bullak oldu. onun bilmem neyi bunun bilmem neyi sorunu çıkıp duruyor. benim en büyük kriterim güvenlik yani ıslak/kuru zeminde A olmasını istiyorum. yakıt zaten malum 100 KM 0.5 lt kazanç çok önemlimi C olması yeterli olacaktır. 110 KM üzerine çıkan bir insan değil, ailemi güvenli bir şekilde götürüp getireyim.

    Testlere bakıyorsun ; Hankook ön planda çıkıyor. kullananlar şikayetleri can sıkıcı, sonra BRIDGESTONE T005 , Sonra Goodyear EP v.s. gidiyor. Yokohama ne değildir kimse pek yorum göremedim.

    Hocam kriteriniz Güvenlik ve ise Goodyear çok iyi bir seçim olur. Ben şu an 3. yakım Goodyear EGP kullanıyorum. Islakta da, kuruda da muazzam yol tutuyor, ve çok sessiz bir lastik. Ama en önemlisi, Lastik Continental lastikler gibi zaman geçtikçe sertleşip kendini salmıyor, yani performansı düşmüyor. Bu arada yine söyleyeyim lastikte sessizlik gerçekten çok önemli, özellikle uzun yola çıkıyorsanız, sessiz bir lastiğin nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlarsınız.

    kuru yolda patinaj sorunu (ESP devreye giriyormuş) ve durma mesafesin yaşadınız mı? virajlarda esneme yapıyor mu?

    ayrıca "araç düz yolda dururken bile normalden fazla dışa bombe yapıyor lastiğin yanakları. her seferinde lastik mi patlamış lan bakışı atıyorum lastiklere" diye bir yorum var.

    kardeş kusura bakma, 4 lastik güvenip aracı kullanıyoruz. kullanan olduğun için tecrübeni almak istedim. tabikii sende çıkmayan sorunlar bende çıkmayacağın garantisini veremezsin. yardımlarından dolayı çok teşekkürler. çok makbule geçti.

    Hocam bu yorumları kim yapıyor şaşırıyorum, yeminle Ben ıslakta da, kuruda da yol tutuş açısından en ufak bir sıkıntısını görmek bir yana bence kusursuz. Daha önceki Lastiklerim Michellin Energysaver dı, inanın ondan çok daha üstün bir lastik. Özellikle ıslak hava da michellin güven vermiyordu. Lastiklerin "dışa doğru bombe yapması" bu yorumu yapan süper zekalı büyük bir ihtimalle, yanlış lastik basıncında tutuyor lastiklerini başlka bir açıklaması yok. Yanakları zayıf derseniz, XL olmayan tüm lastiklerin yanakları zayıftır, ben hiç sıkıntı yaşamadım.

    Lastik karşılaştıtmasını yanlış yapıyorsunuz. Elma ile armutu karşılaştırmak insanları yanlışa sevk eder. Lastikler kendi içerisinde farklı kategorilerde farklı amaçlar için üretilir. Örneğin dikkat ederseniz lastik firması tek model lastik üretmez, çeşitli modelleri vardır. Mesela performans lastiği, ekonomi lastiği, konfor lastiği, yarış lastiği gibi farklı amaçlara yönelik modeller üretilir firmalar tarafından. Lastikler içerisinde optimum değerleri performans lastiklerinden alırsınız. O yüzden performans lastik modelleri o lastik firmasının amiral gemisi gibidir. Cep telefonlarında nasıl firmaların amiral modelleri varsa örneğin samsungda S serisi, lg de G serisi gibi lastiklerde de durum böyledir. Michelinden örnek verirsek primacy3 modeli michelinin amirali olup performans lastiğidir. Goodyear da ise EfficientGrip performans modeli amiral olup performans lastiğidir. Yine Continental den örnek verecek olursak Premium Contact 5 modeli performans lastiğidir.

    Sizin yukarıda michelinin ekonomi modeli olan energysaver modelini gidip Goodyear ın performans lastiği olan EfficenGrip performans modeli ile karşılaştırmanız abesle iştigal olmuş.

    Buradan herkese tavsiyem lastikte her konuda optimimum fayda arıyorsanız lastiklerin performans modellerine bakıp performans modelleri arasında karşılaştırma yaptıktan sonra tercihlerini ona göre değerlendirsinler.

    Aşağıda çeşitli firmalara ait lastiklerin performans modellerini veriyorum. Bu modeller o lastiklerin amirali olup karşılaştırmanızı ona göre yapın.

    Michelin primacy3

    Continental premium Contact5

    Hankook ventus prime 3 k125

    Bridgestone Turanza T001 evo

    Nexen N Blue Hd plus

    Kumho ecsta hs51

    Pirelli cinturato p7 blue

    Fulda ecocontol hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    BAHSETTİĞİNİZ ARAÇ;
    2000-2005 MODEL POLO 4 ? (yuvarlak, çift farlı)
    yoksa 1997-2000 model polo 3 mü dür?
    .
    75 bg?
    100 bg?
    .
    BAHSETTİĞİNİZ 16 JANTIN GENİŞLİĞİ NEDİR?
    6.0 J
    6.5 J
    .
    POLO 4 ise,
    591 mm 205/45/16
    596 mm 195/55/15
    585 mm 185/55/15 (kışlık)
    578 mm 185/60/14
    kullanılabiliyor.
    621 mm çapında 195/60/16 çok büyük gelir, %5 fark vardır,
    veya
    611 mm çapındaki 205/50/16 büyük gelir, aracı yorar, %3.3 fark vardır.
    ancak 601 mm çapındaki 195/50R16 kurtarır.
    BEN 195/50R16 ÖNERİRİM.

    Araç Volvo S40 2000 model. 140 beygir ama 15 jantları takınca biraz daha seri gittiğini hissediyorum, 16'lar hem 1'er kilogram daha ağır hem kışlık lastik olduğundan hantallaştırıyor olabilir.

    16x7. Hem 15 hem 16 jantım arabanın fabrika çıkışında var olan jant. Diğerleri de 15x6.

    195/50R16 ara ebat mıdır çok anlamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urfes


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz

    EGP ilgili olarak kuru zemin ve virajlarda savrulma olduğuna dair yorumlar okudum. kafam allak bullak oldu. onun bilmem neyi bunun bilmem neyi sorunu çıkıp duruyor. benim en büyük kriterim güvenlik yani ıslak/kuru zeminde A olmasını istiyorum. yakıt zaten malum 100 KM 0.5 lt kazanç çok önemlimi C olması yeterli olacaktır. 110 KM üzerine çıkan bir insan değil, ailemi güvenli bir şekilde götürüp getireyim.

    Testlere bakıyorsun ; Hankook ön planda çıkıyor. kullananlar şikayetleri can sıkıcı, sonra BRIDGESTONE T005 , Sonra Goodyear EP v.s. gidiyor. Yokohama ne değildir kimse pek yorum göremedim.

    Hocam kriteriniz Güvenlik ve ise Goodyear çok iyi bir seçim olur. Ben şu an 3. yakım Goodyear EGP kullanıyorum. Islakta da, kuruda da muazzam yol tutuyor, ve çok sessiz bir lastik. Ama en önemlisi, Lastik Continental lastikler gibi zaman geçtikçe sertleşip kendini salmıyor, yani performansı düşmüyor. Bu arada yine söyleyeyim lastikte sessizlik gerçekten çok önemli, özellikle uzun yola çıkıyorsanız, sessiz bir lastiğin nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlarsınız.

    kuru yolda patinaj sorunu (ESP devreye giriyormuş) ve durma mesafesin yaşadınız mı? virajlarda esneme yapıyor mu?

    ayrıca "araç düz yolda dururken bile normalden fazla dışa bombe yapıyor lastiğin yanakları. her seferinde lastik mi patlamış lan bakışı atıyorum lastiklere" diye bir yorum var.

    kardeş kusura bakma, 4 lastik güvenip aracı kullanıyoruz. kullanan olduğun için tecrübeni almak istedim. tabikii sende çıkmayan sorunlar bende çıkmayacağın garantisini veremezsin. yardımlarından dolayı çok teşekkürler. çok makbule geçti.

    Hocam bu yorumları kim yapıyor şaşırıyorum, yeminle Ben ıslakta da, kuruda da yol tutuş açısından en ufak bir sıkıntısını görmek bir yana bence kusursuz. Daha önceki Lastiklerim Michellin Energysaver dı, inanın ondan çok daha üstün bir lastik. Özellikle ıslak hava da michellin güven vermiyordu. Lastiklerin "dışa doğru bombe yapması" bu yorumu yapan süper zekalı büyük bir ihtimalle, yanlış lastik basıncında tutuyor lastiklerini başlka bir açıklaması yok. Yanakları zayıf derseniz, XL olmayan tüm lastiklerin yanakları zayıftır, ben hiç sıkıntı yaşamadım.

    Lastik karşılaştıtmasını yanlış yapıyorsunuz. Elma ile armutu karşılaştırmak insanları yanlışa sevk eder. Lastikler kendi içerisinde farklı kategorilerde farklı amaçlar için üretilir. Örneğin dikkat ederseniz lastik firması tek model lastik üretmez, çeşitli modelleri vardır. Mesela performans lastiği, ekonomi lastiği, konfor lastiği, yarış lastiği gibi farklı amaçlara yönelik modeller üretilir firmalar tarafından. Lastikler içerisinde optimum değerleri performans lastiklerinden alırsınız. O yüzden performans lastik modelleri o lastik firmasının amiral gemisi gibidir. Cep telefonlarında nasıl firmaların amiral modelleri varsa örneğin samsungda S serisi, lg de G serisi gibi lastiklerde de durum böyledir. Michelinden örnek verirsek primacy3 modeli michelinin amirali olup performans lastiğidir. Goodyear da ise EfficientGrip performans modeli amiral olup performans lastiğidir. Yine Continental den örnek verecek olursak Premium Contact 5 modeli performans lastiğidir.

    Sizin yukarıda michelinin ekonomi modeli olan energysaver modelini gidip Goodyear ın performans lastiği olan EfficenGrip performans modeli ile karşılaştırmanız abesle iştigal olmuş.

    Buradan herkese tavsiyem lastikte her konuda optimimum fayda arıyorsanız lastiklerin performans modellerine bakıp performans modelleri arasında karşılaştırma yaptıktan sonra tercihlerini ona göre değerlendirsinler.

    Aşağıda çeşitli firmalara ait lastiklerin performans modellerini veriyorum. Bu modeller o lastiklerin amirali olup karşılaştırmanızı ona göre yapın.

    Michelin primacy3

    Continental premium Contact5

    Hankook ventus prime 3 k125

    Bridgestone Turanza T001 evo

    Nexen N Blue Hd plus

    Kumho ecsta hs51

    Pirelli cinturato p7 blue

    Fulda ecocontol hp





    Hocam, Michellin ES ile Goodyear EGP lastiklerinin aynı katogoride olmadığını biliyorum, önceki aracımda üzerinde ki lastikler Michellin ES olup, daha sonra Goodyear EGP takınca aradaki farkı karşılaştırmak için söyledim. Sonuç ta Goodyear EGP, performance lastiği olsa da sonuçta takıldığı araç "B" sınıfı bir sedan olması yüzünden performans kriterlerinde kullanılmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: urfes


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz

    EGP ilgili olarak kuru zemin ve virajlarda savrulma olduğuna dair yorumlar okudum. kafam allak bullak oldu. onun bilmem neyi bunun bilmem neyi sorunu çıkıp duruyor. benim en büyük kriterim güvenlik yani ıslak/kuru zeminde A olmasını istiyorum. yakıt zaten malum 100 KM 0.5 lt kazanç çok önemlimi C olması yeterli olacaktır. 110 KM üzerine çıkan bir insan değil, ailemi güvenli bir şekilde götürüp getireyim.

    Testlere bakıyorsun ; Hankook ön planda çıkıyor. kullananlar şikayetleri can sıkıcı, sonra BRIDGESTONE T005 , Sonra Goodyear EP v.s. gidiyor. Yokohama ne değildir kimse pek yorum göremedim.

    Hocam kriteriniz Güvenlik ve ise Goodyear çok iyi bir seçim olur. Ben şu an 3. yakım Goodyear EGP kullanıyorum. Islakta da, kuruda da muazzam yol tutuyor, ve çok sessiz bir lastik. Ama en önemlisi, Lastik Continental lastikler gibi zaman geçtikçe sertleşip kendini salmıyor, yani performansı düşmüyor. Bu arada yine söyleyeyim lastikte sessizlik gerçekten çok önemli, özellikle uzun yola çıkıyorsanız, sessiz bir lastiğin nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlarsınız.

    kuru yolda patinaj sorunu (ESP devreye giriyormuş) ve durma mesafesin yaşadınız mı? virajlarda esneme yapıyor mu?

    ayrıca "araç düz yolda dururken bile normalden fazla dışa bombe yapıyor lastiğin yanakları. her seferinde lastik mi patlamış lan bakışı atıyorum lastiklere" diye bir yorum var.

    kardeş kusura bakma, 4 lastik güvenip aracı kullanıyoruz. kullanan olduğun için tecrübeni almak istedim. tabikii sende çıkmayan sorunlar bende çıkmayacağın garantisini veremezsin. yardımlarından dolayı çok teşekkürler. çok makbule geçti.

    Hocam bu yorumları kim yapıyor şaşırıyorum, yeminle Ben ıslakta da, kuruda da yol tutuş açısından en ufak bir sıkıntısını görmek bir yana bence kusursuz. Daha önceki Lastiklerim Michellin Energysaver dı, inanın ondan çok daha üstün bir lastik. Özellikle ıslak hava da michellin güven vermiyordu. Lastiklerin "dışa doğru bombe yapması" bu yorumu yapan süper zekalı büyük bir ihtimalle, yanlış lastik basıncında tutuyor lastiklerini başlka bir açıklaması yok. Yanakları zayıf derseniz, XL olmayan tüm lastiklerin yanakları zayıftır, ben hiç sıkıntı yaşamadım.

    Lastik karşılaştıtmasını yanlış yapıyorsunuz. Elma ile armutu karşılaştırmak insanları yanlışa sevk eder. Lastikler kendi içerisinde farklı kategorilerde farklı amaçlar için üretilir. Örneğin dikkat ederseniz lastik firması tek model lastik üretmez, çeşitli modelleri vardır. Mesela performans lastiği, ekonomi lastiği, konfor lastiği, yarış lastiği gibi farklı amaçlara yönelik modeller üretilir firmalar tarafından. Lastikler içerisinde optimum değerleri performans lastiklerinden alırsınız. O yüzden performans lastik modelleri o lastik firmasının amiral gemisi gibidir. Cep telefonlarında nasıl firmaların amiral modelleri varsa örneğin samsungda S serisi, lg de G serisi gibi lastiklerde de durum böyledir. Michelinden örnek verirsek primacy3 modeli michelinin amirali olup performans lastiğidir. Goodyear da ise EfficientGrip performans modeli amiral olup performans lastiğidir. Yine Continental den örnek verecek olursak Premium Contact 5 modeli performans lastiğidir.

    Sizin yukarıda michelinin ekonomi modeli olan energysaver modelini gidip Goodyear ın performans lastiği olan EfficenGrip performans modeli ile karşılaştırmanız abesle iştigal olmuş.

    Buradan herkese tavsiyem lastikte her konuda optimimum fayda arıyorsanız lastiklerin performans modellerine bakıp performans modelleri arasında karşılaştırma yaptıktan sonra tercihlerini ona göre değerlendirsinler.

    Aşağıda çeşitli firmalara ait lastiklerin performans modellerini veriyorum. Bu modeller o lastiklerin amirali olup karşılaştırmanızı ona göre yapın.

    Michelin primacy3

    Continental premium Contact5

    Hankook ventus prime 3 k125

    Bridgestone Turanza T001 evo

    Nexen N Blue Hd plus

    Kumho ecsta hs51

    Pirelli cinturato p7 blue

    Fulda ecocontol hp





    Hocam, Michellin ES ile Goodyear EGP lastiklerinin aynı katogoride olmadığını biliyorum, önceki aracımda üzerinde ki lastikler Michellin ES olup, daha sonra Goodyear EGP takınca aradaki farkı karşılaştırmak için söyledim. Sonuç ta Goodyear EGP, performance lastiği olsa da sonuçta takıldığı araç "B" sınıfı bir sedan olması yüzünden performans kriterlerinde kullanılmıyor.

    Araç A sınıfı da olsa B sınıfı da olsa E sınıfıda olsa lastiğin özelliğini değiştirmez. Tam tersi lastiğin yetenekleri arabanın limitlerini belirler. Bir lastik vardır arabanın viraja 150 ile girmesine müsade eder bir lastik vardır viraja 90 la zor girersiniz. Lastik vardır çok sessizdir arabanız ister A sınıfı olsun ister E sınıfı olsun lastik sesini çok az dyarsınız. Demek istediğim siz üst seviye lastik olan egp kullandığınız için Goodyear dan memun kaldınız. Michelin primacy 3 kullanmış olsaydınız muhtemelen aynı memnuniyeti yada daha fazlasını alabilirdiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 235/45/R17 senelerdir contisportcontact 5 XL modeli kullanıyorum. Biraz sert lastik ama yol tutuşu konusunda çok memnunum. Şikayetim bozuk yollarda çok uğultu yapıyor. Yeni lastik alıcam ama direkt aynı lastiklerden mi alsam yoksa başka önerisi olan var mı? Yol tutuşu düşsün istemiyorum ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_slm T kullanıcısına yanıt
    merhaba;

    goodyear eagle f1 asymetric 3 yol tutuşununuzu düşürmekten öte iyileştirir gürültü seviyesi de düşüktür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urfes


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: krevitz

    EGP ilgili olarak kuru zemin ve virajlarda savrulma olduğuna dair yorumlar okudum. kafam allak bullak oldu. onun bilmem neyi bunun bilmem neyi sorunu çıkıp duruyor. benim en büyük kriterim güvenlik yani ıslak/kuru zeminde A olmasını istiyorum. yakıt zaten malum 100 KM 0.5 lt kazanç çok önemlimi C olması yeterli olacaktır. 110 KM üzerine çıkan bir insan değil, ailemi güvenli bir şekilde götürüp getireyim.

    Testlere bakıyorsun ; Hankook ön planda çıkıyor. kullananlar şikayetleri can sıkıcı, sonra BRIDGESTONE T005 , Sonra Goodyear EP v.s. gidiyor. Yokohama ne değildir kimse pek yorum göremedim.

    Hocam kriteriniz Güvenlik ve ise Goodyear çok iyi bir seçim olur. Ben şu an 3. yakım Goodyear EGP kullanıyorum. Islakta da, kuruda da muazzam yol tutuyor, ve çok sessiz bir lastik. Ama en önemlisi, Lastik Continental lastikler gibi zaman geçtikçe sertleşip kendini salmıyor, yani performansı düşmüyor. Bu arada yine söyleyeyim lastikte sessizlik gerçekten çok önemli, özellikle uzun yola çıkıyorsanız, sessiz bir lastiğin nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlarsınız.

    kuru yolda patinaj sorunu (ESP devreye giriyormuş) ve durma mesafesin yaşadınız mı? virajlarda esneme yapıyor mu?

    ayrıca "araç düz yolda dururken bile normalden fazla dışa bombe yapıyor lastiğin yanakları. her seferinde lastik mi patlamış lan bakışı atıyorum lastiklere" diye bir yorum var.

    kardeş kusura bakma, 4 lastik güvenip aracı kullanıyoruz. kullanan olduğun için tecrübeni almak istedim. tabikii sende çıkmayan sorunlar bende çıkmayacağın garantisini veremezsin. yardımlarından dolayı çok teşekkürler. çok makbule geçti.

    Hocam bu yorumları kim yapıyor şaşırıyorum, yeminle Ben ıslakta da, kuruda da yol tutuş açısından en ufak bir sıkıntısını görmek bir yana bence kusursuz. Daha önceki Lastiklerim Michellin Energysaver dı, inanın ondan çok daha üstün bir lastik. Özellikle ıslak hava da michellin güven vermiyordu. Lastiklerin "dışa doğru bombe yapması" bu yorumu yapan süper zekalı büyük bir ihtimalle, yanlış lastik basıncında tutuyor lastiklerini başlka bir açıklaması yok. Yanakları zayıf derseniz, XL olmayan tüm lastiklerin yanakları zayıftır, ben hiç sıkıntı yaşamadım.

    Lastik karşılaştıtmasını yanlış yapıyorsunuz. Elma ile armutu karşılaştırmak insanları yanlışa sevk eder. Lastikler kendi içerisinde farklı kategorilerde farklı amaçlar için üretilir. Örneğin dikkat ederseniz lastik firması tek model lastik üretmez, çeşitli modelleri vardır. Mesela performans lastiği, ekonomi lastiği, konfor lastiği, yarış lastiği gibi farklı amaçlara yönelik modeller üretilir firmalar tarafından. Lastikler içerisinde optimum değerleri performans lastiklerinden alırsınız. O yüzden performans lastik modelleri o lastik firmasının amiral gemisi gibidir. Cep telefonlarında nasıl firmaların amiral modelleri varsa örneğin samsungda S serisi, lg de G serisi gibi lastiklerde de durum böyledir. Michelinden örnek verirsek primacy3 modeli michelinin amirali olup performans lastiğidir. Goodyear da ise EfficientGrip performans modeli amiral olup performans lastiğidir. Yine Continental den örnek verecek olursak Premium Contact 5 modeli performans lastiğidir.

    Sizin yukarıda michelinin ekonomi modeli olan energysaver modelini gidip Goodyear ın performans lastiği olan EfficenGrip performans modeli ile karşılaştırmanız abesle iştigal olmuş.

    Buradan herkese tavsiyem lastikte her konuda optimimum fayda arıyorsanız lastiklerin performans modellerine bakıp performans modelleri arasında karşılaştırma yaptıktan sonra tercihlerini ona göre değerlendirsinler.

    Aşağıda çeşitli firmalara ait lastiklerin performans modellerini veriyorum. Bu modeller o lastiklerin amirali olup karşılaştırmanızı ona göre yapın.

    Michelin primacy3

    Continental premium Contact5

    Hankook ventus prime 3 k125

    Bridgestone Turanza T001 evo

    Nexen N Blue Hd plus

    Kumho ecsta hs51

    Pirelli cinturato p7 blue

    Fulda ecocontol hp





    Nokian e Line 2




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Bahsettiğiniz şartlarda nokian da kullanılabilir,

    Sorun olmaz,

    Biraz yazın sesli olur, birazda yakıt artar o kadar.

    Yazın önlere takılacak eco contact 5 ler. Her ne kadar dişleri dursa da kütük gibi oldu. 4 senelik.

    1 sene daha idare eder mi acaba?





    eğer bütçeniz müsaitse letgo veyahut sahibinden de tanesi 50liradan satın yeni lastik alın hocam




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    832 standart ve küçük ekonomik araçlar için, 914 daha büyük performanslı araçlar için. zaten aracınıza olan ölçü ya 832 serisindedir yada diğerinde. 832 de kullanıyorum gayet güzel sessiz yumuşak konforlu 3 kanallı. 914 4 kanallı. 832 diğerinde daha yumuşak. ikiside tavsiye edilir. önemli olan aracınız nedir. ebat ne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkrapsodi

    ben de ziex914 ecorun siparişi verdim haftaya cuma gidip taktıracağım lastikler şu anda lastikçimde bekliyor.

    225 45 17 için değerleri yağışta A, yakıtta E, ses 68db. umarım ben de sizin kadar memnun kalırım.

    bu değerlere sahip bu fiyatlarda lastik yok. pek bilinmeyen marka olduğuiçin ucuz fiyata alabiliyoruz. avrupada fiyatları biraz daha pahalı. ilerde inşaallah fiyatları artırmazlar. hepsinden önemlisi japon.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    BAHSETTİĞİNİZ ARAÇ;
    2000-2005 MODEL POLO 4 ? (yuvarlak, çift farlı)
    yoksa 1997-2000 model polo 3 mü dür?
    .
    75 bg?
    100 bg?
    .
    BAHSETTİĞİNİZ 16 JANTIN GENİŞLİĞİ NEDİR?
    6.0 J
    6.5 J
    .
    POLO 4 ise,
    591 mm 205/45/16
    596 mm 195/55/15
    585 mm 185/55/15 (kışlık)
    578 mm 185/60/14
    kullanılabiliyor.
    621 mm çapında 195/60/16 çok büyük gelir, %5 fark vardır,
    veya
    611 mm çapındaki 205/50/16 büyük gelir, aracı yorar, %3.3 fark vardır.
    ancak 601 mm çapındaki 195/50R16 kurtarır.
    BEN 195/50R16 ÖNERİRİM.

    Araç Volvo S40 2000 model. 140 beygir ama 15 jantları takınca biraz daha seri gittiğini hissediyorum, 16'lar hem 1'er kilogram daha ağır hem kışlık lastik olduğundan hantallaştırıyor olabilir.

    16x7. Hem 15 hem 16 jantım arabanın fabrika çıkışında var olan jant. Diğerleri de 15x6.

    195/50R16 ara ebat mıdır çok anlamam.



    Benim yazdığım ebatlar polo için di,

    Onları unutun.

    Aracınız için en uygun lastik 205/50R16

    7j için 195 dar olur, 205 idealdir.

    6.5j için 195 idealdir.

    6j için 185 idealdir.










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 23 Mart 2018; 22:32:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • the_slm T kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir?

    Kışlık lastiklerinizin durumu nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    BAHSETTİĞİNİZ ARAÇ;
    2000-2005 MODEL POLO 4 ? (yuvarlak, çift farlı)
    yoksa 1997-2000 model polo 3 mü dür?
    .
    75 bg?
    100 bg?
    .
    BAHSETTİĞİNİZ 16 JANTIN GENİŞLİĞİ NEDİR?
    6.0 J
    6.5 J
    .
    POLO 4 ise,
    591 mm 205/45/16
    596 mm 195/55/15
    585 mm 185/55/15 (kışlık)
    578 mm 185/60/14
    kullanılabiliyor.
    621 mm çapında 195/60/16 çok büyük gelir, %5 fark vardır,
    veya
    611 mm çapındaki 205/50/16 büyük gelir, aracı yorar, %3.3 fark vardır.
    ancak 601 mm çapındaki 195/50R16 kurtarır.
    BEN 195/50R16 ÖNERİRİM.

    Araç Volvo S40 2000 model. 140 beygir ama 15 jantları takınca biraz daha seri gittiğini hissediyorum, 16'lar hem 1'er kilogram daha ağır hem kışlık lastik olduğundan hantallaştırıyor olabilir.

    16x7. Hem 15 hem 16 jantım arabanın fabrika çıkışında var olan jant. Diğerleri de 15x6.

    195/50R16 ara ebat mıdır çok anlamam.



    Benim yazdığım ebatlar polo için di,

    Onları unutun.

    Aracınız için en uygun lastik 205/50R16

    7j için 195 dar olur, 205 idealdir.

    6.5j için 195 idealdir.

    6j için 185 idealdir.









    Hocam ilginize teşekkürler.
    Şimdi şöyle bir husus var, 195/55R16 arabaya büyük gelirken ve arkaya birileri binince sürtme yaparken ondan 'birazcık' ufak olan 205/50R16'lar sıkıntı yaşatır mı?

    Durum şu, 16' jantlar S40'ın 200 beygirlik T4 modeline ait olan jantlar. Benim araba ise 140 beygirlik atmosferik model. T4'ün davlumbazını inceledim aynı duruyordu farklı bir çamurluk içi yoktu. 15' jantlar takılı iken tam oluyor aslında, arabanın yol tutuşu da yere yakın olmasından dolayı daha iyi hissettiriyor. Ancak işte dediğim gibi jantlar hem boya istiyor hem de 16'ları kullanmak istiyorum, müthiş bir kararsızlık içerisindeyim.




  • 225/45 R17 ebatta runflat kullanan var mı? Mevcut Pirelli P7 yerine ne tavsiye edersiniz?
    Lastikci continental satmasına rağmen tavsiye etmedi bridgestone yada michelin olabilir dedi ama en hesaplısı Pirelli 🙄
    Not: RFT olmak zorunda stepne yok, köpük vs uğraşmak istemiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2.0 cc 140 bg. s40 için yazlıkta 611 mm çapında 205/50 R16 öneririm.

    (Elinizdeki 15 janta ilerde kışlık taktırabilirsiniz)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gsg G kullanıcısına yanıt
    Pirelli de çalışan biri olarak gönül rahatlığı ile P7 tavsiye ederim. Rft jantları farklıdır zaten rft jantlarına normal lastik takmak tavsiye edilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gsg G kullanıcısına yanıt
    P7 RFT tercih edebilirsiniz.

    TR yolları için en iyi Pirelli modeli bu bence.

    İllede değişiklik istiyorsanız michelin ve bridgestone önerileri isabetli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.