Şimdi Ara

2023 Aralık Çıkışlı Yeni Doblo Problemleri Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar


    2023 Model Aralık çıkışlı 1.5 dizel yeni Doblo Combi (Stellantis) aracımız bayi çıkışlı ve tüm bakımları servis tarafından yapılmaktadır. (Ticari taksi değildir)


    Araç şuan 72000 km de ve araç 40.000 km den sonra her 5000 km de bir motor arıza ışıkları yakarak çekişten düşüyor. Yol yardım ile servise çektirilip servis tarafından aracın yağ dejeneresi olduğu ve yağ değişimi ücretli bir şekilde yapılarak bize geri teslim ediliyor. Çok sık egzos temizliği yaparak motor yağ sıcaklığı arttığından yağ ömrünün tamamlandığı şeklinde bilgi veriyor.


    İşimiz gereği kısa mesafe (arada uzun yol yapılmakta) ayda 7k veya 8k km yapılmakta.. Son gelişen olay ise 23 günde yaptığımız kısa mesafe 5000 km sonrasında yine aynı olayla karşılaştık. Bu sürekli hale dönüştü ve işin içinden çıkılamayacak hale dönüştü. Servis yaşanan sıkıntının bu km lere göre normal olduğunu her seferinde dile getiriyor.


    Konuyla ilgili sizlerin de fikirlerinizi almak isterim.. Düşünceleriniz ve tavisyeleriniz için şimdiden teşekkürler..


    İyi forumlar








  • Aslında servis size gereken açıklamayı yapmış. Sürekli kısa mesafe kullanım dizel araçlar için uygun değildir ki siz de bilirsiniz. Sizden istenen sadece erken yağ değişimi ki bunu arıza olarak saymayın derim. Sonuçta bu araç size yoğun hizmet veriyor. E tabi böyle olmasa daha iyi olurdu. Stop start ı da devreye alın derim araç uzun süre rolantide çalışmasın.

  • Ayrıca jardel de iyi golcüydü.

  • Yanıtınız için teşekkür ederim.


    Esasında şunu da merak ediyorum. Benzer araç ile ticari taksi işi yapanlar vardır elbette.. Bu araçlarda kısa mesafe ve aylık hemen hemen aynı ortalamalarda (daha az veya fazla da olabilir) km yapıyordur. Onlarda da böyle bir problem var mıdır diye foruma danışmak istedim..


    Erken yağ değişimi elbette iyi fakat araç yoğun işlerin arasında belirsiz bir anda arıza ışıklarını yakıp kullanılamaz hale geliyor. Dolayısıyla işler ve tüm planlar alt üst oluyor. Bir önceki kasa olan doblo da aynı performans da kullanım yapılıyordu fakat böyle bir problem ile hiç karşılaşmadık. Dediğim gibi sürekli tekrar eden bi problem haline dönüştü...

  • Antalya kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Ayrıca jardel de iyi golcüydü.


    Vardır ama ona ayrı konu açmak lazım 2023 Aralık Çıkışlı Yeni Doblo Problemleri Hakkında 

  • Aslinda bir yol olmasi gerekiyor
    Yağ uyarisi verdiginde sizin sifirlayabilmeniz lazim en azindan sürekli cekiciye bindirmekten kurtulursunuz
    Hemde çıkan yağ incelenmeli. Aracta yag Kalite sensörü olmayabilir yani yag bozuk olmayabilir. matematik hesabi yapıyordur benim araba gibi. Zamani gelince yakiyor yani.

    Yag gercekten bozuksa da belki daha kaliteli yağ kullanarak suresi uzatilir gibi geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 1 Kasım 2024; 12:18:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emisyon kısıtlamaları nedeniyle dizel motorları bu hallere soktular. Yok dpf temizle yok adblue ekle iyice komplike hale geldi. Geçen enerjisada elektrikli ticari vardı ( yakıt bedava nasıl olsa ). 70bin kmde bu tip sorunlar yaşanacaksa dizelin kime ne faydası kaldı

    Servis yağ olarak ne kullanıyor bu arada, opel, pejo vs aynı yağı mı kullanıyorlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MarioJardel11 M kullanıcısına yanıt

    Evet modern dizelleri kısa mesafe/soğuk motor kullanan hemen herkes bu sorunları yaşıyor. daha büyük hacimli ve silindirli dizeller (2.0-3.0 ve üstü) bu konuda biraz daha rahat çünkü manifoldlarını dolayısı ile partikül filtresini daha kolay ısıtıp filtreyi çalışmaya daha erken hazır hale getirebiliyorlar ama küçük dizellerin işi zor. sürekli bu şekilde kısa mesafe kullanacaksanız aracı elinizde tutmayın. gerçekten yapılacak birşey yok çünkü servis de haklı.

  • Araçların bakım periyotları normal koşullara göre belirlenir. Hatta bu belirlemeler tüketiciler extrem koşullarda da araç kullanibilirler diyerekten cogu zaman toleranslı olarak belirlenirler.

    Bir çok üretici aracın zorlu koşullarda kullanılması halinde de standart bakım periyotlarını aşağı ceker ve çoğu aracın kullanım klavuzularında da bu belirtilir.

    Sizin kullanımınız ise extrem koşullarında üzerinde fazlası ile zorlayıcı, kısa mesafe sevmeyen bir motor türüne ayda 7-8 bin km kısa mesafe yol yaptiriyorsunuz, bu aracın yağının erken değişmesi gerektiği noktasında şüphe yok ama PSA bu araçlarda sacma bir uyarı yöntemi belirlemiş araç kendini sınırlıyor sizin bunu aşmanız lazım.

    Bı arastirjn bakalım o uyarıyı basit obd cihazları ile silebiliyormusunuz eğer siliniyorsa alın bı obd cihazı ve uyarı gelince sıfırlayın sonra.musait olunca yağı değiştirin.

    Bu noktada yağ değişimine evet ama yağ değişim uyarısı yüzünden aracın sınırlamasına hayır diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada bu km ye kadar başka sorunlarla karşılaştınız mi?
    Birde bundan sonra araçta olusacak sorunları buradan yazar mısınız.
    Hızlı araç eskiten ( çok km yapan,.zor koşullarda araç kullanan) kullanıcıların karşılaştıkları sorunlar/olaylar benim için çok degerli, paylaşırsanız çok makbule geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MarioJardel11 M kullanıcısına yanıt

    Burada bahsettiğiniz Doblo hangi motorluydu, ne kadar yıl ve yol yaptı. Bu süre zarfında periyodik bakım harici neler yaşadınız kısa bir özet yapar mısınız. Bir önceki mesajda belirttiğim nedenlerle bu bilgiler çok değerli, sizde kalmasın bizlere veri olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 2023 (Ekim ayı çıkşlı) Fiat Doblo 1.5 BlueHDI Premio Plus


    Alındığından itibaren 15-30-45 bin km lerde periyodik bakımları normal bir şekilde yapıldı. Start-Stop aktif. Herhangi bir problemle karşılaşmamıştık bu süre zarfında... Ta ki 45 bin km bakımından sonra bahsettiğim arıza baş gösterdi ve servis ile yapılan görüşme sonrasında periyodik bakımlarının 10 bin km de bir yapılmasına karar verdik. Fakat sonrasında hiç 10 bin km leri göremedik. Sürekli 6-7 bin km de bir bu arıza ile uğraşıyoruz. Her seferinde resimdeki gibi ne zaman olacağını bilemediğimiz bu sorun çıkıyor ve çekici vs. olaylar sürekli başa sarıyor.


    Bu arıza dışında bu yoğun kullanıma göre başka bir sıkıntı yaşamadık. Olursa da paylaşacağım..


    Sonuç olarak amacım markayı, modeli vs kötülemek değil. Bir önceki aracımız da 1.3 multijet Doblo idi (aynı kullanımla asla böyle bir şey ile karşılaşmadık). Sadece şunu merak ediyorum. Bu aracı yoğun şekilde bir tek biz kullanmıyoruz diye düşünüyorum.. Örnek verecek olursak ticari taksi veya bizimki gibi şirket aracı olarak kullanılan aynı araç sürücüsünü ve müşterisini bu şekilde yolda bıraktı mı? Ya da başka bir olay? Bir tek biz mi karşı karşıyayız bu durumla? Biz neyin önlemini alacağız? 5 bin km de de arıza oldu 7bin km de de... İşin içinden çıkamıyoruz şu durumda..


    Konuyla ilgili tecrübeleri olan arkadaşlar varsa ve paylaşırlarsa ben de gerçekten çok memnun olurum.



    2023 Aralık Çıkışlı Yeni Doblo Problemleri Hakkında




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.