Şimdi Ara

2023 BMW 5 Serisi (G60) ANA KONU (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
242
Cevap
27
Favori
21.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçların en büyük mantığı evinde veya işyerinde sana ait şarj istasyonunun olmasıdır eğer yoksa olay anlamını yitiriyor. Birde elektrikli araçlar sadece şehiriçi kullanımına hitap ediyor şuan için. Kusacası kendine ait şarj istasyonu kurabilirsen birde şehiriçi kullanacaksan elektrikli alınır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • BMW'nin Yeni Model Bazlı Geliştirmeleri

    -Mart 2025'ten itibaren BMW i5 ve BMW i5 Touring modelleri, enerji tüketimlerini azaltan bir dizi teknik gelişmeden faydalanacak. Menzilde 47 kilometreye kadar artış sağlanacak. BMW i5'in güç elektroniğinde ilk kez silikon karbür yarı iletken bileşenlerin kullanılması ve aerodinamik alaşım jantlara takılan özellikle düşük yuvarlanma dirençli lastikler menzil artışını sağlayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler tüm cevapları derlediğimde taşlar yerine tamamen oturdu.. kişisel şarj cihazı olmadan çok sürdürülebilinir bir durum değil anlaşılan…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Geçen bmwbul’a girdiğimde i5 xdrive 40 için 628 km menzil gösteriyordu sebebi buymuş demek ki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    en son 80'e kadar doldurduğumuzda 350 km yazıyordu uygulamada, ort tüketim 23kwh civarı. Daha da düşüremedik açıkcası.



    bu arada yeni gelen araçların menzili 627km yazıyor bmw'nin sitesinde. Bu seneki üretimlerde güncellemeler yapılacaktı o yüzden sanırım.

  • Selamlar. Bmw i5 aracımda son gelen güncellemeden sonra park freni otomatik devreye alma özelliği hemen her gün devre dışı oluyor. Menüye girip tekrar otomatiğe ayarlıyorum Başına gelen oldu mu?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt
    Yaklaşık 6 aydır i5 edrive40 kullanıyorum. Benim de günlük ortalamam 100 km. civarı. Evden şarj kullanıyorum. Hemen hemen 2 günde bir şarja takıyorum. Apartmanın kapalı garajı var, bireysel değil, şimdilik komşularla problemim olmadı ama yarın şartlar değişirse ne olur bilmiyorum. Ev ya da işyerinden şarj imkanınız yoksa belli bir süre sonra yorucu olabilir. Menzil konusunda da fabrika verilerinin %70 i gerçekçi rakam benim gözlemlediğim. 600 km wltp değeri yaklaşık 420 km ye denk benim gördüğüm. O da ideal şartlarda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu ay ideal 520i şartlarını zorlayacağım. Bakalım nisan ne çıkacak.


    2023 BMW 5 Serisi (G60) ANA KONU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şikayet var adlı sitede bir çok problemden bahsetmişler; aracın aniden kapanması, yada vites seçici, el freni çalışmaması gibi arızalar hakkında şikayler var… böyle durumlar oluyor mu?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt
    1 aydır kullanıyorum hic denk gelmedim bu sikayetlere. Eski kullanıcılara da danismak lazim.

    Menzil olarak wltp nin cok altinda maalesef 400 gitse öpüp basimiza koyacağız

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • orchidem O kullanıcısına yanıt
    400 e emin olsam %80 şarj ile ben fitim aslında 😊 ama 250 km civarı diyen de çok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt

    %80 sarja cok takilmayin %100 ‘de 1 gun bekletmeden kullanim yapacaksaniz sarji fulleyebilirsiniz.


    Yani benim elektirikli seruvenim tesla myp ile basladi uzun yol yapana kadarda icten yanmali aracimi elden cikarmamistim.Myp ile bodruma anadolu yakasindan %100 sarj ile cikip 3 ara sarj toplam 90dk mola ile bodrum turgutreise performansli kullanim(160-200 arasi) ile gittikten sonra evdeki tum araclari elektirikli yaptim.


    Yani isin ozu tecrube etmeden ikna olmaniz zor.


    Not:2 senedir disardan sarj ile kullaniyorum evde sarj imkanim olmasina ragmen kurdurmadim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUS -- 7 Nisan 2025; 16:43:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt
    %100 ile normal sürüş basmadan 450km ancak görülür tahminen. Makam şoförü gibi kullanırsak 500ü belki deviririz. Wltp lerden en az 100km çizince gerçek değerler çıkıyor fosil yakıtlı araçların yakıt tüketim değerleri gibi üzerine en az 1,5 - 2lt ekleyince yakalanıyordu gercek tüketim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • orchidem O kullanıcısına yanıt

    Havalar isindiginda 15 16 arasi gezeriz 450 500 rahat gorulur diye dusunuyorum lakin ben 5 derece altinda 20 21 kw il gezdim.


    Benim sarj stilimde sarj dussun dusmesin yemege gittim kahve icmeye gittim %90’a kadar sarj ediyorum her firsatta.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt

    benim 1 yılı geçti i5 e40 kullanıyorum. evden şarj imkanı bu işin en can alıcı kısmı . şehir içi için menzilin hiç önemi kalmıyor .


    şehirler arası da normal kullanımda 110km civarı hızla 350 km yol yapıyor, ihtiyaç molası ile şarjı denk getiriyorum. bayramda mesela antalyaya gittim 1500 km civarı yol yaptım. hiçbir sıkıntı yaşamadım. şarj istasyonlarında bayram olmasına rağmen doluluk pek yoktu , yarı yarıya diyebilirim. trugo çok hızlı şarj ediyor. yemek yeseniz bitiremezsiniz. kahve içene kadar 80 oluyor. kısacası çekinmenizi gerektirecek bir durum yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suggestions -- 7 Nisan 2025; 16:11:52 >
  • Günlük 60 km gidiş (20km si otoban) 60 dönüş var; şarj imkanı otobanda opet istasyonu mevcut; ayrıca evin 5 dk yakında avm ler var (beylikdüzü/ist)
    Sadece ilk adımı atacak cesaretim eksik😊
    Forumu okudukça ve sizlerden dönüş aldıkça o kararı vericem inşallah

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt

    Dışarıda şarj ekonomikliğini yitirdiği gibi bir süre sonra 2-3 günde bir şarj etmek sıkıcı gelebilir hocam, iyice değerlendirin derim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suggestions S kullanıcısına yanıt
    Aslında yakıt ekonomisi 2.planda kalıyor; yeni kasaya geçebilmek cazip gelen bana; normal şartda günlük belli bir miktar (6-8 lt arası benzin parası kadar) şirket karşıladığı için
    bana o bakımdan uygun gelecektir.
    Şarj etme alışkanlığını oturtabilmek önemli olan

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt
    Merhabalar bende edrive40 vardı. Benim evde veya işyerinde şarj etme imkanım yoktu sürekli dışarıda şarj ediyordum ve hiç sıkıntı yaşamadım aksine benim için farklı bir sosyal aktiviteye dönüşmüştü farklı insanlarla şarj esnasında tanışma fırsatı yakalıyordum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gidavcak G kullanıcısına yanıt
    Ben de elektrikli konusunda çok ikilemdeydim. Gördüğüm kadarıyla arabaların optimum menzil/ağırlık oranı için menzil 800km civarı olacak. Şarj için de 15dk makul.

    Bütün bunlara 800v mimari epey yaklaşıyor. Mercedes ea ve bmw de neue klasse platformuyla bu sisteme geçecek. Bu platformdaki 5 serisinin test görüntüleri halihazırda çıktı, ben bunu beklemeye karar verdim. O zamana kadar da 520 bakıyorum. Zaten aynı araba, performanstan kaybediyor ama 1-1.5 sene idare edeceğim. Satışı kolay olur, yeni teknolojinin oturmuş ikinci nesline geçmek bana göre daha mantıklı.

    Bu yeni platform açıklanmamış olsa kesinlikle i5 alırdım çünkü menzil olayını kafamızda çok büyütüyoruz sanki her hafta molasız edirne-hakkari yapacakmışız gibi bakıyoruz.

    Ama sizin durumunuz çok çok arada :) Aşırı araba tutkunu olmanız gerekir ki bu rutin gözünüze batmasın. Ben o durumda olsam, benim yapacağım gibi bir yol izlerdim. Hem değişiklik de olmuş olur. Şurda birkaç aya serüven ix3 ve i3 ile başlıyor zaten yeni i5 çok gecikeceğini sanmıyorum olsun olsun 1-1.5 sene.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burhan21 -- 8 Nisan 2025; 9:50:40 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.