Her zamankinden daha dinamik, çok sayıda dijital yenilik ve ilk kez tamamen elektrikli sürüş özelliği sunan yeni BMW 5 Serisi Sedan, bu şekilde öne çıkıyor. Dünyanın en başarılı iş sedanının yeni versiyonu BMW i5 olarak üst orta sınıf araç segmentinde sürdürülebilir birinci sınıf mobiliteye giden yolda liderliği ele alıyor. Tutarlı elektrifikasyon, "QuickSelect" özellikli gelişmiş BMW iDrive ekranı ve kontrol sistemi, yeni dijital hizmetler ve tüm ürün yaşam döngüsü boyunca artırılmış sürdürülebilirlik, BMW Group'un mevcut dönüşümünde merkezi öneme sahip olan geleceğin alanlarında kaydedilen ilerlemeyi karakterize eder. Yeni BMW 5 Serisi Sedan'ın pazar lansmanı Ekim 2023'te başlayacak. Yeni model nesli dünya çapında tamamen elektrikli sürüşle ve pazar bölgesine bağlı olarak plug-in hibrit sistemlerin yanı sıra yüksek verimliliğe sahip olarak sunulacak. 48 volt hafif hibrit teknolojisi dahil olmak üzere benzinli ve dizel motorlar. Önceki tüm model nesilleri gibi, yeni BMW 5 Serisi Sedan da BMW i5 için elektrikli motorların ve yüksek voltajlı pillerin üretildiği BMW Group Dingolfing Fabrikasında üretiliyor. Yeni versiyonun uzunluğu 97 milimetre artarak 5.060 milimetreye, genişliği 32 milimetre artarak 1.900 milimetreye ve yüksekliği 36 milimetre artarak 1.515 milimetreye yükseldi. Dingil mesafesi 20 milimetre uzatılarak 2.995 milimetreye çıkarıldı. Yeni tasarlanmış spor koltuklar standart donanımdır. İsteğe bağlı konforlu koltuklar, çok çeşitli elektrikle çalışan ayar seçenekleri sunar. Yeni BMW 5 Serisi Sedan, markanın tamamen vegan iç mekanı standart olarak sunan ilk modelidir. Buna koltukların yüzeyleri, ön panel ve kapı panelleri ile ilk kez direksiyon simidi de dahildir. Deri benzeri özelliklere sahip Veganza versiyonundaki oturma yüzeyleri, isteğe bağlı olarak dekoratif delikli olarak da temin edilebilir. Diğer isteğe bağlı donanımlar arasında birkaç iki renkli varyantta BMW Individual Merino deri döşeme yer alır. En üst model olarak tamamen elektrikli BMW i5 M60 xDrive. Tamamen elektrikli BMW i5, kapsamlı bir şekilde geliştirilmiş beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi ile donatılmıştır ve iki model olarak piyasaya sürülmüştür. BMW i5 M60 xDrive 601 hp'ye kadar güç sunar. Ön ve arka akslardaki iki adet son derece entegre tahrik ünitesi elektrikli dört tekerlekten çekişi oluşturur. M Sport Boost veya M Kalkış Kontrolü işlevi etkinleştirildiğinde, üretilen sistem torku 820 Nm'ye kadardır. Bu, BMW i5 M60'ın sıfırdan 100 km/sa hıza 3,8 saniyede çıkmasını sağlar, azami hızı elektriksel olarak 230 km/sa (143 mph) ile sınırlandırılmıştır. BMW i5 eDrive40. Elektrikli motoru arka tekerlekleri tahrik eder ve Sport Boost veya Kalkış Kontrolü işleviyle maksimum 250 kW/340 hp güç ve 430 Nm'ye kadar maksimum tork üretir. BMW i5 eDrive40 sıfırdan 100 km/sa hıza 6,0 saniyede ulaşır ve azami hızı 193 km/sa'dir. Yerden tasarruf sağlayan yüksek voltajlı batarya, gövdenin altına yerleştirilmiştir ve 81,2 kWh kullanılabilir enerji içeriği sağlar. Verimli elektrik motorlarına ek olarak, uyarlanabilir geri kazanımın en son versiyonu ve iç mekanın ısıtılması ve soğutulması için ısı pompası teknolojisinin akıllı bir kombinasyonu, sürüş ve yüksek voltajlı batarya, uzun menzile katkıda bulunur. İlgili WLTP değerleri, BMW i5 M60 xDrive için 455 - 516 kilometre ve BMW i5 eDrive40 için 497 - 582 kilometredir. Yeni MAX RANGE fonksiyonu ile güç ve hız sınırlandırılarak ve konfor fonksiyonları devre dışı bırakılarak gerektiğinde menzil yüzde 25'e kadar artırılabiliyor. 48 volt hafif hibrit teknolojisine sahip yeni benzinli ve dizel motorlar. BMW Group Efficient Dynamics motorlarının yeni modüler neslinden benzinli ve dizel motorlar pazara özel bir seçimle sunulacak. Artık baştan sona 48 volt hafif hibrit teknolojisine sahipler ve standart olarak yeni 8 vitesli Steptronic Sport şanzımanla birleştirildiler. Avrupa'da pazar lansmanı, dört silindirli 208 hp BMW 520i Sedan modellerini görecektir . 197 hp BMW 520d Sedan ve BMW 520d xDrive Sedan. Model yelpazesi, 2024 baharında en yeni nesil plug-in hibrit tahrikli iki varyantla tamamlanacak. 2024'ten itibaren BMW 5 Serisi Sedan için yeni bir sıralı altı silindirli dizel motor sunulacak. 2024'te BMW i5'in elektrikli dört tekerlekten çekişli başka bir versiyonu da onu takip edecek. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 20 Kasım 2023; 12:22:52 > |
2023 BMW 5 Serisi (G60) ANA KONU
-
- Fotoğraflarda göründüğünden daha güzel, arkası uzak doğululara Corolla’ya falan da benzemiyor.
- Can alıcı 2 noktadan hemen bahsedeyim; SUNROOF ARTIK AÇILMIYOR. Sadece büyükçe açılmayan bir sunroof camı var.
- Soft close kapı (vakumlu kapı) opsiyonu artık yok. Sadece ABD özel versiyonunda opsiyon olarak var.
- 520d xDrive olarak gelmiş şimdilik. (Hani dizel bitiyordu?)
- Sürüş ve oturuş pozisyonu F10 ve G30’a kıyasla bana daha yüksek geldi.
- Elektrikli koltuk yön hareketleri eskisinden çok daha yumuşak, kaliteli hissettiriyor.
- iShy teknolojisi iX’ten sonra G60’ta da kendini göstermiş. Öndeki klima menfezleri de yön ayarları da artık gizli.
- iDrive joystick butonu kristal görünümlü olduğu için premium hissi yüksek, kullanımı her zamanki gibi kolay fakat yeni BMW ID 8.5 versiyonu biraz alışmayı ve özelleştirmeyi gerektiriyor.
- Buna karşın butonlar F10 ve G30’daki gibi galvanit kaplı değil plastik. Biraz ucuz hissettirdi.
- F10 ve G30’da sürekli soyulan kapı kollarına çare bulmuşlar, berbat hisli bir plastik kullanmışlar asla soyulmaz
- Arka koltuk ısıtma ve klima yönetim ekranı tekme yemeye çok müsait bir yere konumlandırılmış.
- İlla ki buna da alışılacaktır sevilecektir, eksiler göze görünmeyecektir fakat benim için son muhteşem 5 serileri G30 ve F10 olarak kalacak sanırım.
- E39 ise yeri doldurulması mümkün olmayan kral olarak kalacak.
- G30 sahipleri de bence model yılında geri gidip 7 serisi bakmalı. Şahsen benzer fiyatlara G11 kasa kodlu 7 serisini tercih ederdim.
- Belki test sürüşü sonrası fikirlerim değişebilir
-
Elektrikli olanı %60 ÖTV ile gelirse ciddi satar.
-
boyu aşırı artmış ve 5 metreyi geçmiş. bir e segment alman sedanı için çok da alışılagelmiş bir durum değil bence...
-
sedan olduğunu bilmesek kaçımız buna sedan diyecek. saçma duruyor.
-
BMW'nin karakteristik yuvarlak farları neden terkedildi? İyice Kore modellerine döndü...
-
F10 ve G30 kasa efsane olarak kalır...
-
Ön ve arka tasarımı hadi neyse de, yandan çok saçma duruyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Gayet iyi olmuş bence. Matruşka gibi yapmayıp her modeli kendi içinde güzel yapmayı becerdi son kasalarla Bmw. İç mekan hariç.
-
bataryalar tabanda olunca mevburen böyle oluyor.
-
Niye BMW niye?
Yine Chris Dangıl Bangıl dönemine gidiyoruz galiba. Saçma sapan tasarımlar gelmeye başladı, hayırlı olsun.
Önce M2 Karlıkçı Halil Edition, sonra Kunduz Diş, şimdi de bu.
Yahu güncel 5 serisi kasasına bak, efsane cruiser, bir de buna bak. O profil çizgisi nedir, o bagaj çizgisi nedir R12 gibi aşağı inmesi?????? Arabanın burnuna nazaran kısa kalan arka çizgisi???
İçi efsane, önü güzel, yahu arkayı, profili niye rezil ediyorsun, niye?
E serisi hayırlı olsun...
-
bir bmw fanı olarak maalesef yeni e class özellikle iç mekanda daha modern, sofistike, dış tasarımda da nereden bakarsam bakayım çok daha çekici ve karakterli duruyor
g60 önden bakınca tampon iğrenç, arkadan bakınca stoplar sıradan,arka tampon berbat, yandan bakınca hiç bir albenisi olmadığı gibi arkaya tuhaf şekilde verilen eğim oldukça itici olmuş, iç mekandaki multimedya ekranı hiç yenilikçi değil ve çok kaba
bu en kötü 5 serisi bana göre, yazık olmuş
-
maliyetten kaçıcam diye niş modeli leş ettiler. Mercedes gibi ayrı seri yapın bari onlar leş olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
ne oldu paşinyan raks eylirdin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Mevcut kasa proporsiyonel olarak çok hoş geliyor ama yenisi fotoğraflarda pek açmadı beni. Belki canlı görünce beğeniriz. İçi güzel ama ekranın sağ üst köşesi eğimli inse 4 köşe olmasa daha iyiymiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 24 Mayıs 2023; 22:36:32 > -
İçi beklentilere uygun segmentle çok rahat rekabet eder bence E nin içi daha güzel ama kalite de büyük bir faktör olacak. Dış tasarıma gelirsek ön far grubu karosere göre fazla küçük, stoplar rezalet orantılar bir garip duruyor. Bakalım gözle görünce nasıl duracak
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Fotoğrafları çok etkileyici değil ama muhtemelen canlı görünce süper lüks bir araba hissi verecektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
marşpiyeller siyah olduğu için resimlerde göz anlamıyor ama gerçekte yandan da baya bir yüksek gelecektir göze.
mercedes belki 30 ayrı model üretiyor, bunlar elektrikli+içten yanmalı tek modele sıkıştırmaya çalışıyor.
maliyet optimizasyonu açısından aralarında bu kadar temelli fark olması ilginç gerçekten.
bu, i7, ix tam bir bangle reloaded'a bağladılar hatta bangle'dan da kötü.
Niye BMW niye? Yine Chris Dangıl Bangıl dönemine gidiyoruz galiba. Saçma sapan tasarımlar gelmeye başladı, hayırlı olsun. Önce M2 Karlıkçı Halil Edition, sonra Kunduz Diş, şimdi de bu. Yahu güncel 5 serisi kasasına bak, efsane cruiser, bir de buna bak. O profil çizgisi nedir, o bagaj çizgisi nedir R12 gibi aşağı inmesi?????? Arabanın burnuna nazaran kısa kalan arka çizgisi??? İçi efsane, önü güzel, yahu arkayı, profili niye rezil ediyorsun, niye? E serisi hayırlı olsun... |
Selamlar 1,5 aydır kullanıyorum. ufak tefek artı eksi yazayım faydası dokunur belki. Bir defa araç epey uzun arkadaşlar, direksiyona geçince bir sakinlik çöküyor, agresif hareketler yapmak istemiyor insan. Motor , hybrid desteği ile makyajlı g30 ve g20 ye göre daha iyi hissettiriyor. daha çabuk tepki var, arada boşluk azalmış ve hızlanması da görece fena değil. Çoğu normal kullanıcıyı mutlu eder diye düşünüyorum. Ama asıl hadise tüketimde diye düşünüyorum zira izmir içinde son depoda 7,1 gibi bir tüketimle geziyorum. Tüketim tarafında bir başarı var yani. Son hız 233 limitör. Bu hızı koruyarak sürülebiliyor genel olarak. Yüksek hızda normal modda direksiyon fazla yumuşak kalıyor bu sebepten yüksek hızda sport modda kullanmak veya direksiyon sertliğini ayarlamak daha iyi bir seçim olur. Yol tutuş , klasik bmw işte , dönüyor yani çok aşırı taleplerde bulunmazsanız. Otonom iyi çalışıyor. Direksiyonun alt sol kısmından dokunarak epeyce km ler gidebilirsiniz. sinyal verip direksiyona dokunmaya devam ederseniz şeridi kendi değiştiriyor. Ama almanya daki gibi direksiyonu tutmadan uzunca sürüş mümkün değil , belki ileride açarlar TR de . Direksiyonu tutsanız dahi gözlerinizi bir süre kapatırsanız araç uyarı sesi ve ışıklarla müdahale ediyor. İçerideki kamera iyi çalışıyor, ses açma kapama , şarkı değiştirme ve 2 adet ayrı El hareketini istediğiniz fonsiyona atayabilirsiniz. Mesela ben bir tanesini tabela okuma ve sesli uyarı iptali için kullandım. Arabaya bindiğimde basit el hareketi ile kapatıyorum. Sürekli uyarı vermemesi için Otonom sürüşte sert kavşakları virajları bildiği için önde araba olmasa dahi araç yavaşlıyor ve virajı alıyor. Bu kısım gayet güzel. Süspansiyonlar konforlu sayılır , bende 20 jant m pro paketi var , eğer 19 jant olsaydı daha da iyi olurdu. Frenler çok iyi. Gelelim negatiflere . Vakum kapı yok . Akustik cam yok. Rüzgar yol sesi benim pek hoşuma gitmedi. Böyle bir arabada şu an TR de satılan G20 lere göre daha iyi olmasını veya en azından aynı olmasını beklerdim. Bana biraz fazla geldi.(belki bana öyle geliyor , araca binenler sessiz diyor ama bence biraz fazla) Gerçi bugün xc90 ile epey tempolu yol yaptım , onda da durum benzer. Ses durumu yakın. harman kardon kesinlikle g30 dakinden kötü . i5 lerdeki bowers epey iyi buna göre . 160 sabit hız , istanbuldan İzmire , yağmur rüzgar soğuk dahil 10 litrenin altında kaldı. Bu arada 160 sabit dediğim yüzlerce km 160 gitmek. Öyle bir kaç saniye çıkıp yolu 160 gittim şeklinde değil. baharda , rüzgarsız yağmursuz 9 altı bile olur. Head Up display gayet güzel çalışıyor. netliği , fonksyonları düzgün. multimediya ekranları çok iyi. E sim aktif etmedim. araçta var ama gerek duymadım şimdilik. uzaktan erişimde herşey var ama bence uzaktan erişimin en kullanılacağı nokta aracı ısıtmak veya soğutmak olur. Bu benzinli arabada zaten mümkün olmamakla beraber kapalı otoparkımda internet çekmediği için ne alırsam alayım kullanacağım bir özellik değildi . Zaten kapalı otoparkta bu tür detaylar çok gerekmiyor İzmir bölgesinde. aklıma gelenler bunlar şimdilik. |
Uzun süreli G30 kullanıcısı olarak G60 için düşüncelerimi yazmak istedim, G60 ilk geldiğinde incelediğimde beğenmediğim yönleri çok olmuştu. Haksızlık mı ediyorum bazı şeyleride abartıyorum galiba diye düşünüp ikince defa tekrar inceledim. Aracın iç kısmında kapıların iç kaplaması bariz şekilde kalitesiz,kumaşı nedir anlayamadım. Bizim g30 lar ise tamamen deri. Belki de bu yüzden kalitesiz hissi uyandırıyor bende. Artık kapılarda vakum opsiyonu da yok. Çok gerekli değil ama kapı çarpmalarına engel oluyor. Sunroof olmaması kötü. En azından insan bahar aylarında açabiliyor. Ama kuru kuruya cam hiç bir işe yaramıyor. Gereksiz olmuş bence. İç kısımdaki butonların yine galvanic kaplı olmasını isterim kaliteli oluyor diğer türlü sıradan görünüyor. Ortam ışığı ön panelde güzel ama bizim G30’larda arka kapılarda da şerit şeklinde led ışıklar mevcut ve çok güzel, kaliteli görünüm veriyor. Artık yeni araçta olmayışı biraz kötü olmuş. Dış tarafta araç halâ sportif, bu güzel. Arka kısım için, genel görünüm güzel Stoplar güzel, ama egzoz, keşke yine gerçek egzoz çıkışları olsaymış. Ön kısım için ne güzel diyebiliyorum nede kötü, ama farlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kötü görünüyor. Gündüz ledlerinin tasarımı değişip ya da biraz oynanırsa farın tamamıda göze daha hoş gelebilir. Borusanın benzinli 2 litrelik motor getirmek istememeside ayrıca bir sorun benim için. Artık ben makyajlıyı bekleyeceğim. |
E kasa gayet başarılı oldu |
G60 kasa kodlu yeni 5 serisi ilk izlenimlerim: |
Merhaba,
Geçen hafta itibariyle 520i benzinli versiyonunu teslim aldım bayiden. Hali hazırda 2023 G30 (520i) ve 2012 F10(525d xDrive) araçlarım garajımda durmakta. G60 serisini Konfor olarak çok başarılı bulsam da yüksek süratte maalesef yol tutuş açısından çok fazla zayıf kalmış. Sürüş hissiyatı olarak Bir BMW zevki vermedi bana. Malzeme kalitesi maalesef G30’la kıyasla çok ama çok düşük, geri dönüşüm plastik kullanılmış olmalı ki dokunduğunuz her yer kalitesiz hissettiriyor. Performans olarak G30 520i ile kıyasladığımda G30’un alt devirlerdeki cansızlığı bu araçta yok. Üst devirlerde pek bir fark hissettirmiyor ama gerçekten G30’un kalkışlardaki cansızlığı çok can sıkıcıydı bunun düzeltilmesi çok iyi olmuş. Bunun haricinde maalesef G60 denge konusunda da zayıf kalmış, virajlarda aracın yattığını hissediyorsunuz bunun sebebi aracın G30’a göre yükseltilmiş ve daha yumuşak karakterli yürüyen sistemine sahip olmasından kaynaklı. Henüz aracı tam çözemedim ama biraz kullandıktan sonra konusunu açarım |
İ5 x drive40 sahibiyim Ağustos ayında aldım ve çok memnunum. 6ay öncesinde e drive 40 almıştım fakat sonrasında daha performanslı olması önceliiğim olduğu için xdive 40 aldım. Oldukça memnunum mercedes e serisi ile ne performans ne de tasarım olarak karşılaştırma yapılması bile gereksiz. İ5 kesinlikle açık ara daha başarılı. Mükemmel arabaolmuş. Öncesinde g30 kasaya da sahip olduğum için bu G60 kasanın sürüş konforu ve performansının çok daha iyi olduğunu net olarak söyleyebilirim. Evimde ac sarj yapıyorum. Özellikle Evde sarj imkanı olanlar hiçdüşünmeden elektrikli otoya geçebilirler. Düşünenler için kendi sınıfında İ5 rakipsiz. |
5 kasa yürüdü mü yolu titretirdi eskiden. Kusura bakmayın ama şu haliyle malum parti gençlik kollarından pelin rukiyesu arabası olmuş.
E kasa ve a6 şuan için daha oturaklı ve kesinlikle öndeler bence. Hele e kasa bu aracı dümdüz eder karizmasıyla. |
Tekrar soyluyorum. İğrenç ve rezalet.
Kapıma dahi koymam. |
Benzer içerikler
- adblue iptali
- noterde araç takası nasıl yapılır 2024
- otomatik ehliyet alanların yorumları
- benzinli araç neden patlatma yapar
- opel astra f kasa kronik sorunlar
- suzuki swift 2024
- fiat fastback
- lexus gx
- taigo bagaj hacmi
- jeep avenger fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X