evde şarj ettiğimiz için fullüyoruz genelde şehir içinde gayet memnunuz ama şehir dışında insan tereddüt ediyor havalar ısınınca tekrar bakacağım |
2023 BMW 5 Serisi (G60) ANA KONU (9. sayfa)




-
-
2. El 2023 yada 2024 İ5 alma arefesindeyim. Ozellikle hangi donanimlara dikkat etmek gerekir beyler? Araci inceleme şansım yok piyasada cok az var bulunduğum sehirde hic ilan bile yok? Uzaktan klima vs kontrol olması cok önemli. Tesladan gectim uzak kontrol inanilmaz konfor soguk memlekette
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 1 Mart 2025; 12:7:45 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Connected aktif olmasi ilk sart
jant adaptif suspansiyon arka aks vs sizin beklentilerinize kalmis.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adaptif süspansiyon ile arka aks ikisi de ayrı ayrı opsiyon alınabiliyor mu yoksa birisi varsa diğeri de mutlaka olmak zorunda gibi mi ? İlanlara bakıyorum kimisinde arka aks yazıyor kimisinde adaptif süspansiyon yazıyor ikisini bir yazan az sayıda ilan var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belli donemde ayri sunulmus belli donemde paket gelmis ikisi.
Bu sinifta ne kadar donanim o kadar degerli olur arabalar oyuzden alabilecegniz maks dolulukta araci alin derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle "Adaptif Süspansiyon Prof." ve "Integral Aktif D." birbirinden bağımsız özellikler.
"Adaptif Süspansiyon Prof." çoğu araçta varken, "Integral Aktif D." özelliği nadiren var.
Ama "Integral Aktif D." olması için "Adaptif Süspansiyon Prof." olması şart.
Borusan'dan öğrendiğim bilgilere göre IK ekibinin kataloglama hatasından kaynaklı araç donanım dökümanlarında hatalar var.
Bazı araçlarda "Adaptif Süspansiyon Prof.&Integral Aktif D." yazıyor.
Bazılarında sadece "Adaptif Süspansiyon Prof." yazdığı halde "Integral Aktif D." özelliği olabiliyor. ("Integral Aktif D." yazmayı unutmuşlar.)
Bazılarında ise "Adaptif Süspansiyon Prof." yazıyor ve yazıldığı gibi "Integral Aktif D." özelliği olmuyor.
Yani yapılacak en doğru şey aracı fiziki inceleyip "Integral Aktif D." özelliğinin olup olmadığını kontrol etmek, dökümana güvenmemek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Luisenbarn -- 4 Mart 2025; 23:21:43 >
-
Bu iki özelliği fiziksel olarak nereden hangi buton düğme menü ya da görsel farklılıkla tespit edebiliriz ustad?
Detaylı cevap için ayrıca teşekkürler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araç çalışırken direksiyonu sağa sola çevirip arka tekerin döndüğünü görebilirsiniz. Bildiğim kadarıyla başka bir yöntem yok. Birisi sizin için direksiyonu çevirsin, siz aracın dışından arka tekerleri takip edin.
-
İlanlardaki arka aks yazılan özellik açıklaması bu oluyor sanırım.
Adaptif süspansiyon olup olmadığını nasıl tespit edebiliriz.
Teknik terimleri henüz tam olarak bilemedim için ilanlardaki bilgilere göre teyit etmeye çalışıyorum 🙏
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: orchidem
İlanlardaki arka aks yazılan özellik açıklaması bu oluyor sanırım.
Adaptif süspansiyon olup olmadığını nasıl tespit edebiliriz.
Teknik terimleri henüz tam olarak bilemedim için ilanlardaki bilgilere göre teyit etmeye çalışıyorum 🙏Arka tekerin üstünden çamurluğun içine bakın, yay görüyorsanız adaptif süspansiyon yoktur. Plastik körük görüyorsanız adaptif süspansiyon vardır.
Körük ile yay farkını ayırt etmek için önce ön tarafa bakın, ön tarafta tüm araçlarda yay var.
Bu araçlarda sadece arka tarafta adaptif süspansiyon oluyor (veya olmuyor).
Bunlar dışında adaptif süspansiyon varsa araç çalıştıktan bir süre sonra yavaş yavaş yükselir, aracı stop edince hava sesi çıkararak tekrar alçalır (aracın arka teker kısmını takip edin)
Adaptif süspansiyon; sürüş modu, içindeki yük, hız vb. faktörlere göre aracın yüksekliğinin otomatik ayarlanmasını sağlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Luisenbarn -- 4 Mart 2025; 23:46:8 >
-
Değerli yorumlarınız icin teşekkür ederim 🙏
Aklıma takilan ve net cvp bulamadığım bir diğer konu ise aracin 0-100 hizlanmasi 7,8sn mi yoksa 6sn mi?
Boost tusu aracı hareket halinde iken ya da beklerken 10 sn boyunca 340hp güce çıkartıyor diye yorumlar okudum doğru bilgi mi bilemiyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 5 Mart 2025; 1:8:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu konuda net birsey yok olcmedim acikcasi belli bir oranda guc veriyor 340hp oldugunu dusunmuyorum boost tusuna bastiginda.
Yazilimla ilgili calismalar var muhtemelen ilerleyen zamanlarda gercek gucune ulastirabilecez araclarimizi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vergi dilimine takılmamak için 218'de yazılımsal olarak sınırlamışlar yetkili servis bu şekilde söylüyor yoksa motorun gerçek standart gücü 340 beygir olarak araca takılmış Avrupa versiyonu ile aynı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracımi aldım istediğim arka aks adaptif süspansiyon maalesef denk gelmedi ama 20 jant 360 kamera koltuk soğutma shadow m sport pro gibi guzel opsiyonlarin hatrina tercih ettim diyebilirim. Connecting drive maalesef hicbir aracta bulamadim. 2024 Mayıs sonrasinda uretilen araclarinda fiyatı haketmedigi icin tercih etmedim.
Oncelikle i5 lerdeki bowers wilkins ses sistemi tam bir hayal kirikligi yaratti harman kardon belki ondan daha berrak ses veriyordur ayni aracta. Ne bas var ne vokal berrakligi ne de çevresel ses kalitesi resmen fiyasko bir sistemmis. Bu durum beni cok cok üzdü. Onun disinda arac yolda parmakla gösteriliyor dikkat çekiyor. Performans idare eder ama boost tuşu cok muthis bir guc katmiyor içeride yuvarlanma sesi daha az olabilirdi. Aracin genel Premium hissiyati ortalama tatminkar diyebilirim. Orta ekran menusu çok karışık gelei pratiklik yok ya da henuz ben alisamadim heryer gereksiz simgeyle dolu gibi.. arac genis ve uzun olmasindan dolayi trafikte tedirgin ediyor bazen. Küçük aractan geçince alismak zaman alacaktir.
Kartaldan Eskişehir e %100 den %20 ile geldim yaklasik 300km yol yaptim.
İlk 4 gunluk izlenimlerim bu kadar.
Ses kalitesindeki müthiş hayal kırıklığını saymazsak gecer puan aldi benim icin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 12 Mart 2025; 23:31:24 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hayırlı olsun sakıncası yoksa kaç km ve ne kadara aldınız bende aynı aracı kullanıyorum Eskişehir’den
ses sistemi konusunda size katılıyorum . aynı araçtaki harman kardonu hiç dinlemedim ama o daha da kötüymüş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suggestions -- 12 Mart 2025; 23:55:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu bilgilerin birçoğu yanlış. Bahsettiğiniz yay ve körük farkıyla havalı süspansiyonu ayırt edebilirsiniz. Benzinli modellerde(TR için 520i) 4 süspansiyon da yaylı olan standart statik süspansiyonla gelir; adaptif pro. Opsiyonu alsanız da arkalarda havalı süspansiyon gelmez. Elektrikli olan versiyonlarda ise batarya ağırlığı dolayısıyla arkalar self leveling ozellikli havalı süspansiyonla standart olarak gelir(İ4 de bu şekilde); önler benzinliyle aynı olarak yaylı tip süspansiyonla sahip. Adaptif pro da satın alsanız, İ4 ve İ5 te dört süspansiyon birden havalı olarak alınamaz. Dolayısıyla arabanın yüksekliği değiştirilemez, sürüş modlarıyla yükseklik farkı, stop edince asagi inme gibi özellikler sunulamaz. Arkadaki havalı süspansiyonun self leveling özelliği sadece ağırlıkla birlikte çöken arka yüksekliği standart yüksekliğe geri getirmek üzerine çalışır. Ancak İ7 X5 X7 vb gibi dört süspansiyon birden havalı olan modellerde ise arac yüksekliğini artırıp azaltmak mümkündür.
Adaptifi nasıl anlarız kısmında ise; en iyisi arabanın şasi numarasından opsiyon listesine decoder sitelerinden bakmak olabilir. Onun dışında sürüş modlarının içinde ayrıca süspansiyon ayarı olup olmamasına bakılabilir. Gözle ayırt etmek için ise öndeki amortisör içine giren bir kablo varlığıyla anlayabilirsiniz(520i için arka amortisorden de anlaşılabilir).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
38.000 kilometrede hatasız 3.600.000 aldım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 13 Mart 2025; 8:32:34 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yukarıda yazdıklarım tamamen i5 araçlar içindi, aracımda ne gözlemlediysem, borusandan ne söyledilerse onu yazdım.
i5 aracım var, "Adaptif Süspansiyon Prof." ve "Integral Aktif D." donanımları mevcut.
Sürüş modlarına göre aracımın yüksekliği değişiyor.
Aracı stop ettiğimde arka taraftan hava sesi geliyor ve araç hiç olmadığı kadar yere çöküyor, çalıştırınca hemen tekrar yükseliyor. (Tüm bunlar içinde yolcu/ağırlık yokken de oluyor, ağırlık dengelemesinden bahsetmiyorum)
Bunlar dışında sürüş esnasında hıza göre aracın yükseliği değişiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Luisenbarn -- 13 Mart 2025; 14:8:12 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Beyler ac şarj ettiği kaç KW bu araçlarda? Ev prizi ile olacak gibi değil hızlandırıcı adaptör de yok Tesla gibi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orchidem -- 13 Mart 2025; 11:10:27 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X