Şimdi Ara

3 enjektör tamir ettirdim, 1 ay sonra yine beyaz duman atmaya başladı. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
1
Favori
24.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    ilk mesajlarda da yazmıştım , Beyaz duman sabah dediğiniz şekilde çok az geliyordu araba ısınınca da arada bir geliyordu son 2 günde.


    "Soğutma suyunda kahverengilik varmı veya yağda bi çamurlaşma buna bakmak lazım. Silindir kapak contası gidikse beyaz duman atar. Bunun dışında soğutma sisteminin hortumlarına baktırın sistemde havamı var kaçak mı var buna baktırın"



    bahsettiğiniz her şeye bakıldı, sağlam çıktı.


    bulunduğum il küçük bosh service diye ayrı bir yer olduğunu hiç duymadım VW serisi olarak ( özel servis değil de tamirci diyelim) burada bilinen en iyi 2 tamirciden birine gittim en son, o baktı, 20 dk boyunca yokuş yukarı olsun, devir yükseltme olsun hepsini denedi, o sürdü zaten normal olarak.

    en son teslim alırken de hiçbr sorunu yok dedi İnşaAllah da öyledir.


    b01 partikül off yapıyorum dedi, iptal etmiş o sistemi, başka bir şey yaptı mı bilmiyorum, bilgisayarla da ayar yaptı sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 19 Aralık 2020; 0:54:27 >




  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    EGR + DPF iptal + yazılım şart. bu dediklerinizi biraz daha detaylandırır mısınız, ben de anlasam :-d. Bunları yapınca yakıt düşecek mi Yeti^de de?


    ustanın dediği partikül iptali bu dediğine dahil mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewkdark

    EGR + DPF iptal + yazılım şart. bu dediklerinizi biraz daha detaylandırır mısınız, ben de anlasam :-d. Bunları yapınca yakıt düşecek mi Yeti^de de?


    ustanın dediği partikül iptali bu dediğine dahil mi?

    DPF dediğimiz şey Dizel Partikül Filtresi, Nox emisyonlarını düşürmek için konan bir parça, belirli bir kullanımdan sonra ömrü doluyor ve değişmesi veya iptali gerekiyor. Doğru olan değişmesi ama inanılmaz pahalı bir parça (15-20.000 Tl). iptal edilip ona uygun performans yazılımı yapılıyor hem daha fazla güç alıyorsun hem de sakin kullanımda dizel araçta yakıt tüketimi düşüyor. EGR ise bir valf, iptali bazı motorlarda iyi oluyor çünkü tasarımı gereği kurum yapmaya meyilli bir parça. Ustanız partikülü söküp içini boşaltıp daha sonra aracı boş partiküle uygun kodlatmış olabilir ama genelde attıkları yazılımda sorunlar olabiliyor kontrol ettirmek iyi olur. Videolardan bakabilirsiniz, 2CR veya RSA bayileri yakınınızda varsa gidin gösterin aracı onlar mekanik olarak da yardımcı olur




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 19 Aralık 2020; 1:27:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Enjektör tamiri dediğin bazı enjektörler için zar atmaktır. Ayar tutar da tutmaya da bilir. Her enjektör tamir için uygun değildir. Siemens ise zaten enjektör tamiri yok, uydur kaydır birşeyler yapmaya çalışıyorlar işte olduğu kadar. Çıkma enjektör dedikleri de tamirli enjektör işte. Senin aracın enjektörünü çıkar ilana koy senin enjektöründe çıkma enjektör olur.


    Fakat ne olursa olsun tamirli enjektör asla sıfır enjektör gibi olmaz. Tamir tutarsa forumda, mahalle kahvesinde servise gittim 10 bin TL dediler, 2 bin TL'ye yaptırdım, en akıllı benim diyerek saatlerce hava atılır işte milli sporumuz olarak.


    Eğer yakıt tüketiminde aşırı sorun yok ve araç teklemiyor ise bu kadar ayar tuttmuş demektir devam edin. Yok tüketim sorunlu ve duman yoğun ise enjektörleri değiştirmeniz lazım. Eğer sanayi dili ile enjektörler işemeye başlar ise pistonları eritir motoru yersiniz.


    Ayrıca araçta soğutma suyu eksilmiyorsa conta yanığı değildir. Gerçi onun da testi var hepsiburada gibi sitelerde bile test kitleri satılıyor alır kendiniz de yapabilirsiniz ama sizin araçta zannetmiyorum kaçak olduğunu. Kaçak olsa sürekli beyaz duman atar.


    Enjektör arızasının bu kadar çok ülkemizde yaşanmasının sebebi de orjinal mazot filtresi kullanılmaması ve değişim periyotlarına (30 veya 40 bin kmde bir en geç) uyulmaması.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Tenekecigim dogru diyor fakat niye degistirmiyorlar ki filtreyi ? Ben degistiriyorum lpg.filtresini 5 tl idi en son degistirdigimde fazla kirlenmemis. Birde bu kara duman atmalari sinir ediyor motorcu arkadas var kaskin vizoru simsiyah oluyor onumu goremiyorum bunlar yuzunden ana baci duz gidiyorum diyordu. Hukumetin binek araclarda yasaklamasi lazim dieseli ama isine gelmez cunku vergi aliyor. Avrupa ulkelerindeki gibi sehir merkezlerine girmeyecek belli saatlerde cikacak mazotlu arabalar.


    Ticari faliyet disinda kullanilmayacak mazotlu arabalar kamyon tir veya ticari ruhsatli araclara serbest olacak. Enjektoru degistirmek dururken tamir ettirmek garip atiker lpg enjektoru bozuldu at yenisini koy yerine 200-250 tl bisey ne diye ugrasacaksin ki yenisi dururken tamir kiti almakla tamiriyle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Yanlış biliyorsun. Şu hayatta yaptığım en büyük hata dpfyi deldirmek olmuş meğerse. Turbomuzu tamir eden hıyar usta müsvettelerinin iknası sonucu dpfimizi deldirdik ve;
    -araç şuan kara duman atıyor, sensörlerde sağlıklı okuma yapamıyor
    -turbo alt devirleri doldurmuyor gaza daha çok basmak zorunda kalıyorum buda sandığınızın aksine daha çok tüketime sebep oluyor
    -Araç artık daha geç ısınıyor
    -Egr gibi bi parça hele yazılım iptali tam bir facia çünkü egr valfi yanmış egzoz gazını tekrar silindirlerin içine basması demek "yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek" demek. Buda aracın; silindir contasını, sübaplarını ve bloğu daha serin, daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor.

    Ayrıca dpf egr yazılım iptalininde aracın çeşitli okuyucularını bozduğuda bi gerçek. Dpf egr yazılımı iptali yaptırdıktan sonra aracın start stopu hiçbir şekilde devreye girmiyordu. Yazılım iptalini geri aldım aracım şuan yazılımlı olarak sağlıklı ve çok daha iyi. En yakın zamanda aracımın aynı dpfsini buraya getirticem satın alıp

    Zamanında burda dpf egr iptalini savunmuştum o arkadaşlardanda özür diliyorum Meğerse araba üzerine takılan hiçbir ama hiçbir parça gereksiz değilmiş. O kadar mühendis çalışıyor paralar dökülüyor arge yapılıyor bizim kendini bi halt sanan ustalarda "Abiğğğ senin arabanın kmsi yüksek gel şu dpfyi iptal ettirakta uğraştırmasın" seni der.

    Ayrıca dpf seri sürüş yapıldığı halde bile temizlenmiyorsa benim gibi zamanında cahiller ya deldiriliyor yada yenisi alınıyor sanıyordum fakat dpf kimyasallarla temizlenip orjinalliği bozulmadan araca tekrar monte edilebiliyormuş meğerse


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewkdark

    EGR + DPF iptal + yazılım şart. bu dediklerinizi biraz daha detaylandırır mısınız, ben de anlasam :-d. Bunları yapınca yakıt düşecek mi Yeti^de de?


    ustanın dediği partikül iptali bu dediğine dahil mi?

    Kardeşim sen şu sakın adamın dediklerini yapma arabanda hiçbirşeyi iptal ettirme arabanın üzerindeki hiçbir parça gereksiz değil bak ben kendi arabamın dpfsini deldirttim pişman oldum hiçte denildiği gibi performans falan artmıyor araba rahatlamıyor ayrıca arkadaşta benim gibi bilmiyor sanırım dpf dolunca delinmesi yada değişmesi gereken bi parça değil !!!

    Değiştirene ne ala 15-20 bin verecek adamın alnından öperim fakat dpf dediğimiz parça meğerse kimyasallarla yıkanıp temizlenebilen ve eskisi gibi olan bi parçaymış. Ben deldirmek yerine yıkamayı biliyor olsaydım dpfeme asla ellettirmezdim. Aşağıya videoyu bırakıyorum. Sakın arabana ellettirme ve bi yerlerini deldirtme yazılım attırma kurcalama. Bak ben bunu 15 model dizel a4 sahibi olarak söylüyorum. Yukarda kendisine cevap verdim.

    Son olarak senin aracında sorun yok benim dediklerimin hepsinde sıkıntı yoksa




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 19 Aralık 2020; 5:57:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabanın markası ne ise sadece o markaya bakan özel bir servise git


    Sadece enjektör değil herşey olabilir , boşuna 2000 TL vermişte olabilirsin , araban Euro 5 motor ise enjektörleri ucuz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Partikül filtresi baa belasi bi sistem doldugunda o kadar sacma arizalara yol aciyorki
    Hatta sayayim
    Rolanti yukseltme
    Pis koku
    Surekli fan açma
    Beyaz duman
    Güc kaybi
    Mazotu yağa karistirma (en buyuk sorun bu sprinterlerde yatak sardiriyor)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En guzeli euro4 sistem ve euro 6.2 den euro4 e gectim ne adblue derdim var ne jenerasyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün en son gittiğim tamirci sadexe vw grubuna bakıyor, arabaya binince tek tek saydı şöyle olsaydı burası sorun olurdu falan diye,ben öncekine evime yakın diye gitmiştim. Dğn akşam 6da arabayı aldıu, hiçbir sorun yok dedi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    Bu dizelden hiç anlamıyorum ve de pişman oldum açıkçası ama şimdi içim rahatladı biraz, yine de sonra satarsam tüplü araba alacağım:-)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Yanlış biliyorsun. Şu hayatta yaptığım en büyük hata dpfyi deldirmek olmuş meğerse. Turbomuzu tamir eden hıyar usta müsvettelerinin iknası sonucu dpfimizi deldirdik ve;
    -araç şuan kara duman atıyor, sensörlerde sağlıklı okuma yapamıyor
    -turbo alt devirleri doldurmuyor gaza daha çok basmak zorunda kalıyorum buda sandığınızın aksine daha çok tüketime sebep oluyor
    -Araç artık daha geç ısınıyor
    -Egr gibi bi parça hele yazılım iptali tam bir facia çünkü egr valfi yanmış egzoz gazını tekrar silindirlerin içine basması demek "yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek" demek. Buda aracın; silindir contasını, sübaplarını ve bloğu daha serin, daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor.

    Ayrıca dpf egr yazılım iptalininde aracın çeşitli okuyucularını bozduğuda bi gerçek. Dpf egr yazılımı iptali yaptırdıktan sonra aracın start stopu hiçbir şekilde devreye girmiyordu. Yazılım iptalini geri aldım aracım şuan yazılımlı olarak sağlıklı ve çok daha iyi. En yakın zamanda aracımın aynı dpfsini buraya getirticem satın alıp

    Zamanında burda dpf egr iptalini savunmuştum o arkadaşlardanda özür diliyorum Meğerse araba üzerine takılan hiçbir ama hiçbir parça gereksiz değilmiş. O kadar mühendis çalışıyor paralar dökülüyor arge yapılıyor bizim kendini bi halt sanan ustalarda "Abiğğğ senin arabanın kmsi yüksek gel şu dpfyi iptal ettirakta uğraştırmasın" seni der.

    Ayrıca dpf seri sürüş yapıldığı halde bile temizlenmiyorsa benim gibi zamanında cahiller ya deldiriliyor yada yenisi alınıyor sanıyordum fakat dpf kimyasallarla temizlenip orjinalliği bozulmadan araca tekrar monte edilebiliyormuş meğerse

    DPF dediğimiz parça katalizör gibi sürekli kendini temizleyebilen bir parça değil, belirli bir ömrü var. O makineli temizlik evet işe yarıyor ama maksimum 3-4 ay gidiyor. Bence siz yaptırdığınız yeri gözden geçirin, bir sürü araca yapılıyor ki kendi aracımız da EGR iptal + yazılım var duman filan yok ha tabi Euro 4 olduğu için 0 km olduğunda dahi ilk gazda çok çok hafif kara duman vardı 125.000km oldu hala var o. Çok arkadaşımın Golflerinin DPF sini iptal ettirdik sıkıntı yaşamadık, düzgün bir yazılımcıda kontrol ettirin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rewkdark R kullanıcısına yanıt

    Dizel cok keyiflidir aslinda ama benzinliye gore 3 4 kat masraflidir

    Turbo enjektor mazot pompasi egr bunlar dizelde bulunan masrafi yuksek parcalar

    Benzinlide bitek buji ve bobin var bunlarda toplasan 1 tane enjektor parasi eder


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Niye filtreleri değiştirmiyorlar ben de çözebilmiş değilim daha. 100 bin, 200 bin TL araçlara para veren insanlar yılda 1000-2000 TL neyse en fazla olabilecek bakım ve masraflardan kaçar ülkemizde. O yüzde çoğu ikinci el araç haşat durumda.


    Enjektör tamirine gelince çoğu enjektör tamir edilebilir önce bunu denemek lazım. Sebebi sıfırı pahalıdır enjektörlerin ortalama 4-5 bin TL tanesi, dört adeti 20 bin TL gibi rakamları buluyor. Tamiri ise genelde 2 bin TL civarında 4 tanesinin. O yüzden ilk olarak tamirini denemek lazım ama bazı marka ve modeller tamire uygun değil, o durumda da ustaları dinlemek gerekiyor.


    @flyer_mig

  • Keiichi Tsuchiya kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sanayideki bazı ustalar acayip zamanında benim ibizada da o kapakdan cıkan duman vardı korkutmuşlardı arabada sıfıra yakındı yani. Servise gittim aceleyle serviste saolsunlar 3 4 aracın kapagını açıp gösterdiler hepsi aynı şekildeydi gayet normal oldugunu açıklamışlardı. Bu sanayi ustalarının çogu kendini yenilemiyor eskide kalmışlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weehwet -- 19 Aralık 2020; 12:17:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu beyaz dumanı benim kardeşimdeki 2010 Golf 6 1.6TDI rejenerasyon yaparken atıyor, ortalığı resmen dumana boğuyor. Normal birşey yani. Sizde olanın bu olmadığına emin misiniz?

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullandığım 2014 model fiat ducatonun da egr ve dpf si iptal edilmiş. sabahları ilk kontak bastığımdan motor ısınana kadar öyle bir beyaz duman atıyor ki. öff yani. aracı ara sokağa park edemiyorum bu yüzden. ortalık çok fazla duman oluyor. ama ısınınca geçiyor. aslında bakımlı araçtır. her 10 binde bakıma gider.

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Anladım, teşekkürler. Usta araca bir parça taktığını söyledi,ben bi ara gittiğimde de araba lifte kaldırmış,parça bekliyorum demişti. Nette se baktım,bazen iptal işlemi yaparken balka bşr egzoz ya da benzeri bir parça takılırmış,sanırım onu yaptı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.