Şimdi Ara

3 enjektör tamir ettirdim, 1 ay sonra yine beyaz duman atmaya başladı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
1
Favori
24.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sonda yazacağımı başta yazayım ,arkadaşlar bilgisi olan yardım ederse sevinirim, yarın ustaya gideceğim, bugün aradım , şu parçalara da baksın diyen ya da farklı bir bilgisi olan varsa, yardımcı olursa sevinirim.


    ilk defa dizel araba aldım, alınca komple filtre değişimi yaptım, hatta würth de koydurdum, alalı 9 ay oldu. Arada beyaz duman atıyordu, 1 ay önce bu çok sıklaştı ben de anlamıyorum hiç , sorduklarım " dizel arabada arada olur öyle diyorlardı", bir gün sinek ilacı arabası gibi tüm mahalleyi beyaza boyayarak gezince ustaya gittim, o da ilgili ustaya götürdü 4 enjektörden 3 ölü , komple değişim 10 bini geçer tamiri 3 için 1800 deyince yaptırdım diğer masraflarla 2200 lira ödedim.


    usta "bir sorun olursa gel, 6 ay falan garantili olur, yakıtın çok düşer ,ölç" dedi, çıkışta BP'den yakıt aldım, km sıfırladım, hep 46 kuruş yakar,şehir içi.


    bugün 1 ay oldu ve daha sadece 225 km yol yapmışım, dün aynadan bakınca 2-3 saniyeli beyaz duman gördüm, bugün dizelden anlayan bir arkadaşla ( senin araba bozuk diyen ustaya gönderen de oydu) tekrar baktık, hatta 1 dakika boyunca peçete tuttu egzoza, rolantide sonra da kısa bir tur atma sonucunda "pırıl pırıl" sorun yok sen kafaya takmışın" dedi. Neyse eve doğru yola çıktım 3-4 km oldu, yine aynı şekilde beyaz duman gördüm aynadan, araba çalışır halde indim bekledim yine bir şey yok, bindim , zaten çalışıyordu gaza basınca toplu halde büyük bir beyaz duman attı tek seferde, çok belliydi, yolda gelirken de ışıklarda yavaş giderken arkadaki aracın camına doğru beyaz duman atıyordu hafifçe.


    bu durum nedir, enjektörleri yaptım deyip yapamadı mı yerine iyi mi takamadı, sağlam dediği mi sorunlu, şimdi usta " aynı hatayı yaptıysa para almam dedi arayınca ama diğer tek olan bozulmuş der mi? Araç tamirden çıkınca performansı ve sesi değişmişti, vites geçişlerinde, sürüşte farkı hissedebiliyordum.


    skoda yeti 2012 model, ilk defa dizel aldığım için önce bi araştrıdım, 1500-2000 devir arasında sürmek gerekirmiş, bu doğru mu ki zaten kendisi de uyarıyor ama bazen vites yükselt diye 1500 devirdeyken diyor.


    bir de usta "yarın gel , gelmeden de 50-100 km gezebilirsen iyi olur, dizeller şehir içi için uygun arabalar değil, her ay tek seferde 50-100 km yol yapmalısın "dedi, ben bunu hiç yapamamam kış vakti, 2-3 ayda bir 30-40 km için giderim , yazın olsa o zaman zaten yaparım. Ayrıca araba Ankara'dan geldi , getiren kişi 130-150 basıp geldi, bu durum bu kadar etkili mi?


    ne tavsiye edersiniz? Bundan sonrası için nelere dikkat etmeliyim?


    Teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 17 Aralık 2020; 15:59:24 >







  • Enjektör tamiri dediğin bazı enjektörler için zar atmaktır. Ayar tutar da tutmaya da bilir. Her enjektör tamir için uygun değildir. Siemens ise zaten enjektör tamiri yok, uydur kaydır birşeyler yapmaya çalışıyorlar işte olduğu kadar. Çıkma enjektör dedikleri de tamirli enjektör işte. Senin aracın enjektörünü çıkar ilana koy senin enjektöründe çıkma enjektör olur.


    Fakat ne olursa olsun tamirli enjektör asla sıfır enjektör gibi olmaz. Tamir tutarsa forumda, mahalle kahvesinde servise gittim 10 bin TL dediler, 2 bin TL'ye yaptırdım, en akıllı benim diyerek saatlerce hava atılır işte milli sporumuz olarak.


    Eğer yakıt tüketiminde aşırı sorun yok ve araç teklemiyor ise bu kadar ayar tuttmuş demektir devam edin. Yok tüketim sorunlu ve duman yoğun ise enjektörleri değiştirmeniz lazım. Eğer sanayi dili ile enjektörler işemeye başlar ise pistonları eritir motoru yersiniz.


    Ayrıca araçta soğutma suyu eksilmiyorsa conta yanığı değildir. Gerçi onun da testi var hepsiburada gibi sitelerde bile test kitleri satılıyor alır kendiniz de yapabilirsiniz ama sizin araçta zannetmiyorum kaçak olduğunu. Kaçak olsa sürekli beyaz duman atar.


    Enjektör arızasının bu kadar çok ülkemizde yaşanmasının sebebi de orjinal mazot filtresi kullanılmaması ve değişim periyotlarına (30 veya 40 bin kmde bir en geç) uyulmaması.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Enjektör Arızasının Beyaz Duman Atmasına Neden Olması

    Dizel araçlarda beyaz duman atma sorunu, genellikle enjektör arızası nedeniyle ortaya çıkar. Enjektörler, yakıtı silindirlere püskürten önemli motor bileşenleridir. Arızalı enjektörler, yakıtın tam olarak yanmasını engelleyebilir ve bu da egzozdan beyaz duman çıkmasına neden olur.

    Beyaz Duman Atmasının Diğer Olası Nedenleri:

    • Silindir kapağı contası arızası: Silindir kapağı contası hasar gördüğünde, soğutma sıvısı yanma odasına sızabilir ve beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.
    • Turboşarj arızası: Turboşarj arızalıysa, motora aşırı miktarda yağ gönderebilir ve bu da egzozdan beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.
    • EGR valfi arızası: EGR valfi arızalıysa, egzoz gazlarını emme manifolduna geri yönlendirebilir ve bu da beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.

    Enjektör Arızasının Beyaz Duman Atmasına Neden Olduğunu Nasıl Anlarsın:

    Enjektör arızasının beyaz duman atmasına neden olup olmadığını belirlemek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Motoru çalıştırın ve beyaz duman olup olmadığını gözlemleyin. Beyaz duman, araç çalışırken veya hızlandığında görülebilir.
    • Motoru rölantide çalıştırırken her bir enjektörün etrafını dinleyin. Arızalı enjektörler genellikle tıkırtı veya tıslama sesi çıkarır.
    • Motoru kapatın ve yakıt rayı basıncını kontrol edin. Düşük yakıt rayı basıncı, enjektör arızasına işaret edebilir.

    Beyaz Duman Atan Enjektörlerin Tamiri:

    Beyaz duman atan enjektörlerin tamiri, sorunun doğru teşhisini gerektirir. Arızalı enjektörler genellikle temizlenebilir veya değiştirilebilir. Temizleme, enjektörleri özel bir temizleme solüsyonu ile temizlemeyi içerirken, değiştirme, eski enjektörlerin yenileriyle değiştirilmesini içerir.

    Özet:

    Dizel araçlarda beyaz duman atma sorunu, genellikle enjektör arızası nedeniyle ortaya çıkar. Sorunun doğru teşhisi ve uygun onarımı, enjektörlerin düzgün çalışmasını ve beyaz dumanın ortadan kaldırılmasını sağlayarak aracın performansının ve verimliliğinin iyileştirilmesine yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Beyaz duman motora su karışıyor işareti değil mi ?

    daha önce hararet yapıp conta falan yakmış olmasın araba.


    ayrıca enjektörler bitik olsa beyaz dumandan ziyade siyah duman atması gerekirdi diye düşünüyorum.

    çünkü yakıt karışımı dengesiz olacaktı.

  • Senkei kullanıcısına yanıt

    beyaz duman karışım oluyor demekmiş evet ama enjektörler dağıtımı iyi yapamadığı için oluyormuş, ondan dolayı değiştirdiler 3 tanesini.


    Usta conta yakmasından bahsetmedi, arabada hiç hararet sorunu olmadı, tamirden sonra bariz bir iyileşme vardı, düne kadar da hiç beyaz duman atmıyordu.

  • Dizel araba çok yüksek ve çok düşük deviri sevmez gaza basınca yürüyeceği kadar düşük devirde kullanabilirsin. Düz yolda istediğin devirde git birşey olmaz ama rampaya 1200 1300 devirle girip araba yürüsün diye gaza basmamalısın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun hocam. Allah kolaylık ve sabır versin. Umarım sorununuz en kolay ve ekonomik şekilde çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler,elimden geldiğince dediğiniz şekilde kullanıyorum,arada kısa süreli deviri yükseltiyorum.


    Bu durumda bu arabadaki beyaz duman sorunu benim sürüşümle alâkalı değil yani.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b01 B kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim,sağolun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Siyah duman olsaydı turbo derdim. Turbo hortumunda kaçak olduğunda anlattığına benzer bir problem yaşanır. Çekişte değişiklik var mı? Özellikle sıkıştırma sırasında?
  • ~Anor~ kullanıcısına yanıt

    yok, tamirden sonra çok daha iyi. Turbo da çok iyi çalışıyor, çok şükür., belli ediyor kendini.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 17 Aralık 2020; 16:34:34 >
  • enjektörler yeni yapıldığına göre ,sanırım kodlama yapılmadı ,

    youtubede TAMİRHANE diye bir kanal var VAG grubu araclara bakıyor , enjektör bakımından sonra birde adaptasyon yapıyordu ,kanalında videosu var

  • hocam beyaz duman genelde enjektör arızası oluyor. bence aracı başka bir ustaya götürün. bir de 1500 devir yerine 2 bin devirde vites değiştirin. çok düşük devirlerde vites değiştirilmez.

  • rewkdark R kullanıcısına yanıt
    Silindir kapak contasını kontrol ettir o zaman, muhtemelen su karışıyor. Enjektörden, değil conta ile alakalı.
  • Ayrıca tubo dizel motorlarda tork aralıkları araç kitapçığında yazar bu genelde 1500 - 2500 devir arasıdır. En yüksek tork değeri 1800 - 2300 arası verir genelde.

    Düz yolda 1500 devir yüksek vites iyidir. Rampada devrin yüksek olması turboyu ele almamak için idealdir.

    Motora binen yük düşük ise istediğiniz seviyede vites değişikliği yapabilirsiniz. Ancak ivmelenme durumunda bu önerilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Anor~ -- 17 Aralık 2020; 16:38:59 >
  • ~Anor~ kullanıcısına yanıt

    conta olabilirde ,bu arac her zaman beyaz duman atmıyormuş,

    kesik kesik beyaz duman atıyorsa ,enjektöre işaret ediyor ,

    belkide tamir edilmeyen enjektör su koyuverdi

  • 3 enjektörü tamir edip 4. yü neden tamir etmiyorlar gerçekten bu usta milleti gerizekalı arkadaş ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pixelbs kullanıcısına yanıt

    Usta 1 gün sür dedi, ertesi gün kodlama yaptı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pixelbs kullanıcısına yanıt
    Rolantide beyaz duman gözlemlemek çok zor ciddi bir kaçak yok ise, sıkıştırma sırasında gözlenmesi, daha çok sızdırmaya yönlendirir. Çekiş farkı yok ise enjektör kafa karıştırıyor. Hem conta hem enjektör kontrolü şart. Ben önce conta dan emin olurdum. Her türlü motor açılacak, conta ilk bakılmalı şahsi fikrim.
  • Teşekkürler.

    Aslında usta çok iyiymiş, kendi bir daha baksın, aynı enjektörler ise bu sefer para almayacak.

    Sürerken 1500 devir,2000i geçince vites değiştiriyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    3ü bozuk deyip iç parçalarını değiştirmiş,benim ustanın götürdüğü usta,diğeri sağlam demiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ~Anor~ kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler,yarın nasip olursa aracın enjectörü için bilgisayara bağlayacak, sağlam derse,contaya da baksın


    Almanya wv servisinde 10 yıl çalışmış buraya gelmiş.


    Geçen ay gittiğimde de madem bu kadar uğraştın ne varss değiştir dedim, sizce contaya bakmış olabilir mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.