sonda yazacağımı başta yazayım ,arkadaşlar bilgisi olan yardım ederse sevinirim, yarın ustaya gideceğim, bugün aradım , şu parçalara da baksın diyen ya da farklı bir bilgisi olan varsa, yardımcı olursa sevinirim. ilk defa dizel araba aldım, alınca komple filtre değişimi yaptım, hatta würth de koydurdum, alalı 9 ay oldu. Arada beyaz duman atıyordu, 1 ay önce bu çok sıklaştı ben de anlamıyorum hiç , sorduklarım " dizel arabada arada olur öyle diyorlardı", bir gün sinek ilacı arabası gibi tüm mahalleyi beyaza boyayarak gezince ustaya gittim, o da ilgili ustaya götürdü 4 enjektörden 3 ölü , komple değişim 10 bini geçer tamiri 3 için 1800 deyince yaptırdım diğer masraflarla 2200 lira ödedim. usta "bir sorun olursa gel, 6 ay falan garantili olur, yakıtın çok düşer ,ölç" dedi, çıkışta BP'den yakıt aldım, km sıfırladım, hep 46 kuruş yakar,şehir içi. bugün 1 ay oldu ve daha sadece 225 km yol yapmışım, dün aynadan bakınca 2-3 saniyeli beyaz duman gördüm, bugün dizelden anlayan bir arkadaşla ( senin araba bozuk diyen ustaya gönderen de oydu) tekrar baktık, hatta 1 dakika boyunca peçete tuttu egzoza, rolantide sonra da kısa bir tur atma sonucunda "pırıl pırıl" sorun yok sen kafaya takmışın" dedi. Neyse eve doğru yola çıktım 3-4 km oldu, yine aynı şekilde beyaz duman gördüm aynadan, araba çalışır halde indim bekledim yine bir şey yok, bindim , zaten çalışıyordu gaza basınca toplu halde büyük bir beyaz duman attı tek seferde, çok belliydi, yolda gelirken de ışıklarda yavaş giderken arkadaki aracın camına doğru beyaz duman atıyordu hafifçe. bu durum nedir, enjektörleri yaptım deyip yapamadı mı yerine iyi mi takamadı, sağlam dediği mi sorunlu, şimdi usta " aynı hatayı yaptıysa para almam dedi arayınca ama diğer tek olan bozulmuş der mi? Araç tamirden çıkınca performansı ve sesi değişmişti, vites geçişlerinde, sürüşte farkı hissedebiliyordum. skoda yeti 2012 model, ilk defa dizel aldığım için önce bi araştrıdım, 1500-2000 devir arasında sürmek gerekirmiş, bu doğru mu ki zaten kendisi de uyarıyor ama bazen vites yükselt diye 1500 devirdeyken diyor. bir de usta "yarın gel , gelmeden de 50-100 km gezebilirsen iyi olur, dizeller şehir içi için uygun arabalar değil, her ay tek seferde 50-100 km yol yapmalısın "dedi, ben bunu hiç yapamamam kış vakti, 2-3 ayda bir 30-40 km için giderim , yazın olsa o zaman zaten yaparım. Ayrıca araba Ankara'dan geldi , getiren kişi 130-150 basıp geldi, bu durum bu kadar etkili mi? ne tavsiye edersiniz? Bundan sonrası için nelere dikkat etmeliyim? Teşekkürler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 17 Aralık 2020; 15:59:24 > |
Dizel Enjektör Arızasının Beyaz Duman Atmasına Neden Olması
Dizel araçlarda beyaz duman atma sorunu, genellikle enjektör arızası nedeniyle ortaya çıkar. Enjektörler, yakıtı silindirlere püskürten önemli motor bileşenleridir. Arızalı enjektörler, yakıtın tam olarak yanmasını engelleyebilir ve bu da egzozdan beyaz duman çıkmasına neden olur.
Beyaz Duman Atmasının Diğer Olası Nedenleri:
- Silindir kapağı contası arızası: Silindir kapağı contası hasar gördüğünde, soğutma sıvısı yanma odasına sızabilir ve beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.
- Turboşarj arızası: Turboşarj arızalıysa, motora aşırı miktarda yağ gönderebilir ve bu da egzozdan beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.
- EGR valfi arızası: EGR valfi arızalıysa, egzoz gazlarını emme manifolduna geri yönlendirebilir ve bu da beyaz dumanın çıkmasına neden olabilir.
Enjektör Arızasının Beyaz Duman Atmasına Neden Olduğunu Nasıl Anlarsın:
Enjektör arızasının beyaz duman atmasına neden olup olmadığını belirlemek için şu adımları izleyebilirsin:
- Motoru çalıştırın ve beyaz duman olup olmadığını gözlemleyin. Beyaz duman, araç çalışırken veya hızlandığında görülebilir.
- Motoru rölantide çalıştırırken her bir enjektörün etrafını dinleyin. Arızalı enjektörler genellikle tıkırtı veya tıslama sesi çıkarır.
- Motoru kapatın ve yakıt rayı basıncını kontrol edin. Düşük yakıt rayı basıncı, enjektör arızasına işaret edebilir.
Beyaz Duman Atan Enjektörlerin Tamiri:
Beyaz duman atan enjektörlerin tamiri, sorunun doğru teşhisini gerektirir. Arızalı enjektörler genellikle temizlenebilir veya değiştirilebilir. Temizleme, enjektörleri özel bir temizleme solüsyonu ile temizlemeyi içerirken, değiştirme, eski enjektörlerin yenileriyle değiştirilmesini içerir.
Özet:
Dizel araçlarda beyaz duman atma sorunu, genellikle enjektör arızası nedeniyle ortaya çıkar. Sorunun doğru teşhisi ve uygun onarımı, enjektörlerin düzgün çalışmasını ve beyaz dumanın ortadan kaldırılmasını sağlayarak aracın performansının ve verimliliğinin iyileştirilmesine yardımcı olur.