Şimdi Ara

307 HDI virajda savrulma ve ABSnin sesi.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,307 HDI comfort 90 bg arabam 2000km oldu.Bundan önce 93 Springim vardı.O arabayı 282.000km kullandım.Artık öyle bir alışmışım ki,307nin verdiği tepkilere şaşırıyorum.Şöyle ki:Spring ile virajları dönerken,ne zaman kaymaya başlayacağını hissettiriyordu;en üst limitte virajı güvenli bir şekilde alabiliyordum.Ne zaman savuracağını hissedebiliyordum.307 de ise,bu hissim yok oldu.İki kere virajda biri ön,diğeri arka tekerlekler olmak üzere yoldan koptu.Çok tehlikeli değildi hemen toparladım ama bu benim eski alışkanlığımdan oldu herhalde çünkü araba yere yapışıkmış gibi gidiyor diye sürate hiç dikkat etmiyorum ve galiba olanca hızla dalıyorum viraja.Sonra da şaşırıyorum ne oldu buna diye.(Belki de lastik havaları çok fazla olduğu için kayıyor)Diğer bir sorunum/sorum ise ABS hakkında.Sanki biraz erken devreye giriyor gibi.Pedalda müthiş bir titreme ve değişik bir ses oluyor.(İlk kez ABSli araç kullanıyorum)Sizde de ses çıkıyor mu ABS devreye girdiğinde?Fren mesafesi de sanki uzuyormuş gibi geliyor bana.
    Virajlarda tekerleklerin yoldan kopması ve ABS ile ilgili sizin tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum.Bir de 2,5 bar basınç kaç psi ye denk geliyor?Benimle paylaşırsanız sevinirim.







  • Sanırım virajlara çok hızlı giriyosun . 1 yıl 2006 yeni 307 HDİ 110 bg kullandım otobanda 50 ile dönülmesi için uyarı levhası olan virajlara 95 km hızla girdiğimde bile savrulmadığımı hatırlıyorum .Abs konusun da haklısın fren bedalına fazla vuruntu yapıyor ve gereksiz anlarda bile devreye giriyor. Ama araç iyi duruyor. 2,5 bar sanırım 36 psi ye denk geliyor .
  • abs bu..o titremeyi yapacak tabiki..anti blokaj sistem bu olsa gerek..kampanaları tutup bırakıyor bilmem kaç sn de bir..abs siz modellerde direk sıkıyor..ki abs aracın kontrolünü kaybetmeyelim diye geliştirimiş bir sistem değil mi..umarım yanıltmaadım
  • 1. virajlara gerektiğinden daha hızlı giriyor olabilirsin.
    sonuçta bütün arabalar viraja yüksek hızda girildiğinde kayma yapar...

    Şimdi soruyorum lastiğin kayıyor mu yoksa yoldan mı kesiliyor (havalanıyor)
    kayıorsa sorun sende, (hızlı giriyorsun) yok eğer havalanıyorsa araç hakkında biraz araştırma yap.
    çünkü teker havalanıyorsa araç karşı yönden gelen G kuvvetine direnemiyor (bu da denge çubuklarından kaynaklanıyor) demektir
    mümkünse aynı virajı başka bir 307hdi lerle denemen.


    2. Her arabanın ABS freni devreye girdiğinde , bunu sana bildiren bir pedal titremesi ve sesi olur.
    Bu çok normaldir çünkü saniyede 18 kez fren yapılıp bırakılıyor. tabi bu pedala uyguladığın baskıya göre artıp azalabiliyor.

    @uruk33 ün de dediği gibi fren süresince aracın kontrolünü korumak esas amaç.
  • Valla ben 307min viraj dönüşlerinden çok memnunum. Hatta evimin sokağına (tam 90C açı) 40la falan sert bir şekilde hiç frensiz girdim bikaç saat önce. Savururmu diye soru işareti vardı kafamda. Virajı yılan gibi dönünce mutlu oldum:) Ama yine de yüksek hızlarda fazla zorlamamak lazım. Sonuçta aracın yüksekliği fazla. ESPli Vectra ve yeni focusu devamlı kullanan biri olarak bence 307nin viraj dönme kabiliyeti süper değil belki ama yeterince iyi.

    Bence sen daha yeni aracına alışamamışsın. Hele ki spring, brodway viraj konusunda sabıkalı arabalardır. Şuanki yeni araçların hiçbiriyle bu konuda kıyaslanamaz. Hız göstergesine bakmalısın

    quote:

    Orjinalden alıntı: Schutz-Staffeln

    Arkadaşlar,307 HDI comfort 90 bg arabam 2000km oldu.Bundan önce 93 Springim vardı.O arabayı 282.000km kullandım.Artık öyle bir alışmışım ki,307nin verdiği tepkilere şaşırıyorum.Şöyle ki:Spring ile virajları dönerken,ne zaman kaymaya başlayacağını hissettiriyordu;en üst limitte virajı güvenli bir şekilde alabiliyordum.Ne zaman savuracağını hissedebiliyordum.307 de ise,bu hissim yok oldu.İki kere virajda biri ön,diğeri arka tekerlekler olmak üzere yoldan koptu.Çok tehlikeli değildi hemen toparladım ama bu benim eski alışkanlığımdan oldu herhalde çünkü araba yere yapışıkmış gibi gidiyor diye sürate hiç dikkat etmiyorum ve galiba olanca hızla dalıyorum viraja.Sonra da şaşırıyorum ne oldu buna diye.(Belki de lastik havaları çok fazla olduğu için kayıyor)Diğer bir sorunum/sorum ise ABS hakkında.Sanki biraz erken devreye giriyor gibi.Pedalda müthiş bir titreme ve değişik bir ses oluyor.(İlk kez ABSli araç kullanıyorum)Sizde de ses çıkıyor mu ABS devreye girdiğinde?Fren mesafesi de sanki uzuyormuş gibi geliyor bana.
    Virajlarda tekerleklerin yoldan kopması ve ABS ile ilgili sizin tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum.Bir de 2,5 bar basınç kaç psi ye denk geliyor?Benimle paylaşırsanız sevinirim.




  • bende 307 imin viraj konusunda basarısından coook cok memnunum derecesini bilmiorum ama aracın sınırlarını zorlayan bir virajdan 175 le cıktım yaa bana yeter ve arabamın sert tepkilerde yere oturmasından cooook cooook memnunum birde ESP donanımlısını düşünemiyorum....Abs nin o tepkileri vermesi gayet normal...Bu arada daha önce BROADWAY le 70-80 nin üzerinde giremediiim virajlara 307 ile 100-110 la cok rahat girebiliyorum ve o virajları öyle dönmekten son derece zevk alıyorum burdan pug a bir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __RaVe__® -- 5 Nisan 2007; 11:40:02 >
  • 175 ve viraj. Bende alayım o zaman bi 307.Bi yanlışlık olmasın sakın?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastikler virajlarda ses yapıyor
    14 yıl önce açıldı
    Hafif Virajda Fren Sorunu ?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ARKADAŞA KATILIYORUM MALASEF VİRAJLARDA SAVRULUYOR ABS DE DİĞER ARAÇLARA GÖRE FEREN MESAFESİ UZUYOR VE TİTREŞİM ÇOK FAZLAA İŞİM GEREĞİ KULLANMADIĞIM ARAÇ KALMADII TABİ DİĞER ŞAHSİİ ARACIM NİSSAN NX COUPE Dİ....
  • 175?PUG?
    PU ha ha ha
    quote:

    Orjinalden alıntı: __RaVe__®

    bende 307 imin viraj konusunda basarısından coook cok memnunum derecesini bilmiorum ama aracın sınırlarını zorlayan bir virajdan 175 le cıktım yaa (bilmediiim yolda 175 kapattım gece önüme birden viraj cıktı) bana yeter ve arabamın sert tepkilerde yere oturmasından cooook cooook memnunum birde ESP donanımlısını düşünemiyorum....Abs nin o tepkileri vermesi gayet normal...Bu arada daha önce BROADWAY le 70-80 nin üzerinde giremediiim virajlara 307 ile 100-110 la cok rahat girebiliyorum ve o virajları öyle dönmekten son derece zevk alıyorum burdan pug a bir




  • MCYAVUZ KOMİK OLAN NE BİRADER??HADİ 175 İ ANLADIK DİYELİM..PUG NE OLUOR??ANLAT BAKİM DERDİNİ SEN
  • TAbii insanda 1000 kg lık seat olunca 175 ve viraj deyince öle inanmazsın işte sen o virajı seatcıınla 110 la al öp basına koy hayatında PEJO ya binmeyen Gidipte SEAT arabasına binen arkadaslar anca hehehe tapkisini verebilirler bunca aydır forumdayım eger gercek dışı bişi yazdıgımı gören varsa buraya acıkca yazabilir herkezde inanmak zorunda deil tabiiki bahsettigimiz viraj 30 derecelik virj degil hafif sert vu uzun bir viraj hatta abarthmadan söylüorum direksiyonu viraj içine dogru cevirdim ve araba viraj içine dahi yöneldi yani sınırları yasadım diyebilirim burdan binmeyip denemeyip hiç bir bilgisi olmayıpta hehehe diyebilen arkadasa bir
    Dedigim viraj bursa karacabey yolundaki Karaagac mevkii düzlüünün sonundaki viraj!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __RaVe__® -- 5 Nisan 2007; 11:40:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arkiy

    Sanırım virajlara çok hızlı giriyosun . 1 yıl 2006 yeni 307 HDİ 110 bg kullandım otobanda 50 ile dönülmesi için uyarı levhası olan virajlara 95 km hızla girdiğimde bile savrulmadığımı hatırlıyorum .Abs konusun da haklısın fren bedalına fazla vuruntu yapıyor ve gereksiz anlarda bile devreye giriyor. Ama araç iyi duruyor. 2,5 bar sanırım 36 psi ye denk geliyor .


    Hangi otobanda böyle bir levha var
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.