Şimdi Ara

4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
217
Cevap
10
Favori
104.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

    +1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok
  • Bir şey daha sorucam bir çok aracın süspansiyon özelliklerinde ön için McPerson kol, arka için çift salıncak diye yazıyor, bağımsız süspansiyon bu mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

    +1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok

    birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

    ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

    +1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok

    birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

    ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti

    Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

    +1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok

    birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

    ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti

    Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda

    hayvani boyutta bi disk var onlarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Hyundai Accent.
    Hemde yumurta kasasından beri. (öncesini bilmiyorum)

    hem de çok yumuşak ve yol tutuşu iyi de denebilir yumurta kasa Accent için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia'da var mı bu sistem ?

    var


    ne yani jetta'da yok octavia'da var öyle mi ? hiç inandırıcı gelmedi bana. hadi ben inandım, bi jettacı nasıl inanacak buna ? hadi inandı, adam bunu nasıl kabullenip hazmedecek ? nasıl uyuyacak ? bu adamların psikiyatr ücreti ne olacak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

    +1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok

    birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

    ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti

    Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda

    20 inch jant kullanıyor o zaman.




  • b segmentte yok, sadece mini de var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia'da var mı bu sistem ?

    var


    ne yani jetta'da yok octavia'da var öyle mi ? hiç inandırıcı gelmedi bana. hadi ben inandım, bi jettacı nasıl inanacak buna ? hadi inandı, adam bunu nasıl kabullenip hazmedecek ? nasıl uyuyacak ? bu adamların psikiyatr ücreti ne olacak ?

    önceki kasa jettada mevcuttu. ama jettada maliyet düşürme politikası gereği bağımsız süspansiyon yeni modellerde kaldırıldı. yeni çıkarılacak olan octaviada da olmayacaktır muhtemelen. zira vw group skoda için de düşük maliyet politikasını öngörüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    octavia'da var mı bu sistem ?

    var


    ne yani jetta'da yok octavia'da var öyle mi ? hiç inandırıcı gelmedi bana. hadi ben inandım, bi jettacı nasıl inanacak buna ? hadi inandı, adam bunu nasıl kabullenip hazmedecek ? nasıl uyuyacak ? bu adamların psikiyatr ücreti ne olacak ?

    önceki kasa jettada mevcuttu. ama jettada maliyet düşürme politikası gereği bağımsız süspansiyon yeni modellerde kaldırıldı. yeni çıkarılacak olan octaviada da olmayacaktır muhtemelen. zira vw group skoda için de düşük maliyet politikasını öngörüyor.

    amerikan versiyonunda yok, avrupa versiyonlarında var.




  • İlk Üretim tarihi 1972. Ford Granada, alt modeli 4 silindirli Consul bunlarda ilk bağımsız süspansiyon kullananlar.



     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?


     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?


     4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tan -- 8 Ocak 2012; 16:28:57 >




  • Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

    Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

    Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

    308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

    Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

    Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum



    Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultiMance -- 8 Ocak 2012; 16:50:57 >




  • İ30 da var diyosunuz ama ben konforunu arkasi icn konusuyorum hic begenmiyorum.yol tutusu iyi ama. Bagimsiz olmasi konforu dusuruyor demekki:)
  • astrada bağımsız süspansiyon olmamasına rağmen focustan sonra en iyi yol tutuşa sahip. konunun amacı en iyi yol tutuşsa veya en konforlu araçsa bunu sadece tam bağımsız süspansiyon sistemine bağlayamayız. bakınız tam bağımsız süspansiyon sistemine sahip golf yol tutuş konusunda astranın yanına bile yaklaşamıyor. şahsen ben böyle detaylara takılmıyorum. en iyi yol tutuşa sahip araç istesem focusu, en iyi süspansiyon konforu içinse testlerde hangisi birinci gelmişse onu alırdım. bağımsız süspansiyona sahip olupta diğer sisteme sahip aracın yol tutuşu kadar yol tutusa sahıp olmadıktan sonra ne yapayım ben bağımsız süspansiyonu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    bağımsız süspansiyonun avantajı nedir?

    En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

    İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

    Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

    Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

    Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

    Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

    1992 corollalarda bağımsız süspansiyonn mevcuttu




  • hyundai accent era için teknik verilerde yazan bu. konu hakkında bilgi sahibi değilim ama bu bilgiler 4 teker tam bağımsız süspansiyon olduğunu mu söylüyor? denge çubuk akslı ne demek

    ön Bagimsiz Mac Pherson tipi, helezon yaylar ve denge çubugu

    arka Denge çubuk aksli bagimsiz süspansiyon ve helezon yaylar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garin -- 8 Ocak 2012; 21:01:27 >
  • herkes sevdigi suspansiyonu alsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    bende clio var arkalar bagımsızmı bagımlımı bilmem ama bi testte clio rs in focus st den daha iyi viraj kabiliyeti var denmişti. Arkalarda bagımsız olsada olmasada viraj kabiliyeti benim araçta iyi demekki = )

    Clio Rs in Focus st den daha iyi yol tuttugunu sanmıyorum



    Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.

    ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

    araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
    digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

    uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.