Şimdi Ara

4. viteste devirlenmeyen motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bunun sebebi ne olabilir? aralıklar şöyle;

    1. vites 0-25km
    2. vites 25-45km
    3. vites 45-65km (ama vites atma devrinde değil, biraz altında. devirlenmeme sıkıntısı burada başlıyor.)
    4. vites 65-70 (hiç devir artmıyor)

    1 ve 2. viteste gayet seri olan motor 4'te tıfıl tıfıl gidiyor. devir de hız da artmıyor. zaten 100cc cub, çok şey beklemiyorum ama düz yolda tek kişi 70'le gitmek trafiğe uyum sağlamak açısından sıkıntılı. hafif yokuşta (çok hafif yokuş) 60'a düşüyor. bu motorun sıkıntısı ne olabilir?



  • bizde de eskiden çin malı cuplardan vardı 100 lük
    70 in üstüne çıktığını görmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganja77

    bizde de eskiden çin malı cuplardan vardı 100 lük
    70 in üstüne çıktığını görmedim

    hocam sıkıntı hızdan ziyade, motosikletin 3. vitesin ilk aşamalarından sonra devirlenmemesi. ivmelenmemesi yani. bu bana akan trafikte tehlike yaratıyor. zaten bunlar şehiriçi 60-70 max hızlar için kullanılan motorlar. benim de amacım bu. ama gerektiğinde gazı açtığımda ivmelenmesi lazım ki sıkışmaktan falan kurtulayım. ama motorda sanki elektronik hız sınırı varmış gibi, 60-70'den sonra gaz koluna tepki vermiyor.

    hülasa, bu motorun sıkıntısı ne olabilir?
  • yakıt filtrenizde pislik olup kısmen tıkanmış olabilir(belli bir seviyeden fazla yakıt akışı oluşmuyordur)
    depo hava almıyordur dolayısıyla hava almayan bir tank yakıtı kolay kolay vermez..
    fakir karışım olabilir (karbüratör ayarı)

    ateşleme yetmiyor olabilir(bujiyi söküp ark uçları arasındaki artıkları temizleyebilirsiniz)

    son olarak 100cc 7hp civarı bir motordan fazla bir beklentiniz de olmasın. şayet önceleri daha seri ivmelenme vardıysa bariz bir sorun var demektir..

    aynı cc cub motorlarla yanyana deneme şansınız oldumu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cbrmania -- 12 Ocak 2015; 3:54:51 >
  • Hocam 100 cc motor bence 70 normal ybr ile ben 80 zor yapiyordum bide 60 kiloydu siz kacsiniz bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rutin bakım,

    Bujiyi değiştirin, mutlaka japon buji takın NGK gibi 3-7TL arası, o an değiştiremiyorsanız NAZİKÇE temizleyin ama değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim.
    Buji kablosu, buji piposu, ateşleme bobini'ni kontrol edin gerekiyorsa değiştirin.
    Hava filtresini değiştirin, o an değiştiremiyorsanız NAZİKÇE temizleyin, Filtre en fazla 10TL
    Yakıt filtresini değiştirin, yok ise takın taktırın 3-5TL bir şey.
    Karbüratörü söküp komple temizleyin, diyafram lastiğinde delik yırtık vs olmamasına özen gösterin. Karbüratör tamir kiti 10-15TL komple karbüratör 50-70TL
    Karbüratörü taktıktan sonra rölanti gaz ayarını ve hava ayarını yapın.
    (aşağıdaki videoda komple sökümü, takımı ayarı anlatılıyor. Hava ayarı yanlış hatırlamıyorsam en fazla 2-2.5 tur civarıydı, rölanti ayarı da aşırı düşük veya aşırı yüksek olmayacak şekilde yapılıyor. Düşük kalırsa kendiliğinden stop eder)

    http://www.youtube.com/watch?v=6EYTQsi1YJc


    Bunları yaptığınızda farkı göreceksiniz. Ama 100km/s yapmasını beklemeyin. 80'e kadar rahat çıkar ondan sonra çok çok yavaş. 100km civarı hıza anca hafif meyilli yolda ulaşabilirsiniz ve çok çok tehlikeli olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbrmania

    yakıt filtrenizde pislik olup kısmen tıkanmış olabilir(belli bir seviyeden fazla yakıt akışı oluşmuyordur)
    depo hava almıyordur dolayısıyla hava almayan bir tank yakıtı kolay kolay vermez..
    fakir karışım olabilir (karbüratör ayarı)

    ateşleme yetmiyor olabilir(bujiyi söküp ark uçları arasındaki artıkları temizleyebilirsiniz)

    son olarak 100cc 7hp civarı bir motordan fazla bir beklentiniz de olmasın. şayet önceleri daha seri ivmelenme vardıysa bariz bir sorun var demektir..

    aynı cc cub motorlarla yanyana deneme şansınız oldumu acaba?

    hocam hiç deneme şansım olmadı da, internette yazılanlara bakarsak 130 yapan mı dersin, 3. viteste yokuş çıkan mı dersin. bi ara satmaya niyetlendim sahibinden e koydum, biri mesaj atmış kaç yapıyor benimki 3. viteste 110 120 yapıyordu diye. :D mesele hız değil zaten hocam, motorun devirlenmemesi. gaza tepki vermemesi. motor son hız olarak 70 yapsa eyvallah, ama motor 4. viteste devirlenmiyor hiç. hız aralığı da ilk mesajda yazdığım gibi çok düşük.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    GOLF 5 şanzuman vuruntusu?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiddlesticks

    Hocam 100 cc motor bence 70 normal ybr ile ben 80 zor yapiyordum bide 60 kiloydu siz kacsiniz bilmiyorum

    100cc için 70, ybr için 80 az hocam. abimde ybr vardı uzun süre oradan biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kordinaryus1

    quote:

    Orijinalden alıntı: cbrmania

    yakıt filtrenizde pislik olup kısmen tıkanmış olabilir(belli bir seviyeden fazla yakıt akışı oluşmuyordur)
    depo hava almıyordur dolayısıyla hava almayan bir tank yakıtı kolay kolay vermez..
    fakir karışım olabilir (karbüratör ayarı)

    ateşleme yetmiyor olabilir(bujiyi söküp ark uçları arasındaki artıkları temizleyebilirsiniz)

    son olarak 100cc 7hp civarı bir motordan fazla bir beklentiniz de olmasın. şayet önceleri daha seri ivmelenme vardıysa bariz bir sorun var demektir..

    aynı cc cub motorlarla yanyana deneme şansınız oldumu acaba?

    hocam hiç deneme şansım olmadı da, internette yazılanlara bakarsak 130 yapan mı dersin, 3. viteste yokuş çıkan mı dersin. bi ara satmaya niyetlendim sahibinden e koydum, biri mesaj atmış kaç yapıyor benimki 3. viteste 110 120 yapıyordu diye. :D mesele hız değil zaten hocam, motorun devirlenmemesi. gaza tepki vermemesi. motor son hız olarak 70 yapsa eyvallah, ama motor 4. viteste devirlenmiyor hiç. hız aralığı da ilk mesajda yazdığım gibi çok düşük.

    internette yazılanlara bakma işte netteki videolarda kadranla, dişlilerle karbüratörlerle oynayan çok insan var..
    çoğu araçlarda motosikletler de dahil son vites oranı genelde düşüktür, yani çok fazla bir hız farkın olmaz. sadece motor rahatlar.

    drz400 de misal veriyorum süre tutmadım da 0-100 e çıkmak 6sn sürüyorsa 150km hıza çıkmak 18sn yi bulur..
    vites yükseldikçe devir yükselmesi daha uzun zaman alır.

    lifan pony de denedim o da 100cc hafif meyilli yolda 90-100 arası hız yapıyordu. o motor da 7,5hp civarı birşey..

    100cc motoru 50-60 kiloluk bir insanın kullanmasıyla 100kiloluk bir insanın kullanması arasında çekiş farkı olur.

    birsürü etken var hocam el işçiliğin varsa takımları alıp teker teker kontrol etmen gerek.. yada bir ustaya gösterip fikrini al.

    muhtemelen 7hplik motordan 15hplik performans bekleme diycektir sana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbrmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: kordinaryus1

    quote:

    Orijinalden alıntı: cbrmania

    yakıt filtrenizde pislik olup kısmen tıkanmış olabilir(belli bir seviyeden fazla yakıt akışı oluşmuyordur)
    depo hava almıyordur dolayısıyla hava almayan bir tank yakıtı kolay kolay vermez..
    fakir karışım olabilir (karbüratör ayarı)

    ateşleme yetmiyor olabilir(bujiyi söküp ark uçları arasındaki artıkları temizleyebilirsiniz)

    son olarak 100cc 7hp civarı bir motordan fazla bir beklentiniz de olmasın. şayet önceleri daha seri ivmelenme vardıysa bariz bir sorun var demektir..

    aynı cc cub motorlarla yanyana deneme şansınız oldumu acaba?

    hocam hiç deneme şansım olmadı da, internette yazılanlara bakarsak 130 yapan mı dersin, 3. viteste yokuş çıkan mı dersin. bi ara satmaya niyetlendim sahibinden e koydum, biri mesaj atmış kaç yapıyor benimki 3. viteste 110 120 yapıyordu diye. :D mesele hız değil zaten hocam, motorun devirlenmemesi. gaza tepki vermemesi. motor son hız olarak 70 yapsa eyvallah, ama motor 4. viteste devirlenmiyor hiç. hız aralığı da ilk mesajda yazdığım gibi çok düşük.

    internette yazılanlara bakma işte netteki videolarda kadranla, dişlilerle karbüratörlerle oynayan çok insan var..
    çoğu araçlarda motosikletler de dahil son vites oranı genelde düşüktür, yani çok fazla bir hız farkın olmaz. sadece motor rahatlar.

    drz400 de misal veriyorum süre tutmadım da 0-100 e çıkmak 6sn sürüyorsa 150km hıza çıkmak 18sn yi bulur..
    vites yükseldikçe devir yükselmesi daha uzun zaman alır.

    lifan pony de denedim o da 100cc hafif meyilli yolda 90-100 arası hız yapıyordu. o motor da 7,5hp civarı birşey..

    100cc motoru 50-60 kiloluk bir insanın kullanmasıyla 100kiloluk bir insanın kullanması arasında çekiş farkı olur.

    birsürü etken var hocam el işçiliğin varsa takımları alıp teker teker kontrol etmen gerek.. yada bir ustaya gösterip fikrini al.

    muhtemelen 7hplik motordan 15hplik performans bekleme diycektir sana

    yok hocam 15hp performansı beklemiyorum da bu motor bariz sıkıntılı. çalışması da sıkıntılı. sıcak havada bile zor çalışıyor.




  • Hocam sen yaptır şu motorun bakımlarını veyahut kendin yap, farkı fark edeceksin

     4. viteste devirlenmeyen motor

    Motoruna anahtar değsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda4

    Hocam sen yaptır şu motorun bakımlarını veyahut kendin yap, farkı fark edeceksin

     4. viteste devirlenmeyen motor

    Motoruna anahtar değsin

    kendim yapamıyorum ne yazık ki :( uygun yer ve alet-edevat yok. bi ustaya teslim edicez artık kendimizi ve motorumuzu :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.