Şimdi Ara

4.vitestemi yoksa 5. viteste 90km/saatmi daha ekonomik? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
9.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80 km/s dede bu boyle 90 km/s dede 5. vites'de iken hele uzun bi yolculuksa ufak tefek değil büyük ekonomi sağlanır.. Ama bu az devirde daha az yakıt tüketimi anlamına gelmiyor çok az devirde kullanmak ise motorda kurum yapar motoru boğar daha zararlıdır.. arabanın normal devri motorun tam performans verdiği devir aralığıdır bu aralıkta motor çok az yakar.. 5.viteste 90 km/s ise motorun en performanslı çalıştığı bir hızdır.. bunu ehliyet alırkenki motor dersindede görmüştür bir çoğumuz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anshered -- 31 Ağustos 2006; 18:31:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Ne kadar az motor devri=Okadar az buji patlaması
    Ne kadar az buji patlaması = o kadar az yakıt sarfiyatı
    Ne kadar az yakıt sarfiyatı = 5 nci vites ( O kadar ekonomi )





  • bende buna katılıyorum 5. viteste 60-65 km civarlarında kullanınca araba 3.6 - 3.8 civarlarında yakıyor. tabi bu bizim arac.. opel astra 1.6 ben bilgisayarın yalancısıyım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    bu bir yanlış anlaşılma. orda 90 km nin verilmesinin tek amacı herkesin kullandığı ortalama bir hız olmasıdır. araçlar en az yakıtı 50-65 km'de 5. viteste yakar. bunu kafadan söylemiyorum. dergide okuduğum bir bilgi. 65'le 5. vites gidilir mi zarar vermez mi derseniz. orasını bilemem. ama en az yakış böyle oluyormuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fayhan

    heryerde yazılır ve soylenir. 90km/saat hızla araba en az yakar diye.. 4. viteste araba 90 km/h hıza ciktiginda devir gostergesi 3000 civari..5.viteste ise 2300-2500 arasi gibi.. hangisi daha ekonomik? 4. vitestemi mi yoksa 5. viteste 90km. suratle gitmekmi?






  • +1

    Max tork devrinde en az yakar diye bir kaide yok.Kimi arabaların max tork devri 4500 civarı oluyor,uzun yolda 4500 ile gidince kafadan 10 litre yakarsınız.Zaten atıyorum 4500 devirde 150 nm tork varsa,3000 devirde de en azından 110-120 nm olacaktır ki bu da normal bir hızda aracı sıkıntısız ilerletir.

    Motor ne kadar az devir çevirirse o kadar az çevrim ve sonucunda motora o kadar az yakıt girişi olur.Tabi bunun da istisnası motorun aracı kaldırmaya zorlanmaması.Yani benim de görüşüm,araç en az yakıtı 2000 devir civarında yakacaktır.5. viteste de 2000 devir aşağı yukarı 70'e denk gelir.Hem çok yavaş olmadığınız için yolculuk süresi çok uzayıp tüketim artmayacak,hem de nisbeten düşük devir çevirerek az yakıt girişi sağlanacaktır.
  • Arkadaslar bir teklifim var...
    istediginiz yerde , istediginiz km boyunca bir sefer 4.vites 90 ile gidecegiz , ayni parkuru ayni sartlarla donup bir seferde 5.viteste gidecegiz ve yol bilgisayarindan ortalama degerleri bakacagiz. iki deneme de de cruise acacagiz.
    eger 5. viteste daha az yakar ise arabami verecegim iddiaya giren kisiye ama fazla yakarsa da sizin arabanizi isterim
    var mi cesaret eden...
    arabam 2003 1.4 ibiza




  • 4-5 olmuş ne farkeder arada en fazla 2 -3 kuruş farkeder sizde bunları tartışıyorsunuz bulacak kelime bulamıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emregulec_1905

    4-5 olmuş ne farkeder arada en fazla 2 -3 kuruş farkeder sizde bunları tartışıyorsunuz bulacak kelime bulamıyorum


    senin için önemi olmayabilir ama bizim gibileri için önemli belki senin 2-3 kuruşa ihtiyacın yok ama bizim var bu mesajı yazmadan önce düşünmen lazımdı
  • 2- 3 kurusa ihtiyacin varsa zaten arabaya binmek anormal bi durum....


    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: emregulec_1905

    4-5 olmuş ne farkeder arada en fazla 2 -3 kuruş farkeder sizde bunları tartışıyorsunuz bulacak kelime bulamıyorum


    senin için önemi olmayabilir ama bizim gibileri için önemli belki senin 2-3 kuruşa ihtiyacın yok ama bizim var bu mesajı yazmadan önce düşünmen lazımdı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    2- 3 kurusa ihtiyacin varsa zaten arabaya binmek anormal bi durum....


    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: emregulec_1905

    4-5 olmuş ne farkeder arada en fazla 2 -3 kuruş farkeder sizde bunları tartışıyorsunuz bulacak kelime bulamıyorum


    senin için önemi olmayabilir ama bizim gibileri için önemli belki senin 2-3 kuruşa ihtiyacın yok ama bizim var bu mesajı yazmadan önce düşünmen lazımdı




    5 kuruş diyelim

    örneğin:
    5 km de 25 kuruş

    50 km de 250 kuruş derken
    ...




  • abartmayalim 100km de sana kazandiracaği en fazla 1 ytl dir bi depoda 600 km gitsen
    6 ytl kazandin diyelim... buna gelene kadar yilda verdiğin vergiyi yok trafik yok kasko ... yok arabanın sorunu cıktı masrafi falan.. araban varsa bunun bukadar kucuk hesabi yanlis yanii....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    abartmayalim 100km de sana kazandiracaği en fazla 1 ytl dir bi depoda 600 km gitsen
    6 ytl kazandin diyelim... buna gelene kadar yilda verdiğin vergiyi yok trafik yok kasko ... yok arabanın sorunu cıktı masrafi falan.. araban varsa bunun bukadar kucuk hesabi yanlis yanii....




    aferin düşüncen iyi devam et sen böyle
  • Arkadaşlar bu konunun geldiği iyi olmuş hakkatten benim araçta da 5.vites 90 la giderken devir 2000 fln oluyo yol biraz rampaya sarsa ki bazen ufak yollatda devamlı böyle oluyo o zaman da ikidebir vites değişimi yapmak mecburiyeti doğuyor ama gerçektende tork 4.viteste çok iii
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Elbruz

    +1

    Max tork devrinde en az yakar diye bir kaide yok.Kimi arabaların max tork devri 4500 civarı oluyor,uzun yolda 4500 ile gidince kafadan 10 litre yakarsınız.Zaten atıyorum 4500 devirde 150 nm tork varsa,3000 devirde de en azından 110-120 nm olacaktır ki bu da normal bir hızda aracı sıkıntısız ilerletir.

    Motor ne kadar az devir çevirirse o kadar az çevrim ve sonucunda motora o kadar az yakıt girişi olur.Tabi bunun da istisnası motorun aracı kaldırmaya zorlanmaması.Yani benim de görüşüm,araç en az yakıtı 2000 devir civarında yakacaktır.5. viteste de 2000 devir aşağı yukarı 70'e denk gelir.Hem çok yavaş olmadığınız için yolculuk süresi çok uzayıp tüketim artmayacak,hem de nisbeten düşük devir çevirerek az yakıt girişi sağlanacaktır.


    yanlısın waR kardesım torkun max olduğu nokta en ideal noktadı cunku o noktada gaz tepkılerı cok guseldır .
    dıelım 3000 de araba 100 yapıosa
    4500 de 150 yapar
    yanı alacagın yolla beraber motorun calısma suresı falan derken max torklu nokta en iyisi olur
    demek ıstedımı annadın mı bılmem
    tek sorun ruzgar yuksek hızda daha cok frenlıor.




  • tırcıların bir lafı vardır bir rampayı 5 le yarım gaz çıkacağına 4 le çeyrek gaz çık.

    hem az yakar hemde performanstan bişey kaybettmezsin.
  • 90km ile rampa ve düz yolda en iyi hangi viteste gidilir kısmına ekleme yapmak istedim: Benim aracım 90km/saat hız ile rampayı dördüncü viteste çıkamaz, bayılıp kalır. Ancak üçüncü viteste çıkar. (İki ile de çıkar ama çok yakar.) Düz yolda ise yine üçüncü vites diyeceğim. Dördüncü viteste iken bu sefer bayılmaz ama ayağınızın altında da gaz olmuyor. Hadi deyince fırlayıp gidemiyorsunuz, bu şekliyle sollamaya çıkmak riskli.
  • TAK 5 E HAFIF GAZ VER.EN UYGUNU BU..
  • Düm düz eğim olmayan bir yolda 90 km sabit hızda kesinlikle 5. vites en az yakar. Ama aralıklı eğimli bir yolda 4. vites daha ekonomiktir.

    Rampa çıkan bir araç için 5. vites 90 km hızda yani 2500 devirde ağır kalır, devir düşmeye başlar, gaza köklesende yakıt çiğ atılır. Böylece çok yakıt tüketilir.

    4. viteste ise devir 3000 dir. Araç daha yüksek torktadır, çekiş düşmez veya hafif düşer. Daha az yakıt tüketilir.

    Düz yolda araç 5. viteste 70'lede rahat gider. Üstelik fabrika verilerinin altında yakıt tüketir. En az yakıtı tüketir.

    Çoğu benzinli 16v araç için, düz, eğimsiz yolda, kabul edilebilir en alt seyir devri 1800, tercihen 2000 devirdir. 1800 ün altında verim düşer. Yakıt tüketimi artar.

  • bu kadar kisa ve oz ifade edilebilirdi.
    5 ile cekmedigi zaman daha cok gaza basinca , motor az devir donuyor diye daha mi az yakiyor?
    5 ile cok gaz vermek yerine 4 ile az gaz vererek gidilirse daha az yakarrrr ve yakiyor.
    oyle 100 KM de 1 ytl filan degil , 100 KM de 1 litre az yakiyor , yani 100 Km de 3 ytl , aylik 3000 km de 90 100 ytl eder . ayda 4 5 depo yakan birisi olarak aylik 100 ytl yakin kar ederim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: küber_ez

    tırcıların bir lafı vardır bir rampayı 5 le yarım gaz çıkacağına 4 le çeyrek gaz çık.

    hem az yakar hemde performanstan bişey kaybettmezsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Ne kadar az motor devri=Okadar az buji patlaması
    Ne kadar az buji patlaması = o kadar az yakıt sarfiyatı
    Ne kadar az yakıt sarfiyatı = 5 nci vites ( O kadar ekonomi )



    mantık budur işte. kısa ve net artı mantıklı (bana göre sizi bilmem)
  • Peki araba 5.viteste gaz verince hemen hizlaniyor mu?
    dusuk viteslere gore daha yavas hizlaniyor degil mi?
    neden? peki sen gaza basiyorsun , yani motora benzin veriyorsun ama motor devri hemen artmiyor. yavas yavas artiyor. bu sure zarfinda patlama sayisi az olmasina ve yavas yavas artmasina ragmen sen gaz veriyorsun , yani benzin veriyorsun motora. bu benzin nereye gidiyor.
    demek ki patlama basina benzin tuketimi sabit degil , dolayisi ile az patlama = az benzin tuketimi mantigi dogru degil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: SCANIA-VABIS


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Ne kadar az motor devri=Okadar az buji patlaması
    Ne kadar az buji patlaması = o kadar az yakıt sarfiyatı
    Ne kadar az yakıt sarfiyatı = 5 nci vites ( O kadar ekonomi )



    mantık budur işte. kısa ve net artı mantıklı (bana göre sizi bilmem)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.