Şimdi Ara

4.vitestemi yoksa 5. viteste 90km/saatmi daha ekonomik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
82
Cevap
0
Favori
9.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • heryerde yazılır ve soylenir. 90km/saat hızla araba en az yakar diye.. 4. viteste araba 90 km/h hıza ciktiginda devir gostergesi 3000 civari..5.viteste ise 2300-2500 arasi gibi.. hangisi daha ekonomik? 4. vitestemi mi yoksa 5. viteste 90km. suratle gitmekmi?



  • 5 dde daha az yakar büyük ihtimalle ama ,Torkun zevki 4 de yaşanır bana göre
  • Bu söylediğin devir aralıkları ve senin multijet motorlu araban için 5. vites daha ekonomik...

    5. vitesde maksimum tork aralığında kalıyorsun çünkü...

    Ama 70 km hız ve 4. vitesde 2200 devir ve 5. vitesde de 1600 devirdeysen durum değişir.

    Bu durumda 70 km hızla sabit gideceksen ve DÜz yolda gidiyorsan 5. vites daha ekonomik fakat yokuşta gideceksen 4. vites daha ekonomik...


    quote:

    Orjinalden alıntı: fayhan

    heryerde yazılır ve soylenir. 90km/saat hızla araba en az yakar diye.. 4. viteste araba 90 km/h hıza ciktiginda devir gostergesi 3000 civari..5.viteste ise 2300-2500 arasi gibi.. hangisi daha ekonomik? 4. vitestemi mi yoksa 5. viteste 90km. suratle gitmekmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    5 dde daha az yakar büyük ihtimalle ama ,Torkun zevki 4 de yaşanır bana göre
    ben bunu yol bilgisayarı verilerine bakarak denedim.
    eğer düz yolda gidiyosanız yani gaza hafif basmanız yeterli ise 5. viteste daha az yakıyor.
    fakat rampa çıkarken eğer araç 5. viteste yemiyosa ve siz de 90 da tutmak için gaza abanıyosanız 5 de daha fazla yakıyor.
    şöyle bir durum da var.
    mesela rampa çıkarken 4. vitese alıyorum.
    ilk başta değeri 12-13 litre gibi bi rakam gösteriyo.
    daha sonra araç torku toplayıp rahatlayınca yani devrini bulunca yavaş yavaş düşüyor.
    rampa yukarı 6 litre civarına kadar düşüyor.

    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    ben bunu yol bilgisayarı verilerine bakarak denedim.
    eğer düz yolda gidiyosanız yani gaza hafif basmanız yeterli ise 5. viteste daha az yakıyor.
    fakat rampa çıkarken eğer araç 5. viteste yemiyosa ve siz de 90 da tutmak için gaza abanıyosanız 5 de daha fazla yakıyor.
    şöyle bir durum da var.
    mesela rampa çıkarken 4. vitese alıyorum.
    ilk başta değeri 12-13 litre gibi bi rakam gösteriyo.
    daha sonra araç torku toplayıp rahatlayınca yani devrini bulunca yavaş yavaş düşüyor.
    rampa yukarı 6 litre civarına kadar düşüyor.

    saygılar.

    Alıntıları Göster
    5




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    5 dde daha az yakar büyük ihtimalle ama ,Torkun zevki 4 de yaşanır bana göre
    boş verrrr bas gitsin ben 5. viteste 3000 devirde çok rahat 108 km görüyorum misi gibi oluyor 3000 devir basttığın zaman hem rahat hızlanıyor hem araba rahat gidiyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    boş verrrr bas gitsin ben 5. viteste 3000 devirde çok rahat 108 km görüyorum misi gibi oluyor 3000 devir basttığın zaman hem rahat hızlanıyor hem araba rahat gidiyo

    Alıntıları Göster
    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Bu söylediğin devir aralıkları ve senin multijet motorlu araban için 5. vites daha ekonomik...

    5. vitesde maksimum tork aralığında kalıyorsun çünkü...

    Ama 70 km hız ve 4. vitesde 2200 devir ve 5. vitesde de 1600 devirdeysen durum değişir.

    Bu durumda 70 km hızla sabit gideceksen ve DÜz yolda gidiyorsan 5. vites daha ekonomik fakat yokuşta gideceksen 4. vites daha ekonomik...


    quote:

    Orjinalden alıntı: fayhan

    heryerde yazılır ve soylenir. 90km/saat hızla araba en az yakar diye.. 4. viteste araba 90 km/h hıza ciktiginda devir gostergesi 3000 civari..5.viteste ise 2300-2500 arasi gibi.. hangisi daha ekonomik? 4. vitestemi mi yoksa 5. viteste 90km. suratle gitmekmi?
    sonuna kadar sana katılıyor anlından opuyorum canım kardeşim =)))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı

    Alıntıları Göster
    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitdaemon

    sonuna kadar sana katılıyor anlından opuyorum canım kardeşim =)))))

    Alıntıları Göster
    dizel değilmi bu yaw 10- 15 kurus fazla yaksin lafimi olur benzinlinin yaninda rahat ol 4 yada 5 uzme kendini bakma ole yol bilgisayarina falan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı


    Alıntıları Göster
    Hatta bir keresinde izmiiten istanbula giderken kafam bozuktu , sigara yakip en sag seritten 4.viteste 90 ile cruise acip gittim. hatta ulen biraz fazla yakicak ama salla demistim. istanbula vardigim da yol bilgisayari 5.1 gosteriyordu dumur olmustum. 5. viteste gittigim zaman cok nadir 5.9 goruyorum. genelde 6.1 6.2 gosterir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı






  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı


    Alıntıları Göster
    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    dizel değilmi bu yaw 10- 15 kurus fazla yaksin lafimi olur benzinlinin yaninda rahat ol 4 yada 5 uzme kendini bakma ole yol bilgisayarina falan

    Alıntıları Göster
    Çok da uzun bir yol gitmiyorsan hiç bir şey fark etmez. Ama aracı devrinde kullanmayı alışkanlık haline getirmek uzun vadede bir kârıda beraberinde getirir. Eğer 5 mi 4 mü dersen de onu arkadaşlar açıklamış. Genel manada yokuş yukarı giderken 90 km için 4.vites idealdir. 5.vites ise düz yola aracı rahatlatır. Dolayısıyla da daha az yakmış olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekonline

    Çok da uzun bir yol gitmiyorsan hiç bir şey fark etmez. Ama aracı devrinde kullanmayı alışkanlık haline getirmek uzun vadede bir kârıda beraberinde getirir. Eğer 5 mi 4 mü dersen de onu arkadaşlar açıklamış. Genel manada yokuş yukarı giderken 90 km için 4.vites idealdir. 5.vites ise düz yola aracı rahatlatır. Dolayısıyla da daha az yakmış olur.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar araç 5 nci viteste daha az devir çevirdiği için en idaeli odur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı




    Alıntıları Göster
    sayın arkadaslar yol bilgisayarı verilerine kesinlikle aldanmayın bazen saçmalayabiliyor ama verdigim örnek en dogru olanıdır ona bakarsanız vitesi boşa alınca ekranda 0 cıkıyor bazı araçlarda ama saatte yakarı 2-3 lt dir
    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı








  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    arkadaşlar araç 5 nci viteste daha az devir çevirdiği için en idaeli odur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: otobilge

    arkadaşlar araç 5 nci viteste daha az devir çevirdiği için en idaeli odur


    az devir ekonomi demek değildirki bence dizellerde max torqunu aldıgın devir en az yaktıgı ve performanslı anıdır aracın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    sayın arkadaslar yol bilgisayarı verilerine kesinlikle aldanmayın bazen saçmalayabiliyor ama verdigim örnek en dogru olanıdır ona bakarsanız vitesi boşa alınca ekranda 0 cıkıyor bazı araçlarda ama saatte yakarı 2-3 lt dir
    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı






    Alıntıları Göster
    aracımdaki yol bilgisiyarındaki hata payı 100 km de 0.3 litre.
    bizzat hesapladım ve aracımda 7.5 ortalama yazarken aracım 7.8 litre yakmış.
    bence gayet güvenilir.
    yol bilgisayarındaki bu kadarlık hata payının muhtemelen boşta ve rolantide giderken ki hesaplamarından kaynaklanıyor.
    100 km. de 0.3 lük hata payı bence normal.
    yani gayet güvenilir bence.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    sayın arkadaslar yol bilgisayarı verilerine kesinlikle aldanmayın bazen saçmalayabiliyor ama verdigim örnek en dogru olanıdır ona bakarsanız vitesi boşa alınca ekranda 0 cıkıyor bazı araçlarda ama saatte yakarı 2-3 lt dir
    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı










  • bu bir yanlış anlaşılma. orda 90 km nin verilmesinin tek amacı herkesin kullandığı ortalama bir hız olmasıdır. araçlar en az yakıtı 50-65 km'de 5. viteste yakar. bunu kafadan söylemiyorum. dergide okuduğum bir bilgi. 65'le 5. vites gidilir mi zarar vermez mi derseniz. orasını bilemem. ama en az yakış böyle oluyormuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fayhan

    heryerde yazılır ve soylenir. 90km/saat hızla araba en az yakar diye.. 4. viteste araba 90 km/h hıza ciktiginda devir gostergesi 3000 civari..5.viteste ise 2300-2500 arasi gibi.. hangisi daha ekonomik? 4. vitestemi mi yoksa 5. viteste 90km. suratle gitmekmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    aracımdaki yol bilgisiyarındaki hata payı 100 km de 0.3 litre.
    bizzat hesapladım ve aracımda 7.5 ortalama yazarken aracım 7.8 litre yakmış.
    bence gayet güvenilir.
    yol bilgisayarındaki bu kadarlık hata payının muhtemelen boşta ve rolantide giderken ki hesaplamarından kaynaklanıyor.
    100 km. de 0.3 lük hata payı bence normal.
    yani gayet güvenilir bence.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    sayın arkadaslar yol bilgisayarı verilerine kesinlikle aldanmayın bazen saçmalayabiliyor ama verdigim örnek en dogru olanıdır ona bakarsanız vitesi boşa alınca ekranda 0 cıkıyor bazı araçlarda ama saatte yakarı 2-3 lt dir
    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı








    Alıntıları Göster
    Ne kadar az motor devri=Okadar az buji patlaması
    Ne kadar az buji patlaması = o kadar az yakıt sarfiyatı
    Ne kadar az yakıt sarfiyatı = 5 nci vites ( O kadar ekonomi )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    4.viteste daha az yakiyor ,
    cunki 5. viteste motor verimli devrine(max tork) gelmemis oluyor.
    5. viteste verimli devire geleyim derseniz bu sefer hiziniz ve dolayisi ile ruzgar direnciniz artiyor.
    defalarca denedim , isteyen varsa deneyebiliriz 4.vites 90 ile gitmek 5.vites 90 ile gitmekten daha az yakiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    eger 4. viteste daha az yaksaydı tüm fabrikalar yakıt tüketimi ni 5,viteste 90 km/saat degilde 4, viteste 90 km/saat yaparlardı




    Alıntıları Göster
    benimki (stilo) 2'den aşağı yazmıyor. yokuş aşağı vitesli de gitsen vitessiz de gitsen en az 2 yazıyor. 25'ten de yukarı yazmıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_
    güzel kardeşim bende denedim.
    belki araçtan araca fark ediyor olabilir.
    seninkinin tam tersi.
    hem yokuş yukarı hem düz yolda denedim.
    zaten yokuş aşağı gazdan ayağımı çekince hem 4 de hem 5 te 0 litre yazıyor yol bilgisayarında.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.