bu tamamen aracın motoruna torkuna vites dişlilerinin oranına göre değişen bir soru
Kesinlikle katılıyorum +1 2003 model 1.8T benzinli Vw Passat aracı örnek vermiştim bir topicte...Araç Tiptronic 5 ileri vites.. Eğer 4.vites 90 ile giderseniz takometre 2600-2700 devir/dakika çeviriyor ve yol bilgisayarı 5.6 lt./100 km. tüketim gösteriyor(düz yolda) Fakat 5. vites 90 ile giderseniz takometre 1900-2000 dakika/devir çeviriyor ve yol bilgisayarı 6.5 lt./100 km. tüketim gösteriyor..Kısaca 5. viteste 90 ile gitmeye çalışmak motoru yoruyor..Az torkla ilerlemeye çalışıyor araba..Aslında tam turbonun devreye girdiği devirler..Başka birşey daha;5.viteste 110-120 km/h hızla giderseniz de anlık tüketim ekranında 5.8 ile 6.0 lt. arası değerler gösteriyor..Takometre ise yaklaşık 2750 dv/dk. yı gösteriyor..
4. vitesin torkunu sahiden de hiçbişeye değişmem yaaa....
normalde otobanda 100 le filan giderken 5. viteste gaza yüklenince 2 sn de 10 km gibi bi ivmelenme oluyodu...geçen otobanda motoru biraz bağırtayım dedim...hem motoruda ısıtmış ve açmış olurum diye düşündüm...
4. viteste 100 le gidiyorum...motor 4.000 devirde filan...acaba ivmelenme farkı ne kadar olur diye biraz dokundum gaza...dokunmaz olaydım...
arabaya nitro taksam bu kadar olur...fırladı resmen...hayır yani üst seviye bi araç da değil(civic 2007 sedan)...125 beygir alt tarafı ama o çekiş gücü tartışılamaz kesinlikle...
gerçekten de müthiş bi duyguydu...tavsiyemdir, deneyin...
biz buna "NOS suz NOS keyfi" tarifesi diyoruz....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme