Şimdi Ara

4.vitestemi yoksa 5. viteste 90km/saatmi daha ekonomik? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
9.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    grkn Tarih 1 Eylül 2006; 18:02:18
    bu gün denedim... sürekli gidip geldiğim 180 km lik bir yol var ve sürekli ölçüm yapıyorum zaten...araba lpg li 1.4 clio...180 km de 20 ytl falan yakıyor...sürekli 5. viteste kaydediyorum bu değeri...90- 100 km hızda...dediğim gibi bu topiğe ve de "mcyavuzun" cruse denemesine itimaden denedim ve daha tasarruflu olduğunu test ettim...gene hızım 90 100 civarıydı ve daha önceki gici sürekli vites değiştirmek zorunda kalmadım...öyleki bazen 5 le giderken 80 lere 70 km lere düştüğüm oluyordu 4 e atana kadar şimdi ise sabit 90 la 4 viteste 60 a düşse bile toparlıyor rahatça...
    walla ben 4. vitesin daha 90 km için daha tasarruflu olduğuna inandım...ama hız 4. viteste 110 120 olursa bu tasarruf tam tersine tekabül eder bence...


    pardon yakıtı yazmamışım kabaca 17,65 ytlye düştü 180 km... çok iyi

    lpg 1.280 ytl




    grkn hocam verdigin bilgiler cok guzel, yalnız merak ettigim bir konu var. acaba 90 la ya da 100 le gidecem diye sınırlamasan kendini ve yolun, trafigin izin verdigi ölçüde, gittigin yol otobansa vs uzun yolsa kendini tehlikeye atmayacak sekilde hızlı gitsen acaba yakıtın ne olcak.
    bu arada ben de de aynı aractan var. lpg nin markası nı ogrenebilir miyim? memnun musun?




  • Bu tamamen aracın motoruna, tork miktarına, tork egrisine ,aracın yüklü olup olmadıgına ve yola baglıdır.
    Aracın tork değeri yüksekse bırak 4'ü 6 viteste cık daha az yakar.
    Ama aracın tork degeri düsükse, arac yüklüyse 4'te değil3 viteste bile daha az yakabilir.
  • Eğer araban boşsa ve bayır yukarı çıkmıyorsan 5. vites daha rahattır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blacklight

    quote:


    grkn Tarih 1 Eylül 2006; 18:02:18
    bu gün denedim... sürekli gidip geldiğim 180 km lik bir yol var ve sürekli ölçüm yapıyorum zaten...araba lpg li 1.4 clio...180 km de 20 ytl falan yakıyor...sürekli 5. viteste kaydediyorum bu değeri...90- 100 km hızda...dediğim gibi bu topiğe ve de "mcyavuzun" cruse denemesine itimaden denedim ve daha tasarruflu olduğunu test ettim...gene hızım 90 100 civarıydı ve daha önceki gici sürekli vites değiştirmek zorunda kalmadım...öyleki bazen 5 le giderken 80 lere 70 km lere düştüğüm oluyordu 4 e atana kadar şimdi ise sabit 90 la 4 viteste 60 a düşse bile toparlıyor rahatça...
    walla ben 4. vitesin daha 90 km için daha tasarruflu olduğuna inandım...ama hız 4. viteste 110 120 olursa bu tasarruf tam tersine tekabül eder bence...


    pardon yakıtı yazmamışım kabaca 17,65 ytlye düştü 180 km... çok iyi

    lpg 1.280 ytl







    grkn hocam verdigin bilgiler cok guzel, yalnız merak ettigim bir konu var. acaba 90 la ya da 100 le gidecem diye sınırlamasan kendini ve yolun, trafigin izin verdigi ölçüde, gittigin yol otobansa vs uzun yolsa kendini tehlikeye atmayacak sekilde hızlı gitsen acaba yakıtın ne olcak.
    bu arada ben de de aynı aractan var. lpg nin markası nı ogrenebilir miyim? memnun musun?




    walla kardeş o denemeyi ben zaten sadece "mcyavuz"un iddiasını denemek için yaptım...bu her daim ben artık böyle yapaacam, 90 la 4. viteste gidecem demek değildi..
    ben zaten normal şartlarda 110-120 km arası bir hızla yol yapıyorum yol müsaitse...bu da 5. viteste oluyor ve aşağı yukarı en verimli yaktığı hız da bu sanırım clio 1.4 ün....yani 90 la gidecem diye şartlandığım falan yok benim....ha illaki 90 la veya daha az 80 le gidecek olursam şayet yol müsait olana dek 5. viteste değil de 4. viteste gidiyorum... yol müsait olunca 5 e atıp 110 a çıkıyorum...5 le 90 da gidince daha fazla zorlanıyor araç ve yakıtı verimli yakamıyor...

    sonuç olarak 4. vites 90-100 en ekonomik
    5. vites 110-120 en ekonomik....120 yi aşınca ekonomi bitiyor...


    söylemeyi unuttum lpg markası brc sec 24...ve çok memnunum tavsiye ederim...25 bin km yi çoktan geçti taktıralı ve problem yok....diğerlerinde problemler varmış ...soğukta çalışma güçlüğü falan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grkn -- 17 Aralık 2006; 15:21:08 >




  • hort neyse

    şurdan almayım burdan alayım derken benzinim bitmek üzere olduğunda yaptığım şey
    5.vitesde 60 la sabit gitmek.
  • arabasına göre değişir
  • Ben borada denedim.80km/h kadar 4. vites uygun.Eger 80km/h gecerseniz 5 daha az yakıyo.(SABİT HIZLARDA)
  • Çoğunuz zamanında vitesli bisiklet kullanmışsınızdır.

    Bu konu hakkında kafa yorarken de aklınıza bisikleti getirirseniz doğru sonuca ulaşmanız daha kolay olacaktır.

    Düşük hızlarda giderken vitesi büyütürseniz pedallara daha da abanırsınız hatta kendi vücut ağırlığınızı da pedallara verirsiniz ancak harcadığınız güce karşılık beklediğiniz hıza ulaşamazsınız.

    Buna ilaveten hızınız fazla iken vites küçük ise pedalları deli gibi döndürmenize rağmen bisikletin hızında kayda değer bir değişiklik göremezsiniz. Diğer bir ifadeyle çevirdiğiniz onca pedal haybeye gitmekte, boşa ayak salllamaktasınızdır.

    Motorlu araçlarda da aynı mantığın geçerli olduğu kanısındayım. Aracın gücüne bağlı olarak zaten bunu hissedebilirsiniz. Eğer gaza bastığınızda aracınız kağnı gibi zorlanıyorsa vitesi küçültmeniz, başka bir durumda da gaza bastığınızda motor bağırıyor ancak hızınız artmıyor ise vitesi büyültmeniz gerekiyor demektir.

    Tahminen her viteste 2500-3000 devir arası en ekonomik kullanımı sağlayacaktır. Tabi bu değerler düz yollar için geçerli olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcos_alonso -- 18 Aralık 2006; 2:48:10 >




  • arabaya bakar
    eğer 5. viteste 2000in altına iniyorsa büyük ihtimal motora yük binicektir
    daha ekonomik olur ama 1500 ile gidersen motoru esktirsin
  • Bir aracın en az yakacağı hız, vites 65, 70 km. 5. vitesdir. Almanya'da yapılan az yakma yarışmalarını takip ettiğimde gördüğüm bu idi. Sadece eğer uzun bir rampa çıkılacaksa ekonomiklik kaybolur onun dışında her türlü 5. vites 4.'den az yakar. Bunu bilmek için alim olmaya gerek yok. Ha şimdi bana olmadık örnekler çıkarmayın, genelden bahsediyoruz. Ayrıca kaç kuruşun hesabını yapıyorsunuz diyenlere de teessüflerimi iletiyorum. Bir türlü başkalarının halinden anlamıyoruz ne garip. Senin tuzun kuru ya herkes öyle sanıyorsun. Konuya ait bilgisi olan konuşsun. Her topiğe bişey yazmak zorunda değil burada kimse. Atalarımızın dediği gibi "sus, en azından adam sansınlar."
  • evet arkadaşlar hepimizin derdi aslında az yakarak uzun yol gitmek

    fakat ne hikmetse her kim şöför olursa olsun trafik 120 130 la akarken sen kendini kasıp ta 90 la falan gidemiyorsun malum şimdi neredeyse bütün yollar tek yön oldu araçların ortalama hızları yükseldi .

    fakat bu yakıt konusu fitesten hariç daha birçok etkene bağlıdır. aracın yüküne, yolun eğimine, aracın sürtünme kuvvetine (rüzgarın veya lastiğin etkisi), motorun yeni olup olmaması .....

    diğer bütün etkenler sabit tutulduğunda en mantıklısı ve en az yakıt tasarrufu 5. fiteste sağlanır.
  • yola göre değişir eğer ki düzlük ve hafif yokuş aşağa ise 5,hafif rampa ise 4 daha ekonomiktir,kelebeği ne kdr açarsan o kdr benzin yakarsn 5. viteste eğer gaza 4. vitestekindn daha çok basıosan daha çok yakarsın tamamen kelebekle alakalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OctaviA_1907

    Ben borada denedim.80km/h kadar 4. vites uygun.Eger 80km/h gecerseniz 5 daha az yakıyo.(SABİT HIZLARDA)

    aynen katılıyorum aslında kısaca araba bağırmaya başlayınca vits yükseltecen mesela bnim vites aralıklarım 20 40 60 80 dir tartışılacak 1 konuda deil bnce.
  • BİZİM ARABADA yol bilgisayarı falan yok ama

    ama uzun yolda denenmistir 4.vites 90km sabit hizda 110bin lira 5 viteste 87bin lira (gaz o zaman 1140 bin lira idi)ve araba full dolu bulabildigimiz her bosluga biseyler sıkıstırmıstık

    skoda felicia 1.3 karbüratörlü 99 model
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: OctaviA_1907

    Ben borada denedim.80km/h kadar 4. vites uygun.Eger 80km/h gecerseniz 5 daha az yakıyo.(SABİT HIZLARDA)

    aynen katılıyorum aslında kısaca araba bağırmaya başlayınca vits yükseltecen mesela bnim vites aralıklarım 20 40 60 80 dir tartışılacak 1 konuda deil bnce.



    +1
  • 7.viteste alıcan mercedes s500 7-tronic atıcan 7.vitese gidicen 90 km le
  • Gaz pedalı musluktur, ne kadar basarsan (musluğu ne kadar açarsan) o kadar çok harcarsın. Devirle dolaylı ilgisi vardır yakıt tüketiminin. Arabayı sal dimdik yokuştan aşağı hiç gaza basma, yokuşun dikliğine göre araba belki 4000 deviri görür ama çok az bir miktar harcar.

    Bu bağlamda gaz pedalına en az basarak, motoru zorlamadan gidebileceğin en büyük vites en ekonomik vitestir ve genelde 5. vitestir (araba 6 vitesliyse 6. vitestir).

    Ayrıca bu konu daha önce konuşulmuştu, oradaki bilgilere de ulaşmak istiyenler için:
    http://forum.donanimhaber.com/m_10419736/tm.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    7.viteste alıcan mercedes s500 7-tronic atıcan 7.vitese gidicen 90 km le


    araba titremesin sonra
  • bu tamamen aracın motoruna torkuna vites dişlilerinin oranına göre değişen bir soru
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maverick74

    bu tamamen aracın motoruna torkuna vites dişlilerinin oranına göre değişen bir soru


    Kesinlikle katılıyorum +1
    2003 model 1.8T benzinli Vw Passat aracı örnek vermiştim bir topicte...Araç Tiptronic 5 ileri vites..
    Eğer 4.vites 90 ile giderseniz takometre 2600-2700 devir/dakika çeviriyor ve yol bilgisayarı 5.6 lt./100 km. tüketim gösteriyor(düz yolda)
    Fakat 5. vites 90 ile giderseniz takometre 1900-2000 dakika/devir çeviriyor ve yol bilgisayarı 6.5 lt./100 km.
    tüketim gösteriyor..Kısaca 5. viteste 90 ile gitmeye çalışmak motoru yoruyor..Az torkla ilerlemeye çalışıyor araba..Aslında tam turbonun devreye girdiği devirler..Başka birşey daha;5.viteste 110-120 km/h hızla giderseniz de anlık tüketim ekranında 5.8 ile 6.0 lt. arası değerler gösteriyor..Takometre ise yaklaşık 2750 dv/dk. yı gösteriyor..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.