Şimdi Ara

4.vitestemi yoksa 5. viteste 90km/saatmi daha ekonomik? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
82
Cevap
0
Favori
9.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    Düm düz eğim olmayan bir yolda 90 km sabit hızda kesinlikle 5. vites en az yakar. Ama aralıklı eğimli bir yolda 4. vites daha ekonomiktir.

    Rampa çıkan bir araç için 5. vites 90 km hızda yani 2500 devirde ağır kalır, devir düşmeye başlar, gaza köklesende yakıt çiğ atılır. Böylece çok yakıt tüketilir.
    4. viteste ise devir 3000 dir. Araç daha yüksek torktadır, çekiş düşmez veya hafif düşer. Daha az yakıt tüketilir.
    Düz yolda araç 5. viteste 70'lede rahat gider. Üstelik fabrika verilerinin altında yakıt tüketir. En az yakıtı tüketir.

    Çoğu benzinli 16v araç için, düz, eğimsiz yolda, kabul edilebilir en alt seyir devri 1800, tercihen 2000 devirdir. 1800 ün altında verim düşer. Yakıt tüketimi artar.

    çok doğru




  • bende katılıyorum buna canım kardeşim oncedende soylemiştim ama alta neye katıldıgımı belirtmemişim daha iyi bir acıklama olamazdı yani=))
    quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar


    quote:

    Orjinalden alıntı: special123456


    Düm düz eğim olmayan bir yolda 90 km sabit hızda kesinlikle 5. vites en az yakar. Ama aralıklı eğimli bir yolda 4. vites daha ekonomiktir.

    Rampa çıkan bir araç için 5. vites 90 km hızda yani 2500 devirde ağır kalır, devir düşmeye başlar, gaza köklesende yakıt çiğ atılır. Böylece çok yakıt tüketilir.
    4. viteste ise devir 3000 dir. Araç daha yüksek torktadır, çekiş düşmez veya hafif düşer. Daha az yakıt tüketilir.
    Düz yolda araç 5. viteste 70'lede rahat gider. Üstelik fabrika verilerinin altında yakıt tüketir. En az yakıtı tüketir.

    Çoğu benzinli 16v araç için, düz, eğimsiz yolda, kabul edilebilir en alt seyir devri 1800, tercihen 2000 devirdir. 1800 ün altında verim düşer. Yakıt tüketimi artar.

    çok doğru





  • yokuş olmayan yollari tercih etsek daha kolay olmazmi bunun hesabi yerine
  • Ben bilmedigim için soruyorum,
    benzin sarfiyatini devir mi belirliyor (motor her döndügünde pistonlara ayni miktarda benzin püskürtülmesini gerektirir),
    yoksa gaz pedalina ne kadar basildigi mi belirler (bu ise motorun her bir dönmesi basina daha fazla benzin püskürtülmesini gerektirir, böylece daha büyük patlamalar daha fazla sayida deviri körükler - mi)?
    Yoksa her ikisinin bir kümesi mi?
  • Her zaman bir üst viteste daha az yakar tecrübeyle sabittir...
  • araclara gore degişir genelde tork un zevki 3 tür


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    5 dde daha az yakar büyük ihtimalle ama ,Torkun zevki 4 de yaşanır bana göre
  • kardeşim o arabaya göre ve yola göre degişir araba sahin dogan sprink ne bilim bu tarz ise en ıyısı 5. vites araban yeni ve bi alt kasası olan vw passat içinde 5 tir tdi için.hızlanmadıgın sürece daha dogrusu 120yi gecmedıgın surece 5. vites en uygunudur bu araba icin 120 yi gececeksen 6. vites arabanın torkunu alabılecegı bunu yola yansıtabilecegi verilerdir.
  • benzin tuketimini gaza basman belirler. motor devri sunun icin artar. sen gaz verince pistona daha fazla benzin gider. dolayisi ile daha buyuk bir enerji olusur ve piston uzerine binen yuku daha hizli ve kolay itebilir.
    ornegin rampada , aracin cekemiyecegi bir yerde gaz verirsen motor devri artmaz , daha da gaz verirsen motor bosulur , cunki pistona o kadar cok benzin gider ki bujiler islanir ve atesleme yapamaz.

    gecen gunlerde patlama basina tuketim diye bir konu acmistim kimse ilgilenmedi , daha dogrusu ne demek istedigim anlasilamadi sanirim.
    benim aracim 1.4 litre. yani her silindiri 350 cc.
    rolantide dakikada 600 devir donerken her patlamada her silindire 8,3 MM3 benzin enjekte ediliyor.
    3000 devirde 90 ile giderken her patlamada 16 kusur MM3 benzin enjekte ediliyor.

    yani demek istedigim patlama basina benzin tuketimi sabit degil , bu nedenle az devir demek az yakit demek olmayabilir. bir araba 4 de daha devirli giderken 5 ten daha az yakit tuketiyor olabilir.





    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK


    Ben bilmedigim için soruyorum,
    benzin sarfiyatini devir mi belirliyor (motor her döndügünde pistonlara ayni miktarda benzin püskürtülmesini gerektirir),
    yoksa gaz pedalina ne kadar basildigi mi belirler (bu ise motorun her bir dönmesi basina daha fazla benzin püskürtülmesini gerektirir, böylece daha büyük patlamalar daha fazla sayida deviri körükler - mi)?
    Yoksa her ikisinin bir kümesi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 1 Eylül 2006; 14:32:33 >




  • bir konu hakkında bilgisi olmayan biri olarak bende kafama takılan ufak bir soruyu sizlere sormak istiyorum..

    ortada bir konu var, punto sahibide, passat sahibide, kamyon sahibide ortak bir devir ve hız değeri söylüyor..

    Oysa motorun 1.4, 1.6 yada 2.0 olması, motor türünün tdi, cdi..vs olması, kullandığı yakıt türü ( dizel, benzin) ve tekerin çapı konuyla doğrudan ilişkili değil mi?

    1.6 golf de kalkarken genellikle 3000 devir olmadan vites değiştirince motor bağırırken, 1.4 tdi pola da motordan hiçbir olumsuz tepki gelmiyor..

    yine aynı şekilde golf deki 17 inch tekerler düz ve açık yolda düşük devirdeyken bile aracın 90 yada 100km ile gitmesini sağlayabiliyor.. ama polo da ki motor küçük tekerler yüzünden golf den daha yüksek efor sarfederek( daha yüksek devirde) aynı hıza ulaşabiliyor.. birinin motorunun 1.4 olması ötekinin1.6 olması , birinin benzinli olması ötekinin dizel olmasıda ayrı bir fark..

    konu hakkında bilgi sahibi değilim( daha 18 imdeyim ve doğru düzgün evin önündeki arabayı bile süremedim), ama yukarda yaazdıklarımdan ne demek istediğimi anlamışsınızdır sanırım.. 1.7 omegası olan adamla 1.3 punto su olan adamın ortak bir devir aralığı aramaları biraz saçma geldi bana..




  • 5nci viteste gaza bastığında araç neden hemen hızlanmaz ? Tork gücü yüzündün, yoksa sen gazı köklediğinde motor yavay yavaş devirlense bile motora full benzin akımı olmuyor. Ne kadar ekmek O kadar köfte = Ne kadar buji patlaması o kadar yakıt sarfiyatı Mantık düzdür ve budur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Peki araba 5.viteste gaz verince hemen hizlaniyor mu?
    dusuk viteslere gore daha yavas hizlaniyor degil mi?
    neden? peki sen gaza basiyorsun , yani motora benzin veriyorsun ama motor devri hemen artmiyor. yavas yavas artiyor. bu sure zarfinda patlama sayisi az olmasina ve yavas yavas artmasina ragmen sen gaz veriyorsun , yani benzin veriyorsun motora. bu benzin nereye gidiyor.
    demek ki patlama basina benzin tuketimi sabit degil , dolayisi ile az patlama = az benzin tuketimi mantigi dogru degil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: SCANIA-VABIS


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Ne kadar az motor devri=Okadar az buji patlaması
    Ne kadar az buji patlaması = o kadar az yakıt sarfiyatı
    Ne kadar az yakıt sarfiyatı = 5 nci vites ( O kadar ekonomi )



    mantık budur işte. kısa ve net artı mantıklı (bana göre sizi bilmem)






  • 5
  • Yokuş çıkmıyorsan düz yolda 5. vites daha az yakar.
  • bu gün denedim... sürekli gidip geldiğim 180 km lik bir yol var ve sürekli ölçüm yapıyorum zaten...araba lpg li 1.4 clio...180 km de 20 ytl falan yakıyor...sürekli 5. viteste kaydediyorum bu değeri...90- 100 km hızda...dediğim gibi bu topiğe ve de "mcyavuzun" cruse denemesine itimaden denedim ve daha tasarruflu olduğunu test ettim...gene hızım 90 100 civarıydı ve daha önceki gici sürekli vites değiştirmek zorunda kalmadım...öyleki bazen 5 le giderken 80 lere 70 km lere düştüğüm oluyordu 4 e atana kadar şimdi ise sabit 90 la 4 viteste 60 a düşse bile toparlıyor rahatça...
    walla ben 4. vitesin daha 90 km için daha tasarruflu olduğuna inandım...ama hız 4. viteste 110 120 olursa bu tasarruf tam tersine tekabül eder bence...


    pardon yakıtı yazmamışım kabaca 17,65 ytlye düştü 180 km... çok iyi

    lpg 1.280 ytl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grkn -- 1 Eylül 2006; 18:07:32 >




  • herkesin dediğiyle bir şekilde alaksi var fakat en önemlisi tork gücü tork ne kadar güçlüyse o kadar iyidir güçlü torku olan bir arabada dördüncü vitesete daha az yakma ihtimalli daha yüksektir ama beşinci vitesle arasinda da pek fark etmez ayrıca rampayı kaçıncı viteste rahat çıktığın değil genelde yine arabanın torku belirler. eski kasa bir mustang'in 5 viteste dik bir bayırı 20km hızla giderken sanki ikinci viteste gidermişçesine hızlanirken şahit oldum..
  • Karbüratörlü araçlar için + veya - ivmelenme olamdan yani hızı sabit tutarak en az yakıt tüketimi gaz pedalına en az bastığında oluyor. Tabi sübaplar vuracak kadar yavaş hızlarda değil.
  • Arkadaşlar eğer yol tam düz ve araba çok az gaz vererek hızını arttırıyorsa yüksek vites daha iyi bence. Çoğu kullanıcı şahit olmuştur. Öyle yollar vardır ki rampa aşağı da değil yani, düz yol, arabaya neredeyse hiç gaz vermezsiniz çok az gazla araç hızlanır. İşte bu yolda en yüksek vites en az yakar. Bir de bunun tam tersi yollar vardır. Basarsın araba hiç doğru dürüst hızlanmaz. O tür durumlarda da 4. vites hatta gerekiyorsa 3 daha uygundur.
    Bir de 90 km hız arabaya göre değişiyor maalesef. Benim arabam 4. viteste üç bin devirde 120 km yapıyor.
    Onun için genelleme yaparsak, bir araç ne kadar az gaza basarak mümkün olan en yüksek viteste bayılmadan ivmeleniyorsa o viteste en az yakıt yakılır.
  • tabiki 5 de daha az yakar ama bu duruma göre değişir...hafif rampa tırmanırken 4 e atman daha avantajlı olur benzini çiğ yakmamış olursun
  • Tesekkur ederim hocam...
    zaten bende 4 ile her hizda az yakar demiyorum.
    90 ile gidilirse...
    en azindan benim arabamda oyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    bu gün denedim... sürekli gidip geldiğim 180 km lik bir yol var ve sürekli ölçüm yapıyorum zaten...araba lpg li 1.4 clio...180 km de 20 ytl falan yakıyor...sürekli 5. viteste kaydediyorum bu değeri...90- 100 km hızda...dediğim gibi bu topiğe ve de "mcyavuzun" cruse denemesine itimaden denedim ve daha tasarruflu olduğunu test ettim...gene hızım 90 100 civarıydı ve daha önceki gici sürekli vites değiştirmek zorunda kalmadım...öyleki bazen 5 le giderken 80 lere 70 km lere düştüğüm oluyordu 4 e atana kadar şimdi ise sabit 90 la 4 viteste 60 a düşse bile toparlıyor rahatça...
    walla ben 4. vitesin daha 90 km için daha tasarruflu olduğuna inandım...ama hız 4. viteste 110 120 olursa bu tasarruf tam tersine tekabül eder bence...


    pardon yakıtı yazmamışım kabaca 17,65 ytlye düştü 180 km... çok iyi

    lpg 1.280 ytl





  • Benim arabamda 90 ile 5. vites yol almak en ekonomik gidiş şekli... Daha altında gaza basılınca turbo daha cok devrede oluyor. 90 ile yokuş çıkmak da daha çok benzin yaktırıyor, turbo durumu yuzunden... Bunun dısında aracta 90 ile 130-140'ta yaktıgı benzin farkı cok az oldugu icin ben genelde 130-140 ile gidiyorum... Arac 90 ile giderken 2000 devirde oluyor. 130 ile giderken 3000 devirde oluyor...
  • Bendeki dizel astra 5.viteste 90'la giderken 2000d/d gösterirken, babamın 1.6 astra classic'inde 90'la 5. viteste 2500 d/d' yı gösteriyor.Bunlar en uygun devir sayıları olduğuna göre, 5.viteste daha az yakar gibi bir sonuca ulaşabiliriz.
    Ayrıca tüm opellerin kullanım kılavuzunda şu yazar:Mümkün olabilen en düşük devirde gitmek yakıt tüketimini azaltır. Yani motorun düzensiz çalışmadığı en düşük devir seviyesinde gitmekte fayda var. Bu da dizel-2000, benzinli-2500 devir civarı oluyor.
    Biraz karışık oldu ama...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.