2006 model 1,6 megane II hb aracımın 4. yılı önüzmüdeki ay doluyor, aracım suan 34000 km de, servis genel bakım yaptırmam gerektigini söylüyor yaklasık 800-850 ytl gibi bir masraf cıkardılar, triger kayısı vs. dahil.
Kendi ustam ile konustugumda kayısların degişmesinin gereksiz oldugunu yag, filtreler, bujiler vs degistirmenin yeterli olacagını soyledi.
Gemi sektorunde calıstıgım icin bizim kullandıgımız makinelerde calısma saatini baz alarak hareket ederiz, yag haric hic bir ekipman "bak kullanmaya baslayalı 1 yıl olmus degistimek gerek" şeklinde degistirilmez.
Yardımlarınızı ve tavsiyelernizi bekliyorum.
Triger kayışı önemli bir parçadır. Kullanım ömrü olarak marka üreticisine göre değişmekle beraber maksimum 5 sene / üretici firma tarafından belirlenmiş km sınırı olarak bir ömrü vardır.
Yani aracı hiç kullanmasanız bile triger kaucuktan imal edildiği için zamanla özelliğini kaybeder, dışarıdan gözle bakıldığında yeni gibi görülse bile, kılcal çatlaklar olabilir. Ve hiç beklemediğiniz anda koparak daha yüksek meblağlarda masraflara sebep olabilir....
Triger 1 yıl daha gider diğer rutin işleri yaptır yeter
quote:
Orijinalden alıntı: _alabora_
Merhabalar,
2006 model 1,6 megane II hb aracımın 4. yılı önüzmüdeki ay doluyor, aracım suan 34000 km de, servis genel bakım yaptırmam gerektigini söylüyor yaklasık 800-850 ytl gibi bir masraf cıkardılar, triger kayısı vs. dahil.
Kendi ustam ile konustugumda kayısların degişmesinin gereksiz oldugunu yag, filtreler, bujiler vs degistirmenin yeterli olacagını soyledi.
Gemi sektorunde calıstıgım icin bizim kullandıgımız makinelerde calısma saatini baz alarak hareket ederiz, yag haric hic bir ekipman "bak kullanmaya baslayalı 1 yıl olmus degistimek gerek" şeklinde degistirilmez.
Yardımlarınızı ve tavsiyelernizi bekliyorum.
bu konuyu bende ınceledım cunku yılda 30 bın km yapıyorum fransada arastırabılırsın bunu yada servıse sorabılırsın trıger degıstırme aralıgı 120 bın km yada 5 yıldır yag degısımı ıse 20 bın km vada 2 yıldır
Aracın kılavuzunda 15000 km veya 1 yıllık periyotlarla bakım yapılması gerektigi yazılmıs. Yabancı sitelere bakmadım ama burda sanayide ki bir kac usta ile görüsmem neticesi trigerin degismemesi yönünde.
aynı seyi banada dediler trigeri 60bin km olmadan degistirmenize gerek yok dediler ancak yetkili renault servisinde 4 yil da degismeli diyorlar.Benim aracim 5.yilina girecek seneye ve 42bin km de 60bin km gelmeden degistirmem.
triger kayışı çok önemli bence değiştirlmeli çünkü bu malzeme yıl geçtikçede dura dura eskiyordur yolda giderken triger kayışı koparsa siz o zaman masrafı görün bilmeyenler için bence değiştirilmelidir...
arkadaşlar triger kayışı ihmale gelmez eğer koparsa size çok masraf açar araç kullanılmasada doğa şartlarından etkilendiği içi özelliğini yitirebilir son olarak triger kayışını kesinlikle yetkili serviste değiştirin
quote:
Orijinalden alıntı: efsanea_06
arkadaşlar triger kayışı ihmale gelmez eğer koparsa size çok masraf açar araç kullanılmasada doğa şartlarından etkilendiği içi özelliğini yitirebilir son olarak triger kayışını kesinlikle yetkili serviste değiştirin
arkadaşa katılıyorum
İhmal etmeyin yetkili servis pahalı geliyorsa Özel Renault servislerine götürün ihmal etmeyin Sonra pişman oluP aracınızdan soğumayın Yolda bırakabilir ve Subap'larıda eğebilir
slm arkadaslar bende clio sümblcü olarak tecrübelerinize ihtiyacım var 2004 dci sahibi oldum yakın zamanda arac 41bin km de idi aldıgımda şuan 42500 civarı oldu...aldıgım adam 1933 dogumlu yag su harıcı bişe deişmemiş arabada zannedersem alırken servise sordum yukardada okudum bı arkdas yazmıs banada aynen ole dedıler 800 yada 850 dedı antalya dakı servis manavgattakı servıse sordum 750 ye bıter dedı bu iş butun kayışlar yag fıltreler fılan işte her şey dahıl ... şimdi servis harıcı bosch servisine gıttım 450 dedı bide şole dedı km dolmamış onun için kayış yıpranmış olabılır bakalım bi dediler bilyeleri deişmesekde olur dedıler tabı masraf dusuyor böle olunca kararsız kaldım nasıl yaptırsam sızce yada bole yapanlar varmı başka bı arkdasımda opel corsa vardı 2005 model 13 dizel 80bın km deydı bilye dagıtmıs baya masraf cıkmıs acıdım valla arkadasa onun ıcın teredtuluyum baktılar kayısda fılan herhangı bı catlak yada yırtık yok dedı sen bılırsın dedı kararsız kaldım yardım bekliyorum
Selam arkadaşlar, Benim aracımın 4. yılını Mayıs ayında doldurdu bende bu ağır bakımı maddi durumlardan dolayı sallıyordum. Ama açıkca soylemek gerekirse kullanırken korkarak kullanıyordum. Hafta sonu agır bakımını sonunda yaptırdım. Yetkili servisten fiyat almıştım su pompası, acı kaydırıcı, bujıler ve carbon clener hariç ortalama 850 gibi birsey dedi ve acı kaydırıcının değiştirmiyormusunuz diye sordum o ne oyle birsey yok dedi şok oldum :) Açı kaydırıcı zamanla motor çalırken ses yaptığı için o parçanında değişmesinde fayda var, bazı sevrisler bunu değiştirmiyor triger değişiminden 1-2 sene sonra ses çok rahatsız edici duruma gelebiliyor ve o parça değişirken sökulen trigerinde değişmesi gerekiyormuş.. böylece daha fazla para ödemek durumunda kalınıyor. (bana bu bilgiyi yetkili serviste çalışan mekanikci bir arkadaşım söyledi) Bendeki açı kaydırıcı ufak ufak ses yapmaya başlamıştı onuda değiştirdim. Yaptırdığım işlemler aşağıda; Değişen parçalar ; Triger seti, su pompası, aksesuar seti, açı kaydırıcı, yağ (5/30 Elf), 4 buji, hava - yağ - benzin filtresi, arka firen balataları extra olarak carbon clener yaptırdım bu işlemlere parça ve işçilik dahil 1000 TL verdim. Kullanılan parçaların tamamı orjinal yetkili servis dışında bir serviste yaptırdım.
Birde ayrıca lastikler 4 yılın sonunda çatlamaya başlamıştı, batmışken tamamen batayım dedim 4 tanede lastik aldım 570 te onlara verdim.. ama araba 10 numara oldu... şimdi gönül rahatlığı ile kullanıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: mannax
aynı seyi banada dediler trigeri 60bin km olmadan degistirmenize gerek yok dediler ancak yetkili renault servisinde 4 yil da degismeli diyorlar.Benim aracim 5.yilina girecek seneye ve 42bin km de 60bin km gelmeden degistirmem.
motoru kucağına aldığında da bekleriz arkadaşım ben böyle yaptım şöyle oldu başıma şunlar geldi aman da siz böyle yapmayın deme sonra, mekanik parça, sürekli motorun ısınması soğuması, nem kimyasallar... servis değiştirin diyor ki, değiştirmezsen başına geleceklerden ben sorumlu değilim diyor, o riski alacak kadar zenginler kendileri bilir ama triger kayışı önemlidir.