Şimdi Ara

400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
2
Favori
3.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı
    Renault hatırlanacağı üzere Paris Otomobil Fuarında Zoe'nin 400km menzile sahip yeni versiyonunu duyurmuştu. Yeni Zoe'nin pazara sunulmasıyla birlikte güncellenen modelin lithium-ion bataryasına ait teknik bilgiler ortaya çıktı
     
    İlk versiyona göre neredeyse iki katı daha fazla bir kapasiteye sahip olsa da aracın üzerindeki yeni batarya paketi öncekine nazaran yalnızca 15 kilogram daha ağır.
     
    Bu da demek oluyor ki enerji depolama kapasitesinin artmasında batarya kimyası ve paketleme üzerinde yapılan geliştirmeler önemli rol oynuyor. Böylece batarya paketlerinin fiyatları da öncesine göre muhtemelen daha aşağı seviyelere inmiş durumda.
     
    Push EVs sitesinin hazırladığı rapora göre Zoe'nin 1. nesil ve 2. nesil bataryalarının teknik detayları ise şu şekilde;
     

    1. Nesil bataryası 

    • Toplam ağırlık; 290 kg
    • Toplam kapasite; 25.92 kWh (192 x 36 Ah x 3.75 V = 25.92 kWh)
    • Kullanılabilir kapasite; 23.3 kWh
    • 192 hücre, her biri 36 Ah nominal kapasite ve 3.75 V nominal voltaja sahip
    • Toplam hücre ağırlığı; 165.12 kg (192 x 0.86 kg = 165.12 kg)
     

    2. Nesil bataryası

    • Toplam ağırlık; 305 kg
    • Toplam kapasite; 45.61 kWh
    • Kullanılabilir kapasite; 41 kWh
    • 192 hücre, her biri 63.35 Ah nominal kapasite ve 3.75 V nominal voltaja sahip
    • Toplam hücre ağırlığı; 180.12 kg
    • Geçtiğimiz sene LG Chem çalışanı ile konuştuğunu belirten editör yeni hücrelerin 63.35 Ah yerine 65 Ah olabileceğini ve böylelikle toplam kapasitenin de aslında 46.8 kWh olabileceğini belirtiyor.
     
    Sınırlı menziline rağmen Avrupa pazarında önemli satış rakamlarına ulaşan Zoe'nin bu yeni yükselen menziliyle nasıl bir satış çizgisi yakalacağı ise oldukça büyük merak konusu.
     
     







  • 400km menzil bile şuan için oldukça yeterli. Kim bir günde 100 km fazla yol yapıyor ki? Belki yılda 1 bilemedin 2 kez uzun yola çıkarsın. Onda da ya uçakla trenle git. Ya da normal otomobil kirala. Ya da Rotanın üzerinde dinlenme noktası belirle.
    Gelecek kesinlikle elektrikli araçlarda.

    İlkel yanmalı motorlar kadar ilkel bir teknoloji yok zaten. Yakıttaki enerjinin büyük bir kısmı ısı olarak dışarı atılıyor. Hiç verimli değil.
    Öyle bir şey yok.

    indüksiyon ocağı nedir bilir misin? O güçte bir aracı kablosuz olarak yerin altından şarj etmek için muazzam yoğun bir manyetik alan gerekir. Bu manyetik alanın gücü ile de bir otomobili eritebilirsin muhtemelen. En iyi ihtimalle araba içindeki canlılar buğulama olur.

    Yerin altına konulsa konulsa transformatör konulur o da elektrik şebekesi ile ilgilidir.

    Kendi ülkemizi o kadar aşağılıyorsunuz ki adamları ilahlaştırıyorsunuz artık.

    Öyle bir olay söz konusu değil uzun lafın kısası.
    10 yıl önce Almanya'da otoyolların altına kablosuz güç aktarım tesisatı çekildiği hakkında bazı duyumlar almıştım ! asıl önemli olan bu aslında ! çünkü bu şekilde şarj sıkıntısı olmadan uzun mesafelere ulaşım sorunu aşılmış olunuyor !

    daha biz yerli otomobil yapmazken !
    millet yerin dibine alt yapısını bile 10 yıl önceden döşemeye başlamış bile !
    Tebrikler, Renault. Tesla'nın neden otomobil piyasasında devrim yarattığını sizin gibi firmalar sayesinde daha iyi görebiliyoruz. Tesla'da zorunlu aylık pil kirası gibi saçmalıklar yok, aksine 8 sene boyunca pillerinin arkasında duruyorlar ve garanti veriyorlar. 40-50 sene sonra tüm dünyada fosil yakıtlı otomobiller ortadan kalktığında da Renault'u ve aynı yolun yolcusu firmaları böylesi müşteriyi yolma yöntemleriyle piyasada görmek isteriz, en kısa sürede batasınız diye...
  • Bu araç Türkiyeye geldi mi?

  • Demekki Tesla Zoe ye batarya saglasa 90Ps gücündeki motoru nedeniyle



    90kw batarya ile 800 100kw batarya ile 900km menzile ulaşıyor.



    Ve en önemlisi eğer Tesla Pilleri Çift katmanlı dizilimde üretebilirse ki Güvenlik sorunu nedeniyle şuan zor. 200kw batarya ile Zoe gibi araçlar



    1800km menzile ulaşıyor. Gelecek elektrikli araçlarda.

  • 400km menzil bile şuan için oldukça yeterli. Kim bir günde 100 km fazla yol yapıyor ki? Belki yılda 1 bilemedin 2 kez uzun yola çıkarsın. Onda da ya uçakla trenle git. Ya da normal otomobil kirala. Ya da Rotanın üzerinde dinlenme noktası belirle.
    Gelecek kesinlikle elektrikli araçlarda.

    İlkel yanmalı motorlar kadar ilkel bir teknoloji yok zaten. Yakıttaki enerjinin büyük bir kısmı ısı olarak dışarı atılıyor. Hiç verimli değil.
  • fiyatına baktım 66.500 tl diyor ayrıca pil kiralama vs bir hizmet içinde yıllık para alınıyor sanırım.

    kısacası aynı telefonlar gibi kendim evde veya işte takıp şarj etmedikten sonra bir espirisi yok.

    ayrıca menzil hala düşük bence min. 1000km olmalı ki anlamı olsun

  • Uretici samsung degilse sorun yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cihazın BIW ağırlığı 309 kg iken 305 kg pil ağırlığı neredeyse gövde ağırlığıyla eşdeğer. Haliyle bu araçlar ilerlerken enerjinin bir kısmını zaten pili taşıyarak harcıyor. Daha düşük ağırlıklı piller üretmek menzile + etki edecektir kesin...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • En uygun pil kiralama ücreti 3 ayda 1250km yılda toplam 5000km yaparsanız aylık 59 euro yani yaklaşık 200TL. Üstelik bu fiyat 4 sene kontrat imzalandığında geçerli. Bu şartlar altında elektrikli bir araç neden alayım ki...

    400 km menzilli Renault Zoe Z.E 40'ın batarya detayları ortaya çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ealtin -- 12 Ekim 2016; 13:05:30 >
  • 10 yıl önce Almanya'da otoyolların altına kablosuz güç aktarım tesisatı çekildiği hakkında bazı duyumlar almıştım ! asıl önemli olan bu aslında ! çünkü bu şekilde şarj sıkıntısı olmadan uzun mesafelere ulaşım sorunu aşılmış olunuyor !

    daha biz yerli otomobil yapmazken !
    millet yerin dibine alt yapısını bile 10 yıl önceden döşemeye başlamış bile !

  • ealtin E kullanıcısına yanıt
    Bu konuda şu an en mantıklı araç hybrid yaris . Enerjiyi kinetik olarak sağlıyor.
  • Pil kirası gibi bir saçmalık olmadan ülkemizde satışına başlarlarsa yollarda sıkça göreceğimizi düşündüğüm bir araç.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuhanXxX

    Demekki Tesla Zoe ye batarya saglasa 90Ps gücündeki motoru nedeniyle



    90kw batarya ile 800 100kw batarya ile 900km menzile ulaşıyor.



    Ve en önemlisi eğer Tesla Pilleri Çift katmanlı dizilimde üretebilirse ki Güvenlik sorunu nedeniyle şuan zor. 200kw batarya ile Zoe gibi araçlar



    1800km menzile ulaşıyor. Gelecek elektrikli araçlarda.

    Büyük ihtimalle batarya kapasitesi ile doğru orantılı olarak aracın toplam ağırlığı artacağından, menzil artsa dahi dediginiz şekilde katlanarak artmayacaktir.
    Ama geleceğin elektrikli araçlarda olduğu muhakkak.
    Geçişi hızlandıracak şey ise fosil yakıtların nadirlesmesi olacak.
    Teslanin parladığı ilk dönemde petrol varil fiyatı 100dolarin üzerinde idi.
    Tesla iyi bir strateji ile (superchargerlar) deposunu bedavaya doldurdugunuz araçlar vaad etti ve bunun karşılığını fazlası ile aldı.

    Elektrikli araclar petrol fiyatları artmaya başladıkça daha da rağbet görecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sariduru

    Pil kirası gibi bir saçmalık olmadan ülkemizde satışına başlarlarsa yollarda sıkça göreceğimizi düşündüğüm bir araç.

    3-5 yıl sonra pile eşşek yükü arabanın yarı bedeli kadar para verme saçmalığından kurtulmak yerine aylık olarak 60€ verip bu derde kafa yormaktan iyidir.
  • 1200 km isteyen yok bence. 400 km menzil bile gayet yeterli. Sadece önemli nokta şu. 400 km için bataryalar ne kadar süre şarj olacak. 1 saat istasyonda beklemek hem aşırı yoğunluk hem de insanlarda isteksizlik oluşturacaktır.

  • Ampera e belki Türkiye'de ilk yagınlaşan elektrikli araç olabilir.

  • Elektrikli araç gelişmelerini ilgi ve merakla takip ediyorum. Yalnız elektrikli araçlarda şöyle bir sorun var maalesef: Batarya kaç yıl veya kaç şarj dayanacak? Örneğin iki yıl sonra batarya kaç liraya yenilenecek? O durumda astarı yüzünü geçecek mi? Renault, bunu batarya kirasıyla aşmak istiyor ama bu durum bile bataryaya çok para dökmek gerektiğini değiştirmiyor.

  • menzil şuan için bile yeterli.

  • Menzil ve şarj süresi diye ağlayan arkadaşlar günde 1000 km yapıyor herhalde.

    İstasyon sayısı artınca uzun mesafeleri kat edebilmek de mümkün olacak haliyle.

    Hayır 1000 km boyunca hiç mola vermeyeceksiniz sanki.

    Şarj ile vakit kaybedemem diyor. Hayır vakitin hesabını yapıp otomobille gitmenin kafası nedir anlamıyorum. O zaman uçakla git.
  • Bence alışma süreci için bünyesinde hem elektrikli hemde dizel veya benzinli bir araba yapsalar daha iyi olacak !

  • 400km menzil sırf elektrik değil,her araç için bence ideal.zaten dinlenmeden 3 saatten fazla araç kullanılması sakıncalı.işte yakıt azaldıkça zorunlu mola verdiriyor.bence mantıklı olan bu.

    mesele doldurma süresi 15dk civarında olmalı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.