Şimdi Ara

4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (4 Mobil) - 1 Masaüstü4 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
47.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Yıllarca sedan araca binmiş biri olarak, pickup almayı düşünüyorum. Şehre bir saat mesafelik köyde ufak bir tarlam var.

    Pick up aldıktan sonra işe servisle gidip-geleceğim. Şehir içinde arasıra ufak tefek işlerimi halletmek için ve daha çok hafta sonları köyde tarlaya gidip gelmek için kullanacağım. Köyde tarlam ile yol arasındaki 2 km mesafeyi buğday tarlarının içinden geçmem gerekiyor, mevcut sedan aracım zorlanıyor doğal olarak.

    Bu bağlamda araç model seçiminden önce 4X4 e ihtiyacım olup olmadığını tespit etmeye çalışıyorum. Malum 4X4 nun hem alış maaliyeti yüksek hemde MTV vergisi yüksek.

    4X2 bir aracı hangi koşullara kadar işimi görür ? Hangi koşullarda kullanımlarda illaki 4X4 gereklidir.

    Sizden bu konudaki görüşlerinizi ihtiyacım var?

    Tşk







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    4x2 mi yoksa 4x4 mü?

    Araba satın alırken 4x2 ve 4x4 seçenekleri arasında kalmak yaygındır. Her iki sistemin de kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunur ve seçim yapmadan önce ihtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir.

    4x2 (İki Tekerlekten Çekiş)

    • Sadece iki tekerlek (genellikle ön tekerlekler) güce sahiptir.
    • Daha düşük maliyetlidir ve daha iyi yakıt verimliliği sağlar.
    • Asfalt ve hafif arazi koşullarında yeterlidir.

    4x4 (Dört Tekerlekten Çekiş)

    • Motor gücü dört tekerleğe eşit olarak dağıtılır.
    • Zorlu hava koşullarında, engebeli arazide ve arazi sürüşünde daha iyi yol tutuşu sağlar.
    • 4x2 sistemlerine göre daha pahalıdır ve yakıt verimliliği daha düşüktür.

    Seçim Kriterleri

    4x2 ve 4x4 arasındaki en iyi seçim, kullanım amacınıza bağlıdır. Çoğunlukla asfaltta şehir içi sürüş yapıyorsanız, 4x2 muhtemelen yeterli olacaktır. Ancak düzenli olarak zorlu hava koşullarına maruz kalıyorsanız, engebeli arazide sürüyorsanız veya arazi sürüşüne çıkmayı planlıyorsanız, 4x4 daha uygun olacaktır.

    Tucson 4x4 mü 4x2 mi?

    Hyundai Tucson hem 4x2 hem de 4x4 seçenekleriyle sunulmaktadır. 4x4 seçeneği, All-Wheel Drive (AWD) sistemiyle birlikte gelir ve zorlu sürüş koşullarında daha iyi yol tutuşu sağlar.

    Qashqai 4x4 mü 4x2 mi?

    Nissan Qashqai de hem 4x2 hem de 4x4 seçenekleriyle mevcuttur. 4x4 modeli, zorlu yol koşullarıyla başa çıkmak için tasarlanmış bir dört tekerlekten çekiş sistemine sahiptir.

    4x4 ile 4x2 Arasındaki Vergi Farkı

    Türkiye'de 4x4 araçlar, 4x2 araçlara göre daha yüksek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranına tabidir. Bu nedenle, 4x4 araçların satın alma maliyeti ve yıllık motorlu taşıtlar vergisi daha yüksek olacaktır.

    Sonuç olarak, 4x2 mi yoksa 4x4 mü seçimi, bireysel ihtiyaçlara ve bütçeye bağlıdır. Asfaltta şehir içi sürüş için 4x2 genellikle yeterlidir, ancak zorlu sürüş koşulları söz konusu olduğunda 4x4 daha uygun bir seçenek olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sedanla oradan geçebiliyorsanız 4x2 pickupla çok daha rahat geçersiniz extradan para vermeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    sedanla oradan geçebiliyorsanız 4x2 pickupla çok daha rahat geçersiniz extradan para vermeye gerek yok.
    İşin içine çamur girmediği sürece 2 çeker bahsettiğiniz alanda yeterli olacaktır ama pickup ile yağmurlu havalarda ortalama süratlerde güvenli seyredebilmbek adına da ön lastiklerin çekişine ihtiyaç duyulabilir. Özellikle araç yüksüzken yağmurlu havalarda ciddi anlamda sürat düşürmeniz gerekir 4x2'de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supraa

    İşin içine çamur girmediği sürece 2 çeker bahsettiğiniz alanda yeterli olacaktır ama pickup ile yağmurlu havalarda ortalama süratlerde güvenli seyredebilmbek adına da ön lastiklerin çekişine ihtiyaç duyulabilir. Özellikle araç yüksüzken yağmurlu havalarda ciddi anlamda sürat düşürmeniz gerekir 4x2'de.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supraa

    İşin içine çamur girmediği sürece 2 çeker bahsettiğiniz alanda yeterli olacaktır ama pickup ile yağmurlu havalarda ortalama süratlerde güvenli seyredebilmbek adına da ön lastiklerin çekişine ihtiyaç duyulabilir. Özellikle araç yüksüzken yağmurlu havalarda ciddi anlamda sürat düşürmeniz gerekir 4x2'de.

    Alıntıları Göster
    Dağ keçisi Broadway al bak keyfine :)

    İşin espirisi tabiiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: empire_loups

    Dağ keçisi Broadway al bak keyfine :)

    İşin espirisi tabiiki.

    Alıntıları Göster
    kilitli diferansiyel olan bir 4x2 fevkelade işinizi görür. uygun lastik olduktan sonra sıradan 4x4 lerden daha iyi gidebiliyor hem çamurda hem karda. çift kabin konusunda gücünüz yetebiliyorsa d-max limited tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askvesen

    kilitli diferansiyel olan bir 4x2 fevkelade işinizi görür. uygun lastik olduktan sonra sıradan 4x4 lerden daha iyi gidebiliyor hem çamurda hem karda. çift kabin konusunda gücünüz yetebiliyorsa d-max limited tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    4*2 ve 4*4 araçların MTV'leri arasında mevcut sistemde bir fark yoktur,önemli olan motor hacimleridir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Düz M4'mü yoksa M3 Pro mu?
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hebulut

    4*2 ve 4*4 araçların MTV'leri arasında mevcut sistemde bir fark yoktur,önemli olan motor hacimleridir.

    Alıntıları Göster
    MTV farkı yok. Ben her zaman 4 çekerden yanayım. Özellikle Pick-up gibi ağır araçlar için dört çeker olması çok önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    MTV farkı yok. Ben her zaman 4 çekerden yanayım. Özellikle Pick-up gibi ağır araçlar için dört çeker olması çok önemli.

    4x4 pick-up araçlar MTV ödenirken ''Arazi Aracı'' sınıfında değerlendiriliyor ve motor hacmine göre vergisi alınıyor.

    Bazı üreticiler 4x4 pick-up'ları ondan Türkiye'ye getirmiyor.Dediğiniz gibi olsa 4x2 pick-up satılmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    MTV farkı yok. Ben her zaman 4 çekerden yanayım. Özellikle Pick-up gibi ağır araçlar için dört çeker olması çok önemli.

    4x4 pick-up araçlar MTV ödenirken ''Arazi Aracı'' sınıfında değerlendiriliyor ve motor hacmine göre vergisi alınıyor.

    Bazı üreticiler 4x4 pick-up'ları ondan Türkiye'ye getirmiyor.Dediğiniz gibi olsa 4x2 pick-up satılmazdı.

    Alıntıları Göster
    4x2 gidebiliyorsa her türlü 4x2. Hem daha az yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    MTV farkı yok. Ben her zaman 4 çekerden yanayım. Özellikle Pick-up gibi ağır araçlar için dört çeker olması çok önemli.

    4x4 pick-up araçlar MTV ödenirken ''Arazi Aracı'' sınıfında değerlendiriliyor ve motor hacmine göre vergisi alınıyor.

    Bazı üreticiler 4x4 pick-up'ları ondan Türkiye'ye getirmiyor.Dediğiniz gibi olsa 4x2 pick-up satılmazdı.

    Alıntıları Göster
    taksiyle gidebildiğiniz bir yere 4x2 size yetecektir...

    4x4 ün kullanılması gereken yerler genelde çok! çamurlu veya karlı yollardır...

    4x2 nin gidemeyeceği yer yok gibi... Hele hele pickcup..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    taksiyle gidebildiğiniz bir yere 4x2 size yetecektir...

    4x4 ün kullanılması gereken yerler genelde çok! çamurlu veya karlı yollardır...

    4x2 nin gidemeyeceği yer yok gibi... Hele hele pickcup..

    Alıntıları Göster
    Kilitli diferansiyel hangi model 4 X2 pick up larda mevcuttur? 4 X 4 lerin çoğunda mevcut , ama 4 X2 lerin hangi modellerinde olduğunu bulamadım.

    Araştırmalarım sonucu Toyota Hilux almaya daha yakınım, ama 4X2 kilitli diferensiyel varmı web den anlayamadım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toprakates -- 14 Mart 2013; 17:00:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Kilitli diferansiyel hangi model 4 X2 pick up larda mevcuttur? 4 X 4 lerin çoğunda mevcut , ama 4 X2 lerin hangi modellerinde olduğunu bulamadım.

    Araştırmalarım sonucu Toyota Hilux almaya daha yakınım, ama 4X2 kilitli diferensiyel varmı web den anlayamadım?



    Emin olmamakla beraber isuzu d-max limited lerde var diye biliyorum fakat tekrar belirteyim emin değilim. diğer modeller hakkında bilgim yok. yinede ne net ve doğru bilgiyi bir isuzu yetkili servisi arayarak öğrenebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askvesen

    quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Kilitli diferansiyel hangi model 4 X2 pick up larda mevcuttur? 4 X 4 lerin çoğunda mevcut , ama 4 X2 lerin hangi modellerinde olduğunu bulamadım.

    Araştırmalarım sonucu Toyota Hilux almaya daha yakınım, ama 4X2 kilitli diferensiyel varmı web den anlayamadım?



    Emin olmamakla beraber isuzu d-max limited lerde var diye biliyorum fakat tekrar belirteyim emin değilim. diğer modeller hakkında bilgim yok. yinede ne net ve doğru bilgiyi bir isuzu yetkili servisi arayarak öğrenebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Genelde 4 X 4 modellerde var, hangi 4 X2 lerde arka differansiyel kiliti olduğunu bilen birisi yokmu?

    Mitsubishi I2000 nin 4 X4 var mesela. Isuzu D-max katalogunda 4 X4 içinde göremedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Genelde 4 X 4 modellerde var, hangi 4 X2 lerde arka differansiyel kiliti olduğunu bilen birisi yokmu?

    Mitsubishi I2000 nin 4 X4 var mesela. Isuzu D-max katalogunda 4 X4 içinde göremedim.

    Alıntıları Göster
    4x4 alsan bile sürekli 4x2 de kullanacaksınız aracı, çok çok bataklık cıvık çamurda ya da saplandığınızda 4x4 e geçiş yaparsınız onun dışında aracı hep 4x2 kullanacaksınız onun için 4x2 mantıklı...

    zaten yumuşak çamura yada karlı yerde aracın gövdesi oturdumu 4x4 bile fayda etmez mecburen çekici çağırıyorsun başıma çok geldi

    bu arada 4x4 arazi taşıt sınıfına girdiği için 4x2 ile arasında ciddi vergi farkı var diye biliyorum, 4x2 ler kamyonet sınıfına giriyorlar...benim bildiğim böyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    4x4 alsan bile sürekli 4x2 de kullanacaksınız aracı, çok çok bataklık cıvık çamurda ya da saplandığınızda 4x4 e geçiş yaparsınız onun dışında aracı hep 4x2 kullanacaksınız onun için 4x2 mantıklı...

    zaten yumuşak çamura yada karlı yerde aracın gövdesi oturdumu 4x4 bile fayda etmez mecburen çekici çağırıyorsun başıma çok geldi

    bu arada 4x4 arazi taşıt sınıfına girdiği için 4x2 ile arasında ciddi vergi farkı var diye biliyorum, 4x2 ler kamyonet sınıfına giriyorlar...benim bildiğim böyle...

    Alıntıları Göster
    Şirkette L200 4x4 - 4x2, D-Max 4x4 - 4x2, Ranger 4x4, BT50 4x4, HiLux 4x2 kullandım uzun sürelerle. Hem asfaltta, hem de arazide.

    4x2'lerin hiç birinde dif.kilidi yoktu.

    Çok kaygan, bataklık zeminlerde kullanmayacaksanız, ya da arazide çok dik yerlere tırmanmayacaksanız bence de 4x4 almanıza gerek yok.


    4x4'ün de çaresiz kaldığı yerler var. Örneğin aşağıda görülen, Batman dağbaşlarında Ranger ile yaşadığım macera. Arazide GPS ile bir nokta tespiti için görülen tepeden aşağı indim. Sonra geri çıkmaya çalıştım, olmadı, ilk okun sonundaki patinaj izlerini görüyorsunuz Yerler ıslak, ve çamur, kayalık bir zemindi o yamaç. Fakat taşlar da gevşekti, ondan tekerlerin altından kayalar yuvarlandıkça sürekli patinaja düştü, geri çıkamadı araç. O noktada yan dönüp sağa ya da sola paralel de gidemedim, çünkü yamaç bayağı dikti, devirme ihtimali yüksekti. Yukarı çıkamıyorum, aşağı ineyim bari dedim, aşağısı da tarla, çamur ve hazin son

    Sonrasında da land rover çıkarttı beni oradan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 15 Mart 2013; 15:00:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Şirkette L200 4x4 - 4x2, D-Max 4x4 - 4x2, Ranger 4x4, BT50 4x4, HiLux 4x2 kullandım uzun sürelerle. Hem asfaltta, hem de arazide.

    4x2'lerin hiç birinde dif.kilidi yoktu.

    Çok kaygan, bataklık zeminlerde kullanmayacaksanız, ya da arazide çok dik yerlere tırmanmayacaksanız bence de 4x4 almanıza gerek yok.


    4x4'ün de çaresiz kaldığı yerler var. Örneğin aşağıda görülen, Batman dağbaşlarında Ranger ile yaşadığım macera. Arazide GPS ile bir nokta tespiti için görülen tepeden aşağı indim. Sonra geri çıkmaya çalıştım, olmadı, ilk okun sonundaki patinaj izlerini görüyorsunuz Yerler ıslak, ve çamur, kayalık bir zemindi o yamaç. Fakat taşlar da gevşekti, ondan tekerlerin altından kayalar yuvarlandıkça sürekli patinaja düştü, geri çıkamadı araç. O noktada yan dönüp sağa ya da sola paralel de gidemedim, çünkü yamaç bayağı dikti, devirme ihtimali yüksekti. Yukarı çıkamıyorum, aşağı ineyim bari dedim, aşağısı da tarla, çamur ve hazin son

    Sonrasında da land rover çıkarttı beni oradan

    Alıntıları Göster
    Sayın rst78,

    Anladığım kadarıyla benim incelediğim modellerin hepsini kullanmışsınız. Benim bahsettiğim kullanım için en çok hangisi model 4 X2 yi tavsiye edersiniz.

    Sanırım 4 X 2 lerin hiç birinde kilitli diferensiyel yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Sayın rst78,

    Anladığım kadarıyla benim incelediğim modellerin hepsini kullanmışsınız. Benim bahsettiğim kullanım için en çok hangisi model 4 X2 yi tavsiye edersiniz.

    Sanırım 4 X 2 lerin hiç birinde kilitli diferensiyel yok.

    yaklaşık 3 yıldır 4X2 TATA XENON kullanıyorum 2011 model gayet verimli ve ekonomik bir araç 0 ve 2.el fiyatları da çok makul 2.elde prim yapmıyor ama kullanıcı için ideal düşük km.li uygun fiyatlı temiz 2.el alın birtane yıllarca güvenle kullanın. :)
     4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sa1970

    quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Sayın rst78,

    Anladığım kadarıyla benim incelediğim modellerin hepsini kullanmışsınız. Benim bahsettiğim kullanım için en çok hangisi model 4 X2 yi tavsiye edersiniz.

    Sanırım 4 X 2 lerin hiç birinde kilitli diferensiyel yok.

    yaklaşık 3 yıldır 4X2 TATA XENON kullanıyorum 2011 model gayet verimli ve ekonomik bir araç 0 ve 2.el fiyatları da çok makul 2.elde prim yapmıyor ama kullanıcı için ideal düşük km.li uygun fiyatlı temiz 2.el alın birtane yıllarca güvenle kullanın. :)
     4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ?

    1 sene geçmiş,sanırım aracı çoktan almıştır. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sa1970

    quote:

    Orijinalden alıntı: toprakates

    Sayın rst78,

    Anladığım kadarıyla benim incelediğim modellerin hepsini kullanmışsınız. Benim bahsettiğim kullanım için en çok hangisi model 4 X2 yi tavsiye edersiniz.

    Sanırım 4 X 2 lerin hiç birinde kilitli diferensiyel yok.

    yaklaşık 3 yıldır 4X2 TATA XENON kullanıyorum 2011 model gayet verimli ve ekonomik bir araç 0 ve 2.el fiyatları da çok makul 2.elde prim yapmıyor ama kullanıcı için ideal düşük km.li uygun fiyatlı temiz 2.el alın birtane yıllarca güvenle kullanın. :)
     4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ? 4X2 MI YOKSA 4X4 MÜ?

    Alıntıları Göster
    Bence iş lastikte bitiyor. Ama tabi 4X4 4X2den daha iyidir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.