|
4L Sistemi: Arazi Araçlarında Dört Teker Çekiş Sistemi
Arazi araçlarında kullanılan 4L sistemi, zorlu arazi koşullarında dört tekerleğe eşit güç dağıtarak aracın çekiş gücünü önemli ölçüde artıran bir dört tekerlekten çekiş sistemidir.
4L Ne Demektir?
"4L", "4 Low" (4 Düşük) anlamına gelir. Bu mod, aracın tekerleklerine daha fazla tork sağlamak için kullanılır ve bu da kaygan, engebeli veya eğimli zeminlerde daha iyi çekiş sağlar.
4H, 4L ve 2H Ne Demektir?
- 4H (4 Yüksek): Bu mod, iyi çekiş sağlayan normal sürüş koşulları için kullanılır.
- 4L (4 Düşük): Bu mod, zorlu arazi koşulları için daha fazla tork sağlar.
- 2H (2 Yüksek): Bu mod, yalnızca iki tekerlekten çekiş sağlar ve yalnızca kuru, düzgün yollarda kullanılmalıdır.
4H ve 4L Arasındaki Fark
4H ve 4L arasındaki temel fark, 4L'nin daha fazla tork sağlaması ve aracın zorlu arazi koşullarında daha iyi hareket etmesine olanak tanımasıdır. Ancak, 4L modu yalnızca düşük hızlarda kullanılırken, 4H modu hem düşük hem de yüksek hızlarda kullanılabilir.
Arazi Araçlarında 4L Ne Zaman Kullanılır?
4L modu aşağıdaki durumlarda kullanılmalıdır:
- Çamurlu, kumlu veya karlı zeminler
- Dik yokuşlar veya engebeli araziler
- Kaygan veya buzlu yollar
- Römork veya ağır yük çekme
4L Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- 4L moduna yalnızca düşük hızlarda (genellikle 40 km/sa'den daha düşük) geçin.
- Sert yüzeylerde 4L modunu kullanmaktan kaçının, çünkü bu aktarma organlarına zarar verebilir.
- 4L modunda dönüş yaparken dikkatli olun, çünkü bu, aracın dengesini bozabilir.