|
Ford Tourneo Custom otomatik vites yakıt tüketimi





-
-
Sanırım aynı soruları sahibinden üzerinden bana sormuştunuz. Aldığınız cevap tatmin etmedi galiba. Yakıt tüketimi duruma göre değişebilir ama MTV yi neden soruyorsunuz anlayamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redwhiteca -- 13 Şubat 2020; 5:11:53 > -
Yanit icin tesekkur ederim. Evet size de sormus olabilirim. ilan sitesinden 3 arkadasa mesaj ile sordum. genelde cvp vermiyorlar mesajlara diye.ama 3 arkadas da yazdi sagolsunlar. fakat gelen cevaplarin hepsi birbirinde farkli idi. yakit tuketimi ve vergide en dusuk yazanla en yuksek yazan arasnda %100e yakin fark cikti. mesela yakit icin 4.7 ile test ettim diyen de oldu 8 litre diyen de. fark cok. bir de forumdan yardim istemeyi dusundum. mesela uzun yol 8 litre ise su anki aracima kiyasla 2 kat fazla yakacak. karar verme icin aracin bana maaliyetinin ne olacagini bilmem gerek. tesekkur ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2018 makyajlı kasa titanium plus otomatik aracı 25.000 km kullandım ve yaklaşık olarak 2 ay önce sattım.
Öncelilkle şehir içinde ortalama bir akıcı trafikte 9.0 lt altına düşürmek imkansız. Araçta start/stop açıkken bu değerleri yakaladım. Start/stop kapalı iken 9.6 lt değerleri gördüm. Kullanımla alakalı da olabilir.
Şehir dışında ise aracın yakıtını etkileyen en büyük faktör rüzgar. Rüzgarı karşıdan veya yandan alırsanız çok net olarak 0.5 ile 1 lt arasında değişim oluyor.
Ortalama olarak tek depo ile 750 km yol yapıyor.
Tek depo ile 600km gittiğimde oldu,800km gittiğimde.
Benim aracım uzun tip servis dizilimi ve havalı süspansiyon opsiyonuna sahipti,bayide hazır olan ve güzel bir indirim ile almıştım.
Bu aracı kısa şasi,konferans dizilimi almak gerekli olduğu konusuna vardım. Servis dizilimi olan araçta bagaj yok ve en arka 3’lü koltuğu söküp öyle kullandım aldığım günden itibaren.
Uzun araç artık istanbul da çekilmiyor,park yeri oldukça sıkıntı çıkartıyor ki bu tip araçlara alışık olduğum halde yormaya başlamıştı. Bundan önce de Caravelle sahibiydim.
Sormak istediğiniz sorular olursa cevaplarım yine.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sayın cenktun34 teşekkür ederim yanıtınız için.
Ben küçük bir ilçede yaşıyorum. Uzun yola çıktığım zamanlar da geniş bir araca ihtiyaç duyuyorum.
Şehir içindeki yakıtını dert etmiyorum açıkçası şuan kullandığım otomobilde şehir içinde çok yakıyor zaten.
Yılda 15 bin km civarı, çoğunlukla uzun yol olmak üzere araç kullanıyorum. Uzun yolda da şuan 30-35 kuruş arası bir tüketime sahibim lpgli aracımla. Sadece daha geniş bir araç ihtiyacı nedeniyle değiştirmek istiyorum.
Siz sattığınızı yazmışsınız. Ama yine de tavsiye eder misiniz? Ya da farklı alternatifler mi araştırmalıyım sizce? -
Kelimesi kelimesine katılıyorum.2018 yeni kasa servis dizilimli titanyum otomatik vites havalı süspansiyon donanımlı halen kullanıyorum.Şehiriçi 9 lt altına düşürmek pek mümkün değil.Ekonomik yakıt tüketimi bu araçta en son düşünülebilecek şey.Araç zaten 2,5 ton.Geniş iç hacim, rahat kullanım gibi şeyler için tavsiye ederim.Ama ben de keşke konferans dizilimli koltuklu şeklinde alsaymışım.Bu konuda pişmanım.Bagajlık iş olunca problem oluyor.Yani yakıt sizin için öncelikliyse başka araç düşünün.Geri kalan hiçbirşeyde problem yok.quote:
Orijinalden alıntı: cenktun34
2018 makyajlı kasa titanium plus otomatik aracı 25.000 km kullandım ve yaklaşık olarak 2 ay önce sattım.
Öncelilkle şehir içinde ortalama bir akıcı trafikte 9.0 lt altına düşürmek imkansız. Araçta start/stop açıkken bu değerleri yakaladım. Start/stop kapalı iken 9.6 lt değerleri gördüm. Kullanımla alakalı da olabilir.
Şehir dışında ise aracın yakıtını etkileyen en büyük faktör rüzgar. Rüzgarı karşıdan veya yandan alırsanız çok net olarak 0.5 ile 1 lt arasında değişim oluyor.
Ortalama olarak tek depo ile 750 km yol yapıyor.
Tek depo ile 600km gittiğimde oldu,800km gittiğimde.
Benim aracım uzun tip servis dizilimi ve havalı süspansiyon opsiyonuna sahipti,bayide hazır olan ve güzel bir indirim ile almıştım.
Bu aracı kısa şasi,konferans dizilimi almak gerekli olduğu konusuna vardım. Servis dizilimi olan araçta bagaj yok ve en arka 3’lü koltuğu söküp öyle kullandım aldığım günden itibaren.
Uzun araç artık istanbul da çekilmiyor,park yeri oldukça sıkıntı çıkartıyor ki bu tip araçlara alışık olduğum halde yormaya başlamıştı. Bundan önce de Caravelle sahibiydim.
Sormak istediğiniz sorular olursa cevaplarım yine.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Geniş bir araç ihtiyacı varsa bunu hem hacim hemde bagaj olarak varsayıyorum.
Öncelikle bagajlı olan yani koltukları karşılıklı olan modele bakmanız. Park sorunuz yok ise de kesinlikle uzun tip tercih edin. Bu tip seçenekteki aracın tek kötü yanı ön yolcu koltuğunun ikili olması,sırt ayarı ve ileri geri ayarlaması olmuyor o koltukta. Bir şekilde temin edip mutlaka orjinal tekli koltuk ile değiştirmelisiniz. Servisler yardımcı oluyor bu konuda.
Bu araca bu fiyat skalasında alternatif olarak peugeot traveller var, kullanım olarak tourneo ya benzer,araç toplam boyda biraz daha alçak ve motor bir tık daha atik gibi.
Koltuk kalitesi,iç dizayn,malzeme kalitesi tourneo dan düşük. Buna artı olarak satışları da çok düşük olduğundan genel olarak uzun vadede 2.eli üzebilir.
Ben alırkende çok şüpheli almıştım,beklentim çok yüksek değildi açıkcası ama araç gerçekten beni şaşırttı ve beklemediğim şekilde memnun kaldım. Bu segment içerisinde tavsiye edebileceğim tek araç diyebilirim.
İmkan var ise titanium plus + havalı süspansiyon + bi xenonlu araç almaya çalışın.
Bu arada bakımları binek araçlara göre biraz fazla.
20.000km bakımına 2005 TL para ödedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hasan bey kaça verdiniz aracı? Şimdi ne almayı düşünüyorsunuz? Ben aracın bakımını 800 TL'ye yaptırdım. Yağı dışarıdan aldım 12 litre Castrol 0-30(wss-m2c950-a). 450 TL tuttu. 360 TL de servise verdim.(yetkili servis) oldukca makul fiyata halletmiş oldum. Hatta 2.5 lt yağ da elimde kaldı. Bu arada MTV makbuzuna da baktım tam olarak 576 TL ödemişim 2018 model için. Yakıt tüketimi ise 10.000 km ortalaması 7.8 Lt. Yol bilgisayarı biraz eksik gösteriyor. Düz hesap 8.5 lt tüketiyor benimki.Ama çok değişken. Mesela 100 km lik Beyşehir-Konya arasını 5.5 ile bile tamamladığım oldu.Ama şehir içi 9 lt.(Konya) -
Evet normal araçlara göre fazla yakıyor. Ama bu normal bir araç değil. Şimdiye kadar neden almadım diye hala kendime kızıyorum. İlla Ford olmasına gerek yok. Minibüs büyük rahatlık. Bir daha normal araç düşünmüyorum. Bu arada aracı 2 yetişkin ve 2 çocuk(1 ve 6 yaşında) kullanıyoruz. .şehir içinde de dışında da yok boyle bir rahatlık. Arka 2 sıra koltuğu söktüm, camper tarzı bişeyler yapmaya çalıştım. Hem devasa bi bagaj(yaklaşık 3000 Lt) hem de bir yatağım var. -
İlla o tarz araç bakıyosanız pejo veya citroen bakın az yaksın diyosanız 1.6 hdi ünite az yakar renault kango 1.5 dci de az yakar, fiat doblo ve ford tourneo çok yakar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Diğerlerinden ucuz olsun az yaksın derseniz dacia loganda olabilir görüntüsüde baya güzel bi jantla iyice güzelleşir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dacia logan değil lodgy olacaktı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu sıralar araç bakmıyorum, çok acil nakit ihtiyacım vardı 175 bin e sattım aracı.
Şimdilik yeni gelecek olan kuga yı bekliyorum. Hali hazırda zaten başka aracım da var. Tourneo biraz keyif içindi.
Bakımı oldukça uyguna getirmişsiniz. Belki illere göre farklı fiyat çekiyor olabilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaslar hepinize ayri ayri tesekkur ederim. Olumlu yorumlara istinaden almaya karar verdik. herkese iyi gunler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi aksamlar, siz havalı süspansiyon tavsiye etmişsiniz ancak kısa kasa 2. Elde bulmak zor. Arkada oturanlar için havalı suspansiyon olmasa da olur mu. Bir diğer konu kapılarda bir süre sonra gıcırtı olduğu söyleniyor sizde de oldumu, binekle karşılaştırırsak aracın gaz, fren direksiyon tepkisi nasıldır. -
Merhaba,
Havalı süspansiyon olsa bile bağımsız süspansiyon konforunu yinede veremiyor.
Mesela kasislerden hızlı geçtiğinizde araç sekerek geçiyor. Olması gerektiği gibi yavaş geçtiğiniz taktirde tıstıs geçiyor.
Makaslı olan modelde ister hızlı geç ister yavaş geç hep sekerek geçiyor. Araç bagaj dolu yüklü ise uzun yol konforu gerçekten çok etkiliyor keyifli oluyor. Aracın arkası otomatik olarak yükseliyor sanki yük yokmuş gibi.
Aracın arka kapılarda gıcırtı ve arka kısımda trim sesi malesef oluyor.
Direksiyon hissiyatı bilindik ford Keskin ve net. Yumuşak değil çok sertte değil,aynalara bakmazsanız büyük araç kullandığınızı anlamazsınız.
Gaz tepkisi atik,öyle nazlı nazlı hızlanmıyor,şanzımanın da artısı bunda büyük. Vites oranları çok uzun değil. Genel olarak düşük devirlerde ilerlemeyi seviyor.Gaza oturduğunuzda vites geçişleri hızlı ve net. Yine de hızlanma olarak 0-100 de çok başarılı değil gibi ancak 100-160 arası çok daha seri hissettiyor.
Fren konusunda boş ağırlı 2300kg olan bir araçtan bahsediyoruz,yakıtı yolcusu ile bu değerler 2700-2800kg kadar çıkabiliyor. Yeterlimi evet yeterli,bende tedirginlik yaratacak bir his uyandırmadı.
Aracın genel sürüşü olabildiğince otomobil gibi,kütle ve ağırlığını hissettirmiyor. Daha önce hiç bu tarz araç kullanmadıysanız eğer uzun yolda rüzgarlı bir günde otomobil gibi sürüş beklemeyin tabiki,çoğu zaman rüzgara direnmek sürücüyü yoruyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Cevap için teşekkürler. Verso, grand Picasso, grand scenicin Turkiyeye gelmemesi, 5008 in SUV olması sonrasında, geniş aileler için ekonomik tek seçenek bu araçlar.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Merhaba.
3 yıldır volvo s60 kullanıyorum ve çok memnunum aslında ama ailemiz için artıj genis arac arayışına girdik. Şu sıralar ford tourneo custom lara odaklandım .. Sizin gibi kullanıcı yorumları çok değerli oluyor fazla deneyimlerini aktaran kullanıcılara rastlayamadım bu araçla ilgili.
Müsadenizle Size bir iki soru sormak isterim
1. Gerçi sattığınızı söylemişiniz 25k kullanıp ancak vw caravelle xen ford tourneo custom e geçtiğinizi ve bu segmentte en iyisi olarak ford tiurne custom ı gördüğünüzü söylemişiniz. Bana çevremde herkes ford almamam gerektigini bağımsız süspansiyonlardan, malzeme kalitesi gibi yönlerden caravelle in daha üstün olduğunu aynı bütçelere sıfır km bir ford yerine ikinci el caravelle e yönelmem gerektiğini söylüyor.
Siz her 2 rakibi de kullanmış biri olarak neden arka süspansyon eksikliğine rağmen fordu 1. ilan ettiniz? Yolcularınız hangisinde daha rahat etmişti?
2. Titanyum plus yerine, titanyum + xenon + havalı susp. Kombinasyonu ile üzülür müyüm Sizce. (Titanyum plus bütcemi çok zorlayacak)
Eğer xahmet olmaz da yorum yaparsanız cok sevinirim, simdiden tesekkurler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: NevNiyaz
Merhaba.
3 yıldır volvo s60 kullanıyorum ve çok memnunum aslında ama ailemiz için artıj genis arac arayışına girdik. Şu sıralar ford tourneo custom lara odaklandım .. Sizin gibi kullanıcı yorumları çok değerli oluyor fazla deneyimlerini aktaran kullanıcılara rastlayamadım bu araçla ilgili.
Müsadenizle Size bir iki soru sormak isterim
1. Gerçi sattığınızı söylemişiniz 25k kullanıp ancak vw caravelle xen ford tourneo custom e geçtiğinizi ve bu segmentte en iyisi olarak ford tiurne custom ı gördüğünüzü söylemişiniz. Bana çevremde herkes ford almamam gerektigini bağımsız süspansiyonlardan, malzeme kalitesi gibi yönlerden caravelle in daha üstün olduğunu aynı bütçelere sıfır km bir ford yerine ikinci el caravelle e yönelmem gerektiğini söylüyor.
Siz her 2 rakibi de kullanmış biri olarak neden arka süspansyon eksikliğine rağmen fordu 1. ilan ettiniz? Yolcularınız hangisinde daha rahat etmişti?
2. Titanyum plus yerine, titanyum + xenon + havalı susp. Kombinasyonu ile üzülür müyüm Sizce. (Titanyum plus bütcemi çok zorlayacak)
Eğer xahmet olmaz da yorum yaparsanız cok sevinirim, simdiden tesekkurler.Özelden yazdım ama burdan da yazayım,farklı sorular olmuş.
Sürücü kapısını açtığınız andan itibaren bir kere kalite farkını(titanium plus) ortaya koyuyor araç. Kapı,ön göğüs,koltuk döşemesi gerçekten caravelleden çok fazla kaliteli. Şuan hali hazırda yenilenen 6.1 den bile kaliteli.
Diğer kıstas ise güvenlik konusu, evet yol tutuşu caravellenin biraz daha hafif olması ile daha iyi olabilir ancak euro-ncap kaza testlerinde 5 yıldız almış ilk araç diyebiliriz. Bununla birlikte sürücü ve yolcu yan hava yastıklarınında standart sunması artı.
Caravelle de ncap testi ve yan hava yastıkları yok.
Arka tara geçtiğimizde, yine standart çift sürgü kapı sürücü için oldukça önemli. Araca binerken bir şey koyacak olsanız veya montonuzu çıkarıp koymak isteseniz ta diğer tarafa dolanmanız gerekiyor ve can sıkıcı oluyor. Yolcu içinde bildiğimiz gibi alışkanlıklardan dolayı iyi oluyor. Bunlara artı olarak,koltukların sırt ayarının olması,her yerde usb güç çıkışı olması,bardak yerleri,saklama gözleri gibi özellikler hoş.
Caravelle de arkada yolcu için sunulan hiç birşey yok.
Bağımsız süspansiyon her zaman en iyisi seçenek ve öyle de olacaktır. Evet havalı süspansiyon güzel ancak araçta yolcu ve bagaj yüklüyken. Boşken pek sevimli değil ancak sadece bağımsız süspansiyon diye de caravelle tercih etmem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- mazot kokusu nasıl geçer
- 75 80 şanzıman yağı hangi araçlarda kullanılır
- manuel araba park halinde hangi viteste bırakılır
- egea bagaj su alıyor
- aliexpress bu ürün adresinize gönderilemiyor
- togg donanım özellikleri
- fiat egea 2022
- tesla batarya ömrü
- renault clio 2022 fiyat listesi
- bmw xm fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X