< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
5 ileri Arabaya 6 ileri Şanzıman Atınca Ruhsata İşletmek Gerekiyor mu
-
-
Ruhsatta sanzimanla ilgili bir yer mevcut degil ki, ne diye isleteceksin?
Otomatik olsaydı da manuel yapsaydin, gerekebilirdi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 17 Kasım 2022; 8:47:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayır hocam. Hatta o aracın aslında 5 ileri mi 6 ileri mi olduğunu bildiklerini bile sanmıyorum. Hatta biri çıkıp "Ya bunlarda 6 ileri yoktu" falan derse "Az sayıda varmış" dersiniz.
-
istersen 8 ileri tak kim anlayacak ayrıca Ruhsat aracın vites sayısı ile ilgilenmez.
-
Adamlar motor no okuyamıyor, hafif kusurla geçiriyor, seninkinin bir şeyini fark edeceklerini sanmıyorum. Motoru değiştirip, 2.0 yapsan bile hafif kusur yazacak kafadalar.
-
Kolay kolay fark edemezler. Vites topuzunda 6 ibaresi var ise muayene zamanı topuz kılıflarından takın bir tane ne olur ne olmaz.
-
Problem olacağını sanmıyorum vitese dikkat bile etmezler.
Nasıl yaptınız maliyeti ne kadar tuttu merak ettim.
Bende de 2007 model connect var 5 ileri vites çok kötü 2.000 devirde 80 km/h yapıyor.
6.vites olsa daha tatlı olurdu.
-
Bende merak ettim nasıl sonradan başka şanzıman taktın
-
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim eski 5 vites topuz sakladım duruyor muaynede ne olur ne olmaz diye onu takıp gidicem şanzımanlar zaten birebir aynı tespit etmeleri mümkün değil ben yasal olarak böyle birley varsa suç işlemiş olmak istemediğimden dolayı sormuştum ama önemli bir konu değil zaten
Şimdi bazı arkadaşlarımız nasıl taktın diye sormuşlar onlara yanıt vereyim
Fiatın 1.2 1.4 1.6 motor blokları aynı hatta 1.48v ve 1.4 16valf motor seçeneği var punto da o 1.4 16 valf olan motor seçeneği 6 ileri vitesli biz puntonun 1.4 16 valf 6 ileri şanzımanını kullandık birebir aynısı herşeyiyle eski şanzımanı indir yenisini koy hiçbir değişiklik yapmıyorsun
Connect ci arkadaşlardanda soran olmuş connect hakkında detaylı bilgiye sahip değilim ama benim yaptığım yoldan yürürsek
Fordun aracınızın model aralığında aracınızın üzerinde bulunan motora benzer tiplerde farklı model araçlarında 6 ileri varsa atıyorum focus ta bu sizin aracınıza uyma ihtinali var ilk bakıcanız yer volant ve priz direk ve bağlantıların uyumlu olup olmadığına ve sonrasında debriyaj merkezler takozların ve bağlantı vidalarının karşılayıp karşılamadığına bakılması gerekir bunuda çıkmadıları gezerek kendi şanzımanınız ile atmayı düşündüğünüz 6 ileri şanzımanı karşılaştırarak görebilirsiniz
Eğer 6 ileri şanzıman uyduramıuorsanız üzerindeki 5 ilerinin 5ci vites dişlisi değişerek 500 devir ile 1000 deviri geçeneyecek şekilde hızlandırabilirsiniz bunun diş sayıları bölünerek vites oranları bilgisayar ortamında önceden hesaplanır ve kaç devirde kaç km hız ile gidebileceğinizi dişlileri takmadan öğtenebilir ve ona göre uygun dişli takabilirsiniz
5 ci vites dişlisi değişmek kolay ve masrafsızdır tek sorun bu işten anlayan usta bulmak şanzımanı indirmeden sol teker sökülerek şanzımanın arka kapağını alıp kolayca 5ci vites dişlisi değişebilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
nasıl yaptığımı bir önceki mesajımda paylaştım maliyet 1000 tl işçilik 5000 şanzıman 6000 ne bitti eski şanzımanı vermedim 3 cü vitesinde sorun vardı zaten ona masraf etmek yerine değiştirmeyi uygun gördüğüm için 6 ileri denemek istemiştim eski şanzımanıda satarsam bana eski şanzımanı tamir ettirme masrafından bile uyguna gelmiş olucak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yasal olarak işletmene gerek yok hocam çünkü manuele manuel takmışsın istersen 12+2 rötardarlı tır vitesi tak :D şeyi merak ettim, 1.4 8v aracınızda 5 de 2000 ile kaç giderken şu an 6 da 2000 de kaç gidiyorsunuz? Bende de egea var 1.4, 6 da 2.000 devirde 77 yapıyor çok can sıkıcı :D
-
Atmosferik benzinli araçlar için 3000 devir 110 km/sa civarı normal kabul edilir. Egea tam 112 km/sa yapıyor. Çoğu atmosferik araç da benzer değerleri yapar. 1.6 Megane 3000 devirde 110 yapıyor mesela.
1.4 Egea zaten o viteste bile rampalarda bayıldığı için şanzımanı uzatmak çok iyi sonuç vermeyebilir. Zaten Egea'nın motoru sessiz olduğu için ben 125 km hızla 3250 devir civarı devirle giderken rahatsız olmamıştım.
-
Teşekkür ederim zaten uzatma düşüncem yok meraktan sorum :) evet 3.000 ile 110 civarı bir hız yapıyor dijital hız kadranım olmadığı için 77yi de incelemelerden gördüğüm için biliyorum :) fakat en azından bi 3.000 ile 120 yapmasını beklerdim. çünkü 2000 ile 77 yerine 85 gibi yapsa kullanış açısından daha keyifli bir hal alırdı çünkü şu an bile çoğu rampada 2 vites düşüyor araç o zaman da pek fark etmezdi ben 80-90lı hızlarda rampaya geldigimde 5e çektigimde pek fark hissetmiyorum düşmeden çıkmak için 4 e atmam illa ki gerekiyor.
-
Evet o kısım bana da tuhaf gelmişti. 5. Vites ile 6. Vites arasında pek bir çekiş farkı yok gibi. Ama 4. vitese çekince epey güzel çekiyor.
Şöyle bir detay vereyim hocam önceki araçlarımdan Volvo S40 2.0 motor 190 nm tork 136 beygir güce rağmen 3000 devirde 110 yapıyordu. 3000 devirde 120'yi sadece bazı Opel Vectra'larda falan gördüm onun dışında varsa yoksa 110-105 hatta 100. Daha güçsüz atmosferik motorlarda (1.4 77 Beygir Fiat motorları ve günceldeki 1.0 SCE Renault motorları) 3000 devirde 90 yapıyor. Egea'nın 110 yapması gayet makul bence.
-
Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Evet dediğiniz şekildeyse haklısınız. Bu konuda pek bilgiye sahip değilim 3000 devirde 90 ile gitmekte zulüm gibi olurmuş 2.800le 100 yapan aracım olduğu için şanslıyım sanırım :) Bir de 1.4 egeaları kötümserler..
-
2.0 motor 136 beygir arabada böyle gidiyordum. Bir de motor büyük ve eski teknoloji olduğu için Egea gibi rahatça 3000 devri geçip 120 ile gidemiyordum. Bağırıyordu. Kulaktan bir cruise control oluşmuştu.
-
bende accente takmak istiyorum 3500 devir 120 5. vites araç bağırıyor lpg var zaten 6 vites 3 bin devire gelirse tadından yenmez ekonomisi fena olur.
-
şuan son vites 3000 devirde kaç kmh çeviriyor
-
Atmosferikten ziyade atmosferik manueller sıkıntı. Mazda cx5 otomatik 6. vites 3bin yüksek rüzgar direncine rağmen 150 üzeri hızda gidiyor. Honda civic fd6 5ileri otomatik 3bin devirde 152ile gidiyor.
Subaru xv cvt 2200 devirde 120 ile gidiyor.
Otomatikler düşük devirde gidiyor ama manuelleri niye böyle yapıyorlar?
-
Otomatik vites vitesi kendisi düşürdüğü ve bunu da yüksek hızlarda pek hissettirmeden yaptığı için böyle. Dümdüz yolda 3000 devirle 150 km hız yapar bunda sorun yok. En ufak yokuş geldiğinde araç hızdan düşmeye başlar. İşte burada otomatik vites bir veya iki vites düşürerek aracın hızını korur. Hız sabitleyici açıksa hiç bir şey hissetmezsiniz bile. Ancak manuel viteste araç hız kaybettiğinde sizin müdahale etmeniz gerekir. Debriyaja basıp vitesi düşürüp devri artırmanız gerekir. Bu da her rampada vites düşürülmesi, hız sabitleyicinin kapanması, rampa sonunda tekrar vitesin 6'ya atılıp hız sabitleyicinin açılması gibi gereksiz bir iş çıkartır. 3000 devirde 110 km hız makul, en azından %5-6 rampalara kadar durumu kotarır. 3000 devirde 150 km hız ise en ufak rampada vites ister.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hayır hocam. Hatta o aracın aslında 5 ileri mi 6 ileri mi olduğunu bildiklerini bile sanmıyorum. Hatta biri çıkıp "Ya bunlarda 6 ileri yoktu" falan derse "Az sayıda varmış" dersiniz. |
Adamlar motor no okuyamıyor, hafif kusurla geçiriyor, seninkinin bir şeyini fark edeceklerini sanmıyorum. Motoru değiştirip, 2.0 yapsan bile hafif kusur yazacak kafadalar. |
Benzer içerikler
- parlatıcı ile cam silmek
- triger zinciri koparsa ne olur
- avans ayarı nedir
- far ayar vidası boşa dönüyor
- tampon boyama
- psa group
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X