Şimdi Ara

55D7000 samsung ekran değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
3.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar,

    Birkaç gün önce dile getirmiştim. Şimdi sizlerle süreci de paylaşma gereği duydum olası benzer bir durum olursa belki bu yazdıklarım size fikir verir. Süreci adım adım sizlere aktaracağım.

    Media Marktan 55 D 7000 serisi bir televizyon aldım. Belli bir miktar ücret vererek belki ihtiyacım olur düşüncesiyle GARANTİ ÖTESİ sözleşme yaparak +3 yıl daha cihazı garantiye aldım.

    Dünya kupası izlerken 2,5 yıllık tvde yeşil fonda sol kenarda dikine 3 adet siyah çizgi gördüm.

    Samsung garantisi 2 yıllık dolduğu için media marktan servis talep ettim.

    Servis geldi fotoğrafları çekti. Ekran değişim dedi.Üzerine basa basa bakalım media Markt bunu karşılayacak mı ? dedi

    4. gündeyim bakalım haber bekliyorum







  • genncayy kullanıcısına yanıt
    16 temmuzda yogun aramalarıma rağmen cevap aldım. Televizyon servis tarafından pert kaydı verildi. Media markt garantisinden faydalandığım için %60 satış bedelinden ödeme yapmayı uygun gördü. 4049 tlye aldığım televizyona 2400tl ödeme önerdiler.

    Kabul etmedim.Tamir ya da muadil ürün istediğimi dile getirdim. Süreç devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genncayy

    16 temmuzda yogun aramalarıma rağmen cevap aldım. Televizyon servis tarafından pert kaydı verildi. Media markt garantisinden faydalandığım için %60 satış bedelinden ödeme yapmayı uygun gördü. 4049 tlye aldığım televizyona 2400tl ödeme önerdiler.

    Kabul etmedim.Tamir ya da muadil ürün istediğimi dile getirdim. Süreç devam ediyor.

    Merak ettim bakalım ne olacak. Teknosada bu tip bir uygulama mevcut ama onlar kesinlikle değiştirmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ignatius

    quote:

    Orijinalden alıntı: genncayy

    16 temmuzda yogun aramalarıma rağmen cevap aldım. Televizyon servis tarafından pert kaydı verildi. Media markt garantisinden faydalandığım için %60 satış bedelinden ödeme yapmayı uygun gördü. 4049 tlye aldığım televizyona 2400tl ödeme önerdiler.

    Kabul etmedim.Tamir ya da muadil ürün istediğimi dile getirdim. Süreç devam ediyor.

    Merak ettim bakalım ne olacak. Teknosada bu tip bir uygulama mevcut ama onlar kesinlikle değiştirmiyor.

    Servisin tuttuğu rapora ulaştım 3150TL+KDV şeklinde bir ibare vardı. Sanırım 2400 tl neden verdikleri anlaşıldı. TÜKETİCİ KANUNU RESMİ GAZETEDE YAYIMLANAN DERKİ ;

    Tüketiciyle akdedilen sözleşmelerde yer alan haksız şartlar kesin olarak hükümsüzdür. Bunu ben demiyorum YASA diyor. Bana 2400 Tl yi dikte edemezsiniz dedim. Ertesi gün eve servis geldi televizyonu aldı gitti.

    FGC bilişim diye bir firma tamir için götürdü. Anlamadığım pert kararı çıkan televizyon şimdi korsan eller tarafından tamirde. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğim.

    Sıkıntılı bir süreç bizleri bekliyor.

    Ama öğrendiğim ve birçok vatandaşımızın öğrenmesi gereken TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA çıkartılan 6502 nolu kanun .




  • Bilgilendirme amaçlı olarak söylemem gerekirse media markt'ın anlaşmalı olduğu FGC bilişim televizyonumu tamir için götürdü.
    1 hafta sonra edindiğim bilgi panel değişecek denildi ne denli doğru kestiremedim ama beklemediyim.
  • Geçmiş olsun tam 1 ay olmuş hala çözümlenmemiş sorununuz.Gelişmeleri lütfen buradan yazmağa devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genncayy

    Bilgilendirme amaçlı olarak söylemem gerekirse media markt'ın anlaşmalı olduğu FGC bilişim televizyonumu tamir için götürdü.
    1 hafta sonra edindiğim bilgi panel değişecek denildi ne denli doğru kestiremedim ama beklemediyim.

    Ben hala takip ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ignatius kullanıcısına yanıt
    Takip eden arkadaşlar için bilgilendirmede bulunmak istedim.

    18Temmuzda FGC bilişim firması televizyonu evden aldı. Bugun görüştüm panel bekliyoruz denildi 1 hafta içinde panel değişimi yapılıp tarafınıza gönderilecek denildi. Beklemedeyiz...

    Saygılarımla
  • Bu Ek-Garanti veya Uzatılmış-Garanti v.s konularını geçmiş te(2/3 yıl evvel)çok tartışmıştık ve ben de o zaman bir "uyarı" yapmıştım,maalesef forum da bilenler değil de bilmeyenler ahkam
    kesince veya ömrün de 1 gün bile panel konusun da çalışmamış bazı tipler,ya muhalefet ettiler ya da saçma sapan şeyler yazdılar v.s

    1-Normal Üretici Garantisi tüm ülkeler de 12/24 aydır(USA/Canada/Japan da 12aydır>>24ay ek Garanti-ücretli oluyor=çoğu üreticiler de durum aynen budur

    2-"Üretici" Garantisi(örneğin TR için 24aydır)ve buna "MODÜL"(sizin panel dediğiniz eleman) değişimi DAHİLDİR!! 24ay lık süreç içinde matrix pert olursa;genel de yapılan;panel değişimidir(TV değişimi)
    veya stok da Modül varsa duruma göre TV değişimi yapılmayıp,Modül değişimi yapılmaktadır,para iadesi söz konusu değildir!(özel bir satış sözleşmesi yoka veya satıcı firma müşteri memnuniyeti
    kapsamına alırsa o zaman para iadesi söz konusu olur,ancak burada ilk yapılan işlem tamir(Modül değişimi) veya TV değişimidir ve aynı Seri den bir panel elde yoksa o zaman "muadil" panel verilir

    Dışar da bazı ülkeler de bunlar farklı işliyor ama TR de Garanti kapsmaın da ya Modül değişimi ya da Panel değişimi olmaktadır

    3-Sizin Ek/İlave v.s adı altında yaptırdığınız Garantiler,"full-kapsamlı" değildir(çoğu böyledir!) zaten sorun da işte buradan çıkıyor,vatandaş ek-garanti yaptım deyip,rahatım diyor ama olamıyor çünkü o
    garanti Modülü kapsamıyor ve yukarıdan okuduğum kadarıyla da MM de bu yola gitmiş veya Modülü hariç tutarak işlem yapmış sonra müşteri kabul etmeyince de tamir yoluna gidilmiş.....

    NOT;benim uyarım şudur;böyle ek garantiler de Modül değişimi(gerekiyorsa dolaylı oalrak da TV değişimi söz konusu olmuyor!!) çünkü o ek garanti bunu kapsamıyor!

    Neden kapsamıyor??? çok basit zaten bir paneld e ödediğiniz toplam bedel Modül+MARKA+"Risk"* bedeli içindir;panelin içindeki diğer Board/Elemanlar v.s dandik 3 kuruşluk Çin mal elemanlardır
    ve total panel maliyeti için de lafı bile geçmez en yüksek maliyet bedeli ise Modül dür=Marka+Risk bedeli ise serinin durumuna göre kafalarınca belirleniyor

    Sonuç olarak bu ek sigorta v.s hiç bir boka yaramıyor ve müşteri ile karşı taraf arasında da sorun çıkmasına sebeb olmaktadır!

    4-Tavsiyem;bu kabil Ek Garantilerin poliçe kapsamını iyi okuyun veya sorun karşı tarafa sizin tabirinizle Panel gümlerse(pert olursa) v.s durumun da bunu kapsıyormu diye!!

    Örneğin bildiğim kadarıyla Sony de kapsıyor(ilave ödeme yapıyorsunuz bunun için) bunlar o gördüğünüz bazı mağazaların kendi garantileri(bunlar biraz hikayeden garantilerdir)Modül konusun da
    kapsam dışı bırakabiliyorlar(bir de müşteri "yerse" taktiği de yapıyorlar)

    Ancak normal Sigorta Poliçesi kapsamında olursa o zaman Modül de giriyor garantiye,aksi halde girmiyor,zaten panel de maliyet tutan bir tek HW olarak Modül vardır,diğer tüm elemanlar yukarıda yazdım
    ucuz ve adı bile olmayan malzeme fiyatlarıdır!(özellikle LGE ve Samy en kalitesizidir) ancak günümüzde diğer 5 ana üreticide yaklaşık böyledir(ciddi kalitesiz hepsi de bir tek kısmen Tosh hariç)

    ++

    *Risk bedeli= panel maliyeti için de iki ana maliyet

    A-Modül
    B-MARKA

    C-tamir/değişim v.s durumların da heriflerin uğrayacağı zararlar=işte bunları da size ödetiyorlar!

    Bilginize++




  • albani kullanıcısına yanıt
    Albani merhabalar ,
    Öncelikle çok teşekkür ederim.geçmiş yıllardaki benzer problemli yazıları okudum.Hatta yazılarınızı okudum. İlginiz ve desteğiniz için ayrıca teşekkür ederim.
    MM ile imzaladığım GARANTİ ÖTESİ sözleşmede derki;

    MM GARANTİ ÖTESİ KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK OLAN ONARIMLARDA BİR ÜST LİMİT YOKTUR.ONARIMIN İMKANI OLMADIĞI DURUMLARDA MM VEYEA YETKİLENDİRDİĞİ SERVİS TARAFIINDAN TESPİT EDİLMESİ HALİNDE BU DURUM MÜŞTERİYE BİLDİRİLECEK VE SEÇİM HAKKI MM OLMAK ÜZERE CİHAZI MUADİLİ İLE DEĞİŞTİRECEK YADA MÜŞTERİNİN CİHAZ İÇİN ÖDEDİĞİ BEDEL BELLİ ORANDA ÖDENECEKTİR.1. yıl %60 2. yıl %50 3. yıl % 40

    YÜzde 60lık teklifi kabul etmedim. Şimdi panel değişimi yapılacak denildi.Garanti kapsamı devam edecek denildi ama SAMSUNG ÜZERİNDEN mi MM üzerinden mi onu konuşmadık.

    Bu noktada son olarak önereceğiniz birşey varmıdır ?
  • 1-Kloz daki belirttiğin(onların yazdıkları) "hikaye"!! hem ucu açık hem de işin olması gereken teknik sonucu değil!
    kısaca işin sonucuna inen kesin ifadeler yerine "yuvarlak" ifadeler vardır!

    2-"Panel" işi(PDP veya TFT-LCD) bazı özellikleri itibarıyla ne Arabaya benzer nede Ütü ye benzer veya Elektrik süpürgesine hiç benzemez;spesifik olarak "ÖZELLİKLE" panel işin de
    Modül ayrıca belirtilmedilir,şayet belirtilmiyorsa o iş sakat olur/oluyor!!

    Bunu yapanların zaten yeterli bilgileri olmadığı aşikar(işin teknik kısmı olarak)diğer yandan da işten "sıyrılma/yırtma" taktiği olarak,çeşitli ifadeler kullanılarak,hesap da bir garanti
    var olayı olur!

    3-Daha önce yazdığım gibi spesifik olarak her şeyi kapsayan,kloz/klozlar olmalıdır,bunların da Primleri daha yüksek oluyor ancak devirip paneli dağıtsan bile ve düşmüş olsa bile
    veya benzer kırılmalar durumun da bu Sigorta poliçeleri mucibi bu kabil "kullanıcı hataları DAHİL" dahi kapsama giriyor!

    Benim bildiğim Sony den bazı kişiler bu kapsam da,sorunsuz TV değişimi veya muadile geçiş veya fark vererek bir seriye geçiş yapmışlardır!



    4-Sonuç olarak bu mağazaların "osuruktan"(bazıları/çoğu da artı ücretlidir)garantileri hikaye oluyor,çünkü bir panelin kalbi de beyni de v.s herşeyi Modül dür ve bu Modül garantiye girmiyorsa
    o poliçe zaten bir panel garanti güvencesi olamazki

    Diğer yandan Samy D7x eski bir seridir,bunun o günkü Modülü de ellerin de olmayabilir(KORE den)sanırım başka bir Modül takacaklardır!
    Uyumlu bir çok Modül olur tabiki ama kalite ve bazı referansları itibarıyla o senin Modül gibi olmaz/olmayabilir; zaten bunu hemen anlarsın,eve gelince görüntüler o gizinin bildiği gibi değilse
    belliki farklı bir Modül takılmıştır!(LGE ve Samy de bunlar normaldir,ancak bu herifler o Modülü ne zaman getirip değiştirirler orasını bilemem zira bazen bir kaç sallarlar;parça gelecek diye!

    5-Ana Üretici Garantisi 24 aydır TR için;örneğin senin Garantin de bittiği için;ancak elindeki artı Garanti devam edecektir!

    Diğer taraf dan Panelin Garanti başlangıcı,ilk aldığın ve Fatura tarihi(Kurulum tarihi de olabilir) itibarıyla başlar!! ve 24 ay bittimi Üreticinin ücretsiz bir uygulaması olamaz!
    ücretli bakım/tamir v.s tabiki olacaktır!

    Bu durum da,senin elindeki artı yaptırdığın garanti ise bitiş tarihine kadar da geçerlidir,bu da doldumu ve bir daha Modül hatası çıkarsa o zaman paneli kaldır çöpe at oluyor Türkçe ifadesiyle

    Saygılar

    CAN




  • ilgi ve alakan icin tesekkur ederim.bilgi paylasimin icin da saolasin.gelen tvde goruntu kalitesini teste tabi tutma yada paneli teste tabi tutma adina verebilecegin bir tuyon varmi .Modul ya da panel ile ilgili olarak
    Saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 kasim 2009daki bi yazini okudum bu panellerle alakali bugun benim basima gelen ve bircok insaninda basina gelmis olan olaylari yasanacaklari harfi harfine yazmissin . Bircok forum yorumlarin yardimlarinda cabasi valla helal olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albani kullanıcısına yanıt
    can bey birde kısa birşey sorsam belki bilginiz vardır.
    29 ağustosta tam 30 iş günü olacak ..eğer tv getirmezlerse herhangibir yaptırım olur mu ?

    Ürünün değişimi vs
  • Kardeşim sen bana tlf la ulaş öyle görüşelim ok+
  • Evet uzun uğraşlar ve karşı tarafı artık yoğun kalayladıktan sonra tabikide uslubumu bozmadan televizyon geldi ; fakat artık benim gündüz ve gece LED farlı bir 55D7000 im var.Albani üstada fotoyu gönderemedim ama belki buradan ulaşır.

    Alt taraftakı led şıklar dikkat çekmeyecek gibi değil
     55D7000 samsung ekran değişimi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.