|
Bildirim
Bıktım şu haraç kesen vergi sisteminden. Ne bu ya togg satsın diye %50vergi kime cezasınıs siz ya. Yeter bu zulüm 20senedir yetti ya. 1araba alırken 2 tane de bunlara almak tam bir zulümdür. Almanya bizi kıskanıyormuş kafaya bak. Adamlar insan gibi yaşıyor biz insanlığı unuttuk. Dolar 4.5tl falan olsa vergi adam gibi olsa 200 250 olacak arabalara milyon veriyoruz ya. Yeter bi gidin artık...
|
Maalesef çıkarımınız hatalı.
İnsanların bu konuda yanılmasının sebebi bataryaların ne kadar güçlü olduğunu hesaplamamaları ve elektrikli araçta klima sisteminin içten yanmalılar gibi çalıştığını düşünmeleri. Klasik kurşun asit akü dahi 1.2 KW enerji tutar. Bu eğer imkanınız olsa 500 Watt gücündeki bir ısıtıcıyı neredeyse 2,5 saat çalıştırmaya yeter. Elektrikli bir araçtaki 50 KW bataryanın (ki haberdeki araç 72 KW) yarısının dolu olduğunu düşünsek bile 25 KW enerji aracın 500 Watt harcayan klimasının tam 50 saat boyunca çalışabilmesi anlamına gelir. Elektrikli araçlarda klimayı çalıştırmak için motoru çalıştırmanız gerekmez, yani araç başka hiçbir şeye enerji harcamadan sadece klimayı çalıştırabilir. Düşünün, 2 tonluk aracı saatler boyunca 120 km hız ile itebilen bir enerjiden bahsediyoruz. Böyle bir enerji orta halli bir klimayı günler boyunca çalıştırabilir. Bir de üstüne yerinizde dururken klimayı çalıştırdığınızda ister istemez o egzos dumanı ve yakıttan kaynaklı zehirli gazlar da aracınızın içine giriyor, elektriklide önünüzdeki araç size doğru egzos püskürtmezse böyle bir probleminiz bulunmuyor. Arkanızdakini de zehirlemiyorsunuz. Yarım saatte bir "acaba kar fırtınası egzosu tıkıyor mu" diye araçtan inip kontrol etme zorunluluğu da bulunmuyor. Ayrıca içten yanmalı motorların ısı değil hareket üretmek üzere tasarlandığını ve ısı üretmekte ne kadar verimsiz olduklarını da hatırlamak gerek. |
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 8 Mart 2023; 17:40:41 > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
|
|