Şimdi Ara

5w 30 yağ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
35.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet değerli arkadaşlar
    öncelikle mutlu yıllar

    şimdi size bir soru soracağım. lütfen bilgili arkadaşlarım görüşlerini belirtsinler....

    bende vectra c 1.6 var. bildiğiniz gibi bu arabalar kronik olarak yağ eksiltme hastalığına sahipler... kullanma kılavuzunda 1000 kmde ortalama 0.6 lt eksilebilir diyor... benimki ise 2500 kmde yağ lambasını yaktırıyor... yağ lambasının yanması demek 1 litre yağ azaltma var demek oluyor... neyse...

    şimdi opel yetkili servisleri 10w 40 gm yağ koyuyorlar...
    özel servislerde bu konuda hemfikirler... bazılarıda magnatec öneriyorlar... ama 10w 40 konusunda ısrar var genelde...

    vauxhall sitesinde ise benzinli vectralara 5w 30 konmalı deniyor... aynı şekildewww.opel.de sitesindede benzer öneri mevcut...

    bende hep 10w 40 kullandım... yeri geldi magnatec yeri geldi gm yeri geldi mobil 1 yeri geldi bp visco koydum... ama hiç 5w 30 koymadım...

    şimdi 5w 30 koymak istiyorum ama bu duurmda mevcut yağ tuketimi iyice artacak gibi geliyor bana ama...

    yorumlarınızı bekliyorum...







  • bencede artar 5w 30 yag sadece bizim araclara ford araclara konuluyor yag eksilmesi bencede artar 5w 30 la sizizn aracta yinede ustalara sormak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    bencede artar 5w 30 yag sadece bizim araclara ford araclara konuluyor yag eksilmesi bencede artar 5w 30 la sizizn aracta yinede ustalara sormak lazım.
    Aracınız yağ eksilttiği için 5w30 çok ince olduğundan çok çabuk yağ eksiltir...GM 10w40 yarı sentetik yağdır ve aracınızın ihtiyacı olan özellikleri barındırır.. 5w30 ise tam sentetiktir daha uzun ömürlüdür fakat yağ eksilten araçlarda sıkıntılıdır. bu yağlar daha çok turbo şarjlı dizeller için olmazsa olmazdır...Kısacası gereksiz yere fazla para vermenize gerek yok, GM 10w40 idealdir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schu-mi

    Aracınız yağ eksilttiği için 5w30 çok ince olduğundan çok çabuk yağ eksiltir...GM 10w40 yarı sentetik yağdır ve aracınızın ihtiyacı olan özellikleri barındırır.. 5w30 ise tam sentetiktir daha uzun ömürlüdür fakat yağ eksilten araçlarda sıkıntılıdır. bu yağlar daha çok turbo şarjlı dizeller için olmazsa olmazdır...Kısacası gereksiz yere fazla para vermenize gerek yok, GM 10w40 idealdir...

    Alıntıları Göster
    o zaman soruma şu şıkları ekleyeyim;

    0 w 30 ?

    10 w 60 ?




  • 5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.


    e ozaman ben şunu anlıyorum sizden; madem 10w40 ile yağ eksilten bir aracın var. 5w30 tezat olacak diyorsunuz... doğrumu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.


    e ozaman ben şunu anlıyorum sizden; madem 10w40 ile yağ eksilten bir aracın var. 5w30 tezat olacak diyorsunuz... doğrumu ?

    Alıntıları Göster
    15w40 yağ kullanırsanız yağ eksiltme azalabilir belki çünkü diğerlerine göre biraz daha kalındır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hondalara 0w/20 yağ kullanımı
    11 yıl önce açıldı
    Yağ Değişimi Ve 10/60 Yağ
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.


    e ozaman ben şunu anlıyorum sizden; madem 10w40 ile yağ eksilten bir aracın var. 5w30 tezat olacak diyorsunuz... doğrumu ?


    Doğrudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bazinga33

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.


    e ozaman ben şunu anlıyorum sizden; madem 10w40 ile yağ eksilten bir aracın var. 5w30 tezat olacak diyorsunuz... doğrumu ?


    Doğrudur

    Alıntıları Göster
    peki 10w 60 hakkında bir fikri olan varmı?

    10w40 yerine 10w 60 a dönsekmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    peki 10w 60 hakkında bir fikri olan varmı?

    10w40 yerine 10w 60 a dönsekmi?

    Alıntıları Göster
    Castrol'ün 10W-60 yağında yüksek performanslı araçlar için deniyor, fakat mobil'in 10W-60 'ında "özellikle yüksek km'li araçlar için deniyor ve yağ eksiltmeyi azaltan-önleyen conta türü özel katkılar içerdiği yazıyor, mobil 10W-60 kullanmanız uygun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Castrol'ün 10W-60 yağında yüksek performanslı araçlar için deniyor, fakat mobil'in 10W-60 'ında "özellikle yüksek km'li araçlar için deniyor ve yağ eksiltmeyi azaltan-önleyen conta türü özel katkılar içerdiği yazıyor, mobil 10W-60 kullanmanız uygun.

    Alıntıları Göster
    5w30 ince bir yağ eksiltme iyice artabilir ama 5w30 koyarsanız diğer yağla arasında çok fark görürsünüz ses azalır performans artar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.

    Megane II 'lerde 5w30 yağ kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimiye

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    5w30 Ford marka araçların standart yağıdır, başka markalanın bu yağı kullandığını duymadım. Ford marka araçlarda yağ kullanımı 5w30, arabanın yaşı ve kilometresi ilerledikçe 5w40, daha sonra da 10w40 sırasında kullanılır.
    Buradan çıkaracağımız şu olmalıdır, 10w40 nolu yağ, eksiltme sorunlarına 5w30, 5w40 a göre daha iyi gelmektedir.

    Megane II 'lerde 5w30 yağ kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    Gedizler opel servisi vectra c'ye 0w-40 mobil 1 kullanıyor

    Ailede var vectra c 1,6 mobil 0w-40 ile yağ eksiltme filan yok,sizin araçta bir sorun olabilir mi? Ya da aracı yüksek performanslı mı kullanıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Gedizler opel servisi vectra c'ye 0w-40 mobil 1 kullanıyor

    Ailede var vectra c 1,6 mobil 0w-40 ile yağ eksiltme filan yok,sizin araçta bir sorun olabilir mi? Ya da aracı yüksek performanslı mı kullanıyorsunuz?


    yok gayet normal kullanıyorum. zannımca kullandığım yağı tam sentetik yaparsam mesela
    0w30
    5w30
    0w40
    gibi

    bende yağ eksiltme olayının olmayacağını zannediyorum.

    nedeni=
    daha iyi yağlama ile aşınma azalacak
    yağın ömrü 2-3 kat daha fazla
    yukselecek olan kaynama noktası seviyesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Gedizler opel servisi vectra c'ye 0w-40 mobil 1 kullanıyor

    Ailede var vectra c 1,6 mobil 0w-40 ile yağ eksiltme filan yok,sizin araçta bir sorun olabilir mi? Ya da aracı yüksek performanslı mı kullanıyorsunuz?


    yok gayet normal kullanıyorum. zannımca kullandığım yağı tam sentetik yaparsam mesela
    0w30
    5w30
    0w40
    gibi

    bende yağ eksiltme olayının olmayacağını zannediyorum.

    nedeni=
    daha iyi yağlama ile aşınma azalacak
    yağın ömrü 2-3 kat daha fazla
    yukselecek olan kaynama noktası seviyesi

    Alıntıları Göster
    Ömür hakkında; yetkili servis 15000km'de 0w-40 yağı değişiriyor,bizdeki 19000 km yaptı,yağa baktım katran gibi,değiştirdik yağı.

    Bildigim kadarıyla 5-30 tam sentetik yağ yok,

    Bildiigm tam sentetikler de; castrol 5-40,mobil 1 0w-40




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    Ömür hakkında; yetkili servis 15000km'de 0w-40 yağı değişiriyor,bizdeki 19000 km yaptı,yağa baktım katran gibi,değiştirdik yağı.

    Bildigim kadarıyla 5-30 tam sentetik yağ yok,

    Bildiigm tam sentetikler de; castrol 5-40,mobil 1 0w-40

    Alıntıları Göster
    10w-40 castrol için;

    parlama noktası ; 208 santigrat
    Viskozite @ 40 ºC ; 103
    Viskozite @ 100 ºC ; 15


    0w-40 mobil için;

    Parlama Noktası, 230 santigrat
    Viskozite @ 40 ºC ; 78.3
    Viskozite @ 100 ºC ; 14

    Buradan benim anladıgım 0-40'ın ısınma anında(40 santigrat) daha akışkan oldugu,ve motor için daha sağlıklı yağlama yapabildiğidir.

    Isınmış motor 90 derece civarında olur dersek bu derecelerdeki akışkanlıklar %6 mobil 0w-40 lehine,ne kadar etkilidir bilemem.

    Yerinizde olsam yetkili servise kontrol ettirirdim aracı, 2500km'de 1 litre yakıyorsa 10000 km'de 4 litre demek

    Bir de yağ koyarken max çizgisine kadar doldurmanıza ragmen???(max'a kadar doldurmadıysanız belirtiniz) 2500 km sonucu 1 litre gitmişse bence sorun var.

    (Vectra c 1,6 'ya yağ filtresi değişimiyle 3,6 litre yağ konuluyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 4 Ocak 2010; 13:47:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tubul

    10w-40 castrol için;

    parlama noktası ; 208 santigrat
    Viskozite @ 40 ºC ; 103
    Viskozite @ 100 ºC ; 15


    0w-40 mobil için;

    Parlama Noktası, 230 santigrat
    Viskozite @ 40 ºC ; 78.3
    Viskozite @ 100 ºC ; 14

    Buradan benim anladıgım 0-40'ın ısınma anında(40 santigrat) daha akışkan oldugu,ve motor için daha sağlıklı yağlama yapabildiğidir.

    Isınmış motor 90 derece civarında olur dersek bu derecelerdeki akışkanlıklar %6 mobil 0w-40 lehine,ne kadar etkilidir bilemem.

    Yerinizde olsam yetkili servise kontrol ettirirdim aracı, 2500km'de 1 litre yakıyorsa 10000 km'de 4 litre demek

    Bir de yağ koyarken max çizgisine kadar doldurmanıza ragmen???(max'a kadar doldurmadıysanız belirtiniz) 2500 km sonucu 1 litre gitmişse bence sorun var.

    (Vectra c 1,6 'ya yağ filtresi değişimiyle 3,6 litre yağ konuluyor)

    Alıntıları Göster
    evet yağ eksiltme sorunu artarak devam ediyor.

    devamlı 10 40 kullandığım motor yağımı opelin resmen önerdiği 5w30 shell helix ultra ile 1500 km önce değiştirmiştim.

    10 40 ile 2500 km de bir yanan yağ lambası bu sefer 1500 km sonra yandı.

    yani 1500 km de yaklaşık 600 gr yağ uçtu gitti...

    ne yapmalı? bu soruyu bir kaç kişiye sordum cevapları ise çok farklı oldu, aşağıya yazayım.

    -yetkili servis; 3000 km boyunca aracı takip edeceğiz. 1000 km de yarım litreden fazla değil ise öyle devam edeceksiniz. yok eğer değilse tum motoru sökmemiz ve enjektörlerde dahil herşeyini kontorl etmemiz lazım.

    -bir opel ustası; bu kroniktir. normalde 4000-5000 kmde bir lambanın yanması gerekir. seninki biraz erken yanıyor.bunca zaman 10 40 koyman yuzunden olmuş. 5 30 a dönmen iyi olmuş. şimdi bor power al ve yağı değiştiriken ekleyelim. bir iki değişimden sonra tekrar 4-5 bin kmde bir lamba yanacak. eğer bu da işe yaramazsa pistonlarda ve honlama deliklerinde bir revizyon yapacağız. yani bir nevi rektefiye. çünkü bu motorların piston-honlama dengelerinde genel bir problem var ama opel bunu bildiği halde kabul etmiyor (2003-2004 ve bazı 2005 1.6 motorlu vectra c ler içinmiş)

    -diğer bir opel ustası; 4-5 bin kmde bir lamba yanar bu normaldir. ama 1500 falan olmamalı. 2500 de olmamalı. senin motorun kapağını açmamzı lazım ancak ozaman anlarız. ama bilki motor kapağını açmak baya bi iş değil uzun ve detaylı bir iştir. kapak taşlama conta triger vs elden geçecek.

    -bir mercedes ustası; sübap lastiği %90 sekman %10. başka bir ihtimal vermedi.

    -bir dizelci usta: senin araba kesin hararet yapmış ve sekmanları kaynatmıştır. (valla hararet yapmadı dedim ama inanmadı)

    -internette ise net bir bilgi yok....


    bana en mantıklısı bor power koy bi deneyelim diyen usta oldu. shell 5 30 a devam edeceğim bor power ile beraber...
    ayrıca shell yağ toptancısında karşılaştığım bir shell yağ mümessili vectra 1.6 c lere sadece shell heliz ultra 5 30 konması gerektiğini farklı bir yağ konarsa sekmanların bazı ayarlarının bozulduğunu belirtmişti...

    ilave bir görüşü olan varmdıır arkadaşlar????????????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    evet yağ eksiltme sorunu artarak devam ediyor.

    devamlı 10 40 kullandığım motor yağımı opelin resmen önerdiği 5w30 shell helix ultra ile 1500 km önce değiştirmiştim.

    10 40 ile 2500 km de bir yanan yağ lambası bu sefer 1500 km sonra yandı.

    yani 1500 km de yaklaşık 600 gr yağ uçtu gitti...

    ne yapmalı? bu soruyu bir kaç kişiye sordum cevapları ise çok farklı oldu, aşağıya yazayım.

    -yetkili servis; 3000 km boyunca aracı takip edeceğiz. 1000 km de yarım litreden fazla değil ise öyle devam edeceksiniz. yok eğer değilse tum motoru sökmemiz ve enjektörlerde dahil herşeyini kontorl etmemiz lazım.

    -bir opel ustası; bu kroniktir. normalde 4000-5000 kmde bir lambanın yanması gerekir. seninki biraz erken yanıyor.bunca zaman 10 40 koyman yuzunden olmuş. 5 30 a dönmen iyi olmuş. şimdi bor power al ve yağı değiştiriken ekleyelim. bir iki değişimden sonra tekrar 4-5 bin kmde bir lamba yanacak. eğer bu da işe yaramazsa pistonlarda ve honlama deliklerinde bir revizyon yapacağız. yani bir nevi rektefiye. çünkü bu motorların piston-honlama dengelerinde genel bir problem var ama opel bunu bildiği halde kabul etmiyor (2003-2004 ve bazı 2005 1.6 motorlu vectra c ler içinmiş)

    -diğer bir opel ustası; 4-5 bin kmde bir lamba yanar bu normaldir. ama 1500 falan olmamalı. 2500 de olmamalı. senin motorun kapağını açmamzı lazım ancak ozaman anlarız. ama bilki motor kapağını açmak baya bi iş değil uzun ve detaylı bir iştir. kapak taşlama conta triger vs elden geçecek.

    -bir mercedes ustası; sübap lastiği %90 sekman %10. başka bir ihtimal vermedi.

    -bir dizelci usta: senin araba kesin hararet yapmış ve sekmanları kaynatmıştır. (valla hararet yapmadı dedim ama inanmadı)

    -internette ise net bir bilgi yok....


    bana en mantıklısı bor power koy bi deneyelim diyen usta oldu. shell 5 30 a devam edeceğim bor power ile beraber...
    ayrıca shell yağ toptancısında karşılaştığım bir shell yağ mümessili vectra 1.6 c lere sadece shell heliz ultra 5 30 konması gerektiğini farklı bir yağ konarsa sekmanların bazı ayarlarının bozulduğunu belirtmişti...

    ilave bir görüşü olan varmdıır arkadaşlar????????????

    Alıntıları Göster
    zamanında alfa romeo lar aşırı yağ yakardı. 10w60 selenia racing yağ ile bunun önüne geçtiler. hala da 10w60 kullanıyorlar. ancak fiyatı biraz pahalıydı sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    zamanında alfa romeo lar aşırı yağ yakardı. 10w60 selenia racing yağ ile bunun önüne geçtiler. hala da 10w60 kullanıyorlar. ancak fiyatı biraz pahalıydı sanırım.

    Alıntıları Göster
    Uzun km'deki veya yağ eksilten bir araca yağ eksiltmeyi önlemek ve üstün koruma sağlamak için mobil1 10w-60'ı öneririm. Yüksek KM'li Vectra C'lerde daha önce de kullandık. Sonuç başarılı.

    Kalın yağ tavsiye etmem. Durumu hepten bozabilir. İnce yağ ise yak eksiltmesini artırabilir. En ideali 10w-60 gibi tam da böyle durumlara uygun viskozitedir.

    http://www.mobil1.com.tr/cms/Mobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx

    quote:

    Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.

    * Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
    * Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
    * Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir


    Bu da teknik değerler tablosu;
    http://www.mobil.com/Turkey-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Extended_Life_10W-60.asp

    10w-60 yağ tam sentetiktir ve biraz pahalıdır. Ama kesin çözümdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 6 Mart 2010; 0:18:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Uzun km'deki veya yağ eksilten bir araca yağ eksiltmeyi önlemek ve üstün koruma sağlamak için mobil1 10w-60'ı öneririm. Yüksek KM'li Vectra C'lerde daha önce de kullandık. Sonuç başarılı.

    Kalın yağ tavsiye etmem. Durumu hepten bozabilir. İnce yağ ise yak eksiltmesini artırabilir. En ideali 10w-60 gibi tam da böyle durumlara uygun viskozitedir.

    http://www.mobil1.com.tr/cms/Mobil_1_Extended_Life_10W-60.aspx

    quote:

    Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.

    * Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
    * Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
    * Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir


    Bu da teknik değerler tablosu;
    http://www.mobil.com/Turkey-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_Extended_Life_10W-60.asp

    10w-60 yağ tam sentetiktir ve biraz pahalıdır. Ama kesin çözümdür.

    Alıntıları Göster
    1.6 mpi 102 hp passat için 5w30 mobil1 esp önerirmisiniz? istanbul




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.