Şimdi Ara

60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
1
Favori
13.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    70 HP Palio 1.3 Multijet 200 görüyor.

    O arabanin 200 görmesi için uçurumdan aşağı atmaniz lazim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    beygir gücü tek başına hiçbirşey ifade etmez. birsürü etken var ağırlık tork dişli oranları v.b kısacası bi çok etken var önemli olan aracın kendisi 50 hp ile bile 200 km/h çok rahat aşılabilir.

    Sallamışsın. Yuh, bu kadar da sallanmaz ki!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 16 Mayıs 2017; 16:58:27 >
  • https://www.youtube.com/watch?v=-6mdEUO5mDs

    1.0lt 115hp tsi motorla eğimde estirmiş işte. Şanzıman oranı izin veren ve motoru devirlenmeyi seven araçlar iyi eğim buldu mu, birde arkadan tatlı rüzgar alsın baya gidiyorlar, 4 sene evvel kısa bir süre Civic'im vardı 1.6 otomatik, araba uzun eğimlerde 230lara yaklaşıyordu bu octavia gibi. Seneler önce Çeşme otobanında 1.6 102hp hitler Golf 170kmh'yi bir km geçemedi tam gazda düzde, dönerken araba 210kmh'de kesiciye girmişti, artık nasıl bir rüzgar aldıysak arkadan. Millet birbirini bi ton itham edip alaya almaya çalışmış ama her 110-120hp araba ve her yol aynı değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Ortalık yıkılıyoooooo

    136 Hp Cdtı Astra ile 247 kmh yapan ciğerpareler...

    140 Hp Turbo Benzinli araç ile 260 kmh yapan koçyiğitler ...



    Sonra da diyoruz ki MTV düzenlemesi yapılsın yüksek hacimli motorlardan yüksek vergi alınmasın...



    Bizim bu koçyiğitler 1.6 Dizel motorlu araçla 247 kmh yapmış , mazallah 2.0 D motorla 300 ü rahat görür



    Ayrıca otomobil firmaları bu Koçyiğit ve Ciğerparelerin bu cücükkk hacimli makineler ile bu hızlara ulaştığını görünce hot hatch modelleri getirmezler zaten...



    Misal Opel GTC veya OPC versiyonlarını getirmesin. Adamların OPC versiyonunun çıkamadığı hıza cücükk motorlu Astra ile çıkmış bizim babayiğitler



    Coşmuş millet... salladıkça gaza geliyor ...

    Yakında 1.0 TSI ile hafif yokuş aşağı 280 gördüm diyeni de çıkar...

    illa fotoğraf attıracaklar

    1.6 cdti



    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler



    turbo benzinli

    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler
    golf 1.6 tdi

    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler

    aşağı yukarı eğim beni ilgilendirmez basmışmı başmış olay kapandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurcngzhn34 -- 16 Mayıs 2017; 14:11:5 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja


    quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    70 HP Palio 1.3 Multijet 200 görüyor.

    O arabanin 200 görmesi için uçurumdan aşağı atmaniz lazim.

    Kullandınız mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Iste fizik ve matematik bilmeyince boyle oluyor.Yokus asagi hiz yapip ne kadar hizli gidiyorum xd diye dolasan insanlar gelmis.Benim yaris motorum var 600 cclik.O bile 250 civarini zor goruyor.Bu cengaverler hep dikiz aynamda kaliyor nedense hic goremiyoruz yollarda bunlari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike Tyson -- 16 Mayıs 2017; 17:41:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nike Tyson kullanıcısına yanıt
    1.6 multijet 120 hp bravoyla 230 u gördüm. Bolu-ankara otobanında. Hiç zorlanmadan o hıza ulaşıyor. Her 1.6 dizel kıçı kırık olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HümanistAdam kullanıcısına yanıt
    Ne demek kardeş bir ara gel kinaye nedir onu da öğreteyim sana😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurr.611 kullanıcısına yanıt
    Söz sanatlarını senden öğrenecek değilim birader , biz o yoları geçtik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wraith Todd

    1.6 multijet 120 hp bravoyla 230 u gördüm. Bolu-ankara otobanında. Hiç zorlanmadan o hıza ulaşıyor. Her 1.6 dizel kıçı kırık olmuyor.

    Kardeş tamam yaptım de , eyvallah da ... Zorlanmadan çıkıyor deme , o yalan oluyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HümanistAdam kullanıcısına yanıt
    Yav he he



    https://youtu.be/k4-fo7jOt4s



    Dünyada arabaları en iyi ayarlayan millet İtalyanlardır. Aynı güce ve motor hacmine sahip başka arabalar o hıza çıkarken zorlanıyor olabilir ama fca dan çıkan bir araba için bu işler sıradan şeyler. Bravo 2007 de c sınıfı hb lere yön vermiş bir kasaya sahip. Aerodinamiği üzerinde çalışılmış bir model. Kardeşleri giulietta ve deltayla birlikte kendi sınıfının üstündekilerle aşık atar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 82 hp otomatik peugeot 208.Düzde 192 km/s yapıyor ancak yokuş aşağı 200 de foto almıştım.en son 205 gördüm.

    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal


    quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    beygir gücü tek başına hiçbirşey ifade etmez. birsürü etken var ağırlık tork dişli oranları v.b kısacası bi çok etken var önemli olan aracın kendisi 50 hp ile bile 200 km/h çok rahat aşılabilir.

    Sallamışsın. Yuh, bu kadar da sallanmaz ki!

    yorumunuzdan zerre teknik bilginizin olmadığını anlıyorum o yüzden hiç teknik detaylara fizik kurallarına girmeyeceğim anlamazsınız.



    sadece örnek veriyorum. (bakınız 50 hp de değil)





    kawasaki z300 39 hp ağırlık 170 kilo + yakıt + sürücü kabaca toplam 250 kilo.



    teknik detaylar

    http://www.kawasaki.com.tr/motosiklet/Z300/Z300-teknik.html



    top speed 200 km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=jTOjNIBhWNc

    https://www.youtube.com/watch?v=1jsKQuV41tk





    cat 797f 3370 hp yüklü 623 ton ağırlığında



    teknik detaylar

    http://www.cat.com/tr_TR/products/new/equipment/off-highway-trucks/mining-trucks/18093014.html



    top speed 67.6 km/h





    Çok aydınlandım. Üzgünüm ama kel alaka örneklerle haklı çıkamazsın. Amaçları taban tabana zıt iki örnek veriyorsun, ikisinin de konu ile yakından alakası yok. Hatırlatayım: Konumuz otomobiller, özellikle her gün kullandığımız otomobiller. bana 50 hp gücünde ve düz yolda 200 km hız yapan bir otomobil göster, ikna olayım. Verdiğin saçma örneklere ben daha da saçma örneklerle destek çıkayım. Örnek verdiğin Kawasaki'yi vakumda kullanırsan 50 HP değil sadece 10 HP ile bile 200 Kms hız yaptırırşın.

    Verdiğin kel alaka örneklerden ve önceki postundan asıl senin bu konulara hiç vakıf olmadığın belli.

    Kawasaki 39 hp ile 200 yapıyorsa 300 yapması için ne yapacaksın, okuyup üfleyecek misin? Bak ben de buraya iki Kawasaki modeli koyayım da verdiğin örneklerin kel alaka olduğu daha iyi anlaşılsın:

    Kawasaki ZX-6R 636 137 PS (Ram jet ile) Mks. Hız: 262 kms
    Kawasaki ZX-10R 210 ps 300 kms (limitör ile)

    HP önemli değilmiş!...

    Fizikten az çok anlayan adam asla böyle bir şey söylemeye cesaret edemez!




  • vay be hepimiz pilot uzya

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • HümanistAdam kullanıcısına yanıt
    Kadran sapması ne kadar bilmiyorum ama kadranda 1.6 tdci 95 hp 218km/h 1.5 tdci 120hp powershift ise 212 km/h hixi goruyor.Bu hizlarda da otomatik gaz kesiyor.



    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 beygir aracım var hatchback Peugeot 306 3 cm yay var 210 görüyor 210 da devir bitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 model Hyundai i10 3silindir 998cc motora sahip.

    60-100 hp Motorlar Ile 220 Bastim Diyenler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 96 ford escort clx 1.6 16 valve. Full stock ( jantlar dahil) 1 kilometre civari yolda 175 de bıraktım. Dahada gidebilirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muradisdan kullanıcısına yanıt
    quote:


    birkere otomobil demedim ilk mesajımda "araç" dedim araç genel bir terimdir. prensip olarak hepsi aynı. kaldıki 50 hp ile top speed 200 km/h üzeri hıza çıkılacak bir otomobilde yapılabilir dişli oranlarıyla torktan feragat edilir top speed arttırılır aracı hantal yapar geç hızlanır ama top speed artar yada araç özellikle hafif tasarlanarak bir şekilde sağlanabilir.


    Şu yukarıdaki cümlen bile senin fizik bilmediğini ve otomobil dinamiklerinden anlamadığını ortaya koymaya yetiyor. Bilmediğin konularda nasıl böyle rahatça atıp tutabiliyorsun?

    Önce biraz fizik:

    Bir aracın ölçülebilen 2 parametresi onun toplam aerodinamik verimliliğini ortaya koyar:
    1.Ön yüzey alanı (A)
    2.Hava sürtünme katsayısı (cD)

    Bu ikisi bize hangi hızda verili aracın ne kadar hava direncine maruz kalacağını hesaplamak için gereklidir.

    Bir de yer sürtünmesi var ama o yüksek hızlarda önemsiz. Onu da
    GxWxr ile hesaplarız.

    Bir aracın maruz kalacağı hava direnci şöyle hesaplanır:
    Fd = 1/2xMxV²xAxcD

    Aracın motorunun bu dirençle baş edebilmesi için gereken güç (HP) ise bu formülün bir derivasyonudur:

    P = 1/21/2xMxV^3xAxcD

    Formülden görüleceği üzere hız 2 katına çıktığında hava sürtünmesi 8 katına çıkmaktadır!

    Bu formülle hesaplanan güce yer sürtünmesinden gelen direnci de eklersen toplam direnci ve bu direnci yenmek için gerekli gücü (HP) bulursun.

    Şimdi; Bir araç neden daha hızlı gitmez? Onu daha hızlı gitmekten alıkoyan şey nedir?

    1.Ürettiği güç o hızda karşılaştığı toplam sürtünmeye eşittir, biraz daha hızlı gitmek için gerekli gücü yoktur (P = Dt)
    2.Motorda daha hızlı gitmek için yeterli güç vardır ama araç rpm-sınırlıdır (P > Dt @ rMax)

    Durum ilk şıktaki gibiyse, dişli oranını küçültüp torktan fedakarlık ederek hızı artıramazsın.
    Örnek:

    Aracımız devir kesiciye 7000 rpm’de giriyor. Tabak gibi dümdüz bir yoldayız (su terazisi ile ölçtük, eğim 0 çıktı). Rüzgar da yok. Bastıkça basıyoruz ama araç 200 kms hızdan 1 km bile yukarı çıkamıyor. Oysa takometreye baktığımızda motorun daha 6300 devirde olduğunu görüyoruz. Motor neden 7000 rpm’e çıkamıyor? Neden araç 200 kms hızın üzerine çıkamıyor?

    10 yaşındaki çocuk bile bu örnekte o hızda motorun yeterli gücü üretemediği için aracın daha fazla hızlanamadığını anlar. Bu örnekte torktan fedakarlık edersen, 200 kms hıza bile çıkamazsın. Çünkü aracın sorunu devir yetmezliği değil, güç yetmezliği...

    Peki şimdi bu araca ağır bir mod uyguladık ve beygir gücünü mesela 120 HP’den 240 HP’ye çıkardık. Redline yine aynı kaldı: 7000 rpm. Bu durumda araç 7000 rpm hıza çıktı. O devirde kadrandaki hız 222 km oldu ama motor devir kesiciye girdi ve daha hızlı gidemiyoruz. Oysa yukarıdaki formülden 240 hp ile aracın bundan hızlı gidebileceğini biliyoruz (yaklaşık 260 kms). İşte bu durumda ayna-mahruti de biraz daha düşük (mesela 4,1:1 yerine 3,6:1) ya da aracın şanzımanı elveriyorsa son vites oranı seçilerek aracımızı daha yüksek hızlara çıkarabiliriz.

    Bir örnek yapalım:

    Araç: Audi TT 2.0 TFSI coupe (2003-2010)
    Fabrika son hız: 240 kms
    Güç: 197 HP
    Ağırlık: 1.260 kg
    cD: 0,30
    A: 2,09 m2

    Bu aracın şimdi 240 kms hızda karşılaşacağı toplam direnci hesaplayalım:
    Şartlar:
    Yol eğimi: 0
    Rüzgar: 0
    RHO: 1,23 km/m3
    Lastik sürtünme katsayısı: 0,11

    Rüzgar direnci @240 kms: 1.713,8 newton
    Yuvarlanma direnci: 135,9 Newton
    Toplam Direnç: 1.849,7 Newton

    Peki bu araç hangi dişli oranlarına sahip?
    Manuelini baz alalım:
    6.Vites: 0,975
    Son Dişli: 3,087
    Toplam redüksiyon: 3,009
    Lastik ebatları: 225/55 R16

    Şimdi aracın son hızının fabrika tarafından 240 kms olarak ölçüldüğünü biliyoruz:

    http://www.audi.co.id/etc/medialib/ngw/sea/id/product/technical_data/pdf.Par.0005.File.pdf/audi_tt_coupe_2_0.pdf/

    Bu hızdayken aracın motoru kaç devir yapıyor hesaplayabilir miyiz? Evet hesaplarız.

    Lastik çevresi: 22,5*0,55*2*pi*R = yaklaşık 2,05 m
    240 kms = 240*1000/60 = 4000 m /2,05 = 1951 rpm * 3,009 = 5.872 rpm.

    Demek ki Audi TT 240 kms hızla giderken 5.872 rpm devir yapıyor. Oysa 2.0 TFSI motorun devir kesiciye yaklaşık 6700 rpm de girdiğini biliyoruz:

    http://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2015/11/2010-audi-tt-2.0-tfsi-premium-at-coupe-instrument-cluster.png

    Peki, motor devir kesiciye kadar daha gidecek 800 rpm’i olduğu halde neden 6700 rpm’e çıkamıyor? Neden 5872 rpm’de kalıyor? Onu daha üst devirlere çıkmaktan alıkoyan şey ne?

    Motorun 1800-500 rpm arasında 280 NM tork ve 5100-6000 rpm arasında da 200 ps güç ürettiğini biliyoruz. Yani motor en azından 6000 rpm’e kadar 200 ps (197 hp) güç üretiyor. Bir başka deyişle 5872 rpm’de motor 200 ps güç üretiyor, 6000 rpm’de de aynı gücü üretiyor. Hiç olmazsa 6000 rpm’e kadar çıkmasını beklemez miyiz? Yani 240 kms yerine 245 kms?

    Neden? Çünkü tam 5872 devirde motorun ürettiği güç ile aracın karşılaştığı toplam direnç eşitleniyor. Araç burdan sonra 1 kms daha hızlı gidemiyor çünkü 241 kms hızdaki toplam direnç 240 kms hızdaki toplam dirençten yaklaşık binde 8 daha fazla ve motorun bu ilave direnci yenmesi için 2,5 hp kadar daha fazla güç üretmesi lazım ama motorun gücü 6000 rpm’e kadar 197 hp’de sabitlenmiş. 6000 devirden sonra da düşüyor zaten.

    Sen şimdi bu aracın son vites ya da ayna-mahruti oranını daha da düşürsen olacak şey 240 kms hıza bile çıkamayacağıdır. Çünkü böyle yaparak son viteste 5872 rpm’deki teker torkunu düşürmüş oluyorsun ve haliyle aracın o hıza çıkmak için kullandığı motor torkundan feragat ediyorsun!

    Şimdi çaktın mı köfteyi, öyle “toktan fedakarlık ederim, son hızı artırırım” falan...
    Yalan onlar, yok öyle bir dünya.

    Hayal aleminde yaşamaktan çık, gerçek dünyaya gel. Beygir gücü aracın aerodinamik yapısını değiştirmediğin sürece hızı artırmakta kullanabileceğin yegane değişkendir. Aracın aerodinamisini kayda değer oranda değiştiremeyeceğine göre, beygir gücü daha yüksek hızlara çıkmak için elinde olan tek değişkendir.

    Onun için süperspor otomobiller 1000-1500 hp güç yapıyor. Hız yapmak o kadar kolay olsa, Bugatti mühendisleri salak mı ki 409 kms hız yapmak için motoru 1000 beygire çıkarsınlar! Senin kafayla olsa koy difransiyele küçük bir ayna veya büyük bir mahruti, 200 beygir gücündeki Audi TT coupe yapsın 400 kms hız, 1000 beygire ne gerek var!

    Bir de gelmiş ukala ukala bana ders vermeye kalkıyorsun. Sen belli ki mühendis felan değilsin, ama insan lisede okuduğu fizik dersinden feyz alır hiç olmazsa da böyle komik iddialarda bulunmaz, değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Hala "beygir gücü daha yüksek hızlara çıkmak için elinde olan tek değişkendir" diyorsun

    Daha fazla tartışmak vakit kaybı.

    Bunu benim söylemem lazım, ne mühendissin, ne de fizik eğitimi almışsın, burda meydanı boş bulup sallayıp duruyorsun, bir halt bildiğin yok. yazma bana bir daha...
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.