Şimdi Ara

70-75 bin bütçe olsa ve de genç olsanız ??? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
1
Favori
15.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Admin silip durma mesajımı adam fikir sormuş veriyoruz işte

    5 bin liraya lada samara al 70 bin lira harca modifiye et
    alemde emsalsiz ol blader
  • golf
  • Polo GTİ alirdim
    4 kapi
  • hort
  • zamanında bişiler yazmışım ne yazdım hatırlamıyorum

    ama kesin RCZ'e okadar para verilmez demişimdir..

    şuanda sıfırdan yazıyormuş gibi yazıyorum

    Sıfır araç istiosan Scirocco (1.4 120hp değil ama.. En az 160hp'lik paketten)

    ikinci el diosan 2008-2009 model temiz 3.20ci..

    Scirocco bir arkadaşta var.. Şeklini herkez görüyor ve deli yapıştırıyor.. Ama yakıtı gözden çıkarıcaksın.. 1 depo benzinle 360km yol gittik.

    3.20ci yide başka bir arkadaşa alıcaz bir kaç güne.. 72.000 lira.. tertemiz 40.000km de.
  • megane 3 coupe 53.750 tl den başlıyor

    hem 20 bin gibi bir bütçe cebinize kalır
    hem sıfır bir araba sahibi olursunuz
    hem de 1.5 dci motorun mtv uygunluğundan yararlanırsınız.
  • Bu da resmi

     70-75 bin bütçe olsa ve de genç olsanız ???
  • M3 E46
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klasse

    Şükrü Kızılot hocamızdan referans verirsek:

    Motor silindir hacmi 2.000 cm3'ün üzerinde olan otomobil veya cipi alanlar, yılın son günü alsalar dahi toplamda yüzde 117'yi bulan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve Katma Değer Vergisinin tamamını, defterlerine bir kalemde gider yazabiliyorlar (Bkz. KDV Kanunu Md.30/b, 23 Seri No.lu KDV Genel Tebliği ve VUK Md.270/2). İkinci el otomobillerde bu avantaj söz konusu değil.
    OCAKTA DAHA AVANTAJLI
    Otomobil veya cipin Ocak ayında alınması halinde, bir tam yıl üzerinden (azalan bakiyeler usulünü seçenlerde normalin iki katı) amortisman hesaplayıp gider yazma imkanı da oluyor (VUK Md.320/2). Bu da Ocak ayında almanın avantajı… Şubat'ta alanlar da 11 aylık amortisman gideri yazabiliyorlar. Bunların yanı sıra; bakım, onarım giderleri ile şoför ücreti de masraf yazılabiliyor.
    Özetle, otomobil veya ciple ilgili giderler ve ödemeler, Devletten ve şirketten karşılanmış oluyor.
    DİĞER ARAÇLAR
    Olay yalnızca yukarıda belirtilen araçlarla sınırlı değil. 2.000 cm3 ve altında olan otomobil ve ciplerin alımında da vergi avantajından yararlanılıyor.

    Lüks otomobil ya da cip alanlar, fatura bedelinin yarıdan fazlasını defterlerine masraf yazabiliyorlar.
    Örneğin bu gün “sıfır kilometre” lüks bir otomobil ya da cip alan bir doktor, avukat, mimar, noter, aldığı aracın fatura bedelinin yarısından fazlasını, defterine anında masraf yazıp, gelirinden düşecek.
    Olay bu meslek grubu ile sınırlı değil. Aynı avantaj mobilyacı, yedek parçacı, konfeksiyoncu, inşaatçı gibi ticari kazanç elde edenler için de söz konusu. Kuşkusuz limited ya da anonim şirket adına alınan lüks araç için de...
    Hemen belirtelim bu avantajdan yılın ilk günlerinde, yıl içinde ya da yılın son gününde lüks araç alanlar da yararlanıyor. Ancak ikinci el araç alana bu avantaj yok.
    OLAYIN AYRINTISI
    Türkiye’de satılan otomobil ve ciplerin, vergisi tabloda gösterilmiştir.
    Tabloda da gördüğünüz gibi, motor silindir hacmi 2000 cm3’ün üzerinde olan otomobil ve ciple ilgili bir örnek verelim;
    ? FABRİKA ÇIKIŞ FİYATI: 100 bin Euro.
    ? VERGİLER: 117.1 bin Euro
    ? Özel Tüketim Vergisi: (100 x % 84 = 84)
    ? Katma Değer Vergisi: (100 x % 18 = 18)
    ? ÖTV’nin KDV’si: (84 x % 18 = 15.1)
    ? TOPLAM: 217.1 bin Euro
    Görüldüğü gibi, değeri 100 bin Euro olan bir otomobil ve cipten, 117.1 bin Euro vergi alınıyor.
    Başka bir anlatımla, otomobil veya cip için ödenen 217.1 bin Euro’nun, 117.1 bin Euro’su yani yüzde 54’ü vergi oluyor.
    DEVLETTEN VE ŞİRKETTEN
    Görüldüğü gibi, lüks otomobil ve cip alanlar, ödedikleri yüzde 117 ÖTV ve KDV’nin tamamını, defterlerine gider yazabiliyorlar (Bkz. KDV Kanunu Md.30/b.ve 23 seri No.lu KDV Genel Tebliği ve VUK.Md.270/2).
    Ayrıca, aynı otomobil veya cip için yıl sonunda amortisman yoluyla ilave bir gider yazma imkanı da oluyor (VUK Md.320/2). Bunların yanı sıra; bakım, onarım giderleri ile şoför ücreti de şirketten ödenip, masraf yazılabiliyor.
    Özetle, giderler ve ödemeler, Devletten ve şirketten karşılanmış oluyor.
    DİĞER ARAÇLAR
    Olay yalnızca lüks araçlarla sınırlı değil. 2000 cm3’ün üzerinde silindir hacmine sahip ve lüks sayılmayan diğer otomobil ve ciplerin alımında da yukarıdaki avantajdan yararlanılıyor.
    Kuşkusuz silindir hacmi düşük olan araçların alımında da...




    Hocam peki bu şartlarda araba alımında bir sınır var mı?




  • 70.000 tl param olsa passat alırdım. (çok gencim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhan032 -- 2 Temmuz 2012; 15:40:14 >
  • 50 bin lira ile Polo GTI alıp, GTI olduğunu belli eden parçalarının sökerim. 20 bin lirayı benzin parası yaparım. Sıradan Polo'ymuş gibi yapıp kapışmaktan sıkıldığım zamanda 50 bin liraya satıp başka araç bakarım. ( Biliyorsunuz VW'ler değer kaybetmiyor )
  • M3 un jantlarindan operdim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu ''genç arabası'' terimi de bir nesli otomobillerden soğuttu.
  • Honda s2000 veya BMW 330ci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Audi A3 bakardım başka da bir alternatife yönelmezdim.Şahsi fikrim.
  • BMW 1.16d
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.