Servis kayıtlarını inceliyordum bizim süper zeka yetkili servis araca 70w şanzıman yağı koymak yerine 80-90w şanzıman yağı koymuş ( yaklaşık 35bin km önce ) Bi 30 bin km sonra şanzıman yağını tekrar değiştiricem 70w kullandığımda uğultu vs problem olur mu diğer sorumda şanzımanın yaplama sistemi motor gibi değil sanırım dişlilerin olduğu kapalı bi kutuya direk dökülüyo ve dişliler döndükçe kendini yağlıyor sanırım orjinal yağıyla bu yağ arasında aşınma bakımından çok fark eder mi ? 2 yağıda resimlere ekliyorum Teşekkürler < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 14 Ocak 2022; 10:2:8 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
70w yerine 80-90w yağ kullanmak
-
-
Sizin aracınız veya bu marka için konuşmuyorum kendi aracımda başıma geleni yazayım ;
Sanayide aks değişimi sonrası şanzıman yağıda değişti aracın orijinal yağı 75w80 iken 80w90 koyulduğunu gördüm sebebini sorduğumda içinden çıkan eski yağın zamanla kalınlaştığını ve dişlilerin bu kalın yağ ile çalışmaya alıştığından orijinal yağ yerine bir üst kalınlıkta yağı koyduklarını söylemişlerdi.
Sonuç : kalın yağdan şanzımanın iç bilyaları zarar gördü ve uğultu başladı.
-
75-80 i kaç km kullandınız hocam 80-90 koyduktan kaç km sonra uğultu başladı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Usta elinde ne varsa onu doldurmuş.
Amatör olarak motosiklet tamiratı ile ilgileniyorum. Amatör dememin sebebi bu işten para kazanmamam, hobi olarak yapmam. Yoksa çoğu usta önümde düğme ilikler. Bu arada yanlış anlaşılmasın cg köylü moped falan değil. Modern enjeksiyonlularla, ktm vs ilgiliyim.
Mesela ktm motorlarda devirdaim keçelerinin arasına kilo fiyatı 1000 tl leri bulan çok spesifik bir marka gres yağı uygulamamı öneriyor. sanayideki hasan dayı usta kilosunu 20 tl ye aldığı grese parmağını batırıp keçeyi yağlıyor. 6 ay içinde yağa su karışıyor motor yatak sarıyor.
üreticinin önerdiği yağın speclerini incelediğimde silikon esaslı olduğu belli. silikonun sebebi kağuçuk keçelere zarar vermemesi. diğer tüm gresler keçeleri sertleştiriyor.
konuya gelirsek ısıya maruz kalan yağ kalınlığını zaten kaybeder. eski yağa alışan dişli diye bir kavramda yok :) rulman konusu zaten apayrı bir bilimin konusu. hatalı yağdan dolayı rulman dağıtan motor çok gördüm.
-
şimdi servisi aradım durumu anlattım servis müdürüyle görüştürdüler servis müdürü dediklerin doğru vizkozitesi farklı ama kullandığımız 80-90 yağ fabrikanın değişim için bize önerdiği yağ dedi aradan 3 yıl geçmesine rağmen şuan gelsen tekrar castrol 80-90 koyucaz ve koyöaya devam ediyoruz dedi
acaba bi sonraki değişimde ikisinin ortası vizkozitede olan 75-80 yağ mı kullansam ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 14 Ocak 2022; 12:17:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10.000Km kadar sonra uğultu başladı lakin illa bu km de olur diyemem aynı soruyu bende şanzıman revizyonu yapan yaşlı bir ustaya sorduğumda tamamen piyango işi yağ koyulduktan sonra pimi çekilmiş el bombası misali geziyorsun. Evin, iş yerin veya gezdiğin yerler daha düz ayak ise ve sakin kullanıyorsan 20.000-30.000KM sonra da uğultu yapabilirdi veya daha yokuşlu yerlerde aracı kullanıyorsan aracı daha üst devirlerde zorlayarak kullanıyorsan 2000KM sonrada uğultu başlayabilir demişti. Yani şanzıman dişli, bilya vb. binen yük ve yükün şiddeti arızanın kaç km sonra oluşacağına doğrudan etki ediyor.
-
Yok hocam yani ilk şanzıman yağını kaç bin km sonra değiştirdiniz
200 bin km hiç değiştirmeyip sonra değiştirseniz o yüzdende yapabilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun olur, Kalınlığından daha fazla GL-4 GL-5 sorun olur.
80w90 yağlar GL5 yağlardır.
GL4 kullanılması gereken araca GL5 konulursa Şanzımanın içinde ki metaller daha çabuk aşınır
-
130.000km civarındaydı
-
70w tek haneli şanzıman yağı Trükiye'de yok bulman mümkün değil , kia ve hyundailer bu yağı kullanıyor , ben de zamanında bulamamıştım aramadığım yer kalmadı , 75-80 koymuştum istemeye istemeye 80w90w yağı senin şanzımana çok kalın gelir , nasıl böyle bir mallık yapıyor servisler anlamak mümkün değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helsloot -- 14 Ocak 2022; 15:10:11 > -
Petronas tutela cs speed 75w çok rahatlıkla bunulur
-
şimdi araç fabrikadan çıktığından bu yana
ilk 40.000 km gl4 70w yağ ile gezdi
40.000 den 80.000 e kadarda 80-90 ile gezdi şuan 80.000 de
ne yapmamı önerirsiniz tekrar gl4 e dönersem sorun yaşarmıyım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O da sonra dan girmiş TR'ye önceden yoktu
-
Bence dönün
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yıllardır var bu yağ Türkiye'de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uğultu vs yapma şansı var mı hocam geri döndüğümde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanmıyorum. Çok km yapmamışsınız.
Maalesef cehalet yüzünde yanlış yağ, yanlış antifriz kullanımı sonucu sapasağlam araçlar bozuluyor.
Aracının gereksinimleri bilip öğrenip mümkünse malzemeyi kendiniz tedarik edip öyle servise tamirciye gidin.
Yetkili servis diye de güvenmeyin.
Piyasada Ne kadar işe yaramaz çoluk çocuk varsa yetkili serviste seminer ile sözde usta yapılıyor.
Kendini geliştirmiş işine meraklı titiz temiz gerçek ustaları tercih edin.
En önemlisi İlk önce dediğim gibi aracınızın gereksinimlerini siz bilin ki kandırılmayın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kışları soguk olan biyerde yaşıyorsanız dönün. Ilıman biyerde yaşıyorsanız bakım zamanı değişim yaptırabilirsiniz zaten zamanı gelmiş
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X