|
8800 GTX mi yoksa 8800 Ultra mı? (2. sayfa)
-
-
quote:
Orjinalden alıntı: CeOfFuture
quote:
Orjinalden alıntı: efekan
8800 gts dediğiniz gigatek.com.tr de 325 dolar olan ekran kartımı arkadşlar bi bakrmısınız?
urun bu ama stok da bitmis
http://www.gigatek.com.tr/urun.php?id=1966
yapabildikleri imzamda var
ama alt+tab problemi bu karttada mevcut
henuz problem olusturmasada cozulmezse mutlaka olusturacak tabi cozmezlerse geri iade almak zorundalar
tam olarak alt + tab problemi nedir bu karta mı var yoksa sadec,e sendeki karttamı?_
-
quote:
bu dedigin 19. monitorlerde olmaz
22. de bir nebze olabilir
daha ustunde ise evet olur ama 640 mb in cozunurlukle zorlanmasi oldukca zordur bunu da belirteyim
ki 19. monitorden buyuk monitor e sahip kullanici oldukca azdir kanimca
19 monitörlerin çoğu 1280x1024'e denk gelmiyor mu?
Ben de daha üstünü kastediyorum
GTX / Ultra aldı mı monitörü de coşturmak lâzım.
Gerçi, 9 serisi vs. gelince bu da ne kadar geçerli olur ayrı konu. 8'ler çıkalı 10 ay oluyor :)
quote:
tam olarak alt + tab problemi nedir bu karta mı var yoksa sadec,e sendeki karttamı?_
BFG, ASUS, MSI, EVGA, Sparkle, XFX vs. her markada rastlanabilen bir sorun (ille de sorun çıkacak diye bir şey yok. İlginç bir şekilde, rastlantısal, şans işi bir olay. Soruna rastlamadıysanız [özellikle CoH'ta] rahat edebilirsiniz).
Kısaca, 320/384 bit (evet, GTX'te bile yaşayan gördüm) bellek denetçisinin oyunlarla uyumsuzluk yaşaması, sonucunda gırafik belleğinin aşırı dolması, giren verinin çıkmaması ve absürt kare/sn düşüşlerinin yaşanması, diyebiliriz.
Sadece, belli birkaç oyunda yaşanıyor.
640 ve 768 MB kartlarda (sorunlu olanlarda) çözünürlüğe fazla yüklenilmezse pek bir sorun olmuyor. Ancak, garibim 320 MB'de sorun çıkarsa kafayı yiyebilirsiniz, demektir. Bellek, daha rahat dolduğundan, kare/sn düşüşleri de daha sık/çok oluyor.
Çözümü, alt - tab'la masaüstüne dönmek ve tekrar oyuna girmek (böylece, bellek boşalıyor [en azından, bir süreliğine]) veya gırafik ayarlarıyla oynayıp bir nevî "yenileme" yaratmak.
İğrenç bir durumdur. 1024x768'de filtre/yumuşatma kapalıyken bile CoH'ta çok büyük sorun çıkıyor. Bu sebeple bıraktım o oyunu.
Bu "alt - tab" işini unutmayacağız, anlaşılan. Ultra başlığında bile çıkıyor aradan:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 13 Ağustos 2007; 18:07:16 >
-
quote:
Orjinalden alıntı: Tuğer
quote:
bu dedigin 19. monitorlerde olmaz
22. de bir nebze olabilir
daha ustunde ise evet olur ama 640 mb in cozunurlukle zorlanmasi oldukca zordur bunu da belirteyim
ki 19. monitorden buyuk monitor e sahip kullanici oldukca azdir kanimca
19 monitörlerin çoğu 1280x1024'e denk gelmiyor mu?
Ben de daha üstünü kastediyorum
GTX / Ultra aldı mı monitörü de coşturmak lâzım.
Gerçi, 9 serisi vs. gelince bu da ne kadar geçerli olur ayrı konu. 8'ler çıkalı 10 ay oluyor :)ü
quote:
tam olarak alt + tab problemi nedir bu karta mı var yoksa sadec,e sendeki karttamı?_
BFG, ASUS, MSI, Sparkle, XFX vs. her markada rastlanabilen bir sorun (ille de sorun çıkacak diye bir şey yok. İlginç bir şekilde, rastlantısal, şans işi bir olay).
Kısaca, 320/384 bit (evet, GTX'te bile yaşayan gördüm) bellek denetçisinin oyunlarla uyumsuzluk yaşaması, sonucunda gırafik belleğinin aşırı dolması, giren verinin çıkmaması ve absürt kare/sn düşüşlerinin yaşanması, diyebiliriz.
Sadece, belli birkaç oyunda yaşanıyor.
640 ve 768 MB kartlarda (sorunlu olanlarda) çözünürlüğe çok aşırı yüklenilmezse pek bir sorun olmuyor. Ancak, garibim 320 MB'de sorun çıkarsa kafayı yiyebilirsiniz, demektir. Bellek, daha rahat dolduğundan, kare/sn düşüşleri de daha sık/çok oluyor.
Çözümü, alt - tab'la masaüstüne dönmek ve tekrar oyuna girmek (böylece, bellek boşalıyor [en azından, bir süreliğine]) veya gırafik ayarlarıyla oynayıp bir nevî "yenileme" yaratmak.
İğrenç bir durumdur. 1024x768'de filtre/yumuşatma kapalıyken bile CoH'ta çok büyük sorun çıkıyor. Bu sebeple bıraktım o oyunu.
dostum o dedigini ben coh da yasamadim 1280 pixelde
evet 35 fps ile oyuna basliyordum ama alt+tab sonrasi 74 e cikiyordu af kapali iken
genelde fps ler guzel dusus yasanirsada direk bir alt+tab sonras devam et
ama oyunlarin %98 inde alt+tab a gerek kalmiyor zaten 35+ fps aliyorsun
driver ile cozulecek dedi nvidia hala bekliyoruz
-
alt tab nedir arkadşlar oyunda basınca ne oluyor? -
quote:
Orjinalden alıntı: efekan
alt tab nedir arkadşlar oyunda basınca ne oluyor?
alttab tuşunu masaüstüne dönmek için kullanırız.. -
quote:
Orjinalden alıntı: BaRo55
quote:
Orjinalden alıntı: efekan
alt tab nedir arkadşlar oyunda basınca ne oluyor?
alttab tuşunu masaüstüne dönmek için kullanırız..
onu biliyorum programlar arasında geçiş yapar falan.
sormak istediğim bu kartta alt tab tuşu ne işe yarıyor sorun ne? -
quote:
Orjinalden alıntı: efekan
quote:
Orjinalden alıntı: BaRo55
quote:
Orjinalden alıntı: efekan
alt tab nedir arkadşlar oyunda basınca ne oluyor?
alttab tuşunu masaüstüne dönmek için kullanırız..
onu biliyorum programlar arasında geçiş yapar falan.
sormak istediğim bu kartta alt tab tuşu ne işe yarıyor sorun ne?
8800gts ve bazı 8800gtxlerde bios sorunu yüzünden bellek boşalsın diye alt-tab ile masaüstüne dönerler.sonradan alt-tab ile tekrardan oyuna girerler ve performans daha artar..ben bunun yüzünden x2900pro veya 8800gt'yi beklemekteyim hemde dx10.1 desteği bile olabilir..
-
Hort, 17 sene sonra
8800 GT, 8800 GTS (g92), 8800 GTX kullandım,
bi 8800 Ultram olmadı...
-
Aga be ne hüzünlü hort :D Bende 8800gt almıştım hatta incelemesini yapmıştım bu forumda :)
-
ben o zamanlar ilk 8800 serisi geldiğinde gts 320 mb , gts 640 mb lık versiyonları çıkmıştı. 8800 gtx 768 mb lık versiyonlar tepe noktalarıydı daha ultra çıkmamıştı tabi sonrasında geldi.
az daha sparkle markanın 8800 gts 320 mb lık kartını alacaktım. O zamanlar yeni çıkan bir oyun vardı STALKER adında. hatta ilk bölümde banker den çıkıyorsun dışarı felan. Bir baktım kartta bellek doldu problemleri baş göstermeye başladı. Problem ise enteresan bir şekilde "alt + tab" yaparak masa üstüne gelip tekrar oyuna dönünce çözülüyordu.
Bahsettiğim 17 yıl önceki durum "bellek dolumu".
Yıl 2025 ve hala Nvidia ve hala bellek yetersizliğinden dem vuruyoruz.
-
Bu konulari hortlatanlarin 3 5 ni rtaksimde ssllandiracan..bak bakim bi daha..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O zamana kadar bellek miktarları hep 2'nin kuvvetleri şeklinde olduğu için oyun motorları da ona göre yapılıyordu. Ekran kartının 256 mb üzerinde belleğe sahip olduğunu gören oyun motoru 512 mb bellekliymiş gibi davranıp çok hızlı şekilde belleği dolduruyordu. Ancak 320'yi aşacağı noktada oyunda feci performans düşüşü yaşanıyordu. Alt + Tab yapınca görüntü belleği büyük oranda temizleniyor, performans normale dönüyordu. Ama belleğin dolması fazla zaman almıyordu. Oyunlara gelen yamalarla, sürücülerle sorun belli oranda çözülse de genel olarak çözülmedi. Zaten Nvidia ekran kartlarında bellek yönetiminin sorunlu olduğu sonradan başka modellerle daha net biçimde görüldü. Miktardan bağımsız olarak belleğin dolması, boşaltılamaması, tampon bölge olarak sürekli dolu tutulması sebebiyle performans kaybı gibi durumlar çok sefer yaşandı. Ama Nvidia da belleği garip miktarlarda kullanmaktan, bellek bant genişliğini ve bellek miktarını düşük tutmaktan çekinmedi. En sonunda zaten yüksek bellekli modelleri Titan adıyla hayvan gibi paralara satmaya başladı. Sonra onu da normalleştirdi. Daha sonrasında Titan işini de bıraktı. Arada 970'te görülen garip bellek sorunu yaşandı. RTX serisine geçtiğinden beri ise bellek miktarını ya düşük tutuyor ya da saçma sapan bir şekilde sunuyor.
Ne yazık ki Nvidia bellek konusunda hep vukuatlı oldu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X