Bildirim
92 mazda 626 otomatik hakkında
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Takip
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
P : Park
R : Geri Vites
N : Boş
D : İleri Vites
L,1,S,vb. : Dik yokuşlar, patika yollarda kullanacağımız vites konumudur.
Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.
• Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.
• Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.
• R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.
• Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.
• Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.
• Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır.
• L konumundaki sürüşlerde 50 km'nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır .
ALINTIDIR
-
tamamda cok teşekkür ediyorum ama. L ne işe yarar S ne işe yarar bana bunlar lazım. bide bu şanzumanda hold dügmesi var bu ne işe yarar. -
L: low ya da 1. Vites. Araç 1. Vitesten yukarı geçmez.
S: second gear yani 2. Vites. Araç 2. Vitesten yukarı gitmez.
Hold tuşu yanlış hatırlamıyorsam hangi viteste bulunuyorsa araç bir vites düşürmeye yarıyor. Yani araç 4 de gidiyorsa ve hold tuşuna basarsanız vitesi 3 e düşürüyor.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam vites kolunda sıkıntı var L ye gelmiyo hiç.
S yi denedik 3 - 4 diye devam ediyor.. sport mod olabilir mi diye duşunduk ancak D de ikenle aynı devirde vites değiştiriyor..
hold dediğiniz gibi ama hala L ve S nin ne işe yaradıgını çözemedik.. -
vites kolu üzerinde ki mandala basılı tutmana rağmen L durumuna gelmiyorsa bir ustaya göstermen gerekir.
HOLD mandalı D konumunda vitesi bir alt dişli grubunda kitler. (nasıl konvoy sollarken gaz pedalından ayağını çekip ve aniden dip gaz yaptığında vites küçülüp motor devir kazandığında araç ileri fırlar bir müddet sonra yeterli hıza ulaştı mı yeniden vites büyütüp devir düşer ya işte bu anda eğer sollama hareketin sona ermemişse konvoyun ortasında güç kaybı yaşarsın buna mani olmak için dip gaz yaptıktan sonra bir de HOLD a basarsan vitesi 3 de kilitli tutar sen sollamayı bitirdikten sonra yeniden HOLD a basarsan vitesi büyütür)
diğer bir faydası kışın karlı ve buzlu zeminde araç hareketsiz halde iken HOLD a basar D konumunda kalkış yaparsan araç patinaja düşmeden yumuşak kalkış yapar hız kazandıktan sonra HOLD u kapatıp normal seyrine devam edebilirsin -
hocam L ye geçme sorunu vites kolu birazcık kaymış o yuzden kaynaklanıyo onu gosterırız. hold tuşunu anladım o tamamdır test ettim dediğiniz dogru...
sorun L ve S konumlarının ne işe yaradıgında bunu bilmiyoruz.. -
L (Low) veya 1 max. hız 20 km
S (Slow) veya 2 max. hız 50 km
çok dik yokuşlarda iniş veya çıkışlarda kullanılır
çıkışta D konumu da yeterli olsa da inişlerde muhakkak kullanılması gereken viteslerdir. bu arada belirttiğim hız sınırlarına da uyulması gereklidir.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X