Şimdi Ara

94 şahin altı çürük ne yapılabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
54.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracımın duruşu gayet iyi, kaportası duruşu iyi durumda bende buna kanarak normallerinden fazla fiyat vererek aldım ancak öğrendim ki altı baya çürümüş komple yapılmalı deniyor. Yaptırıp sürmeye devam etmeli miyim yoksa ucuza satıp yeni bir araç mı almalıyım? yapılma maliyeti kaç tl olur? ayrıca yaptırmadan satarsam kaç tl ye satmalıyım fikir verir misiniz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    94 Şahin Altı Çürüğü ve Tamir Seçenekleri

    Araç altı çürükler, aracın sağlığı ve güvenliği için ciddi tehditler oluşturabilir. 94 Şahin modelinde de taban çürükleri sık karşılaşılan bir sorundur. Bu çürükler, aracın sağlamlığını ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir.

    Çürüklerin ilerlemesini durdurmak ve aracın bütünlüğünü korumak için derhal onarılması gerekir. Tofaş çürük tamiri, çürüyen bölgenin durumuna ve hasarın boyutuna göre değişen teknikler kullanılarak gerçekleştirilir.

    Kaporta çürük tamiri işlemi genellikle şu adımları içerir:

    • Çürümüş parçanın çıkarılması
    • Sağlıklı metalin temizlenmesi ve astarlanması
    • Yeni bir metal parçasının kaynaklanması veya perçinlenmesi
    • Onarılan bölgenin boyanması

    Çürüklerin boyutuna ve konumuna bağlı olarak, tofaş taban çürük tamiri fiyatları 2022 yılında 500 TL ile 2.000 TL arasında değişebilir. Tamir maliyetleri, işçilik ve kullanılan malzemelere göre de değişiklik gösterebilir.

    Araç altı çürüklerinin tamirini yetkili bir servise veya deneyimli bir kaportacıya yaptırmanız önerilir. Nitelikli bir tamirci, çürüğün doğru şekilde onarıldığından ve aracınızın güvenliğinin sağlandığından emin olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Alti curumus demeyle olmuyor neresi curuk onu bi yazsaydiniz, komple. Alt curukse 1500 tl yi gecmez. Iscilikle beraber. Ne kadara aldiniz onu da yazin. Surucu koltugu yan koltuk alti 1000 lira arka koltuk tarafida varsa. Toplamda 1500 u gecmez.
    Komple boya curukler dahil 3000 kapi aciyorlar 1500 ustu isterlerse kaportaci ac demektir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akyurt -- 20 Nisan 2015; 23:42:28 >
  • altına ben hiç bakmadım ama altının komple yapılması gerekiyor diyor her bakan, bende bakmadım çünkü baksam da anlamıyorum arabadan. 6750tl ye aldım ben, bir ustaya götürdüm tıpkı dediğin gibi söyledi 1500 tl dedi. komple yaparsan 3000 tl olur sana 2500 e anlaşırız vs dedi. Ama uğraşmak istemiyorum bende. 4500 e isteyenler var yarın bakacak bir kaç kişi ya da bir 94 slx var onunla takas yapacağım o da üzerine 3500 istiyor. o araba temiz bir araba ama bana kalsa benim arabadan pek de bir farkı yok fakat piyasa böyle olunca yapacak bişey yok. Olmadı böyle bir şey yapacağım artık. Yaptırıp yine kendim kullansam diye de çok var aklımda çünkü arabadan memnunum ancak herkes artık masrafı çok çıkar ne kadar yaptırsan boş vs diyor o yüzden uğraşmak istemiyorum. Cevap için teşekkürler...
  • Gunaydin,
    Aractan memnunsan satma elin atindan senin kor esegin daha sagliklidir. Motor masrafin yoksa altini kurtar devam et. Elalem saglam aracini satmaz. Benden demesi isterse mercedes olsun.
    bende de 94 sahin s var.
    Eski araclarda kaportaya bakilir, yeni araclarda da motora bakilir. Usul boyle.. Saglicakla kalin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akyurt -- 22 Nisan 2015; 7:48:25 >
  • Araçtan memnunum, kaporta iyi ki 6500 yazdığım ilana bile galericiler arayıp duruyor ama altı sıkıntılı diyorum fiyat 5bin diyorum bı sefer 4500 olsun diyorlar. Can sıkıcı bir durum. Altını yaptırıp binmek en mantıklısı ama herkes 1500 den başlar daha da fazla gidebilir masrafın diyor, hemde yaptırsan da dah iflah olmaz vs diyorlar. Yani hem para yok hem arabadan anlamıyoruz diye zate herkes kazıklamaya çalışıyor. :/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    Araçtan memnunum, kaporta iyi ki 6500 yazdığım ilana bile galericiler arayıp duruyor ama altı sıkıntılı diyorum fiyat 5bin diyorum bı sefer 4500 olsun diyorlar. Can sıkıcı bir durum. Altını yaptırıp binmek en mantıklısı ama herkes 1500 den başlar daha da fazla gidebilir masrafın diyor, hemde yaptırsan da dah iflah olmaz vs diyorlar. Yani hem para yok hem arabadan anlamıyoruz diye zate herkes kazıklamaya çalışıyor. :/

    galerıcıler ıcın sorunu varmıs yokmuş onemlı degıl kı para bıle vermıyorlar aracı toplatırken 6500' se 6000 e al gotur dıceksın ben bılmem neyı var neyı yok dıye cıkıcan ısın ıcınden galerıcıler ölücüdür..
    tofası toplatırsanız sızı uzmez uzun sure de gider. siz bilirsiniz yine de tabii de her zaman alan kazanır satan kaybeder bu ne yazık ki böyle alırken bir kuruş aşagı alamazsın, satarken ölücü olur millet,
    size denk gelmiş altı çürük bi araç yine de şükretmelisiniz hem motor ve kaporta ısteseydı ne olucaktı komple topla babam topla,
    alt kısmı çok da büyük sorun değil kanımca.. kolay gelsin..




  • Anladım, valla içimi rahatlattınız, ilanı kaldırdım zaten. Biraz daha düşüneyim, acele karar vermemek en doğrusu. Belki kolay bir yoldan toplatırım altını. Bir kaç sene daha rahat kullanırım ya bu aracı ben aslında.
  • bende 15 gün önce 94 şahin aldım 4900 verdim muayene yeniydi altında curuk varmış fakat satan arkadaş yaptırmış ziftletmiş filan

    bence aracın motoru iyi durumdaysa sakın aracını satma bölgesel çürükleri yaptırmak elzem birşey değil eline para geçtikçe bölge bölge toplarsın altını yada mutlaka bölge bölge çürüktür sadece çürük bölgeleri yaptır en fazla 700-800 e kurtarırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbaday

    bende 15 gün önce 94 şahin aldım 4900 verdim muayene yeniydi altında curuk varmış fakat satan arkadaş yaptırmış ziftletmiş filan

    bence aracın motoru iyi durumdaysa sakın aracını satma bölgesel çürükleri yaptırmak elzem birşey değil eline para geçtikçe bölge bölge toplarsın altını yada mutlaka bölge bölge çürüktür sadece çürük bölgeleri yaptır en fazla 700-800 e kurtarırsın

    Oncelikle hayirli olsun..
    O ziftin altinda fiber vardir bu fiber demir gorunumu kazanir ama tasima mukavemeti yoktur. Saglikli degil oylece muayene gecirmislerdir ucuz iscilik yani hayati bu kadar ice sayiyorlar.
    Aracin altina 2 mm kalin sac atilmasi lazim. Oyle fiber falan hayatinizi bu kadar ice saymayin.. Kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    altına ben hiç bakmadım ama altının komple yapılması gerekiyor diyor her bakan, bende bakmadım çünkü baksam da anlamıyorum arabadan. 6750tl ye aldım ben, bir ustaya götürdüm tıpkı dediğin gibi söyledi 1500 tl dedi. komple yaparsan 3000 tl olur sana 2500 e anlaşırız vs dedi. Ama uğraşmak istemiyorum bende. 4500 e isteyenler var yarın bakacak bir kaç kişi ya da bir 94 slx var onunla takas yapacağım o da üzerine 3500 istiyor. o araba temiz bir araba ama bana kalsa benim arabadan pek de bir farkı yok fakat piyasa böyle olunca yapacak bişey yok. Olmadı böyle bir şey yapacağım artık. Yaptırıp yine kendim kullansam diye de çok var aklımda çünkü arabadan memnunum ancak herkes artık masrafı çok çıkar ne kadar yaptırsan boş vs diyor o yüzden uğraşmak istemiyorum. Cevap için teşekkürler...

    bence yaptır bın derım ama ucuz yaptır 2bın geçmez 94 ustunede 3500 arkadaş neyın kafasını yaşıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyuksel20

    quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    altına ben hiç bakmadım ama altının komple yapılması gerekiyor diyor her bakan, bende bakmadım çünkü baksam da anlamıyorum arabadan. 6750tl ye aldım ben, bir ustaya götürdüm tıpkı dediğin gibi söyledi 1500 tl dedi. komple yaparsan 3000 tl olur sana 2500 e anlaşırız vs dedi. Ama uğraşmak istemiyorum bende. 4500 e isteyenler var yarın bakacak bir kaç kişi ya da bir 94 slx var onunla takas yapacağım o da üzerine 3500 istiyor. o araba temiz bir araba ama bana kalsa benim arabadan pek de bir farkı yok fakat piyasa böyle olunca yapacak bişey yok. Olmadı böyle bir şey yapacağım artık. Yaptırıp yine kendim kullansam diye de çok var aklımda çünkü arabadan memnunum ancak herkes artık masrafı çok çıkar ne kadar yaptırsan boş vs diyor o yüzden uğraşmak istemiyorum. Cevap için teşekkürler...

    bence yaptır bın derım ama ucuz yaptır 2bın geçmez 94 ustunede 3500 arkadaş neyın kafasını yaşıyor

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar aracımı sattım 4850 ye ama çok pişmanım. Gerçekten pişman oldum. Keşke yaptırıp binseydim. En az 2 sene daha rahat sürerdim sonra da yine bu fiyatlara satardım şimdi yeni araç bakıyorum ama fiyatlar almış başını gitmiş. Bir arkadaş 70s uno getirecek bu hafta 7000 istiyor 95 model, broadway bakıyorum onlar zaten uçmuşlar. Arkadaş 91 model broadway için 10bin tl fiyat biçmiş inanılır gibi değil ya. hidrolik bile olmayan araca 13500 isteyenler var yahu akıl karı değil. Ama piyasa bu şekilde. İkinci arabamda artık kazık yemek istemiyorum. :/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    Arkadaşlar aracımı sattım 4850 ye ama çok pişmanım. Gerçekten pişman oldum. Keşke yaptırıp binseydim. En az 2 sene daha rahat sürerdim sonra da yine bu fiyatlara satardım şimdi yeni araç bakıyorum ama fiyatlar almış başını gitmiş. Bir arkadaş 70s uno getirecek bu hafta 7000 istiyor 95 model, broadway bakıyorum onlar zaten uçmuşlar. Arkadaş 91 model broadway için 10bin tl fiyat biçmiş inanılır gibi değil ya. hidrolik bile olmayan araca 13500 isteyenler var yahu akıl karı değil. Ama piyasa bu şekilde. İkinci arabamda artık kazık yemek istemiyorum. :/

    Alıntıları Göster
    Eski arabada en çok para yiyen ve insanı işinden oyalayan tamirat kasa, kaporta, boya.... Motor ne olduğu belli...Binlerce tamir atölyesi var..Bir atölyeye çek güvendiğin bir ustaya teslim ol..Yedek Parçalarını istediğin marka istediğin yerlerden topla içine doldur.. Al sana yeni motor....En çok bir haftalık iş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    Arkadaşlar aracımı sattım 4850 ye ama çok pişmanım. Gerçekten pişman oldum. Keşke yaptırıp binseydim. En az 2 sene daha rahat sürerdim sonra da yine bu fiyatlara satardım şimdi yeni araç bakıyorum ama fiyatlar almış başını gitmiş. Bir arkadaş 70s uno getirecek bu hafta 7000 istiyor 95 model, broadway bakıyorum onlar zaten uçmuşlar. Arkadaş 91 model broadway için 10bin tl fiyat biçmiş inanılır gibi değil ya. hidrolik bile olmayan araca 13500 isteyenler var yahu akıl karı değil. Ama piyasa bu şekilde. İkinci arabamda artık kazık yemek istemiyorum. :/

    usta okadar yazdım yaptır dıye boş yeremı yazıyoruz bı söz dinleyin be kardeşım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyuksel20

    quote:

    Orijinalden alıntı: sel0001

    Arkadaşlar aracımı sattım 4850 ye ama çok pişmanım. Gerçekten pişman oldum. Keşke yaptırıp binseydim. En az 2 sene daha rahat sürerdim sonra da yine bu fiyatlara satardım şimdi yeni araç bakıyorum ama fiyatlar almış başını gitmiş. Bir arkadaş 70s uno getirecek bu hafta 7000 istiyor 95 model, broadway bakıyorum onlar zaten uçmuşlar. Arkadaş 91 model broadway için 10bin tl fiyat biçmiş inanılır gibi değil ya. hidrolik bile olmayan araca 13500 isteyenler var yahu akıl karı değil. Ama piyasa bu şekilde. İkinci arabamda artık kazık yemek istemiyorum. :/

    usta okadar yazdım yaptır dıye boş yeremı yazıyoruz bı söz dinleyin be kardeşım

    Ne desen haklısın valla :D




  • Bende hortlatayım yeni konu açmaktansa bende 88 broadway gte var kapı direğinde çamurlukta ön tababda ve podyenin orda çürük var bunun için aracın komple sökülmesimi lazım boya önemli değil sağlam olsun yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjjayjay

    Bende hortlatayım yeni konu açmaktansa bende 88 broadway gte var kapı direğinde çamurlukta ön tababda ve podyenin orda çürük var bunun için aracın komple sökülmesimi lazım boya önemli değil sağlam olsun yeter

    Komple sökülmesine gerek yok lokal olarak işlem görür biraz tuzluya gelebilir hayati önem taşır yolcu taşıma kısmı o çürükleri yaptırmazsanız gün geçtikçe çürükler büyür kanser gibi yayılır.aracın altından yola bakarsınız sonra.. 😀
  • akyurt kullanıcısına yanıt
    Bende aynı dertlerden muzdaripim,,, araç 84 şahin..
    Başıma gelenleri yazayım , sizlerde ne yapmam konusunda fikir verirseniz çok memnun olurum.

    A) araç ailemin, 1 sene önce 4 defa iki km lik bozuk yoldan gidince, ön göğüs tarafından gacir gucur ses gelmeye başladı. Tamirciye baktirdim;
    Sol alt ana şase, sol taraf ayrılmak uzere dedi, sol alt saseden kaportanin içinden tee ön cam altına kadar.. aracın sağ taraf ise içerden tam o ön dirsekten aşağı doğru yol çizmiş, ve yukarıdaki birleşim yeri ayrılmış diyebiliriz.
    }}}} Bir kaç kaportaciya sordum, ortalama 200tl dedi.
    Bir yere kanım ısındı, sol tarafı şase dahil komple yaptı, ön camın önündeki parca kenarlarındada çatlaklar vardı, bunuda söküp yapacam, ve sağ taraf drekten aşağı giden çatlağı yapacak, buna 300 dedi. Abi dedim, sol tarafta ve sağ tarafta kapılarda duvara değme vurma izleri vardı, onlarida ekledi,, sağ ve sol komple temiz boyasına 300 de ona dedi, arabanın altı çamur almasın diye komple zift istedim + 100tl. Bana bu işler 700 e patladı.. sonra ön göğüsten gelen sesler gitti.
    Araç yoldaki boşluklardan geçerken, sanki yeni araba gibi sarsılmadan ve fazla ses etmeden gidiyor.

    Şimdi 1 sene geçti, göğüsün altından , eski yatak gibi gacir gucur ses geliyor, yavaş giderken araba sallanırken geliyor, normalde giderken hızlı cukura giderken ses yok.
    En son ayağıma hava geliyordu, bir baktimki , kaput halatinin geldiği yer curumus ve açılmış, sol göğüs altından sünger depip kapattım, anam bir baktım ki, sol iç taraf komple çürük ve boş, yani arabanın sol kapı menteşesinin içe bakan ve bizim görmedigim bölge..
    Ayrıca; sağ kapı orta direkten lakir lukur ses geliyor bazen,,

    Arabanın motoru çok iyi, yürür aksamı çok iyi,
    Motor sesini içeri çok almaya başladı, motorcuya gidiyorum, Abi motor rölanti den biraz yüksekteyken , arabayı titretiyor, giderken sorun yok diyorum.. motorda sorun yok, aracın kaportası kendini bırakmıştır diyor.

    Yorumlarsaniz sevinirim, sayın forum sakinleri..

    İsterseniz fotorafta paylaşabilirim, yardımcı olunuz...




  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.. tofaşlarda bu hastalık, sizin araç da metal yorgunluğu çok fazla ustalarda adam gibi yapmadıkları için özenmediklerinden 1 seneyi zor çıkarıyor yaptıkları yerler.. bunun çözümü komple toplatmak.
    Yapılabilicek tek şey idare edicek şekilde toplayıp elden çıkarmak olucaktır. Bende de 87 131 şahin vardı. Ön şaşe kolları kırılınca sattım kurtuldum. Şimdi 94 üm var
    Çok şükür bunun kasası iyi.
    Sizin için yapılabilicek en doğru yöntem bu; para ve zaman sizin.. kolay gelsin...
  • akyurt kullanıcısına yanıt
    Yorum için teşekkürler.. Haklısınız arabayı zaman çürüttü, bunu onarmakda para ister, fakat verilen para arabayada bakınca,, abi sadece burasını yap, diyebiliyorum.. sonra yaptırımayan yerler gün yüzüne çıkıyor... arabaya dışardan ve görünür yerlerden baka baka, bu seferde iç çürükler ,, abi artık biz çok yorulduk diye, dışarı iz yapmaya başladı.
    Kaportacıya gidim bakalım ne diyecek,,, hine bir miktar para harcayacağım, biraz zaman sonra başka bir şey çıkacak...
    Eski araba kısa zamanda çok para keybettiriyor.. , hani arabayı sevdiğimiz için , yaptır gez sonuçta geziyon diyenlerde var, abi artık sat, diyenlerde var.. taksit taksit onarım paralarının sıklaşması, zarar oranının arttığını gösteriyor..
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Bu tofaşlar hep aynı bende yeni yaptırdım curuklerı carıkları alt tabana pötür yani zift attırdım. Ya arabayı komple söktürüp komple kaporta yaptıracaksın yada temiz bi kupa alıp koycan yada 3 e 5 bakmıcan satıcaksın en saglamı bu yoksa bı parca bıyerı yaptırıyoz dıger tarafı elımızde kalıyo..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.